כבעלי עסקים, ישנם המון שיקולים שיקבעו את סדרי העדיפויות שלנו כשזה מגיע לתקציב השיווק. כלי השיווק הדיגיטלי, מאפשרים היום גמישות חסרת תקדים בתכנון הוצאות השיווק ואם נדע לעקוב באופן מתמיד אחר הביצועים שלנו, נוכל להמשיך ולדייק את האסטרטגיה שלנו. כלי הפרסום של גוגל מעניקים כיום מגוון רחב של דרכים לפלח את קהל הגולשים וליצור מודעות חכמות ודינמיות שקולעות בול אל קהלי היעד שמחפשים אותך. בין אם מדובר בחברה גדולה עם תקציבי עתק לשיווק, או בעסק עצמאי קטן, עם הכלים והידע הנכונים, נוכל למצות את המיטב מההשקעה שלנו במודעות. כאן, ערכנו עבורך מדריך קצר ליצירת מודעת בגוגל שמביאה תוצאות אידיאליות לקידום הממומן בגוגל.

 הפרסום של גוגל – Google Ads

Google Ads היא פלטפורמת פרסום בתשלום המבוססת על מודל תשלום PPC (Pay Per Click). כלומר, אנו משלמים על פי קליקים שבוצעו בפועל על מודעות. משמעות הדבר היא שבניגוד לערוצי פרסום מסורתיים כמו שלטי חוצות או מודעות בעיתון – כאן, אנו משלמים אך ורק על תוצאות, אם הקליקו על המודעה,שילמת, לא הקליקו, לא שילמת. זה גם בניגוד לקידום ממומן בפייסבוק ששם התשלום מתבצע על פי חשיפות, בין אם לחצו על המודעה ובין אם לאו. 

ניתן להשתמש במודעות כדי להזניק את המכירות, לאסוף לידים, להזמין משתמשים להתקשר לעסק שלך ועוד מגוון רחב של יעדי המרה נוספים.

עם זאת, העיקרון הזה לא תמיד כל כך פשוט. לא כל קליק שיבוצע על המודעה שלנו יוביל בסופו של דבר למכירה או להשארת פרטים. גולשים רבים יצפו במודעה שלנו. כדי להבטיח שניחשף לקהלים הרלוונטיים ביותר, נדרשת מאיתנו לא מעט עבודת אופטימיזציה. המערכת של גוגל עוזרת באופן ישיר לנהל קמפיינים של גוגל בצורה נבונה יותר היוצרת הגברה של מכירות, חשיפה מוגברת למותג ותורמת להצלחה עסקית של עסקים וחברות.

 

מודעה ראשונה בגוגל

אילו סוגי מודעות יש במערכת הפרסום של גוגל?

ישנו מגוון רחב של מודעות שנוכל לבנות באמצעות Google Ads:

מודעות דינמיות ברשת החיפוש

מודעות דינמיות אוספות תוכן מכתובת האתר שלך ומזהות את ביטויי המפתח ועוגני המידע הרלוונטיים ביותר. מהמוצרים הדומיננטיים בחנות ועד לשירותים הנפוצים המקודמים באתר, כלי זה מאפשר לבנות מודעות באופן אוטומטי, לזהות בזמן אמת אילו כותרות ותיאורים מניבים את הביצועים הטובים ביותר ולהתאים את המודעות באופן מתמיד לביצועים הטובים ביותר.

מודעות ברשת המדיה

כולנו נחשפנו לבאנרים הפרסומיים של גוגל שמלווים אותנו ב-Gmail, ב-YouTube ובמגוון פלטפורמות נוספות. ניתן ליצור מגוון רחב של מודעות תמונה מעוצבות, לצד מודעות טקסט סטנדרטיות כדי להעצים את המודעות למותג ולקדם מכירות.

מודעות וידאו

ניתן ליצור פרסומות וידאו שיופיעו במגוון פלטפורמות – כמו פרסומות קופצות ב-Youtube, למשל. כיום, תוכן וידאו נחשב לאפיק התוכן הממיר ביותר. אם נשקיע משאבים בסרטון איכותי, נוכל למקסם את ההמרות שלנו יותר מתמיד.

מודעות Google Shopping

ניתן להציג באופן ישיר מוצרים למכירה בתוצאות החיפוש בעזרת פלטפורמת השופינג של גוגל ולבנות תזרימי רכישה מותאמים אישית. 

