פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים

שיווק באינטרנט הפך להיות מרכיב חובה משמעותי בכל קמפיין פרסום של חברה או עסק, במיוחד כאשר מדובר במוצרים חדשים או בעסקים קטנים ובינוניים. השיווק באינטרנט מעניק הרבה מאוד אפשרויות שלא היו זמינות קודם בעולם הפרסום כמו הגדלת קהל היעד, תגובה בזמן אמת לקמפיין ועוד.

במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בקמפיין שיווק ופרסום בפייסבוק. רשת זו ידועה כפלטפורמת השיווק המצליחה בעולם לצד מנוע החיפוש Google, והיא מאפשרת הזדמנויות פרסום מתקדמות כמו פילוחי קהל יעד ממוקדים וחשיפה רחבה, על ידי הכלים המתוחכמים שיש בידה.

 

טיפים לפרסום בפייסבוק

 8 טיפים למתחילים בפרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק אפשרי כמעט לכל אחד שמבין את הרשת ומשתמש בה, וההסברים על האופן שבו ניתן לפרסם בפייסבוק פשוטים וברורים. עם זאת, משתלם לדעת מספר טיפים שיעזרו לכם להתחיל:

1. בניית דף עסקי ממותג – על מנת להתחיל לעשות שימוש בקמפיין בפייסבוק, יש קודם כל לבנות דף עסקי וממותג. אף על פי שדפי פייסבוק הם בעלי מבנה אחיד, ניתן למתג את הדף על ידי תמונת רקע ועל ידי שימוש בצבעים מעניינים ואף בסרטוני וידאו.

חשוב לבנות את הדף באופן שיתאים לפרסום בפייסבוק, באופן שימשוך את הגולשים ובאופן שיהיה פשוט וברור לכל גולש.

2. עיצוב דף – עיצוב הדף יעיד בצורה ברורה על המסר של בית העסק או של המוצר שאתם רוצים לשווק. על כן, יש להשקיע בעיצוב ולדאוג שהוא יהיה תואם לעיצוב האתר או לדף הנחיתה שלכם וייצור אחידות עיצובית שמזוהה עם העסק.

חשוב לזכור שהעיצוב של דף הפייסבוק העסקי יקבע גם את סגנון המודעות הפרסומיות בפייסבוק ומומלץ לעשות שימוש בעיצוב שימשוך את העין ויעביר את המסר בצורה ברורה.

3. העלאת סרטונים – השימוש בסרטונים בדף הפייסבוק העסקי שלכם מגדיל את החשיפה של הגולשים לדף ויוצר יותר עניין מאשר פוסטים רגילים. אם תשקיעו בסרטון מקצועי, מעניין ומקורי ככל הניתן, תוכלו לאפשר לעצמכם להשיג תנועה רבה יותר של גולשים לדף הפייסבוק ומספר צפיות גדול יותר.

זכרו שמומלץ להעלות סרטון כקובץ ולא כשיתוף מאתרים כמו יוטיוב או וימאו.

4. העלאת תמונות – בדומה לסרטונים, גם העלאה של תמונות יכולה לעזור לפרסום הדף העסקי בפייסבוק, משום שאנשים נמשכים יותר לאלמנט ויזואלי מאשר לאלמנט הטקסטואלי. ככל שהתמונה תהיה פחות שיווקית ויותר תעביר חוויה או רגע אנושי, תקבלו יותר לייקים ואף שיתופים וכך תושג חשיפה יותר גדולה.

גם הפרסום באינסטגרם או ברשתות אחרות כמו יוטיוב יכול להיות יעיל במיוחד, אך לחשוב לדעת כיצד לעשות זאת בצורה האפקטיבית ביותר, על ידי התייעצות עם אנשי מקצוע.

5. תיוג אנשים – תיוג אנשים הוא חשוב לאין שיעור כאשר מדובר בקמפיין שיווק בפייסבוק. הסיבה לכך היא שהתיוג חושף את הדף שלכם לחברים של המתויג ויוצר התעניינות אוטומטית. לכן, מומלץ לתייג אנשים שצילמתם והשתמשו בשירות שלכם, או כאלה שקנו את המוצר שלכם והיו מרוצים מכך.

