3 דברים עובדתיים שחשוב שתדעו על קידום אתרים
- ממוצע חיפוש גבוה – אדם מחפש בגוגל 3 פעמים ביום בממוצע
- צמיחה של מאות אחוזים – אתרים שמופיעים בראש העמוד הראשון בגוגל נהנים מצמיחה עסקית של מאות אחוזים
- אתר מקודם נתפס כאיכותי – מחקרים מראים שגולש ממוצע מקשר בין הופעה בתוצאות העליונות של גוגל לאיכות העסק
בקיצור, רק כדי שלא תגידו שלא אמרנו לכם – קידום אתרים אורגני נחשב לאחת הפעולות המשמעותיות ביותר לצורך קידום העסק או המוצר שלכם!
לפני שאנו מתחילים לצלול לטקסט שיסביר לכם מה זה בדיוק קידום אתרים אז נעים מאוד, אנחנו eMojo ואנו נושמים SEO משנת 2008.
לפני שנתחיל, כמו בכל דבר – צריך ללמוד ללכת לפני שמתחילים לרוץ.
צפו בסרטון הבא (של מאט קאטס) המסביר איך מנוע החיפוש של גוגל עובד:
לאחר שהבנתם איך מנוע החיפוש של גוגל עובד, אתם בהחלט מוכנים להתחיל את מדריך קידום האתרים שלנו!
על מנת לעשות לכם סדר, אלו הם תתי הפרקים שנדבר עליהם במאמר (ניתן ללחוץ על הפרק הרצוי כדי להגיע אליו):
מה זה קידום אתרים בגוגל?
קידום אתרים בגוגל הוא סט פעולות מגוון עם מטרה אחת: העלאת האתר לראש עמוד תוצאות החיפוש וכתוצאה מכך להביא את האתר לחשיפה מקסימלית בפני לקוחות פוטנציאליים.
למרות שגוגל היא בהחלט חברה חכמה ויש לה אפילו מערכות בינה מלאכותית, היא עדיין זקוקה להכוונה אל עבר האתר הנכון – וכאן קידום בגוגל נכנס לפעולה.
אז איך עושים את זה?
- מכירים את האתר – ולומדים את ההיסטוריה שלו
- חוקרים לעומק – מבינים מול מה אנחנו מתמודדים (וגם מול מי…)
- משפרים ומקדמים – מתחילים במלאכת ההבראה ומתקנים בעיות טכניות באתר, לינקים שבורים, דפים דלי תוכן ועוד
בשורה התחתונה: אנחנו מביאים את האתר למצב שהוא מוכן להיוולד מחדש, אך הפעם: עם קידום טוב הרבה יותר!
לאחר מכן, מתחיל שלב ההבראה וזה אומר מעבר על כל האתר עצמו, שיפור כל הטעון שיפור
- לינקים שבורים
- בעיות טכניות כאלו ואחרות בקוד האתר
- הוספת תיאורים
- הסרת עמודים לא רלוונטיים וכדומה
- הסרת עמודים דלי תוכן
הבאת האתר למצב שהוא מוכן להיוולד מחדש והפעם, מקודם יותר.
תוכלו לקרוא במאמר הזה על מעל ל-200 גורמים לדירוג האתר בגוגל
לאחר שהאתר מוכן ובעלי האתר מוכנים אף הם, מתחילים לעבוד על הקידום עצמו;
מבצעים אופטימיזציה באופן קבוע ובלתי פוסק, בונים מערך קישורים חיצוניים, מזינים תכנים איכותיים לאתר, מבצעים מעקב קבוע על כל הפן הטכני ותמיד חושבים צעד אחד קדימה.
הקידום נועד להגביר את החשיפה ולייצר את הדיאלוג ביניכם לבין קהל הלקוחות והמתעניינים.
מהם תפקידיה של חברת קידום אתרים?
- מחקר מילות מפתח – חברת קידום אתרים מקצועית תבצע מחקר מילות מפתח
- פגישה – תערוך פגישת תיאום ציפיות, תסביר מה עתיד לקרות ותענה על השאלה הכי בוערת: “מתי אני אראה תוצאות?!”
- קדימה, לעבודה – לאחר שהאתר מוכן ובעלי האתר מוכנים אף הם, מתחילים לעבוד על הקידום עצמו:
- מבצעים אופטימיזציה באופן קבוע
- בונים מערך קישורים חיצוניים
- מזינים תכנים איכותיים לאתר
- מבצעים מעקב קבוע על הפן הטכני
- מתעדכנים בתוצאות החיפוש של עסקים מתחרים
למה אתם צריכים את זה?
גם אם האתר שלכם קוצר מחמאות, כל עוד הוא לא מקודם בגוגל, הוא מקביל לאחוזה יפיפייה בלב יער שומם: מעוצב להפליא, אבל לא נראה בפני אף אחד.
רוב הלקוחות הפוטנציאלים יקישו מילת חיפוש כלשהי במנוע החיפוש של חברת גוגל ולא יטרחו לדפדף מעבר לעמוד הראשון (ולעיתים אף לא מעבר לחמש התוצאות העליונות שבו).
בסופו של דבר, אתר שאינו מקודם ימצא עצמו במחשכי העמוד העשירי (או החמישי, או השני, זה לא באמת משנה, אף אחד לא מגיע לשם) של תוצאות החיפוש והלקוחות שמעוניינים בשירות שאתם מציעים יגיעו דווקא למתחרים שהאתר שלהם כן מקודם.
מצד שני, אתרים שמופיעים בראש העמוד הראשון בגוגל מהווים צמיחה של מאות אחוזים בחודשים שלאחר ההתברגות בתוצאות הראשונות, הטלפון לא מפסיק לצלצל ותיבת המייל עולה על גדותיה, זו תוצאה של ישירה של קידום אתרים בצורה נכונה.
חלק מהסיבה היא כמובן החשיפה הבלתי נתפסת שעסק מקבל במצב כזה, וסיבה נוספת היא כי מחקרים מראים שגולש ממוצע מקשר באופן ישיר בין הופעה בתוצאות העליונות של Google לאיכות העסק.
פרמטרים כמו איכות השירות, רלוונטיות השירות ואמינות דורגו משמעותית גבוה יותר עבור עסקים שהופיעו במקומות הראשונים בגוגל עבור הגולש המתעניין.
3 סיבות טובות להעדיף קידום אורגני על פני ממומן
- אמינות בעיני הגולשים –תוצאות אורגניות נחשבות לאמינות יותר בעיני הגולשים, זאת בניגוד למודעות ממומנות, עליהן מישהו שילם כדי שיופיעו והן לאו דווקא מה שהגולש מחפש.
- גולשים לא אוהבים מודעות ממומנות – אם בעבר ראינו 3 מודעות בחלקו העליון על עמוד התוצאות, אחד המהלכים האחרונים של Google גרם להופעה של 4 מודעות. מהלך זה גרם ל”השנאה” של המודעות על ידי הגולשים, שבוחרים פשוט לדלג מעליהם
- משיג תוצאות – קידום אתרים אורגני משיג תוצאות וגורם לאתר שלכם להופיע בראש תוצאות החיפוש, ממש מתחת למודעות הממומנות
התשובה הפשוטה והמהירה תהיה כי תוצאות אורגניות נחשבות לאמינות יותר בעיני הגולשים!
מהם הפרמטרים החשובים ביותר עבור קידום אתרים אורגני?
תחום קידום האתרים בגוגל נתפס כנושא מורכב ואפוף מסתורין. חלק מהסיבה נעוצה בכך שגוגל שומרת את הפרטים המדוייקים של אלגוריתם הדירוג שלה בסוד.
מחקרים חיצוניים מיפו את רוב הפרמטרים ולכן כדי לסייע ללקוחותינו להפיג את הערפל, ניתן לפרוט את הקידום האורגני למספר תהליכים מרכזיים:
מחקר מילות מפתח
תחום ה-SEO (קידום אתרים אורגני) מבוסס ברובו על מילות המפתח בהם נעזרים הגולשים בעת פעולות החיפוש, ולכן, מחקר מילות מפתח הינו השלב המקדים (וההכרחי) אותו יש לבצע לקראת הליך קידום אתר אורגני בגוגל.
מחקר מילות מפתח מאפשר לחברות הקידום לבסס את פעולות הקידום המיושמות על ידיהן בהתאם למילות המפתח הפופולאריות והרלוונטיות ביותר לתחום עיסוקו ופועלו של האתר המיועד לקידום, כאשר בחירה נכונה של מילות המפתח יכולה לסייע להליכי הקידום ואילו בחירה לא נכונה של מילות המפתח עלולה לסרבל ולעכב את תוצאות הקידום.
את מילות המפתח הרלוונטיות והנכונות לצרכי הקידום מומלץ לשבץ בין היתר בשמות הקבצים עמוד האתר, כותרת עמוד האתר, בקישורים השונים המופיעים באתר, בתכני האתר, לצד תיאור תמונות המופיעות באתר ועוד.
מחקר שוק ומתחרים
מחקר שוק ומתחרים נועד כדי לבחון את סביבת התחרות עימה אתם מתמודדים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש וזאת מתוך מטרה לאפיין את פעולות הקידום השונות המיושמות על ידי המתחרים הישירים והעקיפים שלכם בכל מילת חיפוש וביטוי מפתח.
ממצאי המחקר מסייעים לחברת הקידום לבסס עבורכם אסטרטגיה נכונה למהלכי הקידום ובכך לייעל ולשפר את תוצאות הקידום.
כתבנו בשבילכם מאמר שמאגד 19 כלים מעולים למחקר מתחרים.
אופטימיזציה
כאן מתחילים את לקדם את האתר – מתכנתים עוברים על האתר שלכם ומבצעים מאחורי הקלעים שינויים בקוד כדי שהאתר יהיה בנוי נכון יותר, לפי הסטנדרט של אותו אלגוריתם שיקבע אם תופיעו בעמוד הראשון או השמיני.
חלק מהדברים שיש לשים לב אליהם בעניין זה הם מהירות טעינת האתר, שימוש נכון בכתובות ובשמות העמודים, העדר קישורים שבורים, נוחות ניווט ועוד.
ניתן לקרוא על השפעת חברת האיחסון על קידום האתר במאמר זה בהרחבה רבה.
תוכן
לא סתם אמר ביל גייטס שבאינטרנט התוכן הוא המלך. התוכן הוא בעצם ליבו של הקידום – גם הטקסטים באתר שלכם וגם טקסטים באתרים אחרים המקושרים לאתר שלכם. מלבד יצירת תוכן איכותי, יש לוודא כי מילות המפתח המקודמות משולבות באותו תוכן במיקום ובמינון הרצוי.
החוכמה היא לא לגרום לגוגל לחשוב שהמילה נשתלה שוב ושוב במאמר בכוונה לצרכי קידום, אלא לגרום למאמר להיות קריא ונעים באמצעות אותם ביטויים.
eMojo יוצרת עבור לקוחותיה, בעזרת מערך של מומחי SEO ועורכי תוכן, מאמרים רלוונטים ואיכותיים מדי חודש שאותם אנו שותלים גם באתר המקודם וגם באתרים התומכים בו.
קישורים
ככל שלאתר המקודם יש יותר קישורים מאתרים שגוגל מחשיב כרלוונטים וסמכותיים בתחום המקודם, כך הוא יוצג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הקישורים חייבים להיות מאתרים שקשורים לנושא האתר המקודם, מתוכן שרלוונטי לביטוי החיפוש המקודם.
eMojo היא הבעלים של מאות אתרים סמכותיים, וכן משתפת פעולה עם אתרים רבים אחרים.
לקוחותינו נהנים כחלק מפרויקט קידום אתר גישה לאותו מאגר קישורים פוטנציאלים ורלוונטי שבסופו של דבר מזרז משמעותית את תהליך הקידום ואת הרגע בו אתר הלקוח מגיע ליעד הנכסף.
ניתן להעזר במדריך שלנו על הוספת ערכים לויקיפדיה ועל הדרך גם לקבל קישור 🙂
מעבר לקישורים חיצוניים שמובילים לאתר אל תמעיטו בערכם של קישורים פנימיים, קישורים אלו עוזרים למשתמש להיחשף למידע נוסף באתר ולגוגל לסרוק עמודים אלה.
אמנם תהליך בניית הקישורים הוא בבסיסו בעבודת נמלים טכנית, אך היא משתלמת בגדול בטווח הארוך.
וותק האתר
אתרים בעלי מוניטין זוכים באופן טבעי לכניסות מרובות ופעילות ענפה בין דפי האתר על ידי הגולשים ובכך הם מבססים את יכולות הקידום האורגני שלהן במנועי החיפוש.
יצירת מוניטין (Reputation Management) חיובי לאתרים הינה פעולה הכרחית כיום בכל תהליך של קידום אתרים בגוגל והקידום הממומן כאחד.
תגיות מטא
תגיות מטא הן למעשה התגיות המתארות את נושא עמודי האתר וככל שהם מופיעים בצורה ברורה וידידותית יותר כך הם “נסרקים” בצורה האופטימלית ביותר על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש. ברוב המקרים, מומלץ לשלב בתגיות המטא את אחת ממילות המפתח הרלוונטיות לתוכן העמוד המקודם.
תגיות מטא קשורות באופן ישיר למבנה האתר (סדר העמודים והיררכיית העמודים) ולכן חשוב לבדוק היטב את ההגדרות אשר ניתנו לכל אחד מדפי האתר בזמן בנייתו ובמידת הצורך לשנות את שמות הקובץ.
רשתות חברתיות
אתרים הזוכים לפעילות מוגברת ברשתות החברתיות השונות דוגמת: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכדומה, נהנים באופן טבעי מתנועה גבוהה ובכך מבססים את מעמדו של האתר כמוביל בתחומו ובדרך עקיפה הפעילות הדינמית ברשתות החברתיות מסייעת גם לצרכי קידום, מחזקת את הסמכות וכפועל יוצא את האתר.
חווית משתמש
ככל שהגולשים המבקרים באתריכם ישהו לפרקי זמן ממושכים יותר באתרכם, כך תוכלו להגדיל את יחס ההמרה ואף לבסס את מעמדו של האתר כמוביל בתחומו.
הפקדה יתרה על עקרונות ה-UX (חווית המשתמש) תסייע גם לכם להשאיר לפרקי זמן ממושכים יותר את הגולשים בין דפי האתר.
חשוב מאוד לבצע בדיקות A/B Testing ותמיד לעשות אופטימיזציה, ממליצים לקרוא וליישם את המדריך שכתבנו על google optimize.
שימו לב– מחקרים בתחום הרגלי הגלישה מעידים על כך שכל גולש/ת מקדיש בממוצע בין 3 ל-7 שניות מרגע כניסתו לאתר ועד לרגע שבו הוא מקבל החלטה האם להמשיך בפעולות גלישה באתר או לנטוש אותו.
חשיבה יצירתית בכל הנוגע לחוויית המשתמש שלכם תסייע גם לכם לגרום לקהל הגולשים להמשיך לבצע פעולות נוספות באתריכם ולהאריך את משך שהותם באתר.
מה המחיר של שירות קידום אתרים בגוגל?
אחת השאלות הכי חשובות היא כמה יעלה לי קידום אתרים בגוגל וכל בעל עסק צריך לשאול זאת ולוודא, שאכן קידום האתר יעמוד בתקציב ואפשרי עבורו.
הבעיה היא שזו השאלה הלא נכונה או יותר נכון לא השאלה המלאה.. השאלה הנכונה והמלאה תהייה: “כמה יעלה לי קידום האתר וכמה זה עתיד להכניס לי?”.
קידום מזניק את האתר במעלה תוצאות החיפוש, מגביר חשיפה ועוזר לגיוס והרחבת מעגל הלקוחות.
כל אתר זקוק לתוכנית קידום משלו ולכן כל מקרה הינו לגופו. צרו איתנו קשר עוד היום, ספרו לנו מעט על עצמכם, על הצרכים שלכם והיכן אתם רוצים לראות את עצמכם בעתיד הקרוב.
אנחנו נכיר אתכם, נעבד וננתח את כל המידע ורק אז נוכל להעניק לכם הצעת מחיר מסודרת.
כיצד תבחרו נכון חברה לקידום אתרים?
קידום אתרים הינו תחום דינמי וזאת לנוכח השינויים התכופים אותם מבצעת גוגל באלגוריתם שלה, לפיהם נקבע הדירוג הזמני של אתר כזה או אחר בתוצאות החיפוש.
עובדה זו, מחייבת אתכם לשכור את שירותיה של סוכנות דיגיטל מנוסה ויצירתית כאחד, שמצד אחד יודעת לעקוב אחר השינויים התכופים של הרובוטים של Google ומצד שני מספקת לכם פתרונות שירות היקפיים התומכים בהליך הקידום.
לצורך בחירה מושכלת בחברת קידום אתרים, אנו ממליצים לכם להתייחס לכל אחד מהפרמטרים המקצועיים הבאים:
- ידע מקצועי רחב וניסיון מוכח בכל הנוגע ל- SEO – כאשר אתם ניגשים לבחור חברת קידום אורגני בגוגל, חשוב שתוודאו שהחברה שמולכם הינה בעלת הידע והניסיון הרחב ביותר בכל הנוגע לקידום אתרים. תוכלו לעשות זאת באמצעות בדיקה יזומה של מיקום האתרים אותם מקדמת החברה בזמן אמת –כי עם מבחן התוצאה אי אפשר להתווכח!
- היקף השירותים המוצע לכם – קידום אורגני בגוגל הינו תהליך עבודה מורכב המשלב בתוכו את כל האלמנטים המופיעים בכתבה, החל ממחקר מילות מפתח ותהליך אופטימיזציה לקוד האתר ועד למעורבות גבוהה בכל הנוגע לתוכן האתר ונראות האתר. לפיכך, מומלץ לשכור את שירותיה של חברת קידום המספקת לכם את כל השירותים המקצועיים תחת קורת גג אחת ובכך להבטיח לעצמכם מענה מקצועי ומיידי לאורך כל תקופת הקידום.
- שקיפות מלאה – אנו ממליצים לכם לבחור אך ורק בחברות קידום המספקות לכם נתונים דינמיים (באמצעות דו"חות סטטיסטיים שונים) לאורך כל שלבי הקידום. נתונים אלו מותאמים לתהליך העבודה המובנה אותה החברה מייצרת עבורכם על מנת להוביל אתכם לדירוג הטוב ביותר בגוגל והם מאפשרים לכם לעקוב אחר פעילות החברה. אנו משתמשים ב- Google Data Studio לצורך העברת המידע העדכני ביותר לקוחותינו ואז הלקוח יכול לגשת בכל זמן נתון ולצפות בנתונים המעודכנים ביותר מכל מכשיר.
אז מה צריך לעשות עכשיו?
בעל עסק שיקדם את העסק שלו היום יקצור את הפירות בעתיד הנראה לעין כתוצאה מחשיפה למאות ואפילו אלפי לקוחות שמחפשים כל חודש את השירות או המוצר.
בחירה ב – eMojo לקידום האתר שלכם, תביא לתוצאות מקסימליות במינימום זמן. לכם רק נשאר לעשות את מה שאתם בכל מקרה אוהבים לעשות – להגדיל את העסק שלכם!
חברות שיווק יש המון, אך חברת שיווק דיגיטלי כמו אימוג'ו יש אחת.
כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו הוא ליצור איתנו קשר ונשמח לתת ייעוץ ללא כל עלות.