פרסום בגוגל – איך כמה ולמה?

פרסום בגוגל

אם אתם מחפשים אסטרטגיות שיווק לעסק שלכם, כנראה שכבר הספקתם לשקול את האפשרות של פרסום בגוגל.

מנוע החיפוש הגדול בעולם הפך לאחת מדרכי הפרסום החזקות והמשמעותיות ביותר בעולם השיווק, וניתן להשתמש בו לכל עסק.

גוגל, ענקית החיפוש ברשת היא גם האתר הנצפה ביותר בעולם ובישראל עם נתוני גלישה מרשימים המחייבים כל אחד ואחת מבעלי העסקים שביניכם להפנות זמן חשיבה יצירתית ומשאבים כספיים לצרכי פרסום בגוגל.

על פי נתוני גלישה עולמיים, מדי שנייה נערכים בגוגל כ-40 אלף פעולות חיפוש ובסך הכול כ-3.5 מיליארד!!! חיפושים ביום. בישראל, 90% מגולשי האינטרנט (בכל יום) מבצעים בין 20 ל-200 חיפושים יומיים בגוגל ועם נתונים כאלו גם אתם חייבים להיות שם על מנת לקדם את עסקיכם!

היתרונות של גוגל כוללים, בין היתר, הצגת מודעות ממונות בצורה ממוקדת לצרכנים שמחפשים את אותם מוצרים, כאשר בנוסף ניתן לערוך סיווגים כמו מיקום גיאוגרפי וגיל, ולהתאים את קהל היעד באופן ממוקד עוד יותר.

באופן טבעי, היתרונות הללו מייחדים את גוגל וגורמים ליותר ויותר בעלי עסקים להשקיע בו את מירב משאביהם מבחינת פרסום ושיווק העסק.

חשוב לציין כי בצורה הזו המפרסמים לא צריכים להשקיע סכומי כסף גבוהים בפרסום, ובמהלך תהליך השיווק הדיגיטלי הם יכולים להבין מה נכון ויעיל עבורם. גוגל מבינים זאת ודוחפים את המפרסמים לכיוון זה, ואף מציעים להם קופון פרסום בשווי 300 ש”ח, ברגע שמפרסם משקיע את ה-100 ש”ח הראשונים.

אז איך זה באמת עובד, מה התהליך כולל ומה חשוב לעשות כדי לנהל קמפיין מוצלח? במאמר הבא נפרט על כל השלבים.

תתי פרקים במאמר:

  1. איך לעשות פרסום ממומן בצורה נכונה בגוגל.
  2. גוגל אדוורדס (PPC) – המודעולת הבולטות ביותר.
  3. מדוע פרסום בגוגל עדיף על דרכי הפרסום ה”קלאסיות”?
  4. תזמון המודעה בצורה חכמה ויעילה.
  5. להתאים את עצמך לכל סוגי המכשירים.
  6. מה היא מודעה אפקטיבית למנוע החיפוש במחשב?
  7. מה היא מודעה אפקטיבית למנוע החיפוש במכשירי המובייל?
  8. אז כמה זה בדיוק עולה?
  9. האם ניתן להריץ ספר מודעות במקביל?
  10. מקסמו את יכולת המדידה של הקמפיין לשיפור יחסי המרה.
  11. קידום סרטוני תדמית ופרסום ב- Youtube
  12. דף נחיתה חכם וממיר
  13. המפתח להצלחה בגוגל
  14. RE-MARKETING

 

איך לעשות פרסום ממומן בצורה נכונה בגוגל

ישנם פרמטרים ומשתנים רבים שחשוב לקחת בחשבון לפי שמתחילים בקמפיין פרסום ממומן בגוגל.

בדרך כלל התחרות תהיה גבוהה, העסקים יהיו רבים ולכן חשוב לתכנן את האסטרטגיה כמו שצריך.

מה שגוגל לוקח בחשבון, הוא את הצעות המחיר של המפרסמים, הרלוונטיות בפועל של האתר ואיכות נוסח המודעה של המפרסם.

