סרטונים הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי בכלל וקידום אתרים בפרט. לא רק שהם מגדילים את העניין של הגולשים בתוכן שלכם – הם גם יכולים לשפר את הדירוג שלכם במנוע החיפוש. אז החלטתם לצלם סרטון ולעלות לבלוג/אתר שלכם – מה עושים עכשיו? איך גורמים לו להתבלט ולקבל דירוג גבוה יותר? ריכזנו לכם טיפים מנצחים לשיפור ה-SEO שלכם.

תוכן עיניינים:

  1. דבר ראשון, מעניקים לו שם ו URL
  2. בחירת מילות המפתח ומיקוד גיאוגרפי נכון
  3. עמוד הבית של הערוץ
  4. קידום ערוץ היוטיוב
  5. גורמי דירוג ה SEO ביוטיוב
  6. שני בונוסים מאיתנו אליכם

מה זה קידום סרטונים (VSEO)?

קידום סרטונים פשוט מייעל את הביצועים של הווידאו שלכם וגורם לגוגל לדרג אותו בתוצאות מובילות במילות המפתח הרלוונטיות לחיפוש שלכם. ישנן אסטרטגיות רבות שיעניקו לסרטונים שלכם סיכוי לקבל דירוג גבוה יותר, מיד נפרט עליהן בהרחבה.

ראשית, תרשו לנו לשאול אתכם מספר שאלות ואנחנו בטוחים שגם אם אתם חושבים שאתם יודעים הכל, עדיין תרצו לקרוא את הכתבה הבאה שהכנו לכם על גורמי דירוג ה-SEO ביוטיוב.

  • הידעתם שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו?
  • מעניין אתכם לדעת כיצד תוכלו למנף את ה SEO שלכם בעזרת יוטיוב?
  • יוטיוב היא פלטפורמה חברתית אבל השאלה האמיתית היא האם אתם יודעים שיוטיוב היא אחת הרשתות החברתיות הכי מניעות לפעולה?
  • שמתם לב שבתוצאות החיפוש יש חלק שלם המוקדש ליוטיוב?
  • האם ידעתם שגוגל החליטה לכלול את הנושאים הכי מעניינים ביוטיוב בכלי הטרנדים שלה?

שנמשיך בכתבה?…

במסגרת אסטרטגיית הקידום שלכם, חשוב לכלול את יוטיוב וזאת תודות ליתרונות הרבים, בין היתר: פוש לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ושל יוטיוב, שיפור ה REACH (הטווח השיווקי) שלכם, בנייה נכונה וטובה יותר של הנוכחות האינטרנטית שלכם והבאת תנועה לאתר שלכם.

כיצד השתנה קידום סרטונים VSEO?

בשנים האחרונות סרטוני ווידיאו הפכו לכלי שיווק פופולרי בקרב יותר עסקים. זה התחיל ברגע שמצלמות ה DSLR הפכו לזמינות ואפשרו לכל אחד להפיק סרטונים ולהעלות אותם לרשת מבלי להיות בעל תואר של מפיק.

כיום, אנחנו לא יכולים לדמיין אינטרנט בלי סרטונים – לא משנה לאיזה פלטפורמה תיכנסו: פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, טוויטר, טיק טוק – סרטונים מופיעים בכל מקום. בנוסף, כולנו מסתובבים כבר עם סמארפונים משוכללים שמאפשרים לצלם סרטונים איכותיים ולעשות עריכה מקצועית. עד לפני כמה שנים היה הרבה יותר קל לקדם סרטונים בגוגל, אך כיום – בגלל שיש מיליארדי סרטונים ברחבי הרשת, זה קצת יותר מאתגר. השגת דירוג גבוה עבור הסרטון שלכם קשורה הרבה לכמה ממוקד הווידיאו שלכם לשאילתה שהגולש מחפש, לנראות שלו וגם לחוויית הצפייה שלו.

מבין כל היתרונות, תודו ששיפור הדירוג שלכם הוא זה שקפץ לעין – ולכן אנחנו נרחיב עליו כעת:

הדבר הראשון שחשוב שתעשו הוא תבחנו את מבנה העמוד של תוצאות החיפוש של יוטיוב, מזכיר לכם מבנה עמוד תוצאות אחר? נכון! את של גוגל.