מודעות מבוססות מיקום ברשת החיפוש

זהו פורמט אידיאלי עבור מפרסמים המעוניינים להעלות את מספר הביקורים בחנות הפיזית שלהם או לקדם פניות בטלפון. גוגל תייצר מודעות אוטומטיות על בסיס מגוון נכסי מדיה שנייצר ותקדם מודעות ברשת החיפוש, רשת המדיה ובגוגל מפות בהתאם לנתוני המיקום של המשתמש. 

11 טיפים למודעה מושלמת בגוגל

אז אחרי שהבנו את הערך העצום שנוכל להפיק ממודעות ממומנות בגוגל ואילו סוגי מודעות נוכל ליצור, עולה שאלה מתבקשת – מה הופך מודעה ליעילה? אלו כמה טיפים שחשוב שניקח בחשבון שרוצים להעלות את ציון המודעה בגוגל.

  • להגדיר יעדים ברורים

חשוב שנתבונן תמיד בתמונה הגדולה נעריך מהם יעדי העל של העסק ונדע לחשב את רווחיות של הקמפיין שהעלינו. זה עשוי להיות איסוף לידים, שיפור המכירות או העצמת המודעות למותג. הגדת יעדים נכונה תאפשר לך לדייק את המסר שלך ולבחור בסוגי המודעות המתאימים ביותר למטרות שלך. 

  • להשקיע במחקר ביטויי המפתח שלך

ביטויי מפתח כוללניים בעלי נפחי חיפוש גדולים אמנם יחשפו אותך למספר גדול של משתמשים, אבל ממש לא בטוח שהם יובילו להמרות משמעותיות. כדי לוודא שאנו מייעדים את המודעות שלנו ללקוחות פוטנציאליים, חשוב שנשקיע בביטויי זנב ארוך, המוכרים יותר בעולם של קידום אורגני אך תורמים משמעותית גם בעולם זה. כלומר, ביטויים ארוכים וספציפיים יותר. מטבע הדברים, ביטוי כמו "נעלי ריצה לגברים אדידס מחיר", הוא הרבה יותר מוכוון רכישה מאשר "נעלי ריצה". קידום ביטוי זה יאפשר לנו להגיע אל גולשים שכבר מחזיקים את הארנק ביד.

  • לקחת את הזמן להשקיע בנכסים

מודעה איכותית היא מודעה המורכבת מתוכן מניע לפעולה ומזמין ומתמונות נעימות לעין. חשוב שנשקיע בנכסי המדינה שלנו – מבאנרים מעוצבים ועד סרטונים שיווקיים, נתכנן כותרות קולעות ותיאורים אפקטיביים ונשקיע בהנעות לפעולה. 

  • לכתוב לבני אדם ולא למכונות

חשוב שנזכור: מי שיקליק בסופו של דבר על המודעה הוא אדם חי ונושם. כתיבה בגובה העיניים שפונה לרגש, תניב לנו הרבה יותר תוצאות מכותרות גנריות שדוחסות ביטויי מפתח.

  • לעקוב אחר ציון האיכות

לכל אורך בניית הקמפיין, גוגל תעריך את איכות קבוצת המודעות שלך ותעניק לך המלצות יעילות כיצד לשפר את ציון המודעה. ככל שניישם את ההמלצות – כך נוכל להבטיח נראות טובה יותר למודעות.

  • לטרגט קהלים במדויק

ישנן אינספור אפשרויות פילוח קהלים במודעות גוגל. זה הזמן לשאול את עצמנו אילו נתונים דמוגרפיים מאפיינים את הקהלים שלנו ולהגביל את המיקומים הגיאוגרפיים בהם יופיעו המודעות. כך למשל, אם אנו מקדמים מכירות לחזיות הנקה, נוכל לוותר על קהל הגברים. אם אנו מקדמים רשת הפעילה רק בדרום, אין כל צורך לכלול בקהל שלנו את תושבי הצפון.

  • להשקיע בדף הנחיתה

כל המטרה כאן היא לא רק ליצור מודעה שמישהו לוחץ עליה, אלא להפנות משתמשים אל דפי מוצר. חשוב שנוודא שהמבצעים והמסרים השיווקיים שאנו מצהירים עליהם במודעות יתאמו לתוכן שבנינו בדף הנחיתה או בעמודי המכירה באתר. כמו שהשקעתם בבנית אתר לעסק שלכם וחשבתם על הדברים הקטנים ואילו פיצ'רים יקרבו לקוחות פוטנציאלים כך גם דף הנחיתה שלכם חייב להיות עם מחשבה ותכנון.

