קידום ממומן

קידום ממומן- האם זה מתאים לכם ולעסק שלכם ?

למעשה ניתן לפצל את השאלה הזו ל-3 שאלות:

1. האם אתם בעלי עסקים שמעוניינים לפרסם בדיגיטל?

בעבר היה ניתן לבחור ולהחליט שאין צורך בפרסום במדיה הדיגטלית, אבל בשנים האחרונות בעלי עסקים מבינים שמי שלא מפתח נוכחות דיגטלית, בעצם לא קיים מבחינת הצרכנים הפוטנציאלים.

2. האם לעסק או החברה שלכם יש צורך לקבל החזר על השקעה באופן אידיאלי?

פרסום במדיות המסורתיות כגון: רדיו, טלוויזיה והעיתונות דורש המון השקעה, ואת התוצאות קשה מאוד למדוד. לעומת זאת, לקידום ממומן יש יתרונות רבים, והשניים הבולטים הינם:

  • יש לך גמישות לגבי הפרסום עצמו
  • אתה שולט על כמות הכסף שתשקיע בפרסום

אבל מה שמבדיל את המדיה הדיגיטלית מכל השאר היא האפשרות למדוד תוצאות בזמן אמת. הפרסום הממומן מספק כלים שמאפשרים לך לדעת כיצד מגיבים הלקוחות הפוטנציאלים לפרסום שלך,  וכיצד ניתן לשפר את ההבנה ,לגבי קהל היעד שלך, איזה פרסום עובד ומה כדאי לשנות

3.האם יש לך סבלנות ?

כן – מעולה! אתה יכול לשלב קידום ממומן עם קידום אורגני ולשפר את תוצאות הקמפיין שלך.

לא – אז ייתכן שקידום ממומן הוא בדיוק בשבילך. זכור כי בקידום ממומן אתה משלם רק לפי תוצאות: ביקשת ש – 1000 אנשים יחשפו לפרסום? זה מה שתקבל! אתה רוצה לשלם רק כאשר אדם פותח את המודעה? גם זה אפשרי.

השורה התחתונה היא שהקמפיין תלוי בתקציב שלך ובמטרות של העסק שלך!

קידום ממומן – מה זה אומר בעצם?

 

מהו קידום ממומן? בעבר המונח קידום ממומן תיאר ביצוע פעולה של תשלום במטרה להגיע לעמוד הראשון בתוצאות של גוגל. יחד עם זאת, כיום כאשר אומרים “קידום ממומן”, מתכוונים כמעט לכל פרסום ברשת האינטרנט, כאשר המחיר יכול להיקבע לפי מגוון רב של שיטות, שהעיקריות בינהן הן PPC ו PPM.

 Pay per click) PPC) – סוג פרסום שבו אתה משלם לפי כמות הפעמים שאנשים הקליקו על המודעה שלך. הפירסום יכול להיות פוסט ב- Facebook, מודעה ב-Google, או אפילו מאמר המתפרסם בעזרת פרסום בטאבולה או אאוטבריין. הזכרנו קודם שהסיכון הכספי של שיטת הפרסום הממומן נמוך יחסית, וזוהי בדיוק הסיבה לכך: הקידום הממומן מאפשר לבעלי העסקים לקבוע מראש את התקציב שברצונם לשלם, למשל רק במקרים בהם הגולשים הקליקו על המודעה המפורסמת. מחיר המודעה אינו קבוע ויכול לנוע בין שקל בודד ועד 120 ₪ ללחיצה על מודעה. כדי לקבוע את המחיר שיש לשלם עבור ההקלקה, יש לבחון את התקציב היומי המתאים לבעל העסק ואת עלות ההקלקה בתחום הספציפי שהעסק משווק.

Cost per mile) CPM) – עלות ההגעה ל – 1,000 חשיפות, כלומר, כמה עולה לך להגיע ל – 1,000 אנשים? השיטה הזו לקביעת המחיר לקוחה מהמדיה המסורתית והיא אכן מאוד דומה לה, אבל עם הבדל אחד מהותי: בשיווק דיגיטלי ניתן למדוד כמה אנשים בדיוק ראו את המודעה ומה היה משך זמן הצפייה במודעה. בנוסף, ניתן גם לקבוע מי יהיו  1,000 האנשים שיחשפו למודעה. כך למעשה אתה לא מבזבז תקציב על לקוחות שאינם רלוונטים לעסק שלך.

דוגמא: נניח ואתה מייצג סוכנות למכירת רכב, וקהל הלקוחות שלך מתחיל בגילאי 18+. אתה לא באמת צריך לחשוף את המודעה שלך לכל העולם (שלט חוצות), אלא רק צריך להגיע לכל מי שהוא מעל גיל 18 וגם בעל רישיון נהיגה. הקידום הממומן נותן לך שליטה ברמה כזאת, וניתן אף לדייק את הקהלים שלך ברזולוציה גבוהה בהרבה.

אחת השיטות הטובות ביותר לקידום העסק

קידום ממומן

הקידום הממומן בגוגל אדוורדס מהווה שיטת פרסום יעילה במיוחד, שיטה המאפשרת חשיפה נרחבת והגעה ללקוחות הפוטנציאליים בתקציב נמוך יחסית. היעילות של השיטה נובעת בראש ובראשונה מכך שגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר וכמות הגולשים בו עצומה. סקר שנערך בשנת 2014 מצא כי כמות הגולשים במדינות המפותחות עומד על 3 מיליארד, וכן שבאותה שנה חלה עלייה של 6.6% בהשוואה לכמות הגולשים בשנת 2013. חישבו על כך: מאז פרסום תוצאות המחקר עברו 3 שנים, וכמות הגולשים אינה מפסיקה לעלות.

יתרון משמעותי נוסף של גוגל הוא שהוא מאפשר לבעלי העסקים לנתח את כמות הגולשים בכל יום. כמו כן, ניתן לנתח את האופן בו הם מתנהלים בתוך האתר, ולהסיק מסקנות המשמעותיות לצרכי הקידום. המידע שניתן להפיק מהכלים השונים שגוגל מספק, מאפשר לך לדעת בדיוק מהן הדרכים שגורמות לקהלים שלך ליצור קשר ולבצע רכישות.

גולשי האינטרנט מתמקדים במנוע החיפוש גוגל, וגולשים בו מהמחשב הפרטי בבית, מהמחשב הנייד, מהטאבלט ומהמובייל, כאשר הגלישה מתבצעת בכל שעות היממה. הפופולאריות של הגלישה במובייל הולכת וצוברת תאוצה ומגיעה כבר ל-60% מהגלישות. זכרו שבאמצעות המובייל ניתן לבצע פעולות רבות ממש כמו מהמחשב הביתי, ולכן כדאי לדעת כיצד להתאים את האתר שלך למובייל. יתרונותיה הבולטים של הגלישה במובייל מבחינתך כבעל עסק הם, שגולשי המובייל יכולים להקיש על מספר הטלפון ולצור קשר עם העסק במהירות, יכולים לנווט בקלות מכל מקום דרך דפי האתר, וכמובן שניתן למקד את השיווק בהתאם למקום הפיזי בו הגולש נמצא.

יתרון עצום של הקידום הממומן הוא שניתן לפרסם את המודעות הממומנות באפיקים רבים. את מודעות האדוורדס אפשר להציג לא רק בגוגל כי אם גם ברשת המדיה – ברשתות חברתיות כדוגמת האינסטגרם והפייסבוק, באתרים שונים, בחנות PLAY, באאוטבריין וטאבולה, באפליקציות, ב- GMAIL וביוטיוב, כך שהן נחשפות בפני קהל יעד פוטנציאלי. כמובן שההחלטה היכן יופיעו המודעות מתבצעת לפני שהקמפיין עולה לאוויר.

כדי לאפשר לבעל העסק להגיע לחשיפה הרבה ביותר ולהגדיל את כמות הגולשים שמקליקים על המודעות הממומנות, עוברים אל דף הנחיתה של האתר, יוצרים קשר עם העסק ומקבלים ממנו שירות, יש לבצע מדידות באופן מתמיד ולנתח את הנתונים כך שיהיה ניתן לשפר ולבצע אופטמיזציה לשיטות הקידום.

מעוניינים לפרסם את העסק באמצעות קידום ממומן?

כפי שכתבנו, לקידום הממומן יש הרבה יתרונות, אך לפני שבוחרים לפרסם את העסק בשיטה זו יש לבדוק האם היא מתאימה לעסק ועונה על הצרכים של הלקוח.

יועצי החברה יבחנו את העסק, את יתרונותיו ואת נקודות החולשה שלו, יבדקו מהו הערך המוסף שהוא מעניק ללקוחות, יבחנו את קהל היעד ואת התנהגותו, יקבעו יחד אתכם מהי מטרת הפרסום וכמה זמן אתם מעוניינים שהקמפיין ירוץ, ורק אז יוכלו לצאת לדרך, תוך הקפדה על ביצוע מדידות שונות שיאפשרו לכם לעקוב אחר כמות הלקוחות הפוטנציאליים וכמות הרכישות. כל עוד הקמפיין יהיה באוויר, ייערכו שינויים ותבוצע אופטמיזציה בהתאם לנתונים שיתקבלו, על מנת לשפר את תהליך הפרסום.

אם אתם מתעניינים בקידום ממומן תוכלו לפנות אל חברתקידום ממומן ולקבל ייעוץ מקצועי.

 

 

 

 

 

 

 

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.