6. כתיבת פוסטים אישיים ולא שיווקיים – מה שמיוחד בפייסבוק לעומת ערוצי שיווק אחרים במדיה ובאינטרנט הוא העובדה שפייסבוק נתפס כרשת שיש בה פרופילים של אנשים אמתיים ואמינים. לכן, קל הרבה יותר לזהות פוסטים או מודעות שיווקיות בפייסבוק מאשר ב-Google.

מהסיבה הזו מומלץ לעשות שימוש במידע אמיתי ואישי כאשר בונים קמפיין פרסום בפייסבוק, ולא לחטוא בקלישאות שיווקיות. אלמנט זה יכול ליצור את ההבדל בין קמפיין פייסבוק מוצלח לקמפיין גרוע שלא יניב לכם תוצאות.

 7. תזמון הפוסטים – על מנת להפוך את העמודים העסקיים שלכם בפייסבוק ליעילים יותר עבורכם, אנו ממליצים לכם לתזמן את הופעת הפוסטים אותם אתם מעלים בהתאם לזמן הימצאותו של קהל היעד אליו אתם מכוונים.

כמו כן, אנו ממליצים לכם לתזמן את הפוסטים לפרקי זמן בהם תוכלו להגיב על התגובות השונות אותן תקבלו על הפוסט. הזמנים הטובים ביותר לפרסום בפייסבוק הן דווקא בשעות שמחוץ לשעות העבודה השגרתיות (בין 8 בבוקר ל-4 אחה”צ) ולכן אנו ממליצים לכם לתזמן את מועדי הפוסטים לשעות אחר הצהריים והערב המוקדמות בהן קיימת פעילות מוגברת בפייסבוק.

דרך אגב, מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של הישראלים בפייסבוק מעידים על כך שבסופי שבוע (ובעיקר בימי שישי) הפוסטים השונים המועלים לפייסבוק מייצרים יותר אינטראקציה עם הגולשים.

8. עודדו את הקהל להגיב לפעילותכם – רשת הפייסבוק, יותר מכל אמצעי מדיה אחר, מאפשרת לכם לייצר אינטראקציה בלתי אמצעית עם קהלי המטרה הרלוונטיים לכם ולכן אנו ממליצים לכם לעשות כל מה שניתן על מנת לעודד את קהלי היעד הנחשפים לפעילותכם בפייסבוק להגיב.

יצירת אינטראקציה עם הגולשים המבקרים בעמוד העסקי שלכם, תאפשר גם לכם לפעול בדרכים שונות לשיפור השירות ואף תבסס את מעמדכם בעיני הגולשים כ-גוף עסקי הקשוב לצרכיו של הלקוח. שווה להתאמץ בשביל זה!

בעל עסק רוצה להבין מה זה  סוכנות דיגיטל ? לחץ כאן 

14 טיפים למתקדמים בפרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק

 

גם אם אתם כבר מכירים את הפרסום בפייסבוק ואתם מנהלים דף עסקי, תמיד כדאי ומשתלם לברר עוד מידע ולקבל טיפים מקצועיים:

1. הגדלת קהל יעד על פי פילוח – כדי להריץ קמפיין מקצועי של שיווק בפייסבוק יש לא רק להגדיר מהו קהל היעד, אלא גם לנסות להגדיל אותו – ולא רק בכלים שרשת פייסבוק מאפשרת.

למעשה, יש לגרום להגדלת קהל היעד גם על ידי פניה לחברים של חברים וגם למי שכבר נחשף לשירותים כלשהם הדומים לשירות שאתם מוכרים או משיקים לתחום הפעילות של העסק שלכם. הגדלת קהל היעד על פי פילוח זה תתבצע בצורה ניכרת ותוכל להגדיל את הרווחים מקמפיין הפרסום.

2. שימוש במודעות פייסבוק – מערכת מודעות פייסבוק היא מערכת פרסום שדומה לרשת המדיה של Google ואף נחשבת ליותר גדולה ממנה. למערכת מודעות פייסבוק יש יתרונות רבים והיא מסוגלת לנתח את מגוון הגולשים בצורה יעילה יותר ולהתאים קהל יעד טוב יותר.

כמו כן, מדובר במערכת זולה יחסית וגם הרבה יותר פשוטה לתפעול מאשר רשת המדיה של Google.

3. בניית מודעה בצורה נכונה – כדי לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק יש להשקיע במודעות בפייסבוק ובמבנה שלהן, הכולל 4 מרכיבים עיקריים: הכותרת, גוף המודעה, התמונה והקישור.

חשוב לבנות את המודעה בצורה שגם תמשוך את קהל היעד הרלוונטי, גם תיצור קישור למידע הנכון והטוב ביותר וגם תעשה שימוש בתמונה שמספקת אינפורמציה ותופסת את העין.

4. העלו מספר אופציות רעיוניות לאותה מודעה  על מנת לבחון את האפקטיביות של מהלכי הפרסום השונים שלכם בפייסבוק, אנו ממליצים לכם לייצר סדרת מודעות לאותו רעיון שיווקי אותו אתם מנסים לקדם ובכך לבדוק איזה נוסח של מודעה עובד לכם טוב יותר.

5. בחירת תמונה מושכת למודעה – התמונה בה תבחרו למודעת הפרסום בפייסבוק תשפיע בצורה ניכרת על כמות הקליקים לה תזכו ולכן אנו ממליצים לכם להשקיע מחשבה יתרה בכל הנוגע לבחירת התמונה. בשלב הראשון, הימנעו באופן מוחלט מבחירת תמונות לא איכותיות.

כמו כן, הקפידו לבחור תמונה “המספרת סיפור” הקשור בצורה ישירה או עקיפה לסוג המוצר/שירות אותו אתם משווקים. כמו כן, הקפידו לשלב מסר טקסטואלי על גבי התמונה בגודל של עד 20% מגודל התמונה (טקסט בשטח גדול יותר יפגע בחשיפת המודעה).

 

6. התאמת המודעות ליתר הקמפיין – ישנה חשיבות רבה ליצירת אחידות בקמפיין השיווק באינטרנט, מכיוון שהמודעות שיתפרסמו ב-Google או בפייסבוק יובילו בסופו של דבר לדף נחיתה או לאתר של הלקוח.

חשוב שתהיה אחידות בשפה ובסגנון של התוכן ושל המודעות, הן על מנת למנוע בלבול והן על מנת ליצור רצף אפקטיבי שיוביל את הגולש בסופו של דבר להביע התעניינות ולהשאיר פרטים.

7. ניסוחים שונים לכל קהל יעד – מערכת מודעות פייסבוק מאפשרת לשנות את הניסוחים על פי קהלי יעד שונים. לדוגמה, במקום לבנות ניסוח מודעה שיותאם לכל המגדרים, המערכת תאפשר לכם לבנות ניסוח לכל מגדר בנפרד ועל ידי כך ליצור רושם אישי יותר.

כמו כן, מתאפשר ההבדל בניסוחים בין הצגת המודעות במחשבים לבין הצגת המודעות בסמארטפונים. דבר זה רלוונטי מאוד להצלחה של קמפיין שיווק, מאחר שהגלישה היא שונה באופייה אם עושים זאת ממחשב או מסמארטפון, ולכן כדאי להתאים באותו אופן את ניסוח המודעה.

8. להשאיר את הגולשים בדף או להוציא אותם החוצה? – קמפיין שיווק בפייסבוק יוכל ליצור טראפיק כלפי חוץ, אל דף הנחיתה או אל האתר שלכם, ויכול גם להשאיר את הגולשים בפייסבוק.

הבחירה תלויה למעשה במטרות של הקמפיין, שיכולות להיות יצירת מעורבות בדף הפייסבוק עצמו כמו שיתופים, תגובות ולייקים – או יצירת כמה שיותר לידים באמצעות דף הנחיתה או הפנייה לדף יצירת קשר.

9. בחירת סוג מודעה נכון – מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה פרסום של מודעות קידום ממומן של הדף או קידום של פוסטים. מודעות פייסבוק הן הדרך הכי זולה ויעילה לנהל קמפיין פרסום והדרך הטובה ביותר שמתאפשרת כדי למקד קהל יעד. עם זאת יכול להיות שתמצאו שקידום של פוסטים או של דף העסק מועיל יותר.

