עולם הפרסום הדיגיטלי, על כל מגמותיו והאסטרטגיות השונות בו, הוא עולם דינאמי המשתנה ומתעדכן חדשות לבקרים. הפלטפורמות השונות הקיימות בו, מהוות מקורות אינסופיים של כלים ואפשרויות פרסום, המאפשרים שימוש בנתונים וניתוחם באופן קבוע. באמצעות פלטפורמות אלו, עסקים קטנים וגדולים גם יחד, יכולים לזהות ולאתר את הקהל שלהם בצורה מדויקת ולפנות אליו באופנים האפקטיביים ביותר. במאמר זה נשפוך אור על הנושאים המרכזיים המנחים אותנו כחברת פרסום לעסקים קטנים וגדולים באינטרנט, נדגים את השילוב בין התיאוריות המובילות בקרב עסקים ונחשוף את תהליכי הקידום והפרסום המובילים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות, המקדמות אותנו לתוצאות הטובות ביותר לעסקים בדיגיטל.

חברת פרסום לעסקים בכל הסוגים

פרסום עסקים בדיגיטל – השקעה אסטרטגית

אחת השאלות המרכזיות בפרסום ככלל, היא: היכן להשקיע את הכסף שלכם?

התפשטות הפלטפורמות הדיגיטליות השונות והאפשרויות הרבות שהן מציעות, הפכה את השאלה הזו לקריטית ביותר. התחרות המתפתחת והמתמדת בשוק הדיגיטלי משפיעה רבות על הבחירה בפלטפורמה הרלוונטית לפרסום עסקים – קטנים כגדולים, והיא זו שיכולה לעשות את ההבדל בין תוצאות פרסום אפקטיביות, לבין אי היכולת לעמוד אל מול המתחרים. בין הפלטפורמות הקיימות – עליהן נרחיב בהמשך- תמצאו את מנוע החיפוש גוגל, רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק) ועוד.

כך למשל, עבור עסקים קטנים, הפרסום ברשתות החברתיות יכול להיות כלי יעיל וכמעט בגדר חובה, שכן הקשר הישיר והאישי עם הלקוחות והנגשתו אליהם, יכול להיות משמעותי מאוד בהצלחתו של העסק, במיוחד בתחילת דרכו (ולעתים גם לאחר מכן). בניגוד לכך, עסקים גדולים המוכרים לקהל, המעוניינים להגיע לקהל נרחב נוסף – ובמקביל לפתח אסטרטגיות פרסום מורכבות, עשויים להעדיף פרסום בגוגל וכלים אחרים, המספקים גישה נרחבת יותר.

יחד עם הנאמר כאן, המפתח להצלחה איננו רק הבחירה בפלטפורמה הנכונה, אלא גם היכולת ליצור אסטרטגיה מותאמת אישית לכל עסק. התאמת האסטרטגיה למטרות העסק, לקהל היעד והעדפותיו של אותו קהל, היא הגורם המרכזי שיוכל לקבוע את כיוון הפעולה – ובהתאמה – את התוצאות.

בעולם המתעסק בנתונים (דאטה) ובניתוח מידע, היכולת להבין את הקהל, לנתח את נתוני התנהגותו וליצור על פי זאת אסטרטגיות מבוססות נתונים, היא נקודת מפתח בפרסום הדיגיטלי. לכן, הצורך בחברת פרסום אשר מבינה לעומק את הפלטפורמות השונות, את האפשרויות הזמינות בכל כלי ואת הדרכים לשימוש בהן באופן מיטבי, יעיל ונכון, עשוי להיות קריטי בהצלחת העסק שלכם ובמערך פרסומו הדיגיטלי.

בניית תקציב פרסום דיגיטלי

כל עסק, בין אם קטן או גדול, זקוק להגדרת תקציב מדויקת ומותאמת למטרותיו ולקהל היעד שלו.

בנייה והגדרה של תקציב פרסום באינטרנט היא לא רק יצירת מספרים; נדרשת כאן הבנה מעמיקה של המטרות הספציפיות של כל עסק ובחינת האספקטים השונים של כל קמפיין מתוכנן, אשר על פיהם יוצרים תוכנית פרסום מדוייקת. תכנית זו מתבססת על ניתוח נתונים קיימים, טרנדים ומטרות הפרסום של העסק.

הגדרת תקציב הפרסום מחייבת תהליך של חשיבה אסטרטגית של חברת הפרסום אשר מתחיל מהכרת העסק, קהל היעד והבנת התנהגותו הדיגיטלית, ובהתאם לכך – ניתוח התנהגות זו ופילוחה באופן המדויק ביותר, תוך בחינת מטרות העסק. חשוב לזכור – במקביל להגדרות התקציב הראשוני, תקציב הפרסום חייב להיות גמיש ומותאם לשינויים דינמיים במהלך הקמפיין, שכן אלו יכולים להתרחש חדשות לבקרים ולהשפיע על השיקולים הכלכליים והאסטרטגיים של כל קמפיין. גמישות זו תוכל לאפשר לכם להגיע לתוצאות טובות יותר, גם אם בדרך שונה מזו שהוגדרה מלכתחילה. לכן, חשוב לא רק להגדיר את התקציב בצורה מדוייקת, אלא גם לנהל ולכוון אותו בזמן אמת, להתאים אותו לשינויים בשוק או בהתנהגות הקהל ולהבין מתי וכיצד לשנות את האסטרטגיה על מנת לשפר את התוצאות.

מעל לבניית התקציב ולהתנהלות השוטפת, עומדות השקיפות והיכולת לקבל החלטות בזמן אמת – הן שלכם כעסק והן שלנו כמשרד פרסום. השקיפות והדינמיות הזו, הן הכלים המרכזיים לניהול יעיל ומוצלח של תקציב הפרסום הדיגיטלי שלכם ושל שיתוף הפעולה המקצועי שלנו יחד אתכם.

חברת פרסום בונה תקציבים

פרסום עסקים קטנים לעומת עסקים גדולים:

ההבדל בין פרסום עסקים קטנים לעסקים גדולים באינטרנט, טמון באופיו של כל עסק ומטרותיו. עסקים קטנים למשל, המעוניינים לבנות יחסים ישירים ואישיים עם לקוחותיהם, יצטרכו לרוב לבסס את יחסיהם עם קהל היעד שלהם ברשתות החברתיות. פלטפורמות כמו פרסום בפייסבוק, שיווק באינסטגרם וקידום בקבוצות ייעודיות, יכולות לעזור להם להגיע באופן ישיר לאותו קהל ולבנות קהילה מאוחדת סביב המוצר או השירות שהם מציעים.

עסקים גדולים לעומת זאת, עשויים לשים את הדגש הפרסומי בגישות מורכבות יותר, שמבוססות על פרסום במימדים גדולים ורחבים יותר. ההשקעה כאן תהיה הן בפרסום פנימי והן חיצוני, במדיות מסוגים שונים, כולל מודעות בכלי פרסום מובילים כמו גוגל, ובקמפיינים מקיפים יותר המתמקדים במיקודים שונים. העסקים הגדולים נזקקים לאסטרטגיות פרסום ושיווק המיישמות כלים מקיפים כמו פרסום ממומן המתוכנן בצורה מדויקת והשקעה בפרסום חכם בכלים שונים בפערי זמן ובקהלות שונות.

ההבדל באופי הפרסום בין עסקים קטנים לעסקים גדולים אם כן, תלוי במשתנים רבים, שחלקם קשור לגודל העסק – וחלקם לא בהכרח. בגדול יהיה ניתן לומר שבעוד עסקים קטנים יכולים ליצור קשר אישי יותר ולהיות יצירתיים יותר בפרסום, עסקים גדולים ייטו להתמקד באספקטים מקצועיים ובפרסום בכמויות גדולות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי זהו איננו כלל ברזל, וכדי להתאים את סוג הפרסום הרלוונטי והאפקטיבי לכל עסק, יש להבין את אופי העסק וליישם את האסטרטגיה המתאימה לו בהתאם לצרכיו הייחודיים ולמטרותיו.

הטכניקות המובילות לפרסום באינטרנט:

הטכניקות המובילות לפרסום באינטרנט הן אבני היסוד של כל קמפיין מוצלח. בין הטכניקות הללו קיימות פעילויות יח"צ, פרסום בגוגל וברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד). כל אחת מהטכניקות הללו מציעה כלים מיוחדים העוזרים לכל עסק, באמצעות אסטרטגיות שונות, להשיג את מטרותיו הפרסומיות.

פעילויות יחסי ציבור

יחסי ציבור הם בעצם החשיפה התקשורתית בכלי התקשורת השונים, של העסק או המותג. הן בעולם הדיגיטלי והן בעולם האופליין, חשיפה תקשורתית חיובית הינה חשובה מאוד למיצוב דעת הקהל. מטרת יחסי הציבור היא ליצור תהודה חיובית בקרב הציבור, על ידי עבודה מדוייקת לכל עסק, גם ואפילו בעיתות משברים תדמיתיים. אופיו של כל עסק ומותג שונה מהאחר ולכן חשוב לחקור כל עסק וקהל יעד, ולהציע את תכנית העבודה המותאמת לו אישית.

פרסום בגוגל

גוגל הוא מנוע חיפוש דיגיטלי, המהווה כלי פרסומי אדיר לעסקים קטנים וגדולים גם יחד. מתוקף היותו הגדול בעולם, גוגל מהווה שטח פרסום עצום להצגת עסקים בפני כמויות גדולות של קהל, מה שהופך את פוטנציאל החשיפה בו לכמעט אינסופי. את אסטרטגייה הפרסום בגוגל ניתן לחלק בגדול לשניים: פרסום אורגני ופרסום ממומן.

פרסום אורגני בגוגל מבוסס על איכותו ורלוונטיותו של התוכן שמוצג, כאשר באמצעות אופטימיזציה וידע טכני, ניתן לשפר את המיקום בתוצאות החיפוש ולהגיע לקהל יעד באופן אורגני, מבלי לשלם על כל לחיצה על המודעה. לעסקים קטנים, הפרסום האורגני מצוין לבניית קהילה איכותית (רלוונטית) והגעה ללקוחות פוטנציאליים בצורה אורגנית וטבעית.

פרסום ממומן בגוגל לעומת זאת, מאפשר פרסום על פי מילות מפתח, טירגוט קהל מדויק ותשלום רק אם "מקליקים" על המודעה, אשר מובילה לאתר או לעמוד נחיתה. הפרסום הממומן בגוגל הינו כלי יעיל שעוזר לעסק להגיע לקהל מדויק יותר ולהגדיל את אחוזי ההמרה של המבקרים ללקוחות.

היתרון הגדול בפרסום בגוגל ככלל, הוא היכולת לספק פתרונות פרסום מאוד מדויקים ומתוחכמים, תוך שמירה על התקציב הקיים ועל האפקטיביות שלו. כך, גם עסקים קטנים וגם עסקים גדולים יכולים להרוויח מהיכולות הפרסומיות הנרחבות והמתקדמות של פלטפורמה זו ולהשיג תוצאות המותאמות למטרותיו הספציפיות של כל עסק.

פרסום ברשתות החברתיות – אורגני לעומת ממומן:

ההבדל בין פרסום אורגני לממומן ברשתות חברתיות, דומה להבדל בין פרסום אורגני לממומן בגוגל, והוא משתקף בגורמים המנחים את האסטרטגיה הפרסומית של כל עסק; פרסום אורגני ברשתות חברתיות, מתבצע בעיקרון באמצעות תוכן שמיועד להיות מעניין, מועיל או מרתק לקהל היעד הנמצא בהן. הוא בוחן את האינטרסים של הקהל ומבוסס על תוכן טבעי בעל פוטנציאל להתפשט באופן אורגני ברשתות אלו, בעיקר באמצעות שיתופים, תגובות ולייקים. דוגמאות לכך יכולות להיות פוסטים בעמוד אישי או עסקי באינסטגרם או בטיקטוק, תוכן בקבוצות או עמודי קהילות בפייסבוק שנבנה על בסיס אורגני וכו'.

חברת פרסום לעסקים שירותי סושיאל

בניגוד לכך, פרסום ממומן הוא השימוש בתקציב לקידום תוכן או קמפיינים, באופן שיגיע לקהל באמצעות כלים המצריכים תשלום. יש הקוראים לפרסום זה "מלאכותי", כלומר לא טבעי – תוכן פרסומי שעבר מניפולציה שהביאה אותו לקהל היעד. גם כאן המטרה של התוכן היא הגעה לקהל רלוונטי, אך בניגוד לפרסום האורגני, בפרסום הממומן יש אפשרות לאתר את קהל היעד על ידי כלי הפילוח ברשתות החברתיות ו"לצבוע" אותו כך שהוא יובדל משאר האנשים הנמצאים בפלטפורמה זו. התוצאה של הפרסום הממומן היא יעילות מדויקת בהגעה לקהל ותהליכי פרסום ממוקדים, יותר מאשר בפרסום האורגני.

ההבדל בין שתי הגישות הוא לא רק בשיטות השימוש, אלא גם בהשלכות האסטרטגיות השונות על התוצאות; בעוד פרסום אורגני עשוי לדרוש יותר זמן עד שישפיע על רוב הקהל היעד, פרסום ממומן יכול לספק תוצאות מיידיות יותר, ומתייחס לקהל בצורה יותר ישירה.

על מנת לבחור את האסטרטגיה המתאימה יותר לצרכי הפרסום והשיווק של כל עסק, יש לשקול את היתרונות והחסרונות של כל גישה, את מטרות העסק, קהל היעד וכמובן את התקציב שלו.

אז איך תבחרו חברת פרסום לעסק שלכם?

בין אם העסק שלכם הוא עסק קטן או גדול, עולם הפרסום באינטרנט הוא כמעט אינסופי ומכיל בתוכו המון כלים בעלי פוטנציאל אדיר לקידומו. באמצעות אסטרטגיה נכונה אשר לוקחת בחשבון את נתוניו של העסק ושל קהל היעד – הן זה הקיים והן הפוטנציאלי שלו, ועל ידי ניצול נכון של הכלים השונים והטכניקות השונות העומדות לרשותינו כחברת פרסום כיום, ניתן להגיע לתוצאות מרחיקות לכת מבחינת אפקטיביות הפרסום של העסק שלכם.

מאחר ועולם הדיגיטל כה דינאמי ומשתנה, ישנם קווים מנחים לפיהם חשוב להתנהל בכל מצב והם – שקיפות ודינאמיות. שקיפות, שכן חשוב לדעת בכל רגע נתון היכן אתם עומדים, מה התוצאות של כל פרסום עד כה ומה התכנון לפי זה לעתיד לבוא, גם כדי להמנע מהפתעות, וגם כדי לדעת את אופי ההתנהלות הפרסומית של העסק שלכם בעולם הדיגיטלי. הקוו המנחה השני, הוא דינאמיות: דינאמיות, היא לפעמים שם המשחק. החוקים, הכלים והכללים על פיהם עובד השוק, משתנים ומתחדשים בקצב מהיר ודורשים לא רק הסתגלות מהירה ועמידה בקצב, אלא אפילו הובלה שלו.

הובלת מהלכים, הובלת אסטרטגיות והובלה בהבנת השינויים הללו, הם סוד ההצלחה שלנו כחברת פרסום לעסקים קטנים וגדולים, והיא זו ששומרת אותנו בחוד החנית של עולם הפרסום הדיגיטלי.

כתבות אחרונות

עלות פרסום בגוגל ומחירי קליקים

היוש, הפעם נדבר על עלות פרסום ממומן בגוגל ואיך זה בעצם עובד. אצלנו באימוג'ו אנחנו מקדמים כל מיני סוגים של עסקים בפרסום ממומן בגוגל, ועלות הפרסום תלויה בסוג התעשייה אליה שייך העסק ובסוג קהל היעד אליו מיועד הפרסום. אז קודם כל ננסה לענות על השאלה "כמ...

מה זה ניהול מדיה חברתית

שיווק דיגיטלי כולל חלקים נעים רבים שפועלים יחד כדי ליצור עניין, לטפח לידים ולסגור עסקאות. למרות זאת, חשוב שתדעו את כל הפרטים של טקטיקת השיווק הדיגיטלי וכיצד הם יכולים לעזור לעסק שלכם כדי להפיק את המירב מתקציב השיווק שלכם. בואו נתחיל בשאלה הכי נפוצה: ...

Marketing Automation יכול להגדיל את ההכנסות ב- 50% - קראו כיצד

בואו נהיה אמיתיים, הנכס הדיגיטלי של כל ארגון הוא לא אתר האינטרנט שלו, הגדרות הקמפיינים שלו או אפילו התוכן שלו בסושיאל. הנכס הכי חשוב הוא ה – DATA שהספיק לצבור על לקוחותיו ועל המתעניינים הפוטנציאלים בשירות לאורך שנות קיום העסק. הבעיה המרכזית היא שי...