עלות פרסום בגוגל ומחירי קליקים

היוש, הפעם נדבר על עלות פרסום ממומן בגוגל ואיך זה בעצם עובד. אצלנו באימוג'ו אנחנו מקדמים כל מיני סוגים של עסקים בפרסום ממומן בגוגל, ועלות הפרסום תלויה בסוג התעשייה אליה שייך העסק ובסוג קהל היעד אליו מיועד הפרסום.

אז קודם כל ננסה לענות על השאלה "כמה אני יכול לצפות לשלם לפי התעשיה אליה אני שייך וקהל היעד שלי?"

הצעות המחיר של גוגל – לגוגל יש כלי שנקרא Google Keyword Planner דרכו ניתן להכניס ביטויים ומילות חיפוש שעבורן אתם מעוניינים שהפרסומת תופיע, וגוגל תיתן לכם הערכה כמה כסף המפרסמים מציעים עבור מילת המפתח הזאת.

מהי עלות פרסום בגוגל?

עלות פרסום פר קליק (PPC) יכולה להתחיל במספר אגורות אך להגיע עד לסכומים גבוהים מאוד עבור תחומים כמו ביטוח רכב: למשל 99.35 ש"ח עבור מילות המפתח "ביטוח מקיף לרכב" או 74.53 עבור "ביטוח רכב ליום". עוד תחום המגיע לסכומים גבוהים מאוד הוא תחום ההלוואות, עם 41.63 ש"ח עבור "הלוואות לעסקים קטנים" ו-39.39 ש"ח עבור "איך לקבל הלוואה".

גורמים המשפיעים על ההבדלים בין העסקים השונים

· תחרות – ככל שיש יותר עסקים שמפרסמים בתעשייה מסוימת, כך המחיר יהיה יותר גבוה. ככל שיותר מפרסמים מציעים מחירים, כך המחירים עולים – בדיוק כמו במכירה פומבית רגילה.

· תשלום כדי להשיג לקוח חדש – ככל שעסק יכול להרוויח יותר כסף עבור לקוח חדש, כך הוא יהיה מוכן להוציא יותר כסף על הפרסום בגוגל. למשל, משרדי עורכי דין אמורים להרוויח הרבה יותר כסף מלקוח חדש מאשר מלונות. לכן, משרד עורכי דין כנראה יסכים לשלם יותר כדי להעלות את הטראפיק לאתר שלו.

תראו גם הבדל במחיר לקליק אם תתרגטו את הפרסומות שלכם לעיר קטנה לעומת עיר גדולה. הסיבה לכך היא שבערים גדולות יש תחרות גדולה יותר.

חשוב לוודא שהמחיר לכל לחיצה הוא כמה שיותר נמוך, אך אפילו יותר חשוב לקבל תשואות טובות על ההשקעה שלכם. לכן, כדאי לכם לחשב מהי העלות שיהיה לכם נוח לשלם על בסיס הידע שיש לכם על העסק ועל הלקוחות.

איך לקבוע את עלות היעד לכל לחיצה

כדי לקבוע כמה העסק שלכם מתכוון להוציא על כל לחיצה על הפרסומת שלכם, תצטרכו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

· מתוך כל האנשים שיבקרו באתר, כמה מהם יהפכו להיות לקוחות משלמים?

· כמה לקוח משלם אחד שווה עבורכם?

בואו נאמר שאחד מתוך 100 אנשים המבקרים באתר שלכם יהפוך להיות לקוח חדש. אם לקוח חדש שווה לכם 150 ש"ח, עלות היעד לכל לחיצה צריכה להיות פחות מ- ( 150 ש"ח x 1% = 1.50 ש"ח).

הסיבה לכך היא שזה ייקח 100 קליקים כדי לקבל לקוח חדש אחד. אם העלות לכל לחיצה היא 2 ש"ח, תשלמו 200 ש"ח כדי להשיג לקוח חדש כאשר הלקוח הזה שווה עבורכם רק 150 ש"ח. כמובן שזה לא כל כך פשוט לענות על שתי השאלות הנ"ל. אך בזמן שאתם חושבים על התשובות תוכלו לחשוב יותר טוב על כמה אתם מוכנים לשלם על כל לחיצה על הפרסומת שלכם.

פרסום בגוגל: איך לקבוע את התקציב ולהציע את המחיר הכי טוב

אחד מהדברים הכי קולים בקמפיינים של אדוורדס הוא שיש לכם שליטה מלאה על כמה כסף אתם מוציאים בסך הכל. התקציב היומי שלכם הוא כמות הכסף שאתם מוכנים להוציא כל יום על כל הקמפיינים שלכם בגוגל. אם למשל יש לכם תקציב של 50 ש"ח ליום, אז אתם לא תשלמו יותר מ- 350 ש"ח בשבוע ו- 1500 ש"ח בחודש.