  • לא להתפזר יותר מדי

לעתים קרובות מדי, בעלי עסקים שמים את כל הביצים בסל אחד. אם נקדם יותר מדי ביטויי מפתח על אותה מודעה, אנחנו בעצם הולכים נגד המוטיבציה שלנו לבנות קמפיין ממוקד. תמיד עדיף לפתוח מספר קמפיינים ממוקדים מלבנות קמפיין אחד שמתפזר לכל הכיוונים.

  • להסתייע בכלי האוטומציה

Google Ads מציעה מגוון רחב של כלי אוטומציה שמאפשרים לערוך אופטימיזציה מתמדת במודעות. כלי ה-AI החכמים של גוגל מזהים בזמן אמת אילו נכסי מדיה הניבו הכי הרבה הקלקות ואילו שילובים בין כותרות ותיאורים מספקים את הביצועים הכי טובים. תהליך הלמידה המתמיד יאפשר לבנות את המודעה המושלמת על בסיס ניסוי וטעייה הרבה יותר מהר משנוכל לעשות זאת בעצמנו.

  • להשתמש בתוספים

זה הזמן להכיר מקרוב את תוספי Sitelink ולהוסיף למודעה שלך תמונות מוצרים, תיאורי יתרונות, תתי כותרות המפרטות שירותים ועוד מגוון כלים נוספים שיעשירו את המודעה. 

  • להשתמש בהחרגות המתאימות

כשאנו בונים מודעות שיווקיות, חשוב שנבין מה מאפיין את העסק שלנו. עם זאת, חשוב לא פחות להבין מה לא מאפיין אותו. Google Ads מאפשרת לנו להחריג ביטויי מפתח שאנו לא רוצים להיות מזוהים איתם. ממיקומים לא רלוונטיים ועד שמות מותגים שיביאו קהלים שמחפשים מוצר שונה לחלוטין. ההחרגות הנכונות יכולות לדייק את הקמפיין שלנו דרמטית.

איך ניתן לשפר מודעות קיימות?

גם אם כבר התחלת ליצור קבוצות מודעות, יש לא מעט דרכים בהן נוכל לשפר את הביצועים שלהן. מעקב מתמיד אחר ציון האיכות, הוספת החרגות חדשות והעשרת קבוצות הנכסים שלך, יכולות להזניק משמעותית את שיעור ההמרה ולמקסם את מיצוי התקציב שלך.

כתבות אחרונות

קידום ממומן – האם זה מתאים לכם ולעסק שלכם?

ניתן לפצל את השאלה הזו ל-3 שאלות: 1. האם אתם בעלי עסקים שמעוניינים לפרסם בדיגיטל? בעבר היה ניתן לבחור ולהחליט שאין צורך בפרסום במדיה הדיגטלית, אבל בשנים האחרונות בעלי עסקים מבינים שמי שלא מפתח נוכחות דיגטלית, בעצם לא קיים מבחינת הצרכנים הפוטנציאל...

סודות הצלחת הדיוור השיווקי עבור סטרטאפים בשלבי פריצה

  "יש המון שיטות שיווק שעוברות וחולפות אבל רק חלק מהן נשארות לתמיד..." כל מקרה בוחן מוצלח בעולם השיווק, כולל מספר כוחות שעבדו יחדיו על מנת להגיע להצלחה. סביר להניח שאחד מאותם כוחות יהיה הדיוור שיווקי (ניוזלטר) – וזה מאוד הגיוני. נתון ...

Marketing Automation יכול להגדיל את ההכנסות ב- 50% - קראו כיצד

בואו נהיה אמיתיים, הנכס הדיגיטלי של כל ארגון הוא לא אתר האינטרנט שלו, הגדרות הקמפיינים שלו או אפילו התוכן שלו בסושיאל. הנכס הכי חשוב הוא ה – DATA שהספיק לצבור על לקוחותיו ועל המתעניינים הפוטנציאלים בשירות לאורך שנות קיום העסק. הבעיה המרכזית היא שי...