גורמי דירוג ה SEO של Youtube

תוכן עיניינים:

  1. דבר ראשון, מעניקים לו שם ו URL
  2. בחירת מילות המפתח ומיקוד גיאוגרפי נכון
  3. עמוד הבית של הערוץ
  4. קידום ערוץ היוטיוב
  5. גורמי דירוג ה SEO ביוטיוב
  6. שני בונוסים מאיתנו אליכם

תרשו לנו לשאול אתכם מספר שאלות ואנחנו בטוחים שגם אם אתם חושבים שאתם יודעים הכל, עדיין תרצו לקרוא את הכתבה הבאה שהכנו לכם על גורמי דירוג ה-SEO ביוטיוב.

  • הידעתם שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו?
  • מעניין אתכם לדעת כיצד תוכלו למנף את ה SEO שלכם בעזרת יוטיוב?
  • יוטיוב היא פלטפורמה חברתית אבל השאלה האמיתית היא האם אתם יודעים שיוטיוב היא אחת הרשתות החברתיות הכי מניעות לפעולה?
  • שמתם לב שבתוצאות החיפוש יש חלק שלם המוקדש ליוטיוב?
  • האם ידעתם שגוגל החליטה לכלול את הנושאים הכי מעניינים ביוטיוב בכלי הטרנדים שלה?

שנמשיך לכתבה?…

במסגרת אסטרטגיית הקידום שלכם, חשוב לכלול את יוטיוב וזאת תודות ליתרונות הרבים, בין היתר: פוש לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ושל יוטיוב, שיפור ה REACH (הטווח השיווקי) שלכם, בנייה נכונה וטובה יותר של הנוכחות האינטרנטית שלכם והבאת תנועה לאתר שלכם.

 

מבין כל היתרונות, תודו ששיפור הדירוג שלכם הוא זה שקפץ לעין – ולכן אנחנו נרחיב עליו כעת:

הדבר הראשון שחשוב שתעשו הוא תבחנו את מבנה העמוד של תוצאות החיפוש של יוטיוב, מזכיר לכם מבנה עמוד תוצאות אחר? נכון! את של גוגל.

גם כאן נראה שיש תוצאות ממומנות קודם ואז אורגניות ובכלל ה Look & Feel דומה ולא סתם.. אתם יודעים הרי מי רכש את יוטיוב לא?..

 

מבנה העמוד של תוצאות החיפוש של יוטיוב

אנחנו מניחים שהכנתם תוכנית שיווקית ואתם כבר יודעים מה המטרות שלכם ואלו יעדים אתם רוצים לכבוש.

בתקווה שאכן כך, זה הזמן לכלול את יוטיוב בתוך האסטרטגיה ולבנות ערוץ יוטיוב משלכם. איך יוצרים ערוץ יוטיוב טוב וכזה שלא סתם יבזבז לכם את הזמן ולא יניב דבר? בואו נלמד;

דבר ראשון, מעניקים לו שם ו URL.

בחירת שם לערוץ היוטיוב שלכם צריכה להיות ממש מלאכה מדוקדקת. יש שמות טובים, יש שמות נכונים, יש שמות משעממים, יש שמות שתורמים ויש שמות מושלמים.

אם תצליחו לשלב את השם שלכם (לא הפרטי אלא המותג/העסק), להוסיף את האייקון המזוהה שלכם ואת ה vanity URL שלכם, נולד לכם שם ולא סתם שם…

בפשטות: אם תשכילו ותצליחו לשלב את כל אלו, אתם שייכים לשמות המושלמים ואלו שיבלטו בתינוקייה…

אנחנו יודעים מה אתם חושבים: אי אפשר לשלב את כל אלו ואחד בא על חשבון השני, נכון? אז לא והנה הוכחה ועוד מעולם ה SEO – ראו תמונה:

שם לערוץ היוטיוב

אחד המרכיבים לשם מוצלח הוא vanity URL אבל לא כל אחד מקבל אותו, רק מי שיש לו מעל 500 מנויים, הערוץ שלו בן חודש, יש לו באנר בערוץ ותמונת אייקון, יזכה לקבל.

זה נשמע אולי קל לעמוד בקריטריונים הללו אבל שימו לב לראשון: מעל 500 מנויים.