חשוב לזכור שהפרסומות שלכם יופיעו באופן קבוע עד שתחליטו להפסיק אותן. קרה בעבר שאנשים שילמו יותר ממה שהם ציפו לשלם אחרי שהם קבעו תקציב ושכחו להשגיח על הפרסומות שלהם.

בעזרת שימוש בכלי ה- Keyword Planner של גוגל, תוכלו לראות כמה תצטרכו להציע עבור מילות המפתח המקושרות לעסק שלכם. אם יש לכם עסק מקומי, תוכלו לתרגט את התוצאות למיקום שלכם.

מתי להציע מחיר גבוה או נמוך עבור מילות המפתח שלכם

עסקים בדרך כלל מוכנים להציע מחיר גבוה עבור מילות מפתח הקרובות יותר להחלטת הרכישה. למשל, הצעת המחיר עבור "למכור את הבית שלי מהר" היא כמעט פי עשר יותר גבוהה מהצעת המחיר הממוצעת עבור "סוכני נדל"ן". הסיבה לכך היא שלפי מילת המפתח הראשונה הלקוח נמצא בשלב הרכישה של מעגל קניית הלקוח.

אז לפני שנסכם, בואו נחזור אחורה ונתחיל מהדרך בה דף החיפוש של גוגל פועל. דף החיפוש מורכב מתוצאות אורגניות ומתוצאות ממומנות. דף התוצאות, או ה- SERP) Search Engine Results Page) משתנה בין גולש לגולש, ומותאם להיסטוריה של הגלישה, למכשיר, למקום בו אתם נמצאים ולעוד מספר גורמים.

בעל העסק יכול להיכנס למערכת אדוורדס ולקנות מילות מפתח ובעצם כך לומר לגוגל שכאשר מישהו מחפש את הביטוי הזה, הוא מוכן לשלם לגוגל את המחיר המקסימלי הזה והזה לקליק במקרה והגולש ילחץ על המודעה ויגיע לאתר. המשמעות היא שאם הגולש ראה את המודעה אך לא לחץ עליה, המפרסם לא צריך לשלם לגוגל. המפרסם משלם רק אם לחצו על המודעה. לכן זה נקרא Pay Per Click, או תשלום פר לחיצה.

המשמעות של Pay Per Click כשאתם מתחרים על מילת מפתח אתם בעצם מצהירים לגוגל כמה אתם מתכוונים לשלם אם גולשים ילחצו על המודעה שלכם..

אז אתם קונים מילת מפתח באדוורדס ומגדירים את המחיר. אם הגולש חיפש את אותה מילת מפתח, גוגל שולפת את כל המודעות הרלוונטיות עבור אותו ביטוי. את הרלוונטיות גוגל קובע לפי מהו הסיכוי שהגולש יקליק על המודעה.

גוגל יודע כמה כל אחד מהמפרסמים מוכן לשלם, וכמה לחיצות כל מודעה צפויה להביא, וכך הוא מדרג את שיעור ההקלקה של המודעה. אבל איך הוא בוחר את אילו מודעות להציג? קודם כל הוא מעיף את כל המודעות הפחות איכותיות. חשוב להבין שגוגל לא תמיד מציג קודם את המודעות של המפרסמים שמוכנים לשלם יותר. המנגנון בגוגל מורכב מאוד ויש הרבה מאוד קריטריונים הנלקחים בחשבון.

עלות לכל הקלקה ועלות להמרה

המפרסמים בעצם קונים טראפיק מגוגל עבור מילות המפתח השונות. לכן חשוב למפרסמים לדעת כמה לקוחות שבסופו של דבר רכשו מהם את המוצר הגיעו דרך הפרסום בגוגל וכמה הפרסום הזה עלה להם.

עלות המרה = עלות הפעולה שרצית שהלקוח יעשה אצלך באתר. זו יכולה להיות רכישה או פנייה אליכם. אבל צריך לזכור לעקוב אחרי פניות כאלה ולנסות להפוך אותן להמרות.

 

יש לכם שאלה בנוגע לפרסום בגוגל אל תהססו והשאירו פרטים למטה או בצד, ונשמח להעניק לכם עזרה ללא עלות.

 

שי בנקהלטר
מייסד ומנכ"ל אימוג'ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם.