קידום אתרים אורגני בגוגל – SEO

לפי מחקרים, אדם מבצע חיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים שלוש פעמים ביום בממוצע. לכן, זה לא מפתיע כי קידום אתרים אורגני (או בשמו המקצועי, קידום אורגני) נחשב לאחת הפעולות המשמעותיות ביותר לצורך קידום העסק או המוצר שלכם.

הקידום נועד להגביר את החשיפה ולייצר את הדיאלוג ביניכם לבין קהל הלקוחות והמתעניינים.

למה לבחור בקידום אורגני?

גם אם עיצוב האתר שלכם קוצר מחמאות, כל עוד הוא לא מקודם בגוגל הוא מקביל לאחוזה יפיפיה באמצע היער. במילים פשוטות, אף אחד לא רואה אותו והעסק שלכם למעשה בלתי נראה באינטרנט.

רוב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מקישים מילת חיפוש כלשהי במנע החיפוש של גוגל ולא טורחים לדפדף מעבר לעמוד הראשון, ולעיתים אפילו מעבר לחמשת התוצאות העליונות בעמוד הראשון ולכן מטרת קידום אתרים אורגני היא להעלות את האתר כמה שיותר קרוב לראש העמוד הראשון.

כאמור, אתר שאינו מקודם ימצא עצמו במחשכי העמוד העשירי (או החמישי, או השני, זה לא באמת משנה) של תוצאות החיפוש של גוגל והלקוחות שמעוניינים בשירות שאתם מציעים יגיעו דווקא למתחרים שאתרם כן מקודם.

מצד שני, אתרים שמופיעים בראש העמוד הראשון בגוגל מהווים צמיחה של מאות אחוזים בחודשים שלאחר ההתברגות בתוצאות הראשונות, הטלפון לא מפסיק לצלצל ותיבת המייל עולה על גדותיה.

חלק מהסיבה היא כמובן החשיפה הבלתי נתפסת שעסק מקבל במצב כזה, וסיבה נוספת היא כי מחקרים מראים שגולש ממוצע מקשר באופן ישיר בין הופעה בתוצאות העליונות של גוגל לאיכות העסק.

פרמטרים כמו איכות השירות, רלוונטיות השירות ואמינות דורגו משמעותית גבוה יותר עבור עסקים שהופיעו במקומות הראשונים בגוגל עבור הגולש המתעניין.

קידום אתרים

מהם הפרמטרים החשובים ביותר עבור קידום אתרים אורגני?

תחום קידום האתרים נתפס כנושא מורכב ואפוף מסתורין. חלק מהסיבה נעוצה בכך שגוגל שומרת את הפרטים המדוייקים של אלגוריתם הדירוג שלה בסוד. מחקרים חיצוניים מיפו את רוב הפרמטרים ולכן על מנת לסייע ללקוחותינו להפיג את הערפל, ניתן לפרוט את הקידום האורגני למספר תהליכים מרכזיים:

אופטימיזציה

 

אופטימיזציה

מכאן מתחילים את קידום האתר – מתכנתים עוברים על האתר שלכם ומבצעים מאחורי הקלעים שינויים בקוד כדי שהאתר יהיה בנוי נכון יותר, לפי הסטנדרט של אותו אלגוריתם שיקבע אם תופיעו בעמוד הראשון או השמיני.

חלק מהדברים שיש לשים לב אליהם בעניין זה הם מהירות טעינת האתר, שימוש נכון בכתובות ובשמות העמודים, העדר קישורים שבורים, נוחות ניווט ועוד.

תוכן

לא סתם אמר ביל גייטס שבאינטרנט התוכן הוא המלך. התוכן הוא בעצם ליבו של הקידום – גם הטקסטים באתר שלכם וגם טקסטים באתרים אחרים המקושרים לאתר שלכם. מלבד יצירת תוכן איכותי, יש לוודא כי מילות המפתח המקודמות משולבות באותו תוכן במיקום ובמינון הרצוי.

החוכמה היא לא לגרום לגוגל לחשוב שהמילה נשתלה שוב ושוב במאמר בכוונה לצרכי קידום, אלא לגרום למאמר להיות קריא ונעים באמצעות אותם ביטויים.

eMojo יוצרת עבור לקוחותיה, בעזרת מערך של מומחי קידום ותוכן, מאמרים רלוונטים ואיכותיים מדי חודש שאותם אנו שותלים גם באתר המקודם וגם באתרים התומכים בו.

קישורים

קישורים

ככל שלאתר המקודם יש יותר קישורים מאתרים שגוגל מחשיב כרלוונטים וסמכותיים בתחום המקודם, כך הוא יוצג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הקישורים חייבים להיות מאתרים שקשורים לנושא האתר המקודם, מתוכן שרלוונטי לביטוי החיפוש המקודם.

eMojo היא הבעלים של מאות אתרים סמכותיים, וכן משתפת פעולה עם אתרים רבים אחרים. לקוחותינו נהנים כחלק מפרויקט הקידום גישה לאותו מאגר קישורים פוטנציאלים אדיר שבסופו של דבר מזרז משמעותית את תהליך הקידום ואת הרגע בו אתר הלקוח מגיע ליעד הנכסף.

אמנם תהליך בניית הקישורים הוא בבסיסו בעבודת נמלים טכנית, איך היא משתלמת בגדול בטווח הארוך.

מחקר מילות מפתח

תחום ה-SEO (קידום אתרים אורגני) מבוסס ברובו על מילות המפתח בהם נעזרים הגולשים בעת פעולות החיפוש, ולכן, מחקר מילות מפתח הינו השלב המקדים (וההכרחי) אותו יש לבצע לקראת הליך קידום אתר אורגני.

מחקר מילות מפתח מאפשר לחברות הקידום לבסס את פעולות הקידום המיושמות על ידיהן בהתאם למילות המפתח הפופולאריות והרלוונטיות ביותר לתחום עיסוקו ופועלו של האתר המיועד לקידום, כאשר בחירה נכונה של מילות המפתח יכולה לסייע להליכי הקידום ואילו בחירה לא נכונה של מילות המפתח עלולה לסרבל ולעכב את תוצאות הקידום.

את מילות המפתח הרלוונטיות והנכונות לצרכי הקידום מומלץ לשבץ בין היתר בשם קובץ עמוד האתר, כותרת עמוד האתר, בקישורים השונים המופיעים באתר, בתכני האתר, לצד תיאור תמונות המופיעות באתר ועוד.

מחקר שוק ומתחרים

מחקר שוק ומתחרים

מחקר שוק ומתחרים נועד על מנת לבחון את סביבת התחרות עימה אתם מתמודדים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש וזאת מתוך מטרה לאפיין את פעולות הקידום השונות המיושמות על ידי המתחרים הישירים והעקיפים שלכם בכל מילת חיפוש וביטוי מפתח.

ממצאי המחקר מסייעים לחברת הקידום לבסס עבורכם אסטרטגיה נכונה למהלכי הקידום ובכך לייעל ולשפר את תוצאות הקידום.

וותק האתר

אתרים בעלי מוניטין זוכים באופן טבעי לכניסות מרובות ופעילות ענפה בין דפי האתר על ידי הגולשים ובכך הם מבססים את יכולות הקידום האורגני שלהן במנועי החיפוש. יצירת מוניטין חיובי לאתרים הינה פעולה הכרחית כיום בכל תהליך קידום בתחום ה-SEO והקידום הממומן כאחד.

תגיות מטא

תגיות מטא הן למעשה התגיות המתארות את נושא עמודי האתר וככל שהם מופיעים בצורה ברורה וידידותית יותר כך הם “נסרקים” בצורה האופטימאלית ביותר על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש. ברוב המקרים, מומלץ לשלב בתגיות המטא את אחת ממילות המפתח הרלוונטיות לתוכן העמוד המקודם.

תגיות מטא קשורות באופן ישיר למבנה האתר (סדר העמודים והיררכיית העמודים) ולכן חשוב לבדוק היטב את ההגדרות אשר ניתנו לכל אחד מדפי האתר בזמן בנייתו ובמידת הצורך לשנות את שמות הקובץ.

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

אתרים הזוכים לפעילות מוגברת ברשתות החברתיות השונות דוגמת: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכדומה, נהנים באופן טבעי מ-טראפיק גבוה ובכך מבססים את מעמדו של האתר כמוביל בתחומו ובדרך עקיפה הפעילות הדינמית ברשתות החברתיות מסייעת גם לצרכי הקידום האורגני.

חווית משתמש

ככל שהגולשים המבקרים באתריכם ישהו לפרקי זמן ממושכים יותר באתרכם, כך תוכלו להגדיל את יחס ההמרה ואף לבסס את מעמדו של האתר כמוביל בתחומו. הפקדה יתרה על עקרונות ה-UX (חווית המשתמש) תסייע גם לכם להשאיר לפרקי זמן ממושכים יותר את הגולשים בין דפי האתר.

שימו לב- מחקרים בתחום הרגלי הגלישה מעידים על כך שכל גולש/ת מקדיש בממוצע בין 3 ל-7 שניות מרגע כניסתו לאתר ועד לרגע שבו הוא מקבל החלטה האם להמשיך בפעולות גלישה באתר או לנטוש אותו.

חשיבה יצירתית בכל הנוגע לחוויית המשתמש שלכם תסייע גם לכם לגרום לקהל הגולשים להמשיך לבצע פעולות נוספות באתריכם ולהאריך את משך שהותם באתר.

אז מה צריך לעשות עכשיו?

קידום אתרים אורגני דומה יותר לריצת מרתון מאשר לריצת ספרינט. מדובר בתהליך שלוקח זמן כי האתר המקודם נמצא בתחרות עם כל שאר האתרים המקודמים בתחום שלו.

לכן, בעל עסק שיקדם את העסק שלו היום יקצור את הפירות בעתיד הנראה לעין כתוצאה מחשיפה למאות ואפילו אלפי לקוחות שמחפשים כל חודש את השירות או המוצר.

בחירה ב – eMojo לקידום האתר שלכם, תביא לתוצאות מקסימליות במינימום זמן. לכם רק נשאר לעשות את מה שאתם בכל מקרה אוהבים לעשות – להגדיל את העסק שלכם!

כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו הוא ליצור איתנו קשר ונשמח לתת ייעוץ ללא כל עלות.