תובנות ה Digital Marketing Report עבור הרבעון האחרון לשנת 2018

מרקל, סוכנות דיגיטל המנתחת את שוק הפרסום אונליין מדי רבעון שחררה את ה  Digital Marketing Report עבור Q4 2018.

הדו"ח בן 28 העמודים מציג ניתוח מפורט של מגמות בתחומי הפרסום הממומן במנועי החיפוש, פעילויות שיווק ברשתות חברתיות, מודעות באנרים בדיספליי ומודעות אמזון.

בנוסף, הדו"ח מספק תובנות רבות בנוגע לביצועים של השחקניות הגדולות בתעשייה כמו גוגל, אמזון, בינג, פייסבוק, אינסטגרם ויאהו.

מודעות חיפוש ממומנות (Search Ads)

• סך תקציב הפרסום עבור מודעות ממומנות במנועי חיפוש גדל ביותר מ- 15% ביחס לשנה הקודמת.

• בארה"ב, גוגל גרפה 98% מתקציבי פרסום למודעות חיפוש במכשירי סלולר, ו-94% מתקציבי הפרסום למודעות חיפוש בכלליות.

• תקציבי הפרסום עבור מודעות החיפוש בגוגל גדלו בכ- 20%. מצד שני, הייתה ירידה של כ-15% בתקציבי הפרסום שהוקצו עבור מודעות ב BING ו- YAHOO.

• התקציב שנותב אל המודעות של גוגל במובייל (תנועת המכשירים ניידים), גדל ביותר מ -40% ביחס לשנה הקודמת.

עלות קליק (CPC) צמחה ב 7% בזמן שאחוז ההקלקה הממוצע (CTR) על מודעות חיפוש עלה בכ – 10%.

• הצומחת הגדולה ביותר היא (כרגיל) Google Shopping. כמות החשיפות הוכפלה יחסית לשנה הקודמת.

תנועה אורגנית ורשתות חברתיות

• בממוצע 25% מתוך כל הביקורים באתרים מגיעים מתנועה אורגנית. מדובר בירידה של כחצי אחוז מהרבעון הקודם.

• מעל 95% מהחיפושים במובייל בוצעו דרך מנוע החיפוש של גוגל.

• בינג ייצרה פי 9 יותר ביקורים אורגניים אל מול מנוע החיפוש האנונימי DuckDuckGo. לעומת זאת, אם משווים תנועת מובייל בלבד – בינג גברה על DDG בשיעור של פי 3 בלבד.

• כמות הביקורים באתרים שהגיעו מפייסבוק גדלו ב-6% יחסית לשנה הקודמת (Referral traffic).

• אינסטגרם, מצד שני, הגדילה את כמות התנועה שהיא שולחת לאתרים במעל 120% יחסית לשנה הקודמת.

• פינטרסט משתרכת מאחור עם צמיחה של 1% בלבד בכמות הגולשים שהגיעו בזכותה בצורה אורגנית לאתרים.

מודעות Display באתרים ומודעות ממומנות ברשתות חברתיות

• נרשמה צמיחה של כ-5% בכמות החשיפות הכללית למודעות בפייסבוק לעומת אשתקד.

• תקציב המדיה הכללי המושקע במודעות פייסבוק צמח ב-10% בלבד ברבעון זה. מדובר בהאטה יחסית לרבעון הקודם.

• אחד ממנועי צמיחת הרווח המשמעותיים ביותר עבור פייסבוק הייתה אינסטגרם, שהייתה אחראית ל-25% ניצול תקציבי המדיה של המפרסמים.

• תקציבי המדיה שהושקעו בפינטרסט צמחו פי שניים לעומת השנה הקודמת. גם כמות החשיפות והעלות לקליק גדלו.

• תקציב הפרסום עבור מודעות דיספליי ברשת המדיה של גוגל צמחה ב-2% בלבד יחסית לשנה הקודמת.

זהו נתון חשוב לאור העובדה שהתקציבים שהושקעו בפרסום בסושיאל צמחו במעל 30% (!).

יש לכם שאלות? בואו נדבר!

מודעות אמזון

• תקציבי הפרסום עבור מוצרים באמזון צמחו ב-15%.

• תקציבי הפרסום עבור מותגים (Branded Search) צמחו ב-26%.

• חיפושי מותג היוו כ-65% מכלל המכירות באמזון, וכמעט 50% ממכירות שנבעו ממודעה ממומנת.

• גם חיפושי מותג וגם חיפושי מוצרים רגילים באמזון קיבלו CTR נמוך משמעותית בהשוואה ל Google Shopping.

הסיבה נעוצה בעיקר בעובדה שהיה גידול משמעותי בכמות החשיפות באמזון.

דו''ח שיווק דיגיטלי

מסקנות אחרונות:

• מודעות Google Shopping עושות חיל והביצועים שלהן נהדרים. מודעות גוגל שופינג זוכות כיום לכמעט שני שליש מסך הקליקים על מודעות במנוע החיפוש.

• בהחלט נרשמה האטה בצמיחת תקציבי הפרסום המושקעים בפייסבוק. לא מדובר בנטישת המפרסמים אלא כנראה באיזשהו מיצוי של הפלטפורמה.

מצד שני, אינטסגרם מקבלת יותר תשומת לב ואהבה מהמפרסמים.

• תקציב המודעות באמזון במגמת ירידה. הסיבה מאוד מעניינת. מסתבר שמדובר ביכולת של המפרסמים לבצע אופטימיזציה טובה יותר לקמפיינים שלהם ובכך לשפר את החזר ההשקעה שלהם על התקציב.

אחד התימוכין למסקנה זו היא שתקבולים ממכירות באמזון על פני כל סוגי המודעות זינקו בצורה משמעותית.