תוכלו לקרוא עוד אודות הדרישות לקבלת vanity URL כאן.

עד שתשיגו 500 מנויים, תאלצו להסתפק ב URL דינמי שהוא לא באמת ידידותי או עבר אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש וזה אומר שאתם צריכים להפשיל שרוולים כי 500 זה לא באמת כל כך הרבה.

מכאן ממשיכים אל בחירת מילות המפתח ומיקוד גיאוגרפי נכון

כן, גם כאן תאלצו לבחור מילות מפתח אבל דבר ראשון בחרו את הארץ בה אתם רוצים לקבל דירוג, אם אתם בארה”ב אבל רוצים להיות מדורגים בישראל, בחרו בישראל וחוזר חלילה.

עבור בחירת מילות המפתח תוכלו להיעזר בכלים שונים, בראשם כלי תכנון מילות המפתח של גוגל אבל הקפידו לבחור מילים שיש להם נפח חיפוש גדול והן רלוונטיות אל העסק שלכם.

ואיך גולשים ידעו במה עוסק הערוץ שלכם? זה השלב להוסיף תיאור לערוץ וגם לינקים.

ברחבי הרשת, יש המון פלטפורמות בהן ואליהן ניתן להירשם. לא תמיד יש חלק של תיאור או אודות אבל ביוטיוב כן יש אודות אז נצלו זאת.

ספקו תיאור טוב, נכון, מדויק וקולע אבל ודאו שיש בו מילות מפתח, תוכן שאכן קשור אל התחום שלהם, אל תוותרו בשום פנים על הוספת לינק לאתר שלכם ואם לא קשה לכם תוסיפו גם לינקים אל הפרופילים האחרים שלכם ברשתות החברתיות השונות כדוגמת פייסבוק, לינקדאין וכדומה.

אמרנו לינק לאתר? כן בהחלט אמרנו! כנסו אל הגדרות הערוץ והוסיפו את הלינק את האתר שלכם -> ושפרו את הטווח הגעה שלכם.

עמוד הבית של הערוץ

נכון שאתם דואגים לעמוד הבית של האתר שלכם ועושים לו אופטימיזציה כל הזמן כי לרוב זה העמוד הראשון בו ינחתו הגולשים? אז ככה גם בערוץ היוטיוב.

להלן כמה טיפים ליצירת עמוד בית מוצלח:

  • בעמוד הבית של יוטיוב תוכלו להציב וידיאו מיוחד שיתחיל לרוץ לבד ברגע, שיכנסו אל הערוץ ויתפוס את תשומת הלב.
  • בעזרת הוידיאו הזה, תוכלו להדגיש ולהבליט מוצר או שירות מסוים.
  • הקפידו להציב את הלינק אל האתר שלכם באותו וידיאו – כדי שהצופים ידעו לאן לגלוש לאחר הצפייה.
  • הקפידו על ערוץ מסודר בו ניתן להגיע היישר אל התוכן המבוקש ואל תקשו או תסבכו.
  • ארגנו את הפלייליסיט שלכם על פי נושאים.

קידום ערוץ היוטיוב

עד כה דיברנו רק על מה תעשו בתוך הערוץ אך על מנת שיגיעו אל הערוץ, עליכם לקדם אותו ולהפיץ אותו.

כיצד תוכלו לעשות זאת? די בקלות… ראשית הציבו לינק אל הערוץ באתר שלכם, עשו שימוש בפרופילים החברתיים שלכם על מנת להפיץ את הבשורה וגם דאגו לכלול את הערץ ביתר אפיקי השיווק שלכם, כגון ניוזלטר ואפילו בחתימת המייל שלכם.

גורמי דירוג ה SEO ביוטיוב

גורמי דירוג ה SEO ביוטיוב

1. איכות וידיאו – כמו כל דבר כמעט, איכות מדורגת גבוה יותר וכך גם ביוטיוב. סרטונים באיכות HD יתוגמלו וזאת מכיוון שיוטיוב שואפת להעניק לצופים חווית משתמש גבוהה יותר.

אם אין לכם סרטונים באיכות טובה, שקלו האם בכלל להעלות אותם מלכתחילה.

2. מטה – כמו בתהליכי SEO לאתