ניהול קמפיינים בגוגל – 5 יתרונות בניהול ע”י סוכנות דיגיטל

אנחנו באימוג’ו מנהלים לא מעט קמפייני אדוורדס בארץ ובעולם (בתקציבי מדיה מצטברים של מעל $10M בשנה האחרונה) עבור לקוחותינו ועם השנים צברנו וותק, מוניטין ובעיקר ידע בניהול הקמפיין על הצד הטוב ביותר.

קיימת תמיד התבלטות בין עבודה עם סוכנות דיגיטל אל מול ניהול הקמפיינים באופן עצמאי או פנים מחלקתי (אינהאוס בעגה העממית) ולכן החלטנו לכתוב את המאמר שאותו אתם קוראים כרגע. נתחיל ונאמר כי אין ספק שקיימים מקרים בהם עדיף לנהל את הקמפיין באופן עצמאי. מצד שני, קיימים יתרונות משמעותיים מאוד לניהול הקמפיינים על ידי סוכנות דיגיטל וחשוב להכיר אותם.

מישהו פעם אמר שהקמת קמפיין וניהולו דומה לבחירה לאמץ חיית מחמד. ברגע שהקמפיין קיים ורץ, חייבים להשקיע משאבים משמעותיים בו ובבריאות שלו. אם נזניח אותו, ייגרם נזק לכל המעורבים. לכן מהניסיון שלנו יהיו אלה שיבחרו לנהל את הקמפיין באופן עצמאי עד שהם לא יוכלו לנהל זאת יותר ויש את שיעדיפו מההתחלה יבחרו בסוכנות לניהול הקמפיין שלהם מתוך ידיעה שמדובר בקמפיין חשוב (כמו כל קמפיין למען האמת) שידרוש תחזוקה ואופטימיזציה שוטפת.

במקרה בו קמפיין מתחיל בניהול פנימי של הלקוח ולאחר מכן מעביר את הניהול לסוכנות, חיכוכים עלולים לצוף. בגלל שהלקוח לרוב אינו איש מקצוע בתחום הקמה וניהול קמפיינים בגוגל או בפלטפורמות אחרות, לעיתים כל הארכיטקטורה של הקמפיין נבנתה מלכתחילה בצורה שגויה. במקרה כזה אין מנוס “לזרוק לפח ולעשות חדש”. במצב כזה, עדיף היה שהקמפיין הזה לא היה נבנה מלכתחילה ושעות עבודה רבות מצד הלקוח יורדות לטמיון.

מצד שני, הלקוח עצמו מחזיק במידע על הארגון/עסק עצמו שלסוכנות סביר ולא יהיה, לפחות לא בהתחלה. היות ולסוכנות כאמור יש ידע מקצועי שללקוח אין – מערכת היחסים הופכת להיות סימביוטית מושלמת.

 

ניהול קמפיין גוגל על ידי סוכנות

להלן כל היתרונות שהלקוח מקבל כאשר סוכנות מנהלת עבורו את קמפיין האדוורדס:

1. נורמות ביצועי תעשיית האדוורדס

בהנחה, שהסוכנות מחזיקה בניסיון באותה תעשייה והתחום בו פועל הלקוח, יש לסוכנות את “מבט הציפור” למרחב העסקי בו פועל הלקוח.

הסוכנות, תכיר את טווחי עלויות הקליק (CPC), אחוזי ההמרה ממוצעים בתחום ואלו הצעות ערך עבור הלקוחות (במודעות ובעמודי הנחיתה) יצליחו להמיר את הגולש ללקוח בצורה אופטימלית.

עצם ההיכרות של הסוכנות עם נישת הלקוח והידע בה היא אוחזת באשר לטווחים ולאלו הצעות עובדות הכי טוב, יחסוך ללקוח המון עלויות פרסום וזמן בדיקה.

בנוסף, הלקוח יוכל לקבל תחושת ביטחון לגבי העובדה שביצועי החשבון שלו נמצאים בטווח ההגיוני או לחילופין להדליק נורה אדומה.

כלל הבדיקות האלו והכרת הביצועים המקובלים בתעשייה אורכים לא מעט זמן, שנחסך בעזרת עבודה עם סוכנות. עובדה זו מתקשרת עם יתרון נוסף – סוכנות מתפתחת כל הזמן ברמת התובנות מקפיינים של לקוחות מנוהלים אחרים בעוד שלקוח המנהל קמפיין עצמאית נשאר בהכרח בתוך גבולות הגזרה של הקמפיין שלו.

2. גישה לגרסאות BETA של מערכות הפרסום לפני כולם

סוכנויות אשר הוצמד להן נציג גוגל ייעודי (כמונו! :)), זוכות לכל מיני הטבות שלקוחות המנהלים את הקמפיין שלהם עצמאית לא יכולים לקבל. מבחינת גוגל, הסוכנויות הן מקור רווח שגדל וגדל ולכן חשוב לה ברמה המערכתית לשמור על יחסים טובים עם סוכנויות מובילות. אימוג’ו מקבלת באופן תדיר הזמנות להרצאות על פיצ’רים חדשים במערכת הפרסום ועדכונים על גרסאות BETA שאנחנו מקבלים אליהן גישה מוקדמת.

עד שהאפשרויות הללו ייפתחו לקהל הרחב, לקוחות אימוג’ו כבר מנוסים במערכת החדשה ויודעים לנצל אותה טוב יותר מאשר המתחרים היות וכבר צברו ניסיון ותוצאות מוכחות. בנישות תחרותיות מדובר ביתרון עצום.

3. שני ראשים זה תמיד יותר טוב מאחד

כאשר אדם אחד מנהל קמפיין מסוים לאורך זמן, טבעי שייכנס לרוטינה. הנסיונות לחשוב מחוץ לקופסא קורים פחות ופחות (וכאמור, חסר גם ידע והתפתחות מקצועית בתחום ניהול קמפיינים במקרים כאלה), ולמעשה הקמפיין מנוהל על auto pilot.

כאשר סוכנות מנהלת את הקמפיין, יהיה צוות המתמקד בניהול החשבון (לפחות מנהל אסטרטגיה אחד ומנהל חשבון אחד) ומצב זה מוביל גם להפרייה הדדית וגם לצורות חשיבה שונות. עצם קיום צוות שמקדיש חלק משמעותי מזמנו לניהול קמפיין מפיח בו רוח חדש וחוקר כל הזמן אפשרויות צמיחה וגדילה עבור הלקוח.

מן הסתם חשוב לציין כי, סוכנויות תמיד עם האצבע על הדופק והן יודעות לחזות את הבאות מבחינת שינויים מערכתיים או הזדמנויות חדשות.

סוכנות דיגיטל יצירתית

4. סוכנויות הן ממושמעות

פעמים רבות, במהלך מרוצתו של הקמפיין, קורה שהוא נתקע או מתקשה, הפתרון לתקיעות הזו, אינו משהו שהלקוח יכול להתמודד איתו פנימית בדרך כלל.

למעסיקים לרוב יש עובד המצטיין בניהול מילות המפתח וניהול הבידים של המודעות. מצד שני, אלמנטים כמו אחוזי המרה וציוני איכות נמוכים ממש מטרפדים את תוצאות של קמפיינים.

אותו אדם אשר מנהל את המדיה, לרוב אינו אותו אדם שמסוגל לעצב את עמוד הנחיתה של הקמפיין ולתכנן את האסטרטגיה השיווקית. בנקודת הזמן הזו הארגון מרגיש שיש צורך לאתר ספק שירות שיוכל לעשות זאת… ברגע שזה קורה, המעסיקים מבינים שהם אולי מצליחים לייצר את הלידים אבל אין להם תוכנית דיוור מתאימה והם לא תמיד יודעים או יכולים להפוך את הלידים ללקוחות.

למעשה מה שקורה בפועל הוא שאותו לקוח, שבחר לנהל את הקמפיין שלו באופן פנימי ו/או עצמאי, מוצא את עצמו מג’נגל בין כל נותני השירות שהוא צריך על מנת להגיע למכלול הפתרונות והדרישות בכדי שיוכל לנהל את הקמפיין בצורה טובה (או לפחות להגיע לדרישות המינימליות).

סוכנויות, יודעות לעשות זאת בצורה יותר יעילה ויש להן מחלקות ייעודיות לכל נושא או שהן מקיימות מערכת יחסים מקצועית עם אנשי מקצוע המתמחים בכל התחומים שהן לא. הנ”ל מאפשר להן להרחיב את סל השירותים שלהן עד להתאמה מלאה לצרכי הלקוח וכל זאת כאשר צידו של הלקוח נשאר יציב ולא פגיעה.

יש כל כך הרבה צדדים לניהול קמפיין אדוורדס וכל צד דורש התמחות שונה.

לקוחות איקומורס המתחזקים מודעות קניות, יכולים להרוויח לא מעט מניהול הקמפיין על ידי הסוכנויות, אשר עוסקת כל הזמן בכל הקשור לאופטימיזציה או פלטפורמות צד שלישי.

לדוגמא נוספת היא ללקוחות המריצים קמפיינים שמתמקדים בהתקנת אפליקציות. הם יפיקו המון מסוכנויות המעסיקות אנשים המבינים היטב פלטפורמות מעקב כמו AppsFlyer או MixPanel.

סוכנויות דיגיטל לקמפיין גוגל

5. הקפאת מצב קיים בעקבות תחלופת כח אדם

לא פעם לקוחות המחליטים לנהל את הקמפיין שלהם באופן פנימי, נתקעים במקום כאשר העובדים שלהם עוזבים. במקרה כזה ניהול הקמפיין עובר לעובד אחר, שלאו דווקא בעל היכולות והמומחיות לנהל את הקמפיין אלא הוא היחידי או האופציה הטובה ביותר כרגע – ואז התוצאות סובלות בזמן שהמעסיק נתקל בקשיים ומנסה לשכור עובד אחר.

סוכנויות נהנות מיציבות בכל התחום הזה ולא סביר כי עזיבה של עובד תשפיע כך על קמפיין, כי קיימים בכל רגע נתון מספר עובדים המתמחים בניהול קמפיינים.

באופן מיידי, ניהול הקמפיין יעבור לעובד אחר והלקוח אפילו לא ישים לב לשינוי למעט אולי שינוי של איש הקשר שלו (וברוב המקרים איש הקשר הוא בכל מקרה מנהל האסטרטגיה). וכך, עלות הסוכנות, הופכת להיות חיסכון אל מול העלויות שנאלץ לספוג הלקוח ברגע שנגזר עליו להכנס לתהליך גיוס עובד חדש..

סיכום

בסופו של דבר, השאלה איזו סוכנות בוחרים חשובה לא פחות מאם בוחרים סוכנות. כל ארגון צריך לנתח פנימית את הסיטואציה הפרטית שלו על מנת להבין מהם המשאבים והתרבות הפנימית לפני שנכנסים לתהליך של איתור סוכנות דיגיטל שתהיה הטובה ביותר עבורם.

החדשות הטובות הן שכתהליך החיפוש מסתיים, ונמצא פרטנר מתאים לניהול האסטרטגיה הדיגיטלית ולהקמפיינים – השמיים הם הגבול.

עומר מנשה

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.