מהו ניהול מוניטין בגוגל ?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא ללא ספק אחת מהפעולות המשמעותיות ביותר שתוכלו לבצע למען החברה או העסק שלכם (וכמובן עבור המוניטין האישי). בניגוד לעיתונים שמופיעים מדי יום והידיעות שבהן נשכחות לאחר תקופה, מנועי החיפוש באינטרנט מלאים במידע “ישן” ואינם שוכחים דבר. פרסום שלילי או מסולף יכול להטעות את הלקוחות הפוטנציאליים ולגרום לכם נזק בלתי הפיך מבחינה כלכלית ותדמיתית.

פרסום חיובי ומדויק יתרום להצלחת החברה בטווח המיידי ויתכן שגם בטווח הארוך. ניהול מוניטין הוא עניין למקצוענים המקיימים מעקב צמוד אחרי הפרסומים הרלוונטיים. לא כל חיפוש בגוגל יניב את המידע שאנו מעוניינים שיוצג ולכן הנושא מחייב עבודה מקצועית. בעבר, רק חברות גדולות השתמשו בשירותי ניהול מוניטין אבל הזינוק העצום במספר משתמשי האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט הוביל לכך שגם חברות קטנות ויחידים נעזרים בשירותי ניהול מוניטין. ניתן לראות זאת בצורה מובהקת אצל פוליטיקאים למשל.

מדוע ניהול מוניטין ברשתות החברתיות חשוב?

ניהול מוניטין ברשתות החברתיות הפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מהפעילות של חברות ואנשים פרטיים ברשת. המטרה היא כמובן ליצור תדמית חיובית ולמחוק אזכורים שליליים או לפחות לדחוק אותם לשוליים. השליטה והבקרה על המידע המופץ ברשת מתחילות ביצירת תוכן וקידומו.

תוכן ענייני וחיובי יקדם אתכם מבחינת מוניטין ויגרום לגולשים להתעניין בכם ולטפח יחס חיובי כלפי האדם או המותג. דף פייסבוק איכותי ופרופיל מתאים בלינקדאין יקדמו את החברה ויגבירו את האמון בה מצד הלקוחות הפוטנציאליים. דף פייסבוק מרושל יגרום נזק תדמיתי שעלול לפגוע בעסק באופן משמעותי. מקור אחר לניהול מוניטין הוא בלוג מסחרי שמופיע באתר שלכם ובו המטרה היא יצירת אינטראקציה עם הציבור הרחב, אפשרות לדיאלוג והעברת תכנים שיווקיים (ידוענים ממליצים..).

אמצעי אחר הוא מעקב שוטף אחרי בלוגים בתחום ופורומים רלוונטיים. המעקב הצמוד מיועד לייצר דעה חיובית ביחס לחברה או המוצר שלכם ולהילחם בפרסומים שליליים ומזיקים. אפשר ליזום הקמת פורומים כאלה או להסתפק בתגובה לפורומים קיימים.

המטרה: ניקוי הרשת מאזכורים שליליים

חשוב לציין כי בימינו, גולשים רבים בודקים במנוע החיפוש של גוגל מידע על מכרים, חברים ובעלי עסקים רלוונטים. לעיתים מתחרים עסקיים אף עוסקים בפרקטיקות "מלוכלכות" כמו העלאת תכנים שליליים בכוונה דרך מקורות אנונימיים כדי לפגוע במוניטין העסק המתחרה. בפועל, בעל עסק מגלה יום בהיר אחד ששמו הטוב הוכתם, וברוב המקרים אין לו שום דרך לדעת מיהו המלעיז. למרות זאת, גוגל אימץ בחום את התוכן ולפתע הוא מופיע בעמוד הראשון, וכמובן גורם נזק אדיר לאותו בעל עסק.

אז איך מטפלים בבעיה?

כמו תמיד, הרבה יותר קל להרוס מאשר לבנות. תהליך הסרת אזכורים שליליים היא ארוכה ומורכבת, אך שווה את הכל בסוף כשתוצאות החיפוש חוזרות להיות נקיות. תקופת הזמן הנדרשת תלויה בכמה פרמטרים: כמות הקישורים המובילים לאזכור השלילי, כמות התוכן שהועלה, כמות הזמן שהתוכן היה באויר, מיקום התוצאה בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, האם מקדם אחר עובד במרץ על קידום אותה תוצאה שלילית ועוד.

ככל שתהליך הניקוי יתחיל מוקדם יותר, כך התוצאות תגענה מהר יותר. קחו בחשבון שכפי שנאמר בפסקה הקודמת, ככל שהתוכן השלילי נמצא באויר זמן רב יותר, כך קשה יותר להעלים אותו.

בתהליך ניהול המוניטין של eMojo מקבל כל לקוח מנהל מוניטין אישי שעוקב אחרי התהליך באופן רציף, מדי יום. בתחילת כל פרויקט כזה מציעה eMojo ללקוח מיוזמתה לחתום על הסכם סודיות על מנת להבטיח חיסיון מלא לכל התהליך.

לכל פרויקט כזה מוגדרים יעדים ממוקדים ומדדים על מנת להבטיח עמידה במטרות במינימום זמן.

סובלים מאזכורים שליליים ברשת? eMojo לרשותכם. צרו קשר עכשיו לקבלת ייעוץ חינם!