פילוח קהל

10. מודעות חשיפה או מודעות מעורבות – מה עדיף? – הבחירה בין פרסום מודעות חשיפה לבין פרסום מודעות מעורבות, חייבת להיעשות בהתאם לסוג העסק, המוצר/שירות אותו אתם משווקים ואפילו נוסח ומטרת המודעה עצמה.

ברוב המקרים, מומלץ לבדוק את שתי האופציות במקביל ולאחר פרק זמן של מספר ימים לבחון ולהשוות בין ביצועי מודעות החשיפה לבין ביצועי מודעות המעורבות.

11. פילוח משודרג של קהל היעד – מעבר לכל השיטות המוכרות של הגדרת קהל יעד והגדלתו, מומלץ גם לנסות שיטות אחרות כמו רימרקטינג, שהיא למעשה שיטה שמאפשרת לכם לחשוף את המודעה הפרסומית לאנשים שביקרו בדף שלכם או אפילו לרשימות תפוצה. כמו כן, ניתן להגדיר קהל יעד בעל התנהגות מסוימת.

למשל, כאלה שעורכים קניות באינטרנט על בסיס יומי או בעלי תחומי עניין בקהילות מסוימות.

12. פרסום מודעות דרך מנהל המודעות או באמצעות קידום ממומן – מה עדיף? – הפרסום בפסייבוק מתאפשר באמצעות מספר דרכים שונות שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה.

ברוב המקרים, מומלץ לנהל את מהלכי הפרסום בפייסבוק באמצעות מנהל המודעות וליהנות גם מכל היתרונות הנלווים לפרסום בפייסבוק כגון: פרסום ממוקד לקהלי יעד מפולחים, רימרקטינג, אפשרות לרשימות תפוצה וכדומה וגם מעלויות הפרסום הנמוכות בהשוואה לכל כלי פרסום אחר בפייסבוק.

13. הוסיפו פיקסל פייסבוק למעקב – פיקסל זה החליף לפני מספר חודשים את הפיקסל הקודם אשר היה מיועד למטרות מעקב אחר המרות ממודעות הפרסום בפייסבוק.

הפיקסל החדש הוא למעשה פיקסל העוקב אחר הפעילות בעמוד העסקי שלכם והוא מספק לכם נתונים שונים למדידת פעולות שונות אותן אתם מבצעים בעמוד.

14. מתי תדעו שמודעת הפרסום שלכם עובדת? – לרשת האינטרנט בכלל ולרשת הפייסבוק בפרט זמנים משלה ולכן מומלץ לתת למודעת הפרסום שלכם “לרוץ” מספר ימים על מנת לבחון את ביצועיה ולשקול האם להחליף בה את התמונה, המסר וכדומה.

ברוב המקרים, מומלץ לתת למודעה לרוץ לפרק זמן של 48 שעות ולאחריו לבדוק את ביצועיה בהתאם לתוצאות ההקלקה. מודעה טובה שעובדת עבורכם היא מודעה הזוכה לכמות גדולה של הקלקות וזאת בהנחה שהמודעה איננה מיועדת לצרכי חשיפה אלא לצרכי יצירת לידים מלקוחות פוטנציאלים.

יחד עם זאת, לא מומלץ להחליף את המודעה מספר שעות לאחר עלייתה לאוויר אלא לתת לה לרוץ (יומיים לפחות) על מנת לבחון את ביצועיה. במידה ולאחר 48 שעות המודעה איננה זוכה למינימום של 4% הקלקות מסך כל החשיפה, ניתן לשקול להחליף אותה בנוסח אחר או לשדרג אותה באמצעות שינוי המסר או התמונה ובאופן כללי יש תמיד לרענן.

 

פרסום בפייסבוקהפרסום בפייסבוק נחשב לאחד מערוצי השיווק המשתלמים ביותר לעסקים ולאנשי ציבור, ומאפשר להם חשיפה משמעותית מול קהל רחב. קמפיין בפייסבוק הוא מאתגר ומורכב ממגוון רחב של תחומים שיש ללמוד ולהבין לעומק, כמו את הרשת החברתית עצמה.

על כן, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע שמבינים בפרסום בפייסבוק ובכך להגדיל את הפוטנציאל הכרוך בפרסום זה.

