כל השיטות ולמה לשים לב

נכון לעכשיו פייסבוק היא לא רק רשת חברתית; היא גם ערוץ מכירות ענק. הפלטפורמה מאפשרת הרבה יותר מאינטראקציות פשוטות בין מותג ללקוח – זהו אחד הערוצים הטובים ביותר להגעה לקהל היעד ולהנעה לרכישה מקוונות.

למרות עלויות הפרסום והמיקוד שנעשה מאתגר יותר ויותר עקב מדיניות פרטיות  ותקנות שמשתנות ללא הרף, פייסבוק נשארה ערוץ חשוב לקידום ממומן. אחרי הכל, היא עדיין הרשת החברתית הגדולה ביותר, עם  2.936 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, נכון לאפריל 2022), והיא מציעה כמה מאפשרויות המיקוד החזקות ביותר למפרסמים.

משתמש בפייסבוק בסלולר.

מהי אופטימיזציה לקמפיינים בפייסבוק?

ישנם ספר היבטים לאופטימיזציה

  • ימים – לאחר בדיקה אילו ימים בשבוע, ואיזה שעות ביום, מקבלים הכי הרבה המרות במחיר הנמוך ביותר, מומלץ לבצע שינויים בלוח הזמנים של פרסום המודעות. 

מנהל המודעות של פייסבוק מאפשר:

  • בחירת תאריך ספציפי להתחלת (או הפסקת) הפרסום;
  • תזמון הצגת המודעה בימים ספציפיים;
  • הארכת משך הצגת מודעה מעבר לתאריך הקמפיין המקורי.
  • בחירה בין פרסום מיידי לבין פרסום מושהה.
  • שימוש במודעות דינמיות – אופטימיזציה של מודעות כדי להימנע מ"עייפות מודעות", במחיר המרה נמוך, האופטימיזציה עוזרת בתהליך קידום ממומן בפייסבוק באופן ישיר. 

עבור הגולשים – הלקוחות הפוטנציאליים – צריך להציג את המודעה הטובה ביותר האפשרית לכל אדם. השאלה היא איך עושים את זה מבלי לבזבז הון עתק על הרבה מודעות אישיות? 

התשובה: משתמשים במודעות דינמיות (פייסבוק מכנה אותן "מודעות קטלוג מוצרים"). 

לשיטה זו יש יתרונות משמעותיים כמו ויתור על הצורך בבדיקת A/B, וקיצור זמן ההמתנה לנתונים. 

כדי להשתמש במודעות דינמיות, יוצרים תבנית עם קטלוג מוצרים קיים, כדי שפייסבוק תוכל ליצור אוסף של גרסאות שונות של אותה מודעה. פייסבוק משתמשת בלמידת מכונה כדי להרכיב מודעות מותאמות אישית לכל צופה.

חשוב לדעת: מומלץ להפקיד הכנת מודעות דינמיות בידי חברה מקצועית.

  • אופטימיזציה של מיקום המודעה  – בדיקות הוכיחו כי העלות לקליק עשויה להשתנות בסכום דמיוני של מעל 550% (!) בהתאם למיקומי המודעות. זה משהו ששווה לשים אליו לב, כי יכולה להיות לכך השפעה גדולה על העלות לתוצאה ועל מדדי דירוג המודעות של העסק.

מנהל המודעות מאפשרת לבדוק מה היה המיקום הטוב ביותר, להשקיע בו עוד כסף, ובו בזמן להיפטר ממודעות במיקום שלא הוכיח את עצמו.

חשוב לדעת: שינוי משמעותי זה יאפס את המודעה בחזרה לשלב הלמידה, ויש להמתין מספר ימים עד שהמודעה תביא תוצאות.

  • בדיקת A/B Testing) A/B) – כדי למצוא מהר יותר את ההגדרות הטובות ביותר עבור כל מודעה ולהבין  מה עובד ומה לא. (בדיקת A/B היא תהליך ניסוי שבו שתי גרסאות או יותר של משתנה כלשהו מוצגות לפלחי מבקרים שונים בו-זמנית כדי לקבוע לאיזו גרסה יש השפעה מקסימלית מבחינת מדדים עסקיים).
  • הוכחה חברתית (Social Proof) – הוכחה חברתית בהקשר השיווקי היא הצגת עדות לכך שאנשים אחרים רכשו ונהנו ממוצר או משירות המוצע על ידי העסק. מכיוון שאנשים נוטים יותר לרכוש מוצר שאחרים כבר רכשו, הוכחה חברתית יכולה להיות דרך להגדיל את ההמרות על ידי כך שמראים ללקוחות עד כמה מוצר או שירות זה פופולריים.

באינטרנט, הוכחה חברתית יכולה ללבוש צורות רבות כולל עדויות לקוחות, 

סקירות מוצרים, דיווחי משפיענים ועוד. הטקטיקות הללו עוזרות לבנות אמון ולשפר המרות.

פייסבוק במחשב הנייד.

איך זה משפיע על הצלחת הקמפיין?

לאופטימיזציה של קמפיין יש השפעה מוכחת על רווחיותם של עסקים:

  • מגדילה את התעבורה באתר – תעבורה רבה באתר היא משהו שרצוי לכל עסק, ויש יחס ישיר בין תעבורה לתועלת. מכיוון שמטרת כל קמפיין היא בסופו של דבר להביא עוד משתמשים לדפי הנחיתה שלו , הגדלת תעבורת האתר היא תוצאה ישירה של האופטימיזציה.

ככל שהקמפיינים אופטימליים יותר, כך גדל הסיכוי לעלות בדירוגי המודעות. המשמעות היא משיכת יותר קליקים (ומבקרים) מחיפושים רלוונטיים. ככל שדירוג המודעה עולה, תתגבר התעבורה.

ראוי גם להזכיר שתנועת מודעות יכולה להיות בעלת ערך רב כי כאשר מישהו לוחץ על מודעה, זה בגלל שהוא מעוניין בהצעה ומתלבט ברצינות לגבי רכישה. כך, בנוסף על הגדלת התעבורה באתר; מקבלים מבקרים מתאימים יותר.

  • שיפור ומעקב אחר התשואה עבור ההשקעה Return On Investment) ROI)  – זהו מדד  המאפשר לאמוד באיזו יעילות מוציאים את תקציב המודעות. על ידי הגדלת ה – ROI משיגים יותר תוצאות, באותו תקציב. זה משהו שכל עסק מרוויח ממנו!

מרכיב מכריע באופטימיזציה של קמפיינים הוא הפחתת סך ההוצאות המבוזבזות ושיפור הביצועים. זה מתכון מצוין להבטחת ROI גבוה יותר.

  • יצירת אסטרטגיות חסכוניות – במקום להסתנוור מכמות גדולה של קליקים, מומלץ לבדוק עד כמה הקמפיין חסכוני והאם מדובר בהשקעה נבונה. ריבוי קליקים פחות חשוב מאשר כמה עלה כל קליק.

איך עושים זאת?

יש תשובה ארוכה מאוד לשאלה הקצרה הזו. חשוב לזכור כי מצד אחד פייסבוק מציעה מגוון כמעט אינסופי של אפשריות לניהול קמפיינים, פילוח לקוחות מתקדם, אפשריות דינמיות ועוד. וכמו כן מציעה אפשרויות מתקדמות נוספות חדשות לבקרים. 

מצד שני, ריבוי האופציות עלול לבלבל את מי שאינו בעל מקצוע בתחום, וליצור לחץ מיותר ובזבוז משאבים.

לכן מומלץ להשתמש בשירותי מומחים בשיווק. גם בגלל הידע, וגם משום שהם בדרך כלל מעודכנים בחידושים האחרונים בשטח.

למה חייבים   לשים לב?

  • הגדרת יעד קמפיין – כמו בקמפיינים בגוגל, לפני שמתחילים קמפיין יש להגדיר את יעד הקמפיין; חשוב מאוד לא להיסחף בנתונים שאינם רלוונטיים לעסק.
  • לא לוותר על בדיקת A/B – זו דרך רבת עוצמה להשוות בין שתי גרסאות של מודעה כדי להבין איזו ביצועים טובים יותר. 
  • בדיקת תוכן – על מנת לבדוק מספר רב של פרמטרים: תוכן שנוצר על ידי משתמשים, תמונות סגנון חיים, המלצות, הוכחה חברתית, תמונה, וידאו, קרוסלה, אוספים וחוויות מיידיות.
  • בדיקת דפי נחיתה  – כל קהל יגיב אחרת לדפי הנחיתה, ובדיקה היא הדרך העיקרית להבין לאן לשלוח תנועת מודעות כדי לקבל את שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר. מומלץ לבדוק סוגי דפי נחיתה שונים

7 טיפים נוספים

אנשי המקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי הם בעלי ידע רב, שמתעדכן כל הזמן. מי שמחפש טיפים מהירים לאופטימיזציה עלול להתבלבל בשל כמויות החומר. לכן החלטנו לתת כאן 7 טיפים בלבד.

  1. מתן עדיפות, באסטרטגיה היצירתית, למודעות וידאו לפי יחס 80/20;
  2. השגת נתוני "צד ראשון" כדי להתגבר על מגבלות נתוני צד שלישי;
  3. לא לוותר על שימוש באימייל כדי לבצע אופטימיזציה של מודעות;
  4. אופטימיזציה של מודעות פייסבוק בעזרת גדלים סטנדרטיים של תמונה וסרטונים;
  5. לקבוע במדויק מתי להריץ מודעות;
  6. להימנע מהפעלה/כבוי רציפים של מודעות;
  7. שימוש בתכונות הדינמיות של פייסבוק.

כתבות אחרונות

מודעות גוגל שופינג - Google Shopping

ההצלחה שלך כעסק, נמדדת ביכולת שלך לגייס לקוחות חדשים בעלויות סבירות וריווחיות. מודעות הקנייה של גוגל, הידועות בשמן (PLA (Product Listing Ads, הן אחד ממקורות התנועה המובילים ביותר המסוגלים להעניק לעסק קטן, יתרון תחרותי גדול. הסיבה לכך היא העובדה שמ...

WP-Rocket – מדריך התקנה וקונפיגורציה אולטימטיבי

כל בעל אתר, ואין זה משנה אם מדובר על אתר גדול או אתר קטן, בטח כבר יודע כי מהירות האתר היא קריטית עבור חווית הגולש ועבור קידום האתר גוגל. אתרים בעלי זמן טעינה ממושך יסבלו משיעור יציאה גדול, יאבדו דירוג וכפועל יוצא, יאבדו טראפיק רב. עוד עובדה ידועה ...

יועץ שיווק – ככה בונים מותג מנצח

עוד קודם לעידן הדיגיטלי היה יועץ שיווק חלק בלתי נפרד מחברות ובתי עסק רבים. כל בעל עסק מכיר היטב את התקופות המאתגרות בהן העסק מדשדש ולא מצליח למנף את עצמו. באמצעות שימוש חכם ונכון בערוצי השיווק והפרסום ובעזרת ליווי צמוד של העסק ובניית אסטרטגיה שיווקית...