פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט אפשרויות הפרסום באינטרנט הן אינסופיות ומתחדשות כל הזמן, אך עם זאת קיימות אפשרויות פרסום בסיסיות ונפוצות והן הפרסום ב-Google, בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות, ברשימות התפוצה ובאמצעות תכניות השותפים. אמצעים אלה הם כמעט חובה בכל קמפיין פרסום ויש להשקיע בהם את מרב המשאבים.

פרסום אורגני וממומן ב-Google

כאמור, אפשרויות הפרסום באינטרנט הן רבות, אבל העיקרית שבהן היא פרסום ב-Google, שמהווה את שער הכניסה לאינטרנט ולחיפוש המידע בו. הפרסום ב-Google מתחלק לפרסום ממומן ולפרסום אורגני, ששניהם למעשה נחשבים לדרכים חשובות לקידום ב-Google, אך שונים זה מזה באופן מהותי. הפרסום הממומן כרוך בהבנה של קידום ושיווק ב-Google על ידי קישורים ממומנים ובהתאם לחיבור למילות מפתח. לעומתו, הקידום האורגני קשור בעיקר לתוכן, לאיכותו ולהפצה שלו. המטרה היא להתקדם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש תחת ביטויים רלוונטיים, ובכך להגדיל את החשיפה.

פרסום ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק נחשבות לכלי מצוין לפרסום באינטרנט, ואף לכלי שהוא חובה לכל חברה או בית עסק. הפרסום בפייסבוק יכול להיות גם הוא ממומן או אורגני, והוא מאפשר לכל אחד לבצע קמפיין מקצועי ויעיל בעזרת כלים מרובים הכוללים התאמה לקהל יעד על פי מגדר, מצב משפחתי, גיל, תחומי עניין ועוד.

פרסום באמצעות רשימות תפוצה

רשימות תפוצה מהוות אמצעי מצוין לקידום ולשיווק באינטרנט, ואף על פי שהן שייכות לדור הפרסום הישן, הן מוכיחות את עצמן כל פעם מחדש. רשימות התפוצה הן למעשה אוסף של לקוחות פוטנציאלים, כאלה שהתעניינו או השאירו פרטים בנוגע לשירות שהוצע להם. כתובות המייל של לקוחות אלה נכנסים למאגר שאליו נשלחים ניוזלטרים. בניוזלטרים אלה ניתן לפרסם מידע על שירות חדש, על מוצרים חדשים או פשוט לעניין את הלקוחות בתוכן יצירתי להנאתם, מה שיסייע להשאיר את החברה או את העסק במודעות שלהם.

פרסום באמצעות תכניות שותפים

תכניות שותפים נחשבות לשיטה יעילה במיוחד במסגרת שיווק ופרסום באינטרנט, משום שהיא מחייבת תשלום רק בעבור הצלחה. למעשה, השירות המוצע הוא תשלום בעבור תכניות שונות כמו הקלקה, רכישה של המוצר או חשיפה בלבד.

מה חשוב לדעת כשמתכננים קמפיין פרסום באינטרנט?פרסום באינטרנט

כאשר מתכננים קמפיין פרסום באינטרנט יש לקחת בחשבון מספר גורמים כמו בניית הקמפיין בצורה מקצועית, רחבה, יסודית ומעמיקה עם ערוצי השיווק הקיימים, הגדרת קהל היעד, עיצוב ומיתוג של החברה או של המוצר, החזון העסקי שלכם וכמובן, סוג התוכן והסגנון שבאמצעותו תרצו לשווק את המוצר או את החברה שלכם.

צריכים עזרה בתכנון קמפיין  eMojo שיווק דיגטלי לעסקים 

 

בניית קמפיין מקצועית – כאשר מתכננים קמפיין פרסום באינטרנט יש לתכנן זאת בצורה מקצועית על ידי אנשי מקצוע או על ידי ייעוץ של אנשים המבינים בכך. הפרסום באינטרנט אינו מסובך, אך הוא בהחלט מאתגר, עולה כסף ומורכב ממגוון תחומים שאם אינכם מכירים אותם – הקמפיין לא יגדל להיות אפקטיבי ולהניב את התוצאות האמורות.

הכרה של ערוצי השיווק – התכנון של הקמפיין הפרסומי כולל גם הכרה של ערוצי השיווק הקיימים באינטרנט כמו הרשתות החברתיות, מנוע החיפוש Google והאפשרויות הטמונות בפרסום בו, רשימות תפוצה וניוזלטרים, רשתות להפצת תמונות ווידאו וכן תכניות שותפים. הכרה משמעותית ועמוקה של כל אחד מערוצי שיווק אלה, תביא אתכם לתכנון קמפיין פרסומי מוצלח יותר.

הגדרת קהל הלקוחות הפוטנציאליים – בסופו של דבר, הלקוחות הם מה שמניע את העסק ואת השירות או את המוצר שאתם מוכרים. באינטרנט תוכלו למצוא אפשרויות רבות להגדרה של קהל לקוחות פוטנציאלי לפי מטרות הקמפיין שלכם. לכן מומלץ להגדיר את קהל היעד שלכם כראוי, לפי גיל, תחומי עניין, סטטוס משפחתי וכדומה.

עיצוב ומיתוג – קמפיין הפרסום באינטרנט ישודר במגוון רחב של ערוצי שיווק כמו Google, פייסבוק, יוטיוב, מיילים וכדומה, ולכן חשוב מאוד שהוא יהיה תואם וישדר מסר אחיד וישיר. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי עיצוב נכון ועל ידי חברת מיתוג ומיתוג שימשוך קהל, יגדיל חשיפה ויהיה נכון ומקורי.

חזון עסקי – החזון העסקי של העסק חשוב מאוד בשלב תכנון הקמפיין השיווקי באינטרנט, משום שכמו המיתוג והעיצוב, גם החזון צריך להיות אחיד ולהשתקף מכל אחת ואחת מהמודעות באינטרנט. על כן, טרם הפרסום באינטרנט השקיעו מחשבה באופן שבו אתם רוצים להעביר את החזון העסקי שלכם.

תוכן – התוכן הוא כלי חשוב מאוד בכל מה שנוגע לפרסום באינטרנט, מפני שלמעשה הוא השחקן המרכזי והאמצעי העיקרי ביצירת הקשר עם הלקוחות. גם תמונות ווידאו הם סוג של תוכן, ולכן חשוב לשים לב לסוג התוכן שאתם רוצים להעביר, מה יהיה הסגנון שלו וכמובן, איך להתאים את התוכן לקהל היעד שלכם. למשל, אם תרצו למשוך קהל צעיר יותר, ייתכן שתרצו להשתמש בתוכן יותר ויראלי וויזואלי. לעומת זאת, אם תרצו קהל מבוגר ומשכיל, תשתמשו דווקא בתוכן אינפורמטיבי יותר. כמו כן, יש אפשרות לנקוט גישה יותר שיווקית במודעות ממומנות ב-Google או בפייסבוק, או גישה אישית יותר שתמשוך קהל לקוחות שונה.

מושגי יסוד מעולם הפרסום באינטרנט שחשוב להכיר

קיים מגוון רחב של מושגי יסוד שחשוב להכיר בעת יצירת קמפיין שיווק באינטרנט:

פוסט – פוסט הוא מלל קצר בדרך כלל, שעולה בפרופיל של אדם כלשהו בפייסבוק או בדף עסקי או ציבורי. הפוסט נחשף לעיני מי שעוקב אחרי אותו אדם ולעיני חבריו בפייסבוק או לעיני מי שאהב דף כזה או אחר.

קבוצה – בשונה מפרופיל או מדף עסקי בפייסבוק, קבוצה היא התארגנות של אנשים על רקע תחומי עניין משותפים, שבדרך כלל ינהיגו אותה מנהל או מנהלת הקבוצה. בקבוצה ניתן להעלות פוסטים הקשורים לתחום העניין הרלוונטי, ובמסגרת זו גם פוסטים שיכולים לסייע לשיווק שלכם בפייסבוק.

קידום אורגני קידום אתרים אורגני, לעומת קידום ממומן, הוא קידום שנוצר כביכול בדרך טבעית. הדרך הטבעית היא למעשה התאמה לאלגוריתמים של Google בדבר הצגה של תוצאות שיהיו הכי רלוונטיות לגולש. Google משנה מדי פעם את הכללים שלה לגבי מה שנחשב לרלוונטי ביותר, ולכן יש לעקוב אחרי העדכונים ולדעת איך לייצר תוכן איכותי שיקודם לראשית תוצאות החיפוש.

בלוג – בלוג הוא אתר או חלק מאתר אשר מורכב ממאמרי תוכן, מסרטונים, מתמונות וכדומה, ומשקף למעשה את התוכן הרלוונטי והמשתנה של האתר. בלוג יכול להיות גם אתר אישי של הגיגים, חשיפות אישיות או טורי דעה בנושאים כאלה ואחרים.

שאלות נפוצותפרסום באינטרנט

מהו פוסט ויראלי?

פוסט ויראלי הוא בדרך כלל פוסט רלוונטי, מעניין, ייחודי או מצחיק שזוכה להרבה מאוד שיתופים ולייקים, ומופץ במהירות ובהיקף נרחב.

מה פירוש המונח טראפיק?

פירוש המילה טראפיק היא למעשה תנועה (כמו התנועה בכבישים), וכאשר מדברים על טראפיק בהקשר של שיווק באינטרנט מתכוונים לתנועה הזורמת לאתר האינטרנט, לקישורים הממומנים, לדפי הפייסבוק וכדומה.

למה חשוב שקמפיין שיווק יהיה רספונסיבי?

קמפיין שיווק חייב להיות מותאם גם למובייל (רספונסיבי) מפני שחלק גדול ובלתי מבוטל מהגולשים אינם עושים זאת דרך מחשב, אלא דרך טאבלט או סמארטפון. על מנת לא לפספס קהל לקוחות פוטנציאלי, יש להתאים את הקמפיין גם למכשירים אלה.

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף בודד שאינו מקושר לאתר כלשהו, והוא למעשה מודעה פרסומית ומושקעת שמכילה את מטרות הקמפיין בצורה שיווקית.

איך מגדילים חשיפה והקלקות?

הגדלה של חשיפה והגדלה של הקלקות מושגת באמצעות קמפיין פרסומי מקיף ב-Google, ויש להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת להתאים את הקמפיין השיווקי למטרות הפרסום שלכם.

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.