אם קראתם את שאר המאמרים שלנו אתם יודעים שאנחנו אוהבים לענות על השאלות הקשות של עולם השיווק הדיגיטלי. כדי למצוא את השאלות שמחכות למענה אנחנו דואגים להתעדכן כל הזמן בהתחדשויות בתחום, אבל הפעם קפצנו למחלקת שירות הלקוחות של אימוג’ו שיווק דיגיטלי ופשוט שואלים “היי, מה השאלות שאתם נתקלים בהם הכי הרבה?” כך נולד המאמר הזה, כי מסתדר שזו שאחת השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב היא – מה זה בעצם עמוד נחיתה?

מה זה עמוד נחיתה?

התשובה תתחיל דווקא בהבנה של מה הוא לא עמוד נחיתה. זה חשוב מפני שיש המון הגדרות שם בחוץ (לא שגויות, רק שונות). ההבדל המרכזי שאנחנו נתקלנו בו הוא השימוש במושג כדי לתאר כל עמוד אפשרי באתר, שעליו משתמש עלול “לנחות”.

עסקים שמעוניינים לבלוט ברשת על מנת להציע את מרכולתם ללקוחות פוטנציאלים באמצעות שיווק ממומן (כזה שבו הלקוח משלם לפלטפורמה עבור כל קליק על הפרסומת שלו) מבינים מהר מאוד שהדרך הנכונה והיעילה ביותר היא באמצעות דפי נחיתה, או Landing Pages באנגלית.

עמוד נחיתה מטרתו אחת – להניע את הגולש לפעולה מהירה, בלי יותר מדי מקום לשיקול דעת. זה אינו אתר מלא ולכן אין עמוד אודות או עמוד גלריית תמונות. יש רק תוכן שיווקי קצר וממוקד, מספר טלפון וטופס להשארת פרטים. מחקרים הוכיחו שכאשר לא מאפשרים לגולש יותר מדי אפשרויות תוכן, אלא מציגים בפניו רק את יתרונות השירות והזדמנות ליצור קשר קיימת סבירות גבוהה יחסית שהוא אכן יעשה זאת.

עם זאת, לא מעט מומחים לשיווק דיגיטלי (כולל אותנו), מעדיפים למקד את ההגדרה קצת יותר. במקום, אנחנו קוראים לעמודים אליהם עלולים להגיע גולשים “עמודי אינטרנט” או “web pages” ושומרים את ההגדרה של “עמוד נחיתה” רק לעמודים שיש להם אמצעי ליצירת קשר עם בעל העסק כמו טלפון וטופס יצירת קשר, ושהקיום שלהם הוא אך ורק על מנת להשיג קשר ישיר עם הגולש.

במילים אחרות, כל עמודי הנחיתה הם עמודי אינטרנט אבל לא כל עמודי האינטרנט הם עמודי נחיתה. דוגמא טובה היא העמוד הזה ממש. למרות שיש בתחתית העמוד טופס יצירת קשר ואת מספר הטלפון שלנו (וממש נשמח אם תשתמשו בהם) מטרתו הבלעדית אינה קבלת פרטי הגולשים.

מצד שני, הנה דוגמאות לעמודים שבהחלט ניתן לסווג אותם כעמודי נחיתה:

דוגמאות עמוד נחיתה

לא רק שלשניהם יש טפסי צור קשר עליהם, אבל הם קיימים אך ורק כדי ללכוד את פרטי המבקרים באמצעות אותו טופס. שימו לב איך אין הסחות דעת בעמודים. יש בהם מעט טקסט שמסביר על המוצר ומניע לפעולה, והכל כדי שהגולש ישאיר פרטים לפני שהוא עוזב את העמוד.

למה צריך טופס השארת פרטים בעמוד הנחיתה?

הטופס הוא הזדמנות להמיר גולש לפנייה (“ליד”). אצלנו באימוג’ו שיווק דיגיטלי קוראים לזה אירוע המרה. אירוע ההמרה יכול להתרחש כשממלאים טופס לקבלת מדריך חינמי, הכנסת כתובת מייל כדי להרשם לבלוג או לניוזלטר או אפילו בזמן שממלאים פרטי משלוח למוצר שזה אתה רכשת מהעסק. הטופס בעמוד הנחיתה, בין אם יש בו שדה אחד או מספר שדות, הוא ההזדמנות לגולש לתת לך מידע ספציפי ורלוונטי על עצמו, כדי שאתה תוכל לתת לו משהו בתמורה.

ומה אם יש טופס, נניח, בעמוד הבית שלי?

זה עדיין לא הופך את עמוד הבית שלך לעמוד נחיתה (חשוב להבהיר שזה לא דבר רע לשים טופס יצירת קשר בעמוד הבית, זה אפילו מומלץ).

למה?

