הבנה כיצד לחשב את הרווחיות של מסע פרסום בגוגל, היא אחת הדרכים הטובות ביותר לדעת כמה שווים מסעות הפרסום שלך. זהו סכום הכסף שאתה מרוויח ממסע פרסום, פחות ההוצאות שלך על מסע הפרסום. זה יכול לעזור לך להבין אם מסעות הפרסום שלך רווחיים או לא. 

מאמר זה יסביר כיצד לחשב את הרווחיות של קמפיין בגוגל. זה גם יספק תובנות כיצד להפסיק לראות רווחים לא רק על הנייר ולהתחיל להרוויח רווחים אמיתיים. קודם כל, יש לדעת כי, ההיבט החשוב ביותר של קמפיין בגוגל Ads הוא הרווחיות שלו. זו הדרך היחידה לדעת אם אתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר לכספכם. לא משתמשים בגוגל אדוורדס? הגיע הזמן להתחיל! מה עוד חשוב לדעת על קמפיין בגוגל? המשיכו לקרוא. 

חישוב רווחיות במהלך קמפיין בגוגל

תהליך חישוב הרווחיות של קמפיין בגוגל אינו פשוט כפי שהוא נראה. ישנם שני נתונים שעליהם צריך לשים עין על מנת לדעת האם הקמפיין שלך או כלי השיווק שלך רווחיים לך, שני הכלים האלה נקראים:

ROAS – Return On Advertising Spend

ROI – Return On Investment

הראשון (ROAS) הוא בעצם הנתון אשר מספק לך ידע על כמה רווחיות קיבלת מקמפיין מסוים על כל שקל שאותו השקעת. לדוגמא : אם השקעת בקמפיין ממומן 1000 ש"ח והרווחת כתוצאה ממנו 3000 ש"ח, הROI שלך הוא 3. על כל שקל שהשקעת החזרת 3 שקלים.

השני (ROI) בעצם משכלל לתוך החישוב את כל ההוצאות הנלוות להשקעה שלך בתקציב הפרסום. לדוגמא: אם ניקח את הקמפיין מהדוגמא הקודמת, ונוסיף לו את עלויות השכר של העובד שהקים את הקמפיין ומקבל 5000 ש"ח משכורת, כך שההוצאות שלך הן 6000 ש"ח והROI הופך לשלילי. על מנת להגיע לROI חיובי עלייך בעצם להגיע לרווחים העולים על ההוצאות.

אפשרויות קמפיין בגוגל

גוגל הוא אחד ממנועי החיפוש הנפוצים ביותר באינטרנט. יש לה נתח שוק עצום והיא מתרחבת כל הזמן. גוגל מציעה גם מגוון אפשרויות פרסום, הכוללות את Google Ads, רשת המדיה של Google ו-Google שופינג.

השאלה שיש לאנשים רבים היא כיצד למקסם את החזר ה-ROI שלהם ב-Google Ads. בשלב הראשון של חישוב הרווחיות של מסע הפרסום שלך, יש להכיר את המונח – חישוב העלות לקליק (CPC). חישוב העלות לקליק משתנה בהתאם לתקציב שאותו הגדרת לקמפיין, ובהתאם להצלחה של המודעה שלך. אם הגדרת תקציב של 100 ש"ח והקליקו על המודעה שלך רק פעם אחת, משמע שהעלות לקליק שלך היא 100 ש"ח, אם לחצו על המודעה פעמיים העלות פוחתת בחצי ל50 ש"ח וכן הלאה. המטרה שלנו בקמפיינים היא שהCPC שלנו יהיה נמוך ככל היותר, מה שאומר יותר קליקים ומיקסום של התקציב שאותו הגדרנו.

 

קמפיין בגוגל ומודעות ממומנות

מה הוא קידום ממומן בעצם? 

הקידום הממומן של גוגל הוא סוג של פרסום המאפשר למפרסמים לשלם עבור מודעות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל. קמפיין בגוגל נחלק לשני סוגים: רשת החיפוש ורשת המדיה. רשת החיפוש מורכבת ממודעות חיפוש בתשלום, בעוד שרשת המדיה כוללת מודעות באנר, פוסטים ממומנים, וידאו ומדיה עשירה.

שיווק ממומן בגוגל הוא סוג של פרסום שמשולם על ידי הלקוח לגוגל. הרווחיות של פרסום מסוג זה תלויה במספר הקלקות שהמודעה מקבלת. לדוגמה, אם מודעה מקבלת 100 קליקים, היא עשויה להיות רווחית יותר. אם מודעה מקבלת קליק אחד, אז זה לא יהיה רווחי כי רק קליק אחד הוצא עליה. בסופו של דבר, קידום ממומן בגוגל היא תוכנית שגוגל מציעה למפרסמים על מנת לעזור להם להגיע לקהל היעד שלהם.

לפי מה נקבעת רווחיות קידום ממומן בגוגל? 

הרווחיות של קמפיין בגוגל נקבעת לפי עלות הקמפיין ומספר הקליקים שהקמפיין מייצר. כמו כן ניתן בעזרת הכלים של גוגל לדעת כמה המרות נוצרו באתר בעקבות המודעה שפירסמנו, הדבר בעיקר שימושי באתרי E-Commerce שבהם ניתן לבצע רכישות דרך האתר, כך שהרווחיות של המודעות נובעת ישירות מהאתר ולא בדרך עקיפה. בסופו של דבר הרווחיות של הקמפיין נקבעת כאשר אנו נדע אם ההכנסות מהמודעה עלו על ההוצאות.

לשם מה נועד קמפיין בגוגל? 

קידום ממומן של Google נועד לעזור למשווקי תוכן ליצור קמפיינים יעילים עבור חשבון Google Ads שלהם. הוא כולל קבוצה של הנחיות ותבניות ליצירת קמפיינים מוצלחים, כמו גם כללים של קידום אתרים שיש להיות מודעים אליהם. 

על מנת לוודא שהקמפיין מצליח, חשוב לזכור כמה היבטים חשובים של מה שהופך מודעה למודעה מצליחה. חלק מהתכונות ש-Google ממליצה עליהן בתהליכי קידום ממומן הן:

1) מיקוד לקהל יעד – דעו למי אתם מפרסמים ונסו להכנס לראש של הלקוחות הפוטנציאלים.

2) יצירת מודעות אטרקטיביות מבחינה חזותית – כתיבה חדה שתמשוך את עיני הגולש תייצר יותר קליקים והעלות לקליק תרד.

3) שימוש נכון במילות מפתח וביטויי חיפוש רלוונטיים לתחום שלכם – קליעה לשאילתות הנכונות של הגולשים יעלו את כמות הקליקים.

4) הגדרת תקציב קמפיין מראש – דעו בכל זמן כמה הקמפיין עולה לכם, כמה אתם מוציאים לעומת כמה אתם מכניסים.

חשוב לעקוב אחרי מדד הרווחיות 

בתעשיית השיווק הדיגיטלי, אחד המדדים החשובים ביותר שיש לעקוב אחריהם הוא הרווחיות. במילים אחרות, הכרחי למשווקים לדעת מה עובד ומה לא. קמפיין בגוגל יכול להיות דרך מצוינת לייצר לידים ומכירות עבור העסק שלך. 

עם זאת, יכול להיות קשה לחשב כמה רווח תרוויח ממסע פרסום זה. כדי לקבל פירוט עמוק יותר, יהיה כדאי לאתר חברת קידום אתרים המתמחה בקידום ממומן בגוגל ולהתייעץ איתה ישירות לגבי העסק שלכם. אם המתחרים שלכם נעזרים בחברות קידום ממומן בגוגל, אין ספק שגם אתם צריכים לפעול דומה.

כתבות אחרונות