מהו ניהול מוניטין בגוגל ?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא ללא ספק אחת מהפעולות המשמעותיות ביותר שתוכלו לבצע למען החברה או העסק שלכם (וכמובן עבור המוניטין האישי). בניגוד לעיתונים שמופיעים מדי יום והידיעות שבהן נשכחות לאחר תקופה, מנועי החיפוש באינטרנט מלאים במידע “ישן” ואינם שוכחים דבר.

פרסום שלילי או מסולף יכול להטעות את הלקוחות הפוטנציאליים ולגרום לכם נזק בלתי הפיך מבחינה כלכלית ותדמיתית.

ניהול מוניטין בגוגלפרסום חיובי ומדויק יתרום להצלחת החברה בטווח המיידי ויתכן שגם בטווח הארוך. ניהול מוניטין הוא עניין למקצוענים המקיימים מעקב צמוד אחרי הפרסומים הרלוונטיים. לא כל חיפוש בגוגל יניב את המידע שאנו מעוניינים שיוצג ולכן הנושא מחייב עבודה מקצועית.

בעבר, רק חברות גדולות השתמשו בשירותי ניהול מוניטין אבל הזינוק העצום במספר משתמשי האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט הוביל לכך שגם חברות קטנות ויחידים נעזרים בשירותי ניהול מוניטין. ניתן לראות זאת בצורה מובהקת אצל פוליטיקאים למשל.

מדוע ניהול מוניטין ברשתות החברתיות חשוב?

ניהול מוניטין ברשתות החברתיות הפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מהפעילות של חברות ואנשים פרטיים ברשת. המטרה היא כמובן ליצור תדמית חיובית ולמחוק אזכורים שליליים או לפחות לדחוק אותם לשוליים. השליטה והבקרה על המידע המופץ ברשת מתחילות ביצירת תוכן וקידומו.

תוכן ענייני וחיובי יקדם אתכם מבחינת מוניטין ויגרום לגולשים להתעניין בכם ולטפח יחס חיובי כלפי האדם או המותג. דף פייסבוק איכותי ופרופיל מתאים בלינקדאין יקדמו את החברה ויגבירו את האמון בה מצד הלקוחות הפוטנציאליים. דף פייסבוק מרושל יגרום נזק תדמיתי שעלול לפגוע בעסק באופן משמעותי.

מקור אחר לניהול מוניטין הוא בלוג מסחרי שמופיע באתר שלכם ובו המטרה היא יצירת אינטראקציה עם הציבור הרחב, אפשרות לדיאלוג והעברת תכנים שיווקיים (ידוענים ממליצים..).

אמצעי אחר הוא מעקב שוטף אחרי בלוגים בתחום ופורומים רלוונטיים. המעקב הצמוד מיועד לייצר דעה חיובית ביחס לחברה או המוצר שלכם ולהילחם בפרסומים שליליים ומזיקים. אפשר ליזום הקמת פורומים כאלה או להסתפק בתגובה לפורומים קיימים.

המטרה: ניקוי הרשת מאזכורים שליליים

חשוב לציין כי בימינו, גולשים רבים בודקים במנוע החיפוש של גוגל מידע על מכרים, חברים ובעלי עסקים רלוונטים.

לעיתים מתחרים עסקיים אף עוסקים בפרקטיקות “מלוכלכות” כמו העלאת תכנים שליליים בכוונה דרך מקורות אנונימיים כדי לפגוע במוניטין העסק המתחרה.

בפועל, בעל עסק מגלה יום בהיר אחד ששמו הטוב הוכתם, וברוב המקרים אין לו שום דרך לדעת מיהו המלעיז.

למרות זאת, גוגל אימץ בחום את התוכן ולפתע הוא מופיע בעמוד הראשון, וכמובן גורם נזק אדיר לאותו בעל עסק.

אז איך מטפלים בבעיה?

כמו תמיד, הרבה יותר קל להרוס מאשר לבנות. תהליך הסרת אזכורים שליליים היא ארוכה ומורכבת, אך שווה את הכל בסוף כשתוצאות החיפוש חוזרות להיות נקיות.

תקופת הזמן הנדרשת תלויה בכמה פרמטרים: כמות הקישורים המובילים לאזכור השלילי, כמות התוכן שהועלה, כמות הזמן שהתוכן היה באוויר, מיקום התוצאה בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, האם מקדם אחר עובד במרץ על קידום אותה תוצאה שלילית ועוד.

ככל שתהליך הניקוי יתחיל מוקדם יותר, כך התוצאות תגענה מהר יותר. קחו בחשבון שכפי שנאמר בפסקה הקודמת, ככל שהתוכן השלילי נמצא באויר זמן רב יותר, כך קשה יותר להעלים אותו.

ניהול מוניטין

קבלו מאיתנו כמה טיפים מעשיים לניהול מוניטין חיובי בגוגל:

 

  • פתחו ערך בויקיפדיה– ויקיפדיה הוא לא ספק אחד מהאתרים הסמכותיים והאמינים ביותר ברשת ולכן עומדי ערכים המופיעים בויקיפדיה זוכים למיקומים מועדפים בתוצאות החיפוש של גוגל. יחד עם זאת, חשוב לציין ולהבהיר שכתיבת ערך בויקיפדיה הינה פעולת תוכן מקצועית החייבת להיעשות בהתאם לתנאים וההנחיות השונות של ויקיפדיה, כאשר חלק מהתנאים כוללים הימנעות מוחלטת מאזכור מילים בעלות אופי שיווק.

 

  • פרסום מאמרי דעה באתרי חדשות ואתרי נישה מובילים בתחומם– במידה ואתם מעוניינים לייצר מוניטין חיובי לאדם העוסק באחד מתחומי המקצועות החופשיים (עו”ד, רופא, רואה חשבון וכו), אנו ממליצים לכם לפרסם בשמו ו/או מטעמו, מאמרי דעה בנושאים שונים הרלוונטיים לתחום עיסוקו באחד מאתרי החדשות ואתרי הנישה הגדולים הרלוונטיים לתכני מאמר הדעה. מאמרי דעה הם ללא ספק הפלטפורמה הנכונה לביסוס מעמדו של כותב המאמר כמוביל בתחומו וגם כן חשוב לשמור על מינון נכון ומדויק בין התוכן המקצועי להיבט השיווקי.

 

  • ניהול פרופילים ברשתות החברתיותתחום ה-SOCIAL MEDIA מהווה כיום חלק בלתי נפרד מהליכי ניהול מוניטין חיובי ברשת, ולכן, אנו ממליצים לכם לפתוח פרופיל תחת השם העברי המלא שלכם בכל אחת מהרשתות החברתיות המובילות (פייסבוק, לינקדין, אינסטגרם ו-טוויטר)  ולפעול במלוא המרץ על מנת לחזק את הפרופיל ולהציג בו אך ורק תכנים “חיוביים” אודות פועלכם ועיסוקכם. חשוב לזכור ולציין שבכל הנוגע לחיפוש תוצאות בגוגל, שמו של אדם פרטי איננו נחשב לביטוי תחרותי ולכן קיימת סבירות גבוהה לכך  שחיפוש בגוגל של שמכם העברי המלא יוביל להצגתם של הפרופילים הרשומים על שמכם ברשתות החברתיות.

 

  • פתיחת ערוץ יו-טיוב משלכם– צלמו את עצמכם מעבירים הרצאות, הדרכות או הסברים מקצועיים הקשורים לתחום עיסוקכם ופועלכם והעלו את הסרטונים לערוץ יו-טיוב הנושא את שמכם. סרטונים ביוטיוב מהווים חלק בלתי נפרד מתוצאות החיפוש המופיעות בגוגל ולכן הם יכולים לסייע לכם רבות ביצירת מוניטין חיובי. כמו כן, אנו ממליצים לכם להפנות קישורים שונים לסרטוני יו טיוב בהם אתם מוצגים (באור חיובי כמובן) מאתרים שונים הרלוונטיים לתחום עיסוקכם ופועלכם.

 

  • הפנו קישורים לדומיינים בהם מופיעים אזכורים חיובים אודותיכם– במידה וקיימים במרחבי הרשת כתבות בהן אתם מוצגים באור חיובי, אנו ממליצים לכם לבצע פעולה יסודית לחיזוק אזכורים חיוביים. תוכלו לעשות זאת באמצעות הפניית קישורים מאתרים חיצוניים לאותם דומיינים בהם מופיעה הכתבה ובאמצעות תפוצת דוא”ל עם קישור לכתבה לקהלי יעד שונים הרלוונטיים לכם.

 

  • פרסום כתובת תוכן שיווקי ויח”צ באתרי אינטרנט מובילים בתחומם– כיום, תוכלו להסתייע במערכות פרסום שונות המאפשרות לכם לפרסם תוכן שיווקי ממומן באתרי האינטרנט החדשותיים הגדולים והמובילים ביותר ברשת. פרסום תדיר וקבוע של כתבות תוכן שיווקי וכתבות יח”צ שונות באמצעי זה, יכול לסייע לכם רבות לחיזוק המותג האישי ואף להעלמת אזכורים שליליים אודותיכם ברשת.

 

  • הגיבו בשמכם המלא בבלוגים השונים הרלוונטיים לתחום עיסוקכם– באתרי בלוג רבים עומדות לרשותכם האפשרות לשלוח תגובה לפוסט או לכתבה המתפרסמת בהם. פרסום תגובה באתרים אלו בשמכם המלא (בשדות המיועדות לכך) תאפשר לכם לחזק את שמכם המלא בתוצאות החיפוש. יחד עם זאת, הקפידו בתוכן התגובה תהיה חיובית ועניינית לדברים עליהם בחרתם להגיב. כמו כן, מומלץ לצרך קישור לאתר האינטרנט שלכם בגוף התגובה ואף קישור לכתובת הדוא”ל שלכם.

 

  • הגישו בקשה לגוגל להסרת הקישור-במקרים בהם הפרסום השלישי אודותיכם כולל בתוכו הוצאת לשון הרע נגדכם ו/או במידה והתוכן מכיל פרטים אינטימיים, אנו ממליצים לכם להגיש בקשה מסודרת לגוגל בהקדם ובמסגרתה לבקש מגוגל להסיר את הקישור. בחלק גדול מהמקרים, גוגל תדחה את הבקשה ותשלח אתכם לבעל האתר בו הופיע הפרסום השלילי כנגדכם. במידה וגוגל דחתה את בקשתם, אנו ממליצים לכם לפנות ישירות לבעלי האתר בו מופיע הפרסום השלילי ו-“להאיר את עיניו” לכך שאתם עומדים לנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותכם על מנת להוביל להסרת התוכן, לרבות, הגשת תביעת דיבה ולשון הרע.

 

  • צרו לעצמכם רשימת תפוצה המורכבת ממובילי דעת קהל בתחומכם– כיום, תוכלו לאתר בקלות ובמהירות עיתונאים ומובילי דעת קהל הרלוונטיים לתחום עיסוקכם ופועלכם. אל תהססו להרכיב רשימת תפוצה של אנשי קשר (תוכלו לעשות זאת באמצעות איתור פרופילים ברשתות החברתיות), ולדוור (לתיבות הדוא”ל) לאותם אנשים תכנים חדשותיים בהם תחשפו בפניהם חידושים טכנולוגיים כאלו ואחרים הקשורים לתחום עיסוקכם ופועלכם. יחד עם זאת, אנו ממליצים לכם שלא לבצע את פעולת הדיוור באופן תדיר אלא לשמור על מינונים נכונים שימנעו מדברי הדיוור שלכם להפוך לספאם אצל הנמען.

 

וטיפ אחרון, שמרו על קור רוח וזכרו שלפעמים גם פרסום שלילי הוא סוג של פרסום. רשת האינטרנט היא לעיתים “זירה” מתלהמת של תגובות, אך יחד עם זאת, חשוב לזכור שהיא גם הפלטפורמה הנכונה ביותר עבורכם להגיב לכל אזכור שלילי אודותיכם.

אנחנו אומנם לא ממליצים לכם לצאת “למלחמת חורמה” בכל טוקבקיסט המגדף את שמכם הטוב, אך עומדות לרשותכם לא מעט פעולות אותן תוכלו ליישם על מנת להתמודד עם מוניטין שלילי ברשת.

בתהליך ניהול המוניטין של eMojo מקבל כל לקוח מנהל מוניטין אישי שעוקב אחרי התהליך באופן רציף, מדי יום. בתחילת כל פרויקט כזה מציעה eMojo ללקוח מיוזמתה לחתום על הסכם סודיות על מנת להבטיח חיסיון מלא לכל התהליך.

לכל פרויקט כזה מוגדרים יעדים ממוקדים ומדדים על מנת להבטיח עמידה במטרות במינימום זמן.

סובלים מאזכורים שליליים ברשת? eMojo לרשותכם. צרו קשר עכשיו לקבלת ייעוץ חינם!