מהי סוכנות דיגיטל?

כבעל/ת עסק או מנהל/ת שיווק, בוודאי שמעתם את המונח “סוכנות דיגיטל” לא פעם. מטרת מאמר זה הוא סיוע בתהליך קבלת ההחלטה באיזו סוכנות דיגיטל לבחור, ואיך הסוכנות הנכונה יכולה להשפיע בצורה משמעותית מאוד על הארגון. המאמר יסקור מהי סוכנות דיגיטל, למה כל ארגון צריך אחת כזו, והאם אפשר להסתפק במשרד פרסום מסורתי כדי לבצע את עבודת הדיגיטל השוטפת בחברה.

ברמה הפשוטה ביותר, סוכנות דיגיטל היא סוכנות המספקת שירותי שיווק דיגיטלי עבור גופים עסקיים החל מיזמים וסטארטאפים ועד חברות ענק. אותן הסוכנויות עובדות במגוון ערוצים אינטרנטיים על מנת לעודד גולשים לפנות לארגון אותו היא מייצגת, ובסופו של דבר להפוך ללקוחות משלמים (ובתקווה גם מרוצים).

היתרונות לבחירה בסוכנות דיגיטל על מנת שתהיה אמונה על נושא השיווק אונליין בארגון הם:

  1. ותק ונסיון בתחום הפרסום באינטרנט – סוכנות דיגיטל, על פי רוב, עוסקת אך ורק בשירותים אינטרנטיים/דיגיטליים בלבד. המיקוד הזה הוא מה שמאפשר לה לצבור ניסיון ומומחיות ברמה גבוהה מאוד.
  2. היכולת להתעדכן כל הזמן  פלטפורמות הפרסום מתעדכנות באופן שוטף (לדוגמא אינסטגרם, פייסבוק, אאוטבריין וטאבולה ועוד). סוכנות דיגיטל איכותית לא יכולה להרשות לעצמה להשאר מאחור, ולכן היא נדרשת ללמוד כל הזמן את הפיצ’רים החדשים. ברגע שנוספים כלים נוספים לארגז, אותה סוכנות בהכרח תרצה להשתמש בה עבור לקוחותיה.
  3. חדשנות ויצירתיות – רוב סוכנויות הפרסום הוקמו, ומנוהלות על ידי, צעירים “שגדלו” על האינטרנט מגיל צעיר. אותם חבר’ה חיים ונושמים את עולם הדיגיטל. זה לא סתם מקצוע עבורם, זה ממש ההוויי שלהם.
  4. התאמה מדויקת  פרסום באפיקי הדיגיטל השונים מאפשר לבצע פילוחי קהל ולהתאים את הקמפיין שלך לקהלים ספציפיים ולפלטפורמות פרסום מתאימות יותר. אם פרסום בטלויזיה היא “הפצצה אוירית”, פרסום בדיגיטל הוא אוסף של פעולות כירורגיות שנועדו לפגוע בדיוק בקהל היעד (בקטע טוב, כן?).

סוכנות דיגיטל  סוכנות דיגיטלסוכנות דיגיטל

מה ההבדל בין סוכנות דיגיטל לבין משרד פרסום מסורתי?

עוד לפני שהתחיל כל תחום השיווק בדיגיטל, קמו משרדי פרסום גדולים שקידמו חברות גדולות בעיקר באמצעות רכישת מדיה בטלויזיה, בעיתונות, בשלטי חוצות וברדיו. כאמור, אותם משרדי פרסום שיווקו את הלקוחות שלהם בצורה היחידה שהכירו, בכל מקום ובכל זמן.

לאחר זמן מה, הגיע עידן הדיגיטל והכל התהפך. משרדי הפרסום מהדור הישן איבדו נתח גדול מהשוק, וכאשר ניסו להיכנס לתחום בו לא היו הספיקו, או יכלו, להתמקצע – תוצאות הקמפיינים היו בהתאם. היום לכל משרד פרסום גדול יש מחלקת דיגיטל משלימה, אך כפי שהדגשנו ההבדל בין אותה שלוחה דיגיטלית למשרד דיגיטל “טבעי” הוא המיקוד המרכזי שלהן.

 

סוכנות דיגיטל – השלב הבא

אי אפשר להתכחש לעובדה כי העולם בו אנו חיים הפך לדיגיטלי. החל מהסמארטפונים, הטאבלטים והרשתות החברתיות וכלה באפשרויות הפרסום הבלתי מוגבלות של כל אחת מהפלטפורמות. פירוש המילה דיגיטל הוא כבר לא רק מדיה, אלא ארגז כלים שיכול להפוך חברה אחת למובילה בתחומה, כפי שיכול להפוך את השנייה לבלתי רלוונטית.

קיימות כיום המון אלטרנטיבות לפרסום ושיווק העסק. כל חברה או יזם מעוניינים לדחוף את הארגון אליו הם משתייכים קדימה, במהירות, ובצורה הטובה ביותר. כפי שזינק הביקוש, כך גם גדל ההיצע וסוכנויות דיגיטל צמחו תחת כל עץ רענן בחסות קורסי הדיגיטל השונים. היום קל למצוא סוכנות דיגיטל שמתמחה בדיוק בתחום שהעסק שלכם צריך. אבל עם אפשרויות הבחירה הבלתי נגמרות מגיע גם הקושי להפריד בין מומחה ל-“מומחה”.

אוקיי, השתכנעתי. אבל איך אדע באיזו סוכנות לבחור?

סוכנות דיגיטל

בדיוק לשם כך, אנחנו מצרפים במיוחד בשבילכם שלושה מאפיינים שיסייעו בבחירת בסוכנות מתאימה ביותר לסוג העסק שלך:

  • קריאייטיביות – הקריאייטיביות היום היא שם המשחק. אתרי האינטרנט של רוב הסוכנויות שופעים קריאייטיב, אבל עליך לבחון את עבודותיהן ולהבין עם אילו סוגי עסקים התעסקו כדי שתהיה לך הפרספקטיבה מה היא תוכל לעשות עבור העסק שלך מבחינת יצירתיות.
  • מחיר – כבעל עסק לומדים מאוד מהר שלפעמים הפתרונות הכי זולים, עולים בסוף הכי הרבה (זה אגב ההבדל בין הגדרת המושג “עלות” להגדרת המושג “מחיר”). כמובן שלא חייבים לבחור את האופציה היקרה ביותר, אבל בהחלט כדאי לבחון לעומק הצעות זולות, ולקרוא את כל האותיות הקטנות. איכות היא שם המשחק בשיווק דיגיטלי.
  • יחס אישי – מי לא אוהב ספק שירות ש 100% מלווה אותו ותומך בו? סוכנויות דיגיטל מורכבותבדרך כלל מצוות קטן יחסית של מומחים שיודעים לתת שירות מעולה, כפי שהם שולטים ברזי השיווק האינטרנטי. כמו שכולם יודעים, אין תחליף ליחס אישי.

נמצאים בשלב של בחירת סוכנות הדיגיטל שתלווה אתכם? נשמח לשוחח אתכם. השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם (כמעט) מייד!

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.