חברה לקידום אתרים – ארבעה טיפים לבחירה נכונה

יש לך בעיה. אתה בעל עסק שצריך למצוא חברה לקידום אתרים שתוכל לדרג את האתר שלך גבוה ב- Google על מנת להתחיל לקבל כמות גדולה של לקוחות חדשים דרך האינטרנט.

עלית על רעיון מבריק וחיפשת “שיווק דיגיטלי” או כל ביטוי רלוונטי אחר ב-Google ועלו ברשימה מאות חברות פוטנציאליות. אתה מתחיל ליצור קשר עם החברות שמדורגות גבוה, כי מי שנמצא למעלה בוודאי יודע מה הוא עושה ויוכל ליישם את אותה אסטרטגיה גם על האתר שלך.

הבעיה היא שאתה מגלה שכל החברות שאיתן אתה מדבר אומרות לך פחות או יותר אותו דבר. איך זה יכול להיות שכל חברה לקידום אתרים בישראל מסוגלת להבטיח לכל לקוח לקדם את האתר שלו לעמוד הראשי של תוצאות החיפוש של Google?

התשובה הפשוטה היא שחלקן יכולות וחלקן לא יכולות. אז איך אפשר לדעת על איזה סוס להמר? [גילוי נאות: הכותב הוא הבעלים של חברת קידום אתרים שמדורגת במקום הראשון עבור הביטוי “שיווק דיגיטלי” – בהחלט סוס שנכון להמר עליו :)]

קודם כל צריך להבהיר כמה תפיסות שגויות לגבי חברות קידום אתרים. אם עוברות לך בראש אחת המחשבות הבאות, כדאי שתבדוק את עצמך שוב:

  • “לחברה הזו יש אתר יפה, כדאי לעבוד איתם” – אתר מרשים ויזואלית לא הופך חברה לטובה בקידום אתרים. אם אתה מעוניין לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים שיכולה לטפל גם בנראות הכללית של האתר שלך אז כן, אתה בהחלט יכול לקחת בחשבון איך נראה האתר שלהם. אם אתה מחפש אך ורק חברת קידום אתרים שנמצאת רמה אחת מעל כולם, דע שלחלק מהחברות הכי טובות יש אתרים שאפשר להגדיר אותם רק כ-“סבירים”.
  • החבר’ה האלה מדורגים במקום הראשון בביטוי גאוגרפי כלשהו (לדוג’ חברה לקידום אתרים בתל אביב), אז הם בטוח מקצוענים.” – אספר לך סוד קטן. החברה שלנו דורגה במקום הראשון במשך שנים בביטוי “קידום אתרים במרכז” אבל הסיבה לא הייתה כי אנחנו הכי טובים במרכז (רגע, רגע, אנחנו גם לא- לא הכי טובים במרכז J), אלא כי היינו מהחברות הראשונות להתמקד בביטוי הזה וגם כי עשינו עבודת קידום אתרים לא רעה בכלל. למזלנו, Google בזמנו נתן המון משקל למי שנכנס ראשון לתחרות, גם לאחר שהתחילו להתחרות בנו חברות נוספות.
  • לחברה הזו יש מאות עובדים ועושה מחזורים של מליוני שקלים, היא בטוח עושה דברים נכון” – נכון, החברה הזו טובה במשהו אבל לא בטוח שהמשהו הזה הוא SEO. יכול להיות שזה בכלל שהם מצוינים בפיתוח עסקי והקמת שותפויות רווחיות. יכולת מבורכת בפני עצמה, אך לא בהכרח רלוונטית לקידום אורגני. חברת קידום האתרים הטובה ביותר בשבילך היא לא בהכרח חברה ענקית, ויכולה באותה מידה להיות גם בחור שעובד מהמרתף של הבית שלו באיזה קיבוץ. מצד שני, יכול להיות שהיא דווקא כן החברה הבינלאומית עם 500 העובדים. כל מה שאני מנסה להגיד הוא שאי אפשר לפסול אף אחד מהאפשרויות האלה אוטומטית.

חברה לקידום אתרים

האם היית שוכר את שירותיו של רואה חשבון רק בגלל שהוא נראה טוב, מדבר רהוט או עבד עם חברות רבות? כמה התכונות האלה באמת משפיעות על התפקוד המקצועי שלו כרו”ח?

אז איך כן בוחרים חברה לקידום אתרים?

בדיוק באותה מידה, צריך להסתכל מעבר למבט השטחי כדי לבחור חברת קידום אתרים מוצלחת. להלן הדרך:

    • תחליט מה אתה צריך. האם אתה צריך הסרת קישורים רעילים, ניהול מוניטין, ניתוח חד פעמי, פרסום בגוגל ע”י מודעות וברשת ה- GDN, פרויקט קידום אורגני מתמשך, בניית קישורים, ניהול קמפיינים ממומנים, רימרקטינג, שיווק באמצעות תוכן או אחד מ-20 השירותים האחרים שחברות קידום אתרים בדרך כלל מציעות? אם אתה לא בטוח מה אתה צריך, זה הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. אתה רוצה להגדיל את המכירות ב-20% במשך 12 החודשים הקרובים, או להגדיל את הפניות (לידים) ב-50% במשך החצי שנה הקרובה? האם המטרה היא שיפור הדירוג האורגני, או שאתה רק רוצה לדעת שמישהו מטפל בתחום קידום האתרים כדי שתוכל למחוק את המשימה הזו מהצ’קליסט העמוס ממילא שלך?אם לא תהיה לך משימה מדידה שלפיה תוכל לבחון את תפקוד חברת קידום האתרים שלך, יהיה לך מאוד קשה לדעת אם עשית עבודה טובה בתהליך הבחירה.
    • שאל מספר חברות שאלות, אבל שמור את זה בסוד. ברגע שאתה יודע מה אתה צריך, אתה צריך לדבר עם חברה לקידום אתרים שנשמעת מקצועית ואמינה מספיק, בפגישה או בטלפון. שאל אותם מה לדעתך אתה צריך לעשות. רוב החברות תצענה בשמחה ייעוץ ללא עלות כי הן מאמינות שזה יעזור להן לזכות בך כלקוח משלם. תהליך הייעוץ הזה יעזור לך גם להבין אם אתה מתחבר לחברה ולאנשים שעובדים בה, אשר יטפלו בך במידה והיא תהיה החברה שתבחר. לאחר סיום תהליך הייעוץ, שעלול לקחת מספר ימים אם החברה צריכה לחקור את האתר ואת התעשייה שבה הוא פועל אתה כנראה תקבל הצעת מחיר עם המלצות ושירותים שעלו כנדרשים לפי אותו ניתוח. לאחר מכן, פנה לחברה או שתיים נוספות ובקש גם מהן ניתוח על מנת שתוכל להשוות בין ההצעות השונות. מה שלא תעשה, אל תגיד לחברה שנותנת לך ייעוץ שאתה בוחן הצעות נוספות כי זה רק יגרום להן לעבוד פחות קשה עבורך. זה נכון במיוחד עבור חברות קידום האתרים הטובות ביותר, כי בדרך כלל לקוחות נלחמים לעבוד איתן ולא הפוך.
    • בקש המלצות ותיאורי הצלחות קודמים. התשובה הראשונה שתרצה לקבל מחברה לקידום אתרים היא לשאלה “האם אתה מסוגל לעזור לי להגיע למטרה שלי?”. כשאתה מנסה לטפס לראש ההימליה אתה רוצה מלווה מקומי מנוסה. בלי להיות מסוגל לחזות את העתיד, הדרך הכי טובה שהחברה יכולה לענות על השאלה הזו היא להראות לך שהם עזרו ללקוחות אחרים להגיע למטרה שלהם. נסה למקד את התשובה שהחברה נותנת לך ללקוחות שקרובים בתחום שלהם לשלך. מן הסתם, אם כרגע החברה מקדמת לקוח אחר באותו תחום שלך בדיוק, בדוק איך היא מתכוונת לאזן בין ניגוד האינטרסים שיוצר וודא שהדרך שלהם מקובלת עליך. אחרי הכל, רק אחד מכם יוכל להיות במקום הראשון! אם העסק שלך ייחודי ואתה צריך חברת קידום אתרים מקצועית שמסוגלת לטפל באתגר כזה, בקש דוגמאות להצלחה וממליצים שגם להם יש עסקים ייחודים או כאלה בעלי מודל עסקי דומה לשלך.
ביטויים מדורגים של לקוחות

חלק מההצלחות של eMojo

  • בקש מהחברה לספר לך סיפורים. חברה לקידום אתרים טובה יודעת לבצע טקטיקה. חברת קידום אתרים מעולה עושה את זה גם, אבל באותו זמן היא גם יצירתית מאוד ואנשים יצירתיים מספרים סיפורים טובים. סיפורים מאפשרים לך לקבל את החזון וההוויי של החברה. סיפורי הצלחה והמלצות זה כמו להסתכל בפרופיל הלינקדין של מישהו. אתה צריך לעשות את זה לפני שאתה שוכר עובד, אבל לא היית שוכר מישהו רק על בסיס מה שהם כותבים בקורות החיים שלהם נכון? לפני כן, אתה רוצה שהם יספרו לך על עצמם. מי הם, מאיפה והגיעו ולאן הם רוצים ללכת. מה היו ההצלחות שלהם ואיפה הם דווקא נכשלו. שאל את החברה מתי הם נוסדו, בקש שיספרו לך על החוויות הכי טובות שהיו להם עם לקוחות ואיך הם השתפרו עם השנים. אפילו אם חשבת שהחלטת לעבוד עם חברה אחרי שלושת הטיפים הראשונים, יכול להיות שאחרי שתשמע את הסיפור של החברה דעתך תשתנה לחלוטין.

הצבת מטרות ברורות, קבלת מספר הצעות מחיר, בחינה של אינדיקטורים לגבי העבודה העתידית והקשבה לסיפורים – זו הדרך שבה תבחר ותעסיק את החברה לקידום אתרים שנכונה עבורך.

האם יהיו חריגים? וודאי. בחברה שלנו, אחת המשימות העומדות כבר המון חודשים היא לייצר מצגת מרשימה עם כל סיפורי ההצלחה שצברנו לאורך השנים. היות ואנחנו עסוקים בעבודה ויצירת המשכיות לסיפורי ההצלחה שלנו, אנחנו לא מצליחים להגיע לייצור אותה מצגת למרות שברור לנו שהיא תעזור לנו בגיוס לקוחות חדשים. מצד שני, אני מכיר כמה חברות שלא הייתי שוכר את שירותיהן או ממליץ עליהן אבל הצליחו לייצר מצגת סופר מרשימה לגבי ההצלחות שלהם. בשני המקרים, הקשבה לסיפור של החברה היא דרך הרבה יותר מוצלחת לגלות מהי המציאות.

האם עבדת בעבר עם חברת קידום אתרים? איך בחרת את החברה הנכונה? ספר לנו!

 

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.