בגלל התחרות הגבוהה, נוצרת סוג של תחרות פומבית על ביטויי החיפוש הרלוונטיים למוצר ולמפרסם, כאשר רבים מהמפרסמים יבחרו באותם ביטויים בדיוק שהם ישערו שהצרכנים יחפשו.

במידה ומפרסם מסוים העוסק במכירת שולחנות בתל אביב יחל בקמפיין פרסום ממומן בגוגל, סביר להניח שבין הביטויים הראשונים עליהם הוא ייתן הצעות מחיר יהיו “חנות רהיטים במרכז” או שולחנות למכירה”.

בעקבות ריבוי חנויות הרהיטים בתל אביב ובמרכז, קיימת תלות בין הצעות המחיר של המפרסם ושל מתחריו על אותם ביטויים, ולפי פרמטרים אלו גוגל יקבע מי “יקבל” את המקומות הראשונים במנוע החיפוש.

כאמור, גובה הצעת המחיר הוא פרמטר אחד בלבד, וגם אם הצעת המחיר תהיה הגבוהה ביותר היא לא תבטיח מיקום גבוה.

 

גוגל פועלת לפי שלושה משתנים מרכזיים על פיהם היא מחליטה מי יהיו העסקים שיופיעו בראש העמוד:

פרסום בגוגל

1. הראשון הוא הצעת המחיר של המפרסם
הצעה זו תהיה המחיר המקסימלי שאותו מפרסם מוכן לשלם עבור כל לחיצה על המודעה שלו, ובהתאם לכך מתבצעת ה”תחרות” בין המפרסמים השונים שפועלים באותו תחום. מפרסמים אלו יעבדו עם אותם ביטויים דומים, ולכן תתבצע סוג של תחרות או מכרז ביניהם.

 

פרסום בגוגל

2. המשתנה השני הוא איכות “המוצר” או במקרה שלנו, איכות “המודעה”
זה הדבר הראשון שהצרכן רואה בעין ויש לכך משקל רב ומשמעותי. כל מודעה חייבת להיות רלוונטית ומדויקת עבור החיפוש לכן חשוב להכיל את הביטוי עצמו במודעה, ולנסח אותה בצורה הנכונה ביותר עבור המשתמש.

 

פרסום בגוגל

3. המשתנה השלישי של גוגל הוא עמוד הנחיתה של אותה מודעה

חשוב לציין כי לא מדובר בהכרח בעמוד הבית של האתר, אלא בעמוד הרלוונטי ביותר למוצר או לאותה מודעה בדיוק. במידה וצרכן מסוים חיפש כסא נוח למכירה, עדיף שעמוד הנחיתה יהיה העמוד שמציג את קטלוג הכסאות, ולא עמוד הבית בו מתואר בית העסק.

 

גוגל אדוורדס (PPC) – המודעות הבולטות ביותר

להבדיל מקידום אורגני, דרך קידום ממומן ניתן לקבל את התוצאות הגבוהות ביותר בעמוד, ולשם כך פיתחה גוגל את המערכת המקוונת -גוגל אדוורדס.

לא נרחיב על דרכי השימוש והייעול שניתן לבצע במערכת זו (ויש הרבה), אך נציין כי ארבע המודעות העליונות בעמוד החיפוש וארבע המודעות התחתונות, יהיו בהכרח של עסקים שמפרסמים דרך קידום ממומן. אותן מודעות יהיו כמעט זהות לאלו של הקידום האורגני, מלבד סימן ירוק עם המילה “מודעה“.

 

ממומן vs אורגני

מדוע פרסום בגוגל עדיף על דרכי הפרסום ה”קלאסיות”?

1. תשלום על תוצאות:

אחד היתרונות המשמעותיים של גוגל הוא ה- pay per click – תשלום עבור לחיצה. אם בעבר מפרסמים היו חייבים לשלם על פרסומת ברדיו, בטלוויזיה או מודעה בעיתון ללא שום הבטחה כי יקבלו עבורה תוצאות, הרי שמערכת גוגל אדוורדס שינתה את כללי המשחק באופן מהותי.

כל מפרסם בגוגל ישלם רק אם הצרכן אכן ביצע פעולה כלשהי שקשורה לאתר שלו – אם חיפש את הביטוי הרלוונטי ואכן לחץ על המודעה ונכנס לאתר, או ביצע פעולה אחרת שהביאה אותו לעמוד הנחיתה.

כל מפרסם ובעל עסק יכול להחליט כמה הוא מוכן לשלם עבור כל לחיצה או כניסה, ולהגדיר לכך את התקציב שמתאים לו.

2. התאמה ומיקוד לצרכן בתזמון מדויק:

גוגל יודעת איך “לקרוא” את משתמשיה ולהתאים עבורם את מה שהם רוצים וצריכים, בהתאם להיסטוריה שלהם, למיקומם הפיזי וכמובן לחיפושים עצמם.

במידה וצרכן מחפש מוצר במיקום ספציפי, גוגל יודע אילו מודעות יהיו רלוונטיות עבורו וכיצד לסווג אותן מבחינה גאוגרפית.

לדוגמא, אם אותו בעל חנות רהיטים בתל אביב החליט לפתוח בקמפיין ממומן בגוגל, הוא יוכל לייעד את המודעות שלו במיוחד לתושבי תל אביב והסביבה.

זהו ייעול ומיקוד אידאלי עבור המפרסמים ובעלי העסקים, שיכולים לייעד במדויק את המודעות שלהם לצרכנים הרלוונטיים, בעוד כל פרסום אחר, גם באינטרנט, לא פועל על פי סיווג כל כך מדויק.

בחירת מיקום לפרסום המודעה

בחירת מיקום לפרסום המודעה

3. שינויים ותיקונים בלייב:

יתרון נוסף שיש למערכת גוגל אדוורס הוא כמות המידע שיש לה בנוגע לצרכנים שבחנו את המודעות של המפרסם או חיפשו את הביטויים הרלוונטיים.

המערכת מאפשרת למפרסם מעקב אחר כמות הלחיצות שנעשו על המודעה עצמה, כמות המשתמשים שראו אותה וכמובן גם אחר הפעולות של כל המשתמשים באתר עצמו – אם הם

  • השאירו טפסי פרטים
  • שלחו הודעה
  • התקשרו
  • עשו שימוש בכלים אחרים

להבדיל מצורות פרסום אחרות, ניתן לבצע מעקב ארוך אחר דפוסי ההתנהגות והשימוש של הצרכנים, לראות מה יעיל עבור העסק, מה מיותר וניתן לוותר עליו באתר, מה בעייתי בחוויית הגלישה של המשתמש ובכלל, מה הכרחי לשנות באתר העסק שלכם.

להבדיל מפרסומות טלוויזיה או רדיו שהן יותר “רנדומליות” ואי אפשר לדעת איזה לקוח הגיע לבית העסק דרכן, הרי שמודעה כלשהי ברשת תספק לכם תוצאות מדודות ותחזית לגבי ההמשך.

במידה והתוצאות לא יהיו חיוביות עבורכם, תוכלו להפסיק מידית את הקמפיין ולהתחיל באסטרטגיה חדשה.

תזמון המודעה בצורה חכמה ויעילה

כלי הסיוע השונים של מערכת הפרסום בגוגל אדוורדס, מאפשרת לכם לתזמן את מועד הופעתן של מודעות הקמפיין.

את מועדי ההופעה חשוב לתזמן בהתאם לימים ולשעות בהם אתם ערוכים לקבלת “לידים”.

כמו כן, חשוב שתבדקו לפרק זמן מסוים (נניח עד שבועיים מיום עליית הקמפיין) מהם הימים ובאילו שעות במהלכן התבצעו הכי הרבה כניסות לדפי הנתיחה או דפי האינטרנט שלכם באמצעות מודעות ה- אדוורדס.

בדיקה תקופתית זאת תאפשר לכם לנתב את מועדי הופעת מודעות הקמפיין בהתאם להיקף הכניסות למודעת הפרסום שלכם.

תזמון המודעה

תזמון יעיל וחכם של המודעה הינו כלי רב עוצמה בכל הנוגע לשיווק באינטרנט וזאת מכיוון שהוא קשור לתחום הרגלי הגלישה של קהל הלקוחות הרלוונטי עבורכם.

פרסום בגוגל - התאמה למכשירים ניידים

חשוב לבצע התאמה של הדף למכשירים ניידים

להתאים את עצמך לכל סוגי המשתמשים – גם נייחים וגם ניידים

להבדיל מבעשור הקודם אז השימוש במכשירים הניידים היה נמוך בהרבה, הרי שהיום כמעט ולכל המשתמשים הדיגיטליים יש סמארטפון שממנו הם מבצעים לא פחות פעולות, אם לא יותר, מהמחשב עצמו.

בהתאם לכך, חשוב ואף הכרחי להתאים את אתר העסק שלכם לכל סוגי המכשירים. עם זאת, אין צורך להיבהל ויש לזכור כי הפרסום במחשבים ובמובייל הוא מאוד דומה, אך כן יש מספר הבדלים:

1. ראשית, באופן טבעי מסך המובייל הוא קטן בהרבה ויש להכניס למקום זה את המסר המרכזי.

2. בנוסף חשוב לנסח בצורה אחרת את המודעה העיקרית וקריאת ההנעה לפעולה, מכיוון שמשתמשי המובייל יהיו בתנועה ומומלץ לפנות אליהם בצורה נכונה יותר, שאכן תדחוף אותם לבצע את הרכישה כבר עכשיו.

פרסום בגוגל - גרסאת המחשב

גרסאת המחשב של האתר שלנו

למרות הדמיון, אם עוד לא התנסיתם ואתם לא בטוחים מה מומלץ עבור האתר שלכם, עדיף להקים שני קמפיינים שונים בגוגל – אחד למחשב ואחד למובייל, כך תוכלו לנתח במדויק את הבעיות ולהבין מה חשוב יותר לשנות ובאיזה מקום באתר.

יש לציין כי גם העלויות לא זהות, והתנסות עם הצעות המחיר השונות תסייע להגיע לתוצאות אופטימליות והבנה מה נכון עבורכם.

 

מה היא מודעה אפקטיבית ונכונה למנוע החיפוש של גוגל במחשב?

זהו כאמור אחד מהמשתנים החשובים עבור עסק המפרסם את עצמו בגוגל, וצריך לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.

ראשית, זכרו להוסיף קריאה לפעולה במודעות מן הסוג הזה. בסופו של דבר אתם רוצים שאנשים יבצעו פעולה כלשהי, ולכן צריך לדעת איך לפתות אותם עם מילים מכוונות מטרה.

בנוסף, חשוב מאוד לשזור את הביטוי שבחרתם בתוך המודעה עצמה.

גוגל יבין כי המודעה אכן קשורה לביטוי במידה והוא ייכלל בה, ולכן שזירת הביטוי בתוך המודעה תעזור לכם לגבור על המתחרים בנוגע לביטוי הספציפי.

כמו כן, חשוב להיות ברורים לגבי השירותים שלכם ומה שאתם רוצים להציע – מיקוד במודעה יעזור גם לגוגל וגם לצרכן עצמו להבין במה העסק מתמקד ומה אתם רוצים למכור.

כאשר אתם מנסחים מודעה לגבי מוצר ספציפי,

התמקדו בו ולא בכלל השירותים של האתר. כמו כן, כדאי לייחד את העסק שלכם בעזרת מספר סממנים –

האם אתם מהירים יותר מאחרים? האם יש לכם מבצעים משתלמים יותר? איזו הטבה תוכלו לתת? הפרטים הקטנים הם שיגרמו לכם להתעלות על פני המתחרים.

טיפ נוסף ומומלץ הוא הקפדה על תוספות מודעות של גוגל – תוספות אלו מספקות את טלפון בית העסק, הכתובת, הדירוג ופרטים נוספים, שיציגו את העסק שלכם בצורה אמינה ורצינית יותר.

זו לדוגמא מודעה טובה שיש בה את כל הפרטים והמשתנים שדיברנו עליהם. הביטויים הרלוונטים כלולים בה, מציינת היכן השירות ומנוסחת בצורה שנותנת ערך מוסף למשתמשים.מודעת גוגל חזקה

מנגד, המודעה המופיעה מטה לא עושה שימוש בתוספות המודעות, היא דלה בתוכן, אין בה ערך מוסף ולא ברור באילו איזורים גיאוגרפים הטכנאי זמין.

מודעת גוגל חלשה יחסית

גוגל אמנם מגבילה את כמות התווים בהם ניתן לעשות שימוש במודעה, אך ברוב המקרים כדאי לנצל את הכמות המקסימלית על מנת להכניס כמה שיותר מידע וכמה שיותר נראות במנוע החיפוש.

תוכלו לקרוא במאמר הבא על גוגל שופינג שיצא שהגיע לפני חודש לישראל וקמפיינים של גוגל שופינג תוכלו לפרסם את המוצרים שלכם כבר בדף תוצאות החיפוש.

מה היא מודעה אפקטיבית ונכונה למנוע החיפוש של גוגל במכשירי המובייל?

מודעת פרסום בגוגל למוביילההמלצות לגבי המודעה למחשב תהיה רלוונטית גם לגבי המודעה למובייל, אך כדאי לקחת בחשבון מספר גורמים נוספים.

ראשית, בגלל שיש פחות מקום במסך, צריך לוודא כי ההודעה מנוסחת בצורה ממוקדת יותר. כמו כן, המשתמשים במובייל יבחנו אותה לזמן קצר יותר, כך שצריך להעביר את המסר המרכזי כמו שצריך.

גם את עמוד הנחיתה צריך להתאים למובייל באופן רספונסיבי, כדי שלא ייווצרו תמונות חתוכות או בעיות נראות אחרות.

טיפ נוסף הוא שימוש בתוסף click to call – תוסף זה מאפשר למשתמשים להתקשר באופן ישיר דרך המודעה, מה שמגדיל בצורה משמעותית את כמות המשתמשים שאכן מתקשרים.

המודעה אשר הופיעה ראשונה בחיפוש: “חנות פרחים בתל אביב” היא דוגמא למודעה יעילה למובייל, עם תוספות מודעות ומסר מרכזי ממוקד. עם זאת, אין במודעה שימוש ב-click to call וזה פוגם באיכותה.

 

אז כמה זה בדיוק עולה לי?

העלות לקליק משתנה בהתאם לכל תחום, לתחרות ולביקוש של המפרסמים בגוגל. אם אנחנו מתייחסים לקמפיין בו העלות נקבעת על פי לחיצה על המודעה, אותה עלות תשתנה באופן קיצוני בהתאם לתחרות על הביטוי.

במידה ואתם עוסקים בתחום בתולי יותר שאין לו מפרסמים רבים מדי, העלות תהיה נמוכה יותר והקמפיין עשוי להיות עוד יותר יעיל עבורכם.

זכרו כי יש כלי תכנון מילות מפתח בגוגל איתם ניתן לעבוד עוד לפני הקמפיין עצמו, ובעזרתם לבדוק מה ממוצע הצעות המחיר לביטוי מסוים כדי שהמודעה שלכם תוצג. כך, במקום להתמקד בעלות הפרסום נטו, תוכלו להתמקד בפוטנציאל הרווח הגלום בפרסום ובגובה הצמיחה האפשרית של העסק שלכם.

כלי מתכנן מילות מפתח

האם ניתן להריץ מספר מודעות במקביל?

לאחר שתקפצו למים ותרגישו שאתם מנוסים מספיק עם גוגל וגוגל אדוורדס, סביר להניח שתוכלו ותרצו להריץ מספר קמפיינים במקביל.

כל קמפיין כולל קבוצת מודעות בעלות אותו תקציב, הגדרות מיקום והגדרות מכשיר. אם לאותו עסק יש שני סניפים, יהיה נכון להפריד את הקמפיינים ולייעד כל אחד מהם לכל סניף.

בהתאם לכך ניתן למקד את הביטויים לפי המיקום של כל סניף.

בנוסף יש לזכור כי כל קבוצת מודעות מורכבת מרשימת ביטויים בעלי מכנה משותף – לכן הקפידו לכלול בכל רשימה את הביטויים הרלוונטיים ללא כפילות!

אתם לא רוצים שאותם ביטויים יופיעו בשתי קבוצות מודעות ותיווצר תחרות פנימית.

 

מקסמו את יכולת המדידה של הקמפיין לשיפור יחס המרה

קמפיין יעיל בגוגל הוא למעשה קמפיין המסוגל להמיר את מספר הגולשים המבקרים באתריכם למספר הולך וגדל של לקוחות בפועל!

CRO (שיפור יחס המרה) הוא אומנם אחד מהנושאים המאתגרים ביותר עבור כל אותם עסקים הנעזרים באינטרנט ככלי שיווקי, אך באותה נשימה הוא מהווה גם את אחד מהיתרונות המובהקים של השיווק הדיגיאטלי וזאת הודות ליכולת המדידה המדויקת העומדת לרשותכם בכל הנוגע לביצוע הקמפיין השיווקי.

באמצעות הטמעת קוד המרה בעמודי האינטרנט השונים הרלוונטיים לקמפיין ה-גוגל אדוורדס שלכם, תוכלו למדוד באופן המדויק ביותר את ביצועי הקמפיין ולבצע בו שינויים בהתאם לצורך אשר יסייעו גם לכם לייעל את הקמפיין.

באמצעות קוד המרה תוכלו לדעת מהן מילות המפתח או ביטוי המפתח אשר הובילו לרוב הקליקים על גבי מודעות הפרסום שלכם וכך למעשה תוכלו לייעל את הקמפיין בכל רגע נתון באמצעות הוספה של מילות/ביטוי מפתח ו/או הסרה של מילות מפתח לא רלוונטיות.

שיפור יחסי המרה

ניתוח מדויק של ביצועי הקמפיין באמצעות הנתונים הסטטיסטיים אליהם תחשפו באמצעות קוד המרה בשילוב שימוש מושכל בנתונים הסטטיסטיים המסופקים לכם על ידי גוגל אנליטיקס, תוכלו לבצע ניטור מתקדם של הרגלי הגולשים הרלוונטיים לכם ובכך לשפר ולייעל את ביצועי הקמפיין בכל רגע נתון.

חשוב לציין שיחס ההמרה הממוצע של קמפיין אדוורדס הינו בין 1% ל-4% , כאשר שימוש מושכל בנתונים השונים ומקסום יכולות המדידה שלכם יכולים להוביל לשיפור משמעותי באחוזי ההמרה עד פי שתיים!

הטמעת קוד מדידה המאפשר לכם למקסם את יכולות המדידה של ביצועי הקמפיין הוא בהחלט אמצעי חשוב ומרכזי בדרך להצלחה.

 

קידום סרטוני תדמית ופרסום ב-YOUTUBE

יו-טיוב הוא למעשה האתר הרביעי הנצפה ביותר בישראל ובאמצעותו תוכלו ליהנות ממגוון רחב של יתרונות העומדים לרשותכם במסגרת השיווק הממומן.

חשוב לציין שמערכת הפרסום של יוטיוב פועלת למעשה באמצעות מערכת ה-אדוורדס של גוגל (אתר ה-יוטיוב שייך לחברת גוגל), ובכך למעשה אתם יכולים להגדיר את מטרות הקידום ביוטיוב בהתאם להגדרות הקידום הרלוונטיות עבורכם ב-גוגל אדוורדס.

אחד מהיתרונות המובהקים של קידום סרטונים באמצעות יוטיוב טמון בעבודה שהמחיר אותו תדרשו לשלם עבור קליק לצפייה במודעת וידאו ממומנת הינו נמוך באופן משמעותי מעלות קליק ברשת החיפוש של גוגל.

כמו כן, התשלום לו תדרשו בגין צפייה בסרטון המקודם שלכם ביוטיוב יתבצע בפועל רק במקרים בהם הצופה צפה בסרטון לאורך 30 שניות (במידה והוא דילג על הסרטון הממומן שלכם לפני כן – אתם לא תחויבו כלל!).

מעבר ליתרון הכלכלי הנלווה לקידום ממומן ביוטיוב, פעולת קידום זו מסייעת לכם גם בכל הנוגע להיבט התדמיתי של בית העסק. סרטוני וידאו המוטמעים באתר הבית זוכים לצפיות רבות בקרב הגולשים באתר ומכאן גם המקום לעשות בהם שימוש לצרכי קידום ברשת באמצעות קידום ממומן של הסרטונים ביוטיוב.

קידום סרטוני תדמית ופרסום באמצעות היו-טיוב, הינה פעולה המסייעת לכם גם בכל הנוגע לפעולות ה-רימרקטינג ובאת באמצעות העלאת סרטונים המכוונים מראש לקהל הלקוחות שכבר ביקר באתרכם ונחשף למודעות הפרסום שלכם בגוגל.

שימו לב- את סרטוני התדמית או הפרסום שלכם תוכלו לקדם ביוטיוב באמצעות סרטונים ספציפיים המותאמים לקהל הלקוחות אליו אתם מכוונים.

קידום סרטוני תדמית ופרסום ב-YOUTUBE

 

כך תבנו דף נחיתה חכם וממיר

פרסום יעיל בגוגל אדוורדס חייב להיות מבוסס על דף אינטרנט ו/או דף נחיתה אשר יודע לעשות את העבודה עבורכם. על מנת לסייע גם לגם לבנות דף נחיתה חכם וממיר אשר ילווה את קמפיין המודעות הממונות שלכם בגוגל, ריכזנו עבורכם מספר טיפים בדרך להצלחה:

  1. הקפידו על עיצוב דף נחיתה ו/או דף אתר רפסונסיבי- כיום, כמחצית מתנועת הגולשים ברשת מיושמת באמצעות פלטפורמות גלישה ניידות (סמארטפונים, מחשבי לוח וכו). דף נחיתה רספונסיבי הוא למעשה עמוד אינטרנט המותאם לכל פלטפורמת גלישה אפשרית והוא מאפשר לכל גולש (בכל פלטפורמה) להיחשף לנתוני הדף בצורה המיטבית ביותר. אי התאמה של דף הנחיתה לכל פלטפורמות הגלישה הקיימות, מונעת מכם להיחשף בצורה המיטבית לכל-מחצית מכלל גולשי הרשת.
  2. עיצוב מופקד המותאם לקהלי המטרה- הימנעו מיצירת דפי נחיתה עמוסים במלל ואלמנטים גרפיים כאלו ואחרים. לאורך שלבי העיצוב חשבו תמיד מצידו של הגולש המעוניין להיחשף בדף הנחיתה למידע רלוונטי אודותיכם ואודות המוצרים/שירותים הרלוונטיים עבורו.
  3. דברו על תועלות המוצר/שירות ולא בסיסמאות- הכותרות הטקסטואליות בדף הנחיתה חייבות להיות בעלות ערך מוסף ללקוח ולכן אנו ממליצים לכם להימנע משימוש במשחקי מילים וסיסמאות פרסומיות ריקות מתוכן ובמקום אלו בחרו לדבר על תועלות המוצר/שירות אותו אתם משווקים.
  4. נראות זה שם המשחק- דף הנחיתה שלכם חייב להיראות מקצועי ואיכותי וזאת מכיוון שכל גולש מקדיש בממוצע בין 3 ל-7 שניות מרגע חשיפתו לדף הנחיתה עד לרגע בו הוא מקבל החלטה מודעת האם לנטוש את העמוד או להמשיך לבצע בו פעולות גלישה נוספות. לפיכך, אנו ממליצים לכם לייצר מספר ורסיות של דפי נחיתה לאותו מוצר/שירות ולבחון את ביצועיו של כל עמוד ועמוד.
  5. הניעו לפעולה- דף הנחיתה מיועד למטרות קידום מכירה מצידיכם ולכן חשוב להבליט (לא יתר על המידה) את כל החלק המיועד לצרכי השארת פרטים מצידו של הגולש). בחלק זה חשוב לעשות שימוש במילים מניעות לפעולה ואף לייצר אלמנט גרפי היכול “ללכוד” את עיניו של הגולש על גבי החלק בו הוא אמור להשאיר את פרטיו.
  6. שימוש בתמונות איכותיות בלבד- הימנעו משימוש בתמונות באיכות ירודה והקפידו לעשות שימוש אך ורק בתמונות בעלות איכות גבוהה הניתנות להצגה מיטבית בכל אמצעי הגלישה ובכל גדלי המסך השונים. כמו כן, אנו ממליצים לכם ליצור טקסט הסבר קצר מתחת לכל תמונה אותה בחרתם לשבץ בדף הנחיתה. זכרו את הכלל המוכר והידוע שטוען ש-“מרוב עצים לא רואים את היער” והימנעו משימוש מוגזם של תמונות ומילים בדף הנחיתה.

דף נחיתה

המפתח להצלחה בגוגל

על מנת להבין מה באמת עובד הכי טוב עבור העסק שלכם, עליכם לנסות כמה שיותר. במהלך כל קמפיין הקפידו להריץ לפחות שתי מודעות במקביל עם שינוי קטן, וכך תוכלו לבודד את הסיבה להצלחה ולהבין מה תהיה המודעה האידיאלית עבור הביטוי.

נוסף על כך, חשוב להשתמש בכלים שגוגל מספק לכם – לשונית search term report לדוגמא תאפשר לכם לדעת בדיוק אילו חיפושים העלו את המודעה שלכם עבור הגולשים, ולאחר מכן לסנן את הביטויים שלא רלוונטיים ולהוסיף אותם לרשימת הביטויים השליליים.

מחקר והבנה מה סט הביטויים האידאלי עבור העסק שלכם הן פעולות הכרחיות לחשיפת המודעה לצרכנים הרלוונטיים, וכמובן לרווחיות ולהצלחה.

 

שמעתם כבר על RE-MARKETING ?

רימרקטינג (שיווק מחדש) היא למעשה פעולה שיווקית המאפשרת לכם להגיע לקהל הגולשים שכבר נחשף למודעות הפרסום שלכם בגוגל ואף הגיע לביקור מזדמן באתריכם.

פעולה זו מתאפשרת באמצעות השתלת קוד ייעודי בעמודי התוכן באתר המקודם על ידיכם, כאשר קהל הגולשים שכבר ביקר באתר עתיד להיחשף למודעות הפרסום שלכם במגוון אתרי אינטרנט נוספים בהם הוא גולש לאורך היום.

השימוש בפעולת השיווק מחדש (רימרקטינג) במקביל לקמפיין מודעות ADWORDS בגוגל, יכולה לסייע לכם רבות בכל הנוגע לרכישת אמונם של הגולשים שכבר נחשפו למועדות הפרסום שלכם ואף ביקרו באתריכם ועל כך יעידו אחוזי ההצלחה הגבוהים של העסקים העושים שימוש מושכל בשיטת השיווק מחדש.

רימרקטינג

השימוש ב-רימרקטינג יעיל במיוחד כאשר אתם עושים בו שימוש ברשת החיפוש של גוגל וזאת מכיוון ששיטת שיווק זאת חושפת (שוב ושוב) את מודעת הפרסום שלכם בפני קהל הלקוחות הרלוונטי עבורכם – זה המבצע חיפוש מחודש אחר שירותים או מוצרים המשווקים על ידיכם.

את פעולות ה-רימרקטינג מומלץ לסווג למספר רשימות שונות של שיווק מחדש, כאשר כל רשימת שיווק מיועדת למוצרים או שירותים ספציפיים אותם אתם משווקים ולא להכליל את מודעות הפרסום תחת מילות או ביטוי מפתח כלליים מדיי.

 

לסיכום, להבדיל משיטות פרסום ושיווק אחרות, פרסום גוגל מאפשר לכם למקד מודעות ספציפיות, ללקוחות ספציפיים באיזורים ספיציפיים. חשוב לבצע מחקר מקדים ומעמיק שיבהיר לכם מה כרוך בתחילת קמפיין בגוגל אדוורדס, והאם זו אכן הדרך האידיאלית עבורכם שתוביל אתכם להצלחה.

לאחר ההחלטה והיציאה לדרך, אל תשכחו לבצע בדיקות וניסויים בתדירות גבוהה, שימו לב כי המודעות שלכם פועלות בצורה אופטימלית, ובצעו מעקב וסינון אחר רשימת הביטויים שלכם, על מנת לשמר את החזקים והיעילים.

googlepartner

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.