גם כאן נראה שיש תוצאות ממומנות קודם ואז אורגניות ובכלל ה Look & Feel דומה ולא סתם.. אתם יודעים הרי מי רכש את יוטיוב לא?..

אנחנו מניחים שהכנתם תוכנית שיווקית ואתם כבר יודעים מה המטרות שלכם ואלו יעדים אתם רוצים לכבוש.

בתקווה שאכן כך, זה הזמן לכלול את יוטיוב בתוך האסטרטגיה ולבנות ערוץ יוטיוב משלכם. איך יוצרים ערוץ יוטיוב טוב וכזה שלא סתם יבזבז לכם את הזמן ולא יניב דבר? בואו נלמד;

דירוג בyoutube

דבר ראשון, מעניקים לו שם ו URL.

בחירת שם לערוץ היוטיוב שלכם צריכה להיות ממש מלאכה מדוקדקת. יש שמות טובים, יש שמות נכונים, יש שמות משעממים, יש שמות שתורמים ויש שמות מושלמים.

אם תצליחו לשלב את השם שלכם (לא הפרטי אלא המותג/העסק), להוסיף את האייקון המזוהה שלכם ואת ה vanity URL שלכם, נולד לכם שם ולא סתם שם…

בפשטות: אם תשכילו ותצליחו לשלב את כל אלו, אתם שייכים לשמות המושלמים ואלו שיבלטו בתינוקייה…

אנחנו יודעים מה אתם חושבים: אי אפשר לשלב את כל אלו ואחד בא על חשבון השני, נכון? אז לא והנה הוכחה ועוד מעולם ה SEO – ראו תמונה:

שם לערוץ היוטיוב

אחד המרכיבים לשם מוצלח הוא vanity URL אבל לא כל אחד מקבל אותו, רק מי שיש לו מעל 500 מנויים, הערוץ שלו בן חודש, יש לו באנר בערוץ ותמונת אייקון, יזכה לקבל.

זה נשמע אולי קל לעמוד בקריטריונים הללו אבל שימו לב לראשון: מעל 500 מנויים.

תוכלו לקרוא עוד אודות הדרישות לקבלת vanity URL כאן.

עד שתשיגו 500 מנויים, תאלצו להסתפק ב URL דינמי שהוא לא באמת ידידותי או עבר אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש וזה אומר שאתם צריכים להפשיל שרוולים כי 500 זה לא באמת כל כך הרבה.

מכאן ממשיכים אל בחירת מילות המפתח ומיקוד גיאוגרפי נכון

כן, גם כאן תאלצו לבחור מילות מפתח אבל דבר ראשון בחרו את הארץ בה אתם רוצים לקבל דירוג, אם אתם בארה”ב אבל רוצים להיות מדורגים בישראל, בחרו בישראל וחוזר חלילה.

עבור בחירת מילות המפתח תוכלו להיעזר בכלים שונים, בראשם כלי תכנון מילות המפתח של גוגל אבל הקפידו לבחור מילים שיש להם נפח חיפוש גדול והן רלוונטיות אל העסק שלכם.

ואיך גולשים ידעו במה עוסק הערוץ שלכם? זה השלב להוסיף תיאור לערוץ וגם לינקים.

ברחבי הרשת, יש המון פלטפורמות בהן ואליהן ניתן להירשם. לא תמיד יש חלק של תיאור או אודות אבל ביוטיוב כן יש אודות אז נצלו זאת.

ספקו תיאור טוב, נכון, מדויק וקולע אבל ודאו שיש בו מילות מפתח, תוכן שאכן קשור אל התחום שלהם, אל תוותרו בשום פנים על הוספת לינק לאתר שלכם ואם לא קשה לכם תוסיפו גם לינקים אל הפרופילים האחרים שלכם ברשתות החברתיות השונות כדוגמת פייסבוק, לינקדאין וכדומה.

אמרנו לינק לאתר? כן בהחלט אמרנו! כנסו אל הגדרות הערוץ והוסיפו את הלינק את האתר שלכם -> ושפרו את הטווח הגעה שלכם.

עמוד הבית של הערוץ

נכון שאתם דואגים לעמוד הבית של האתר שלכם ועושים לו אופטימיזציה כל הזמן כי לרוב זה העמוד הראשון בו ינחתו הגולשים? אז ככה גם בערוץ היוטיוב.

להלן כמה טיפים ליצירת עמוד בית מוצלח:

  • בעמוד הבית של יוטיוב תוכלו להציב וידיאו מיוחד שיתחיל לרוץ לבד ברגע, שיכנסו אל הערוץ ויתפוס את תשומת הלב.
  • בעזרת הוידיאו הזה, תוכלו להדגיש ולהבליט מוצר או שירות מסוים.
  • הקפידו להציב את הלינק אל האתר שלכם באותו וידיאו – כדי שהצופים ידעו לאן לגלוש לאחר הצפייה.
  • הקפידו על ערוץ מסודר בו ניתן להגיע היישר אל התוכן המבוקש ואל תקשו או תסבכו.
  • ארגנו את הפלייליסיט שלכם על פי נושאים.

קידום ערוץ היוטיוב

עד כה דיברנו רק על מה תעשו בתוך הערוץ אך על מנת שיגיעו אל הערוץ, עליכם לקדם אותו ולהפיץ אותו.

כיצד תוכלו לעשות זאת? די בקלות… ראשית הציבו לינק אל הערוץ באתר שלכם, עשו שימוש בפרופילים החברתיים שלכם על מנת להפיץ את הבשורה וגם דאגו לכלול את הערץ ביתר אפיקי השיווק שלכם, כגון ניוזלטר ואפילו בחתימת המייל שלכם.

גורמי דירוג אורגניים של סרטון ביוטיוב

1. איכות וידיאו – כמו כל דבר כמעט, איכות מדורגת גבוה יותר וכך גם ביוטיוב. סרטונים באיכות HD יתוגמלו וזאת מכיוון שיוטיוב שואפת להעניק לצופים חווית משתמש גבוהה יותר.

אם אין לכם סרטונים באיכות טובה, שקלו האם בכלל להעלות אותם מלכתחילה.

2. מטה – כמו בתהליכי SEO לאתר, גם ביוטיוב חשוב להכניס ולהזין את כל ה- meta data אשר יעזרו לדירוג והם למעשה גורמי הדירוג המרכזיים ביותר.

תוכלו להזין את מילות המפתח שלכם בתחילתה של כותרת התיאור של הווידיאו ואת כתובת האתר שלכם שלבו בתיאור הווידיאו.

3. סיגנלים חברתיים – כאשר הגולשים אוהבים את הווידיאו, דירוגו גדל. כמות הצפיות, הלייקים, השיתופים והלינקים, אומרים לגוגל שאוהבים את הווידיאו שלכם והיא מתחילה להתעניין.

אל תשכחו ותקפידו לשתף את הערוץ שלכם בכל אפיק שיווקי: הטמעת סרטוני וידיאו באתר, לינק בחתימת המייל (אם רלוונטי), שיתוף באתרים אחרים רלוונטיים וכדומה.

4. תמלולים וכתוביות – אחד הדברים החשובים לעשות הוא להרחיב את הקהל כמה שיותר, כאשר מדובר על וידיאו הוספת כתוביות עוזרת להרחיב את הקהל על ידי אפשור לבעלי מוגבלות או כאלו שאינם דוברים את השפה, לצפות בווידיאו ולהבין אותו.

יתרון נוסף לכתוביות הוא העובדה שניתן לאנדקס אותן וזה אומר עוד הזדמנויות לדירוג!

למתחילי היוטיוב שביניכם נגלה לכם שיש לכם אפשרות להוסיף כתוביות באופן אוטומטי על ידי גוגל, אומנם תאלצו לעשות שינויים ולהתאים את התרגום אך עדיין זה פיצ’ר נהדר.

5. תמונה ממוזערת והערות הסבר – יוטיוב מאפשרת להציב תמונות ממוזערות והערות הסבר, שימוש בהן יכול לעזור להגביר את ה CTR, צפיות והשיתופים של הווידיאו שלכם.

תוכלו לבחור את התמונה הממוזערת שלכם ולייצר תמונה מסקרנת וכזו שתגרום לצופים לרצות לראות את הווידיאו.

בעזרת הערות ההסבר, תוכלו להוסיף לווידיאו טקסט על סוגיו השונים, בין אלו: הנעות לפעולה, הערות ואפילו לינקים. ישנו פיצ’ר יחסית חדש שנקרא Cards feature וייעודו הוא להרחיב את ההערות ההסבר.