כי אם נחזור להגדרה של עמוד נחיתה בתחילת המאמר שלנו, עמוד צריך למלא שני קריטריונים כדי שיהפוך לעמוד נחיתה:

  1. צריך להיות עליו טופס ו/או מספר טלפון
  2. סיבת הקיום שלו צריכה להיות אך ורק לכידת הפרטים של המבקר באמצעות הטופס או מספר הטלפון

עמוד הבית שלך, למרות שיש בו טופס יצירת קשר ומספר טלפון, עדיין קיים כדי למלא פונקציות אחרות מלבד לכידת פרטי הגולש. למשל, לספר לגולש אודות החברה, אודות המייסד/ת, להראות דוגמאות לשירותים או למוצרים הנמכרים וכו’. כל אלה דברים נהדרים וחשובים, אבל הם יסיחו את דעת הגולש מהשארת פרטים.

זו בדיוק הסיבה שעמודי נחיתה הם כל כך קריטיים.

לכל עסק יש יעדי מכירות שבועיים/חודשיים. בהנחה והעסק צריך לספק לאנשי המכירות שלו (גם אם איש המכירות הוא בעל העסק עצמו) לקוחות פוטנציאלים כל הזמן ולכן הוא צריך מספר עמודי נחיתה באתר שלו כדי למלא את הצורך הזה. בצורה הזו, תוכל לנתב את תנועת הגולשים לאותם עמודים ממוקדים, שכל אחד מוכר שירות/מוצר אחר, וכל תפקידם הוא לחבר את העסק עם עוד ועוד לקוחות!

חמשת המרכיבים הקריטיים לעמוד נחיתה מנצח:

הצעת הערך הייחודית של המוצר או השירות שלך

לכל שירות או מוצר יש יתרונות אל מול המתחרים בשוק. אולי אתה נותן שירות באיכות גבוהה יותר? אולי המחיר שלך תחרותי יותר? יכול להיות שנתח השוק שלך הכי גדול? שקף את הדברים האלה ללקוחות הפונציאלים!

הצעת הערך צריכה להיות בנויה בצורה קלה להבנה על ידי גולש שלא ישקיע יותר משניות בודדות בעמוד הנחיתה שלך.  כל הצעה כזו צריכה להיות מורכבת מכותרת ראשית, כותרת משנית תומכת, חיזוק קצר לטענה בכותרות ומשפט סיכום.

תמונה ראשית או סרטון וידאו מושכים

תמונה שווה 1,000 מילים הוא לא סתם פתגם כשמדובר בשיווק באינטרנט. תמונה או סרטון הם ייצוג ויזואלי של מה שאתם, בעלי העסק, מנסים למכור. כדי למקסם את האפקט, כדאי להראות בדיוק איך הלקוח יכול להשתמש במה שאתם מוכרים.

הרעיון הוא לגרום לגולשים אמפתיה ולמקם את עצמם בדמיון בתרחיש שבו הם משתמשים במה שאתם מוכרים.

פירוט היתרונות של המוצר או השירות הנמכר ברשימה מסודרת וקלה לקריאה

כדי לתמוך בטענה שלכם כמוכרים שמרכולתכם אכן מדהימה ונדרשת, כדאי לתת רשימה מסודרת (“בולט פוינטס”) של היתרונות בשימוש במוצר. מה שחשוב לזכור הוא שרק לאחר חשיפת היתרונות, מומלץ לספר על האפשרויות השונות המוצעות (“פיצ’רים”), כי מי שהגיע לחלק זה הוא גולש שזקוק ליותר מידע על מנת לבצע החלטה.

הוכחה חברתית

מחקרים הראו כבר לפני זמן רב שלקוח פוטנציאלי נמצא בהסתברות גבוהה הרבה יותר לקנות את המוצר או השירות אם אנשים ו/או גופים שהוא מכיר ביצעו את הרכישה לפניו. זו הסיבה שפייסבוק מראה לנו אילו חברים אחרים שלנו כבר עשו “לייק” לעמוד עסקי מסוים בזמן שהוא מציע גם לנו לעקוב אחרי אותו עמוד. דוגמא נוספת היא איזור “בין לקוחותינו” שנמצא באתרים רבים ומציג לוגואים של הלקוחות המוכרים שלהם.

הטופס והקריאה לפעולה

על חשיבות הטופס כבר דיברנו מספיק. את הטופס צריכה ללוות קריאה ברורה לפעולה מצד העמוד כלפי הגולש. “קנה עכשיו”, “מבצע בתוקף עד סוף נובמבר”, “מלגה בשווי 2,000 ש”ח לנרשמים דרך טופס זה” הן כולם דרכים לגיטימיות לדחוף את הגולש להשאיר את הפרטים שלו.

ואם הגעתם עד לכאן, ומעניין אתכם לדעת עוד על עמודי נחיתה או על שיווק באינטרנט עבור העסק שלכם בכלליות, למה שלא תשאירו פרטים ממש פה למטה או בעמוד צור הקשר שלנו? 🙂

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.