טיפים לפרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמיםפרסום בפייסבוק

שיווק באינטרנט הפך להיות מרכיב חובה משמעותי בכל קמפיין פרסום של חברה או עסק, במיוחד כאשר מדובר במוצרים חדשים או בעסקים קטנים ובינוניים. השיווק באינטרנט מעניק הרבה מאוד אפשרויות שלא היו זמינות קודם בעולם הפרסום כמו הגדלת קהל היעד, תגובה בזמן אמת לקמפיין ועוד. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בקמפיין שיווק ופרסום ברשת החברתית פייסבוק. רשת זו ידועה כפלטפורמת השיווק המצליחה בעולם לצד מנוע החיפוש Google, והיא מאפשרת הזדמנויות פרסום מתקדמות כמו פילוחי קהל יעד ממוקדים וחשיפה רחבה, על ידי הכלים המתוחכמים שיש בידה.

 6 טיפים למתחילים בפרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק אפשרי כמעט לכל אחד שמבין את הרשת ומשתמש בה, וההסברים על האופן שבו ניתן לפרסם בפייסבוק פשוטים וברורים. עם זאת, משתלם לדעת מספר טיפים שיעזרו לכם להתחיל:

1. בניית דף עסקי ממותג – על מנת להתחיל לעשות שימוש בקמפיין בפייסבוק, יש קודם כל לבנות דף עסקי וממותג. אף על פי שדפי פייסבוק הם בעלי מבנה אחיד, ניתן למתג את הדף על ידי תמונת רקע ועל ידי שימוש בצבעים מעניינים ואף בסרטוני וידאו. חשוב לבנות את הדף באופן שיתאים לפרסום בפייסבוק, באופן שימשוך את הגולשים ובאופן שיהיה פשוט וברור לכל גולש.

2. עיצוב דף – עיצוב הדף יעיד בצורה ברורה על המסר של בית העסק או של המוצר שאתם רוצים לשווק. על כן, יש להשקיע בעיצוב ולדאוג שהוא יהיה תואם לעיצוב האתר או לדף הנחיתה שלכם וייצור אחידות עיצובית שמזוהה עם העסק. חשוב לזכור שהעיצוב של דף הפייסבוק העסקי יקבע גם את סגנון המודעות הפרסומיות בפייסבוק ומומלץ לעשות שימוש בעיצוב שימשוך את העין ויעביר את המסר בצורה ברורה.

3. העלאת סרטונים – השימוש בסרטונים בדף הפייסבוק העסקי שלכם מגדיל את החשיפה של הגולשים לדף ויוצר יותר עניין מאשר פוסטים רגילים. אם תשקיעו בסרטון מקצועי, מעניין ומקורי ככל הניתן, תוכלו לאפשר לעצמכם להשיג תנועה רבה יותר של גולשים לדף הפייסבוק ומספר צפיות גדול יותר. זכרו שמומלץ להעלות סרטון כקובץ ולא כשיתוף מאתרים כמו יוטיוב או וימאו.

4. העלאת תמונות – בדומה לסרטונים, גם העלאה של תמונות יכולה לעזור לפרסום הדף העסקי בפייסבוק, משום שאנשים נמשכים יותר לאלמנט ויזואלי מאשר לאלמנט הטקסטואלי. ככל שהתמונה תהיה פחות שיווקית ויותר תעביר חוויה או רגע אנושי, תקבלו יותר לייקים ואף שיתופים וכך תושג חשיפה יותר גדולה. גם הפרסום באינסטגרם או ברשתות אחרות כמו יוטיוב יכול להיות יעיל במיוחד, אך לחשוב לדעת כיצד לעשות זאת בצורה האפקטיבית ביותר, על ידי התייעצות עם אנשי מקצוע.

5. תיוג אנשים – תיוג אנשים הוא חשוב לאין שיעור כאשר מדובר בקמפיין שיווק בפייסבוק. הסיבה לכך היא שהתיוג חושף את הדף שלכם לחברים של המתויג ויוצר התעניינות אוטומטית. לכן, מומלץ לתייג אנשים שצילמתם והשתמשו בשירות שלכם, או כאלה שקנו את המוצר שלכם והיו מרוצים מכך.

6. כתיבת פוסטים אישיים ולא שיווקיים – מה שמיוחד בפייסבוק לעומת ערוצי שיווק אחרים במדיה ובאינטרנט הוא העובדה שפייסבוק נתפס כרשת שיש בה פרופילים של אנשים אמתיים ואמינים. לכן, קל הרבה יותר לזהות פוסטים או מודעות שיווקיות בפייסבוק מאשר ב-Google. מהסיבה הזו מומלץ לעשות שימוש במידע אמיתי ואישי כאשר בונים קמפיין פרסום בפייסבוק, ולא לחטוא בקלישאות שיווקיות. אלמנט זה יכול ליצור את ההבדל בין קמפיין פייסבוק מוצלח לקמפיין גרוע שלא יניב לכם תוצאות.

 

בעל עסק רוצה להבין מה זה  סוכנות דיגיטל ? לחץ כאן 

 

8 טיפים למתקדמים בפרסום בפייסבוקפרסום בפייסבוק

גם אם אתם כבר מכירים את הפרסום בפייסבוק ואתם מנהלים דף עסקי, תמיד כדאי ומשתלם לברר עוד מידע ולקבל טיפים מקצועיים:

1. הגדלת קהל יעד על פי פילוח – כדי להריץ קמפיין מקצועי של שיווק בפייסבוק יש לא רק להגדיר מהו קהל היעד, אלא גם לנסות להגדיל אותו – ולא רק בכלים שרשת פייסבוק מאפשרת. למעשה, יש לגרום להגדלת קהל היעד גם על ידי פניה לחברים של חברים וגם למי שכבר נחשף לשירותים כלשהם הדומים לשירות שאתם מוכרים או משיקים לתחום הפעילות של העסק שלכם. הגדלת קהל היעד על פי פילוח זה תתבצע בצורה ניכרת ותוכל להגדיל את הרווחים מקמפיין הפרסום.

2. שימוש במודעות פייסבוק – מערכת מודעות פייסבוק היא מערכת פרסום שדומה לרשת המדיה של Google ואף נחשבת ליותר גדולה ממנה. למערכת מודעות פייסבוק יש יתרונות רבים והיא מסוגלת לנתח את מגוון הגולשים בצורה יעילה יותר ולהתאים קהל יעד טוב יותר. כמו כן, מדובר במערכת זולה יחסית וגם הרבה יותר פשוטה לתפעול מאשר רשת המדיה של Google.

3. בניית מודעה בצורה נכונה – כדי לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק יש להשקיע במודעות בפייסבוק ובמבנה שלהן, הכולל 4 מרכיבים עיקריים: הכותרת, גוף המודעה, התמונה והקישור. חשוב לבנות את המודעה בצורה שגם תמשוך את קהל היעד הרלוונטי, גם תיצור קישור למידע הנכון והטוב ביותר וגם תעשה שימוש בתמונה שמספקת אינפורמציה ותופסת את העין.

4. התאמת המודעות ליתר הקמפיין – ישנה חשיבות רבה ליצירת אחידות בקמפיין השיווק באינטרנט, מכיוון שהמודעות שיתפרסמו ב-Google או בפייסבוק יובילו בסופו של דבר לדף נחיתה או לאתר של הלקוח. חשוב שתהיה אחידות בשפה ובסגנון של התוכן ושל המודעות, הן על מנת למנוע בלבול והן על מנת ליצור רצף אפקטיבי שיוביל את הגולש בסופו של דבר להביע התעניינות ולהשאיר פרטים.

5. ניסוחים שונים לכל קהל יעד – מערכת מודעות פייסבוק מאפשרת לשנות את הניסוחים על פי קהלי יעד שונים. לדוגמה, במקום לבנות ניסוח מודעה שיותאם לכל המגדרים, המערכת תאפשר לכם לבנות ניסוח לכל מגדר בנפרד ועל ידי כך ליצור רושם אישי יותר. כמו כן, מתאפשר ההבדל בניסוחים בין הצגת המודעות במחשבים לבין הצגת המודעות בסמארטפונים. דבר זה רלוונטי מאוד להצלחה של קמפיין שיווק, מאחר שהגלישה היא שונה באופייה אם עושים זאת ממחשב או מסמארטפון, ולכן כדאי להתאים באותו אופן את ניסוח המודעה.

6. להשאיר את הגולשים בדף או להוציא אותם החוצה? – קמפיין שיווק בפייסבוק יוכל ליצור טראפיק כלפי חוץ, אל דף הנחיתה או אל האתר שלכם, ויכול גם להשאיר את הגולשים בפייסבוק. הבחירה תלויה למעשה במטרות של הקמפיין, שיכולות להיות יצירת מעורבות בדף הפייסבוק עצמו כמו שיתופים, תגובות ולייקים – או יצירת כמה שיותר לידים באמצעות דף הנחיתה או הפנייה לדף יצירת קשר.

7. בחירת סוג מודעה נכון – מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה פרסום של מודעות קידום ממומן של הדף או קידום של פוסטים. מודעות פייסבוק הן הדרך הכי זולה ויעילה לנהל קמפיין פרסום והדרך הטובה ביותר שמתאפשרת כדי למקד קהל יעד. עם זאת יכול להיות שתמצאו שקידום של פוסטים או של דף העסק מועיל יותר.

8. פילוח משודרג של קהל היעד – מעבר לכל השיטות המוכרות של הגדרת קהל יעד והגדלתו, מומלץ גם לנסות שיטות אחרות כמו רימרקטינג, שהיא למעשה שיטה שמאפשרת לכם לחשוף את המודעה הפרסומית לאנשים שביקרו בדף שלכם או אפילו לרשימות תפוצה. כמו כן, ניתן להגדיר קהל יעד בעל התנהגות מסוימת. למשל, כאלה שעורכים קניות באינטרנט על בסיס יומי או בעלי תחומי עניין בקהילות מסוימות.

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.