מהי סוכנות דיגיטל?

אם אתה בעל עסק, בוודאי שמעת את המונח “סוכנות דיגיטל” לא פעם. אנחנו יכולים להניח כי לא ממש הבנת את המשמעות שלו, ואיך סוכנות דיגיטל יכולה להשפיע על העסק שלך לטובה. במאמר הזה נסביר לך מהי סוכנות דיגיטל, למה באמת צריך אותה ולמה לבחור בה ולא באחד ממשרדי הפרסום הגדולים. 2 דקות של קריאה, ותוכל למנף את העסק שלך לרמה חדשה.

סוכנות דיגיטל היא סוכנות המספקת שירותי שיווק ופרסום בדיגיטל עבור בעלי עסקים, חברות וארגונים. אותן הסוכנויות עובדות על מנת להגדיל את הנוכחות העסקית של הלקוחות במדיה החברתית, ברשת ובשאר ערוצי הדיגיטל.

הבחירה בסוכנות דיגיטל שתנהל את עולם השיווק של העסק היא הרבה יותר רציונלית מכמה סיבות:

  1. ותק ונסיון בתחום הפרסום – סוכנות דיגיטל מוקמת על מנת להתעסק בנושא הפרסום בדיגיטל בלבד. מה שמאפשר לה לצבור נסיון רב יותר בתחומה.
  2. היכולת להתעדכן כל הזמן  פלטפורמות הפרסום מתעדכנות באופן שוטף (לדוגמא אינסטגרם, פייסבוק, אאוטבריין וטאבולה ועוד), מה שמניע את סוכנות הפרסום ללמוד את הפיצ’רים החדשים וליישם אותם על עסקי הלקוחות.
  3. חדשנות ויצירתיות – רוב סוכנויות הפרסום מורכבות מצעירים כרזימטים שלמדו את התחום ומעוניינים להביא ולקדם מוצרים בצורה הכי יצירתית ואפקטיבית שאפשר.
  4. התאמה מדויקת  פרסום באפיקי הדיגיטל השונים מאפשר לבצע פילוחי קהל ולהתאים את הקמפיין שלך לקהלים ספציפיים ולפלטפורמות פרסום מתאימות יותר.

סוכנות דיגיטל  סוכנות דיגיטלסוכנות דיגיטל

מה ההבדל בין סוכנות דיגיטל לבין משרד פרסום מסורתי?

עוד לפני שהתחיל כל תחום השיווק בדיגיטל, קמו משרדי פרסום גדולים שקידמו חברות גדולות בעיקר באמצעות רכישת מדיה בטלויזיה, בעיתונות, בשלטי חוצות וברדיו. אותם משרדי פרסום שיווקו את הלקוחות שלהם בצורה ענקית ומקיפה. מה שגרם לביקוש רב מצד העסקים קטנים, הגדולים, החברות והארגונים.

לאחר זמן מה, הגיע עידן הדיגיטל והכל התהפך. משרדי הפרסום מהדור הישן איבדו נתח גדול מהשוק, וכאשר ניסו להיכנס לתחום בו לא היו מומחים – תוצאות הפרסום שלהם היו בהתאם. משרדי הפרסום בדיגיטל של היום שונים משל פעם, אך כפי שהדגשנו ההבדל בין סוכנות דיגיטל מקצועית למשרד פרסום דיגיטלי הוא המיקוד שמקדישה הסוכנות במוצר, בתוצאות הפרסום ובעיקר בלקוח.

סוכנות דיגיטללמה צריך סוכנות דיגיטל?

אי אפשר להתכחש לעובדה כי העולם בו אנו חיים הפך לדיגיטלי. החל מהסמארטפונים, הטאבלטים והרשתות החברתיות וכלה באפשרויות הפרסום הבלתי מוגבלות של כל אחת מהפלטפורמות. פירוש המילה דיגיטל הוא כבר לא רק מדיה, אלא ארגז כלים שיכול להפוך חברה אחת למובילה בתחומה, ובו בזמן להפוך את השנייה לאי-רלוונטית.

האלטרנטיבות לפרסום ושיווק העסק היום, הרבה יותר רחבות והרבה בעלי עסקים שרוצים לקחת את העסק שלהם קדימה, נתקעים ואינם יודעים מאיפה להתחיל וכיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. לשם כך, הוכשרו אלפי בעלי מקצוע לשיווק ופרסום בפלטפורמות הפופופלריות לפרסום כיום. מה שהוביל התאגדות של כמה מהם לכדי סוכנות דיגיטלית אחת המכילה את כל האפשרויות שאתה, בתור בעל עסק צריך.

 

אוקיי, השתכנעתי. אבל איך אדע באיזו סוכנות לבחור?

סוכנות דיגיטלבדיוק לשם כך, הבאנו במיוחד בשבילך שלושה מאפיינים שיעזרו לך לבחור בסוכנות המתאימה ביותר לסוג העסק שלך:

  • קריאיטיביות – הקריאייטיביות היום היא שם המשחק. אתרי האינטרנט של רוב הסוכנויות שופעים קריאייטיב, אבל עליך לבחון את עבודותיהן ולהבין עם אילו סוגי עסקים התעסקו כדי שתהיה לך הפרספקטיבה מה היא תוכל לעשות עבור העסק שלך מבחינת יצירתיות.
  • מחיר – כבעל עסק לומדים מאוד מהר שלפעמים הפתרונות הכי זולים, עולים בסוף הכי הרבה (זו אגב ההבדל בין עלות למחיר). כמובן שלא חייבים לבחור את האופציה היקרה ביותר, אבל בהחלט כדאי לבחון לעומק הצעות זולות בצורה חשודה. איכות היא שם המשחק בשיווק דיגיטלי.
  • יחס אישי – מי לא אוהב ספק שירות ש 100% מלווה אותו ותומך בו? בסוכנויות דיגיטל אין תחליף ליחס אישי, וככל שיש יותר ממנו, כך נעים יותר לעבוד יחד.
עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.