 

דירוג בyoutube

שני בונוסים מאיתנו אליכם

מיתוג – מיתוג הוא לא בדיוק גורם דירוג אבל הוא יכול לעזור בלא מעט דרכים.. בעזרת מיתוג תגרמו ליותר צפיות, שיתופים וגם ליותר מנויים שיצטרפו לערוץ.

את המיתוג תוכלו לעשות באמצעות פיצ’רים של יוטיוב, כגון חותמת המים אבל יותר נחמד וממתג יהיה לייצר קדימון (intro) שיהיה ייחודי לכם ויגרום לצופים לזהות אתכם.

טיפ הזהב שלנו – לא משנה מה אתם עושים ואיזה וידיאו אתם מתכוונים להוסיף, הכי חשוב שהוא יהיה מלא בתוכן איכותי ויעניק ערך לצופים.

התוכן שאתם מציעים, צריך להיות אינפורמטיבי וייחודי – וזכרו זאת תמיד.

טיפים ליצירת תוכן איכותי ומושך עניין ביוטיוב

בדומה לכל פלטפורמת קידום אחרת ברשת, גם קידום ביוטיוב מבוסס בראש ובראשונה על תוכן איכותי ובעל ערך לקהלי היעד הרלוונטיים לכם. על מנת ליצור תוכן איכותי ומושך עניין ביוטיוב, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם לפעול בהתאם להנחיות הבאות:

מי קהל היעד שלכם – הגדירו בצורה המדויקת והמפולחת ביותר את סוגי הקהלים הרלוונטיים לפעילות הקידומית שלכם ביוטיוב. תוכלו לעשות זאת בדומה להליך אפיון המהווה חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום אתרים במנועי החיפוש.

מהם היתרונות יחסיים של המוצר/שירות אותו אתם מעוניינים לקדם ביוטיוב – ערכו רשימה של כל היתרונות היחסיים של המוצר/שירות אותו אתם משווקים ונסו לתרגם כל יתרון יחסי למסר ויזואלי ומילולי חד וקצר. לצורך הצגת היתרונות היחסיים אנו ממליצים לכם לא לעשות שימוש בסיסמאות ריקות מתוכן אלא לעשות שימוש במילים המתארות את הערך המוסף אותו מקבל כל אדם שיעשה שימוש במוצר/שירות אותו אתם משווקים.

בדקו מה המתחרים שלכם עושים – עקבו אחר סרטונים ומצגות אותם מעלים המתחרים שלכם לערוצי היוטיוב שלהם ואפיינו את פעילותם בצורה מדויקת אשר תאפשר לכם לייצר (לאורך זמן) יתרון יחסי עליהם.

צרו לעצמכם סדרת סרטונים נפרדת לכל מוצר או שירות אותו אתם משווקים – כלל ידוע ומוכר בפרסום טוען כי זריקת שישה כדורים לאוויר תגרום לכך שלא תוכלו לתפוס אף כדור בדרכו חזרה לקרקע, אך אם תזרקו כדור אחד קרוב לוודאי שתצליחו לתפוס אותו.  כאשר אתם מתכננים צילום של סרטון כזה או אחר, הקדישו מחשבה לכל שנייה ושנייה בסרטון ובחרו בקפידה מה יראו ומה ישמעו באותה שנייה. .

זכרו – תוכן איכותי יגרום לצופים לאהוב אותו לשתף אותו ואם הוא לא יהיה כזה, כל מה שכתבנו עד עכשיו, סביר ולא יעזור לכם

אנחנו מקווים שהמדריך הזה עזר לכם 😊
ללא ספק הפופולריות של סרטונים בימינו מהווה הזדמנות ענקית עבור אנשים שרוצים לקבל תוצאות טובות יותר בקידום אתרים וכיום כל אחד יכול להפיק סרטון באיכות גבוהה שיעלו את הערך של האתר משמעותית.

רוצים לדעת יותר על גורמי דירוג SEO ביוטיוב וכיצד ליצור תוכן איכותי ואטראקטיבי יותר בערוץ היוטיוב שלכם?
צוות המומחים שלנו כאן לשירותכם. צרו איתנו קשר עוד היום ואפשרו לנו להוביל אתכם למקום הנכון.