אם אתם חדשים לנושא הפרסום בפייסבוק, כל האפשרויות השונות שמציעה פייסבוק לעסקים שמעוניינים לפרסם את עצמם על הפלטפורמה יכולות להיות מבלבלות. אנחנו מפרסמים בפייסבוק עבור עסקים כבר שנים, ואפילו אנחנו מוצאים את עצמנו עוצרים לשניה או שתיים כשצריך להחליט באיזו אופציית פרסום לבחור.

וודאי שמתם לב שפייסבוק משתמשים בכמה מונחים שונים שמתארים את תהליך פרסום העסק ברשת החברתית. שניים מהנפוצים ביותר הם:

  • קידום פוסט / Boost Post
  • יצירת מודעה

מה שחשוב לדעת הוא שכאשר בעל עמוד לוחץ על כפתור ה Boost Post, הוא למעשה יוצר מודעה. זה פשוט ממשק קל יותר עבור בעלי עסקים שאינם בהכרח מומחי אינטרנט, ולא יודעים לגשת לכלי ניהול המודעות של פייסבוק (Ads Manager).

בשני קליקים בלבד, אפשר ליצור מודעה שמקדמת את עמוד הפייסבוק של אותו עסק. היות וזה כל כך קל, זה מפתה להשתמש תמיד באפשרות זו כשהצורך בפרסום עולה על הפרק.

זו הסיבה שאנחנו כותבים את המאמר הזה. אנחנו רוצים לגרום לכם להפסיק להשתמש ב BOOST POST ולהתחיל ליצור מודעות מטורגטות במקום.

למה לא להסתפק ב BOOST POST?

פלטפורמת הפרסום של פייסבוק בנויה סביב מטרות. במילים אחרות, מהי המטרה שהמפרסם רוצה להשיג על ידי פרסום המודעה? בזמן כתיבת שורות אלה, המטרות האפשריות הן:

  • קידום פוסט
  • קידום עמוד עסקי
  • שליחת גולשי פייסבוק לאתר העסק
  • הגברת ההמרות באתר העסק
  • אפשרות חשיפה לאנשים בסביבה הפיזית של העסק
  • הגברת נוכחות באירוע
  • לגרום לגולשים להשתמש בקופון / הנחה / הצעה מיוחדת
  • הגדלת כמות צפיות בסרטון וידאו
  • קבלת "לידים" מלקוחות פוטנציאלים

כמו שאפשר לראות, המטרות הן מאוד ספציפיות. אם המטרה שלי כעסק היא להגדיל את הטראפיק באתר שלי, אני אבחר אפשרות שונה מאשר אם המטרה שלי היא לגרום לאנשים להוריד אפליקציה שפיתחתי. פייסבוק משתמשת במטרה שהוגדרה כדי לבחור לאילו גולשים להציג את המסר הפרסומי שלנו.
לעומת זאת, כשאנחנו בוחרים BOOST POST, פייסבוק אוטומאטית בוחרת את המטרה עבורך.

זה לא משנה אם הפוסט הוא תמונה מצחיקה של הצוות במשרד (שם כנראה נרצה לייקים ותגובות) או הפוסט האחרון בבלוג שלכם (שם בטח נעדיף ביקורים באתר) או איזשהו מבצע לחג (שם נרצה שאנשים יקנו את המוצר שלנו).

לא משנה מה התוכן של הפוסט שלך, האפשרות של BOOST בוחרת את המטרה של "קידום פוסט" שיגרום לכך שפייסבוק יחשוף אותו לאנשים שסביר שיעשו לייק, תגובה או שיתוף. המודעה הזו אינה מוכוונת לשליחת תנועה לאתר, לקבל לידים או לייצר מכירות. דיי חסר תועלת אם קיוונו לאחד מהדברים האלה, נכון?

נכון.

אם כל זה נשמע דיי מבלבל, אל דאגה. הכנו כמה דוגמאות כדי להדגים את ההבדלים המשמעותיים בין BOOST POST ליצירת מודעה מטורגטת.

הנה דוגמא לפוסט שעשו לו BOOST:

פרסום בפייסבוק

בחודש דצמבר העלנו מאמר חדש לבלוג שלנו, ושיתפנו אותו בעמוד הפייסבוק שלנו. כמובן שהמטרה שלנו הייתה שאנשים יגיעו לאתר האינטרנט שלנו כדי לקרוא את הפוסט. לכן, היינו צריכים לייצר מודעה ולבחור את האפשרות "שליחת גולשי פייסבוק לאתר העסק".

כנראה שלא היינו מרוכזים, כי דווקא בחרנו את האפשרות של "קידום פוסט". מה קרה? בקיצור – שום דבר.

הנה התוצאות (הלא כל כך) מרשימות?:

תקציב: 20 ש"ח

כמות גולשים שנחפשו למודעה: 341

לייקים לפוסט: 9

קליקים על הלינק: 1

הוצאנו 20 ש"ח על BOOST POST ובתמורה קיבלנו תשעה לייקים וביקור אחד (אחד!) באתר שלנו. זה משוגע.

עכשיו לשם ההשוואה בואו נסתכל על פוסט שבו עשינו את זה כמו שצריך, ובחרנו מודעה עם מטרה נכונה – "שליחת גולשי פייסבוק לאתר העסק". השתמשנו בתקציב זהה של 20 ש"ח והפעם גם בחרנו את קהל היעד הנכון (נרחיב על זה מייד).

התוצאות? קיבלנו 30 ביקורים באתר בעלות ממוצעת של 66 אג' לביקור. זה כמון הרבה יתר טוב מלשלם 20 ש"ח על ביקור בודד. זה בדיוק ההבדל בין BOOST POST סטנדרטי ליצירת מודעה שתפורה אישית לצורך הספציפי.

מהו טרגוט קהלים ולמה זה טוב?

הסיבה השניה שבגללה יצירת מודעה היא אפשרות טובה יותר לטרגט את קהל היעד הרלוונטי. ליכולת של פייסבוק לזהות קהלים אין שום תחרות. אפשר לייצר קהלים שיש להם עשרות מאפיינים דמוגרפים, החל מעבודה ועד מצב משפחתי.

חבל לא לנצל את מגוון האפשרויות שפייסבוק מציעה לנו בעולם הזה. כשעושים BOOST POST ברירת המחדל היא לטרגט אנשים שעשו לייק לעמוד העסקי שלכם. אין שום דבר רע בזה, אם מישהו עושה לייק לעמוד, כנראה שישמחו לדעת מה העדכונים האחרונים שלו.

מצד שני, מה עם כל האנשים שעדיין לא עשו לייק לעמוד, אבל כן ימצאו עניין בפוסטים שעולים אליו? בלי להשתמש בטרגוט שונה, לא תוכלו להגיע אליהם (שימו לב: למעשה כן ניתן לשנות טרגוט ב BOOST POST אבל זו לא ההגדרה שמופיעה בברירת המחדל ולכן רוב האנשים אף פעם לא משנים אותה).

חשיפת המודעה שלנו לאנשים שכבר עוקבים אחרי העמוד של eMojo זה אחלה, כי רבים מהם מתעניינים בתחומי השיווק והיח"ץ. אבל רבים מהם גם לא. הם חברים של העובדים, ובני משפחותיהם. אין להם שום צורך לדעת על ההתפתחויות האחרונות והדעות שלנו בנושאי שיווק באינטרנט.

חבל "לבזבז" עליהם חשיפות וכסף.

במקום זאת, נשתמש בטירגוט הקהלים כדי להגיע לאנשים שכן אכפת להם מהנושאים האלה, ועל הדרך נרוויח גם לייקים רלוונטים נוספים לעמוד.

נתחיל בהגדרת גיל, מין ושפה. דיי בסיסי. לאחר מכן, נוכל להשתמש ב Detailed Targeting כדי להגיע למה שמעניין באמת. אפשר להקליד תחומי עניין, תאור משרה, שמות עובדים ועוד. פייסבוק אפילו נותנים לנו להסתכל בעצמנו אילו פילוחים הם מציעים באמצעות כפתור ה BROWSE.

אם עושים את זה נכון, הטרגוט הזה יכול להוביל לעלויות פרסום מאוד נמוכות (כי אנחנו ממוקדים) וליחסי המרה גבוהים מאוד (כי… אנחנו ממוקדים!).

בשורה התחתונה, עדיין לא ראינו מצב שבו BOOST POST הביא תוצאות טובות יותר מאשר יצירת מודע מטורגטת. זכרו – לייקים על פוסט זה מצוין, אבל אין להם שום השפעה על שורת הרווח בסוף החודש.

אם המרות / לקוחות / מכירות זה מה שאתם צריכים אז לידים, המרות וקליקים זה התחום שכדי להתמקד בו באמצעות מודעות מטורגטות.

לא הספיק לכם? כנסו למאמר זה כדי לקרוא על טיפים לפרסום בפייסבוק

כתבות אחרונות

עדכון הליבה של גוגל מחודש ספטמבר

בשלהי חודש ספטמבר השנה, ביקר אותנו עדכון ליבה מבית גוגל וכרגיל, התעשייה לא בדיוק יודעת מה משמעות העדכון ומה בדיוק מטרתו. אין ספק שלא מעט אתרים, הרגישו או ירגישו תנודות בדירוגים, בין אם מדובר בירידה או עלייה במיקומים ולכן חשוב להתעכב על העדכון ולעזור ...

איך חוויית המשתמש (UX) משפיעה על קידום אורגני

החל משנת 2015, חשיבותה של חווית המשתמש, הפכה להיות אקוטית בכל מה שקשור למאמצי הקידום וה- SEO של האתר. ימי עבודת ה SEO הקלאסית, הסתיימו להם וכיום חשוב גם לחשוב על חווית המשתמש – זאת במידה ואכן רוצים לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש. גוגל אף הוסיפ...

כל מה שרציתם (ולא רציתם) לדעת על גוגל אנליטיקס

אחד הדברים החשובים לדעת כאשר ניגשים לשיווק דיגיטלי הוא להכיר את גוגל אנליטיקס ולדעת כיצד ניתן למדוד את החזר ההשקעה (ROI). בכתבה הבאה, נכיר לכם את גוגל אנליטיקס ואם יורשה לנו, עד רמה בה תוכלו לנהל את האתר שלכם ולדעת לדלות כל פיסת מידע נדרשת ממנו וי...