דרכים יצירתיות לבניית קישורים חיצונייםרשת קשרים

שיווק באינטרנט נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר לשווק מוצר, חברה או בית עסק, בין היתר בזכות האפשרויות הרבות שהאינטרנט טומן בחובו. הרשתות החברתיות, אתרי שיתוף התמונות והווידאו, הבלוגים וכל כמויות המידע שקיימות באינטרנט מאפשרות להשתמש בו לצורכי פרסום, ואף לעשות שימוש מושכל בדרכי השיווק הרשמיות שעולם זה מציע. אחת הדרכים לעשות שימוש במידע זה היא לבנות קישורים חיצוניים שנחשבים, למעשה, לרשת הפצה.

מהם קישורים חיצוניים?

קישורים חיצוניים הם למעשה קישורים שמובילים למקום שאליו אתם רוצים שהגולש יגיע. לדוגמה, אם המטרה בקמפיין השיווק באינטרנט היא למשוך כמה שיותר גולשים לקנות מוצר או להשאיר פרטים, קיים דף נחיתה שאליו כל הקישורים מפנים. לעומת זאת, אם המטרה היא להגדיל את תנועת הגולשים לאתר הבית או לפייסבוק שלכם, הקישורים החיצוניים יכוונו לשם. אם כך, בנייה של קישורים חיצוניים מאפשרת להגדיל את החשיפה של גולשים לאתר שלכם, להגדיל את המכירות ואת קהל הלקוחות הפוטנציאליים במסגרת קמפיין שיווק, ובנוסף – בניית הקישורים מאפשרת לחזק את הנוכחות שלכם במנוע החיפוש Google.

חיזוק הנוכחות מתבצע על ידי שרשרת של קישורים, שנוטה לחזק את הופעתו של הקישור תחת מילת ביטוי מסוים. ככל שיהיו יותר קישורים חיצוניים שיפנו אל דף המוצר שלכם, כך הוא ייחשב אמין ורלוונטי יותר בעיני מנוע החיפוש Google, והוא יציג אותו תחת הביטויים הרלוונטיים.

דבר נוסף שחשוב לזכור בנוגע לקישורים חיצוניים הוא טקסט העוגן, שלמעשה יכול להיות ביטוי שעליו מטמיעים את הקישור. לא כל הפלטפורמות מאפשרות להוציא קישורים מתוך טקסט עוגן, אך ניתן לעשות זאת גם ללא אחד כזה, אם אין ברירה. הוצאת הקישורים תהיה חזקה גם כך, אבל חשוב בהחלט לפעול ביצירתיות רבה כאשר מדובר בהוצאת קישורים. זאת, משום שמנוע החיפוש Google מכיר את הדרכים לעשות זאת ויכול לזהות את הקישור כספאם ולא כקישור טבעי. על כן, הוצאת הקישורים צריכה להתבצע מתוך הקשר תוכני ובדרכים שימושיות שיעניקו ערך מוסף לגולש. באילו דרכים מדובר ואיך ניתן לייצר באמצעותן קישורים איכותיים?

דוגמא: מאמר לגבי פרסום בטאבולה לחצו כאן

הפצת מאמריםהמילה שייר

על ידי הפצה של תוכן ומאמרים תוכלו לבנות קישורים חיצוניים איכותיים במגוון רחב של פלטפורמות שמאפשרות זאת. למעשה, מדובר בתוכן איכותי שיופץ באתרים שונים ויכיל קישור אל אתר הבית שלכם או אל דף הנחיתה. את המאמרים תוכלו להפיץ בפלטפורמות מאמרים שמקודמות ב-Google בצורה משמעותית או בבלוגים מוכרים כמו ישראבלוג ובלוגר של Google. באמצעות כתיבת המאמרים גם תגדילו את החשיפה שלכם וגם תיצרו עוד ועוד קישורים ודפים שמנוע החיפוש Google יסרוק, מה שיאפשר גם להתקדם לתוצאות הראשונות בעמודי החיפוש.

מעורבות בפורמים ובקהילות

אחת הדרכים להשיג קישורים חיצוניים היא להיות פעילים בפורומים ובקהילות שקשורות לתחום העניין שאתם מפרסמים. בקבוצות אלו מתקיימים דיונים שקשורים למגוון רחב של נושאים, וככל שתהיו פעילים שם יותר – כך גם תגדילו את החשיפה שלכם לקהל יעד פוטנציאלי וגם תבנו קישורים על ידי הוספה של חתימה קבועה, למשל. בחתימה זו תוכלו להטמיע קישור לאתר שלכם.

החלפת קישורים

כמוכם, יש הרבה בעלי אתרים או מקדמי אתרים שרוצים לבנות קישורים ללקוחות שלהם, וכאן נכנס לתמונה עיקרון החלפת המאמרים. למעשה, מדובר בשירות ללא עלות המאפשר לכם לכתוב ולפרסם מאמר שלכם באתרים הקשורים לתחומי העניין שלכם, בזמן שאתם תבצעו את אותה פעולה ללקוח אחר. כמובן, חשוב שלקוחות אלה לא יהיו מתחרים אלה של אלה, אלא עסקים או אתרים שעוסקים בתחומי עניין דומים. כמו כן נכון הדבר גם לגבי הטמעה של קישורים ממילים מסוימות באתרים של לקוחות אחרים תמורת הטמעה באתרים שלכם.

בניית קישורים ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הפכו לשם דבר בעידן הפרסום הנוכחי באינטרנט, והן מאפשרות לבצע קמפיין שיווק מקיף ואפקטיבי שאין שני לו. בנוסף לכך, רשתות חברתיות הן גם כלי נהדר לבנייה של קישורים חיצוניים, ומאפשרות לכם לפתוח דפי פייסבוק או פרופילים ולצרף לינק בכל אחד מהם. הקישורים יהיו בדרך כלל ללא מילות מפתח, אבל עצם קיום הקישור ברשתות חברתיות שונות יוכל לסייע לחזק את הקמפיין שלכם.

אינדקסים

אתרי אינדקסים מורכבים מרשימות של פרטים על עסקים, ולכל עסק כזה יש דף משלו הכולל פרטים ליצירת קשר, וביניהם קישור לאתר הבית. יש אתרי אינדקסים מאוד חזקים ויש חלשים יותר, אבל כך או כך – האזכור באינדקסים אלה הוא חשוב. כל מה שיש לעשות הוא להיכנס לאתרים אלה, למלא את פרטי הפרופיל ולהטמיע את הקישור לאתר או לדף הנחיתה שלכם. בנוסף לכך, קיימים אינדקסים יותר מוכוונים לקהל יעד, העוסקים בתחומים ספציפיים. דוגמה מוכרת לכך היא אתר מתחתנים, המרכז בתוכו מספר עצום של בעלי עסקים ושל נותני שירותים בכל הנוגע לתחום החתונות. אם תטמיעו קישור באתרים מעין אלה, החוזק של הקישור ב-Google יעלה והדבר ישתלם לכם עד מאוד מבחינת טראפיק.

שימוש בבלוגים חינמיים

כיום יש מגוון רחב של בלוגים בישראל שהם חינמיים לחלוטין, וניתן לפתוח בהם פרופיל ולכתוב בו כל סוג של תוכן. היתרון של אתרים אלה הוא שיש להם דומיינים שנחשבים לחזקים ב-Google, כך שבניית קישורים שם תוכל לשרת אתכם היטב. אתרים כמו קפה דה מרקר, סלונה, תפוז, נענע וכדומה מאפשרים לכם לכתוב מאמרים שונים או לכתוב תקציר ולקשר בסופו אל המאמר המלא באתר שלכם. כמו כן, קישורים אלה יכולים לחזק קישורים אחרים, כמו כתבות שכבר מקודמות.

קישורי יח”צ

במסגרת קמפיין שיווק תוכלו לעשות שימוש בשירות שמציעים אתרי האינטרנט הבולטים כמו וואלה, ynet, מאקו, nrg ועוד, שהוא למעשה מאמר שניתן לפרסם אצלם בתשלום. באופן זה תוכלו ליהנות מקישור איכותי באתרים אלה, ולקדם את הקישור עצמו תחת שם ביטוי שתחתיו אתם מעוניינים להיות מקודמים. כמו כן, תוכלו למצוא חברות יחסי ציבור שעוסקות בכך, ואם יש תקציב – השיטה הזו בהחלט מומלצת.

עוד אופציה היא שימוש בסוכנות דיגיטל

פרסום אצל בלוגרים מובילים

בלוגרים ומובילי דעת קהל הם אנשי מפתח משמעותיים בכל מה שנוגע לשיווק באינטרנט, ובמיוחד בבניית קישורים חיצוניים. במקרה זה ניתן לתת לבלוגר את המוצר לניסיון והוא כותב סקירה וגם מטמיע קישור לאן שתרצו, על פי ההסכם איתו. עם זאת, חשוב שהביקורת תהיה אמינה אך מפרגנת, ושלא תתבדו ותעשו לעצמכם יחסי ציבור גרועים. שיטה זו יכולה לחשוף את המוצר שלכם לקהל היעד שתבחרו ולהרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים. למעשה, לקוחות רבים יקנו מוצר בעקבות חוות דעת של בלוגר או בלוגרית שהם אוהבים, ויעדיפו את אותה חוות דעת על פני מודעה פרסומית כזו או אחרת.

שימוש באינפוגרפיקותאינפוגרפיקה

אינפוגרפיקות הפכו לנפוצות בישראל יותר ויותר עם השנים, בייחוד כי הן מאפשרות להעביר תוכן בצורה ויזואלית ומעניינית. היתרון המשמעותי באינפוגרפיקות הוא שניתן להטמיע בהן קישורים חיצוניים, מה שהופך את האינפוגרפיקה למעין לינק שניתן לשתף. השימוש באינפוגרפיקות מומלץ מאוד לכל סוג של מוצר או שירות, והוא מהווה למעשה מודעה פרסומית מתוחכמת לכל דבר.

 

 

 

הטמעת קישורים באתרי וידאו

אתרי וידאו שונים ופופולאריים כמו יוטיוב, דיילימושן, וימאו ועוד מאפשרים להוציא קישורים מתוך התיאור של הסרטון. הדבר משמעותי במיוחד מפני שסרטונים נוטים להיות ויראליים בקלות יותר מאשר פוסטים או מאמרים, ולכן חשוב להשקיע בווידאו טוב ולהטמיע את הקישור הרצוי בתיאור שלו. מומלץ להטמיע את הקישור במגוון של אתרים על מנת לחזק אותו ולאפשר חשיפה גדולה יותר.

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.