למעשה, הפרסום בפייסבוק הוא אלמנט שחובה לקיימו בכל בית עסק או חברה ויכול לא רק להגדיל את המכירות, אלא לחשוף את החברה לקהל בינלאומי, לאפשר לה לקבל פידבקים על מוצרים שונים ולקבל הבנה טובה יותר לגבי הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, של השירות או של המוצר.

על כן, פרסום בפייסבוק הוא חשוב מאין כמוהו ויש לבצעו בצורה מקצועית ובהשקעה מרבית.

ממה מורכב הפרסום בפייסבוק?

 

פרסום בפייסבוק

 

ההיבטים העיקריים שפרסום בפייסבוק כוללים, בנייה של תכנית שיווקית, התאמה והבנה של קהל היעד, ניהול תוכן, פתיחת דף עסקי, לבסוף ניהול של קמפיין ממומן.

  • שלב- א בניית תכנית שיווקית לפייסבוק .היא תהיה בנויה גם מפרסום ממומן וגם מניהול הדף ומהגברת הנוכחות ברשת. ניתן לעשות זאת על ידי אנשי מקצוע ועל ידי הצבת המטרות שלשמן נוסד הקמפיין. התכנית השיווקית תכלול הגדלה של קהל היעד והבאת יותר לקוחות להתעניין ולרכוש מוצרים. כמו כן, התכנית תכלול ניהול של תוכן בדף בצורה שתתאים למטרות הקמפיין.

 

  • שלב- ב הבנת קהל היעד.  אחת המטרות החשובות ביותר בפרסום בפייסבוק היא להבין מי קהל היעד של המוצר או של החברה שאתם מפרסמים ובאילו דרכים מגיעים לקהל זה. ברגע שמתמקדים בקבוצה מסוימת ניתן להגדיר שזו קבוצת היעד בקמפיין הממומן בפייסבוק וניתן גם להשתמש בדרכים אחרות כדי להביא כמה שיותר מתעניינים שיתאימו לקהל היעד הרצוי.

 

  • שלב- ג ניהול תוכן בדף.  ניהול התוכן בדף העסקי הוא חשוב מאין כמוהו להצלחה של קמפיין השיווק, מפני שפייסבוק מאפשר לכם חשיפה, אבל אתם תצטרכו להחליט לאיזה תוכן קהל הגולשים ייחשף. על כן, חשוב מאוד לנהל תוכן אמיתי ושימושי בדף שלכם, אשר יתאים להלך הרוח של הרשת החברתית ויביא את הגולשים לא רק להיחשף אליכם אלא גם להשתמש בשירות שאתם מציעים.

 

אם במקרה התוכן שהעסק שלכם מייצר מורכב בעיקר מתמונות שווה לכם לחקור לגבי פרסום באינסטגרם כאן.

 

  • שלב- ד פתיחת דף עסקי. על מנת שאפשר יהיה לשווק באמצעות הפייסבוק כדאי לפתוח דף עסקי מותאם לכך. מומלץ לעשות זאת ולא להישאר עם הפרופיל האישי שלכם, מכיוון שלדף העסקי יש אפשרויות טובות יותר להגדלה של קהל הלקוחות ולניהול של קמפיין עסקי בפייסבוק. הדף העסקי צריך להיות ממותג בצורה מסוימת שתתאים להלכי הקמפיין האמור, ולהכיל תוכן אמיתי, איכותי ושימושי עבור הגולשים.

 

  • שלב- ה ניהול קמפיין ממומן – לבסוף ניתן לבצע קמפיין ממומן בפייסבוק. הוא גם אחת מאבני היסוד של שיווק באינטרנט בכלל ושיווק בפייסבוק בפרט. ניהול קמפיין שכזה מאפשר להגדיל את המכירות, לגרום לחשיפה משמעותית לקהל לקוחות מוגדר או מגוון וליצור עניין סביב המוצר שלכם. הכלים שבהם פייסבוק משתמשת כדי לאפשר לכם לפרסם הם מצוינים ומרובים, ועל ידי שימוש בהם ניתן יהיה לנהל קמפיין פייסבוק ממומן מוצלח.

 

מהן הסיבות העיקריות לפרסום ממומן בפייסבוק?

 

פרסום ממומן בפייסבוק נחשב לערוץ שיווק מצוין עבור כל חברה וכל בית עסק ונחשב לאחד מאמצעי השיווק הכי פופולאריים, יחד עם פרסום במנוע החיפוש Google.

עם זאת, חשוב לבצע פרסום ממומן בצורה מקצועית שתוציא לפועל את היתרונות הגדולים של הפייסבוק ושל הפרסום הממומן בו, ולא תהפוך את השיווק ברשת זו לצעד בלתי יעיל.

הסיבות העיקריות לבחור בפרסום ממומן קשורות לעלות הנמוכה, להתאמה הממוקדת לקהל היעד ולהרחבה של קהל הלקוחות הפוטנציאלים.

  • מחיר – כאשר בוחנים מחירים של אמצעי שיווק, ניתן למצוא שהפרסום הממומן בפייסבוק נחשב לערוץ פרסום שעלותו נמוכה יחסית, בוודאי בהשוואה לתועלת שניתן להפיק ממנו. העלות הנמוכה היא בולטת במיוחד כאשר משווים זאת לערוצי שיווק אחרים, ולכן הפרסום בפייסבוק יכול להיות משתלם במיוחד לבתי עסק בעלי תקציבי פרסום נמוכים ולכל מי שמנסה לקדם את עצמו באינטרנט.

 

  • קהל יעד – הפרסום הממומן בפייסבוק מאפשר להגדיל את קהל היעד על ידי חשיפה משמעותית רחבה של הפוסטים הממומנים להמוני גולשים מדי יום. למעשה, פייסבוק מאפשרת למקד את מודעת הפרסום הממומנת לקהל יעד לפי מגדר, גיל, תחומי עניין, מצב משפחתי ועוד קריטריונים רבים שיכולים לסייע לכם להגיע בדיוק אל הלקוחות שיתעניינו במוצר שלכם. כמו כן, הפרסום הממומן בפייסבוק מתאים להגיע לאנשים שאינם מחפשים מידע ב-Google, אלא רק בפייסבוק, עקב שיקולים כאלה ואחרים.

 

  • שינויים באופן רציף – הקמפיין הממומן בפייסבוק מאפשר לכם לשנות אותו בכל רגע נתון, ולמעשה – להגיב בהתאם לנתונים שעולים מהקמפיין. אם הפרסום מצליח והחשיפה למה שאתם מפרסמים עולה – ניתן להמשיך בקמפיין. לעומת זאת, אם אינכם מרוצים או שאתם מקבלים תגובות כאלו ואחרות מהגולשים, תוכלו לשנות את הקמפיין בהתאם ולהתאים את עצמכם לתגובות העולות מהשטח בזמן אמת. דבר זה הנו חסר תקדים במונחים של קמפיין פרסום, ומתאפשר לכם בזכות פייסבוק והפרסום הממומן בה.

 

למי זה מתאים?

 

פרסום בפייסבוק

 

 

 

 

הפרסום בפייסבוק יכול להתאים לכל מי שיש ברשותו משהו להציע לקהל של לקוחות, וזה כולל אנשי ציבור, ידוענים , בתי עסק קטנים, בינונים או גדולים, חברות המשווקות מוצרים, שירותים ומותגים שונים, אתרי אינטרנט,  ואף תנועות חברתיות ופוליטיות.

  • איש ציבור – די להסתכל בדפי הפייסבוק של אנשי ציבור כדי להבין שפעילות זו חשובה מאין כמוה לניהול מוניטין של איש הציבור. למעשה, דף פייסבוק עסקי וייצוגי הוא כבר מרכיב חובה לכל איש ציבור, ואף יכול להועיל לו ולשפר את הייצוג שלו בחברה. אם הדף מנוהל כמו שצריך, הקמפיין בפייסבוק יתרום לאיש הציבור ואף יגדיל את העשייה החיובית שלו ואת הרושם הטוב שישאיר על הבוחרים.

 

  • חברה – כל החברות הקיימות במשק יוכלו ליהנות מהיתרונות שיש לדף פייסבוק עסקי להציע, כולל קמפיינים ממומנים וניהול תכנים. גם אם החברה כבר מוכרת וידועה, ניתן יהיה באמצעות הפייסבוק לעדכן על מבצעים, על מוצרים חדשים, על מיתוג מחדש של החברה וכן הלאה, ולהשאיר את החוזק של החברה כל הזמן במודעות של הגולשים. דף הפייסבוק טוב גם לצורך קיום תקשורת עם הלקוחות, מה שיכול לתרום רבות במרבית הפעמים.

 

  • בית עסק – עסקים קטנים ובינוניים יוכלו למצוא בקמפיין פרסום בפייסבוק את קרש הקפיצה שלהם. למעשה, הפלטפורמה הזו מושלמת עבור עסקים אלה ומעניקה להם חשיפה שלא היו זוכים לה בדרכים אחרות וקיום קשר ישיר עם לקוחות חדשים. ניתן למצוא כיום המון עסקים קטנים ובינוניים שהתחילו בקטן בפייסבוק ובאמצעותו צמחו וגדלו בצורה משמעותית.

 

  • מוצר\מותג – ניתן לפתוח קמפיין בפייסבוק גם למוצרים ולא רק לחברות ולבתי עסק. כיום רשת פייסבוק מאפשרת לפתוח דף עסקי למוצר כלשהו ולקדם אותו בצורה ממומנת ו שייחשף למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים. קמפיין של מוצר בפייסבוק, בשונה מקמפיין של חברה או של עסק, יכול להיות משתלם ואפקטיבי מאוד בזכות היכולת להגיע לקהל יע ממוקד ומוגדר.

 

  • תנועה חברתית – גם לתנועות חברתיות חפות מאינטרס כלכלי יש צורך בהקמה של קמפיין בפייסבוק. למעשה, כאשר פייסבוק רק החלה להיות רשת חברתית בינלאומית, היא יצרה לא מעט גלי התעוררות חברתית ואף מספר מהפכות שניתן לייחס את ההיווצרות שלהן לרחשים שעלו בפייסבוק והתגבשו לכדי מחאה או פעולה ציבורית. על כן, קמפיין בפייסבוק יכול להביא חשיפה לתנועה החברתית המתהווה, לגייס תומכים, לפרסם מועדים של אירועים וכנסים וכן לעורר מודעות לרעיונות של התנועה.

שאלות נפוצות

 

פרסום בפייסבוק

כיצד ניתן לבצע קמפיין ממומן בפייסבוק?

פייסבוק מציעה לכל גולש להקים קמפיין פייסבוק בעצמו, אך מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע כדי שהקמפיין יהיה אפקטיבי.

למה פייסבוק עדיף על פרסום ב-Google?

פייסבוק אינו עדיף בהכרח על פרסום ב-Google, ולמעשה מומלץ לבצע קמפיין פרסום בשניהם.

כמה זמן לוקח לקמפיין בפייסבוק להשפיע?

הקמפיין בפייסבוק מגיב בזמן אמת, ולכן מסגרת ההשפעה שלו תורגש באופן מיידי. עם זאת, מומלץ לסיים את המטרות שהוגדרו ואז לשנות את הקמפיין בהתאם לתגובות.

מהי מסגרת הזמן שבה ניתן לעלות עם קמפיין פייסבוק לאוויר?

על מנת לפרסם קמפיין יש לבנות תכנית שיווקית שגם תסייע להגדיל את קהל הלקוחות וגם תציג מידע אמיתי בצורה יצירתית. ברגע שהכול מוכן, ניתן יהיה לעלות לאוויר.

האם כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק?

כן, כל אחד שמעוניין למכור שירות, מוצר, רעיון, מוניטין וכיוצא בזה יכול לעשות זאת אם הוא מעוניין בהגדלה של קהל לקוחותיו או תומכיו.

איך פותחים חשבון עסקי בפייסבוק?

פתיחת חשבון עסקי בפייסבוק מתבצעת דרך הפרופיל האישי או הייעודי של בעל העסק. מדובר בפעולה פשוטה למדי. עם זאת, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי כדי לבנות את הדף העסקי בצורה טובה אשר תתאים לקמפיינים ממומנים.

עומר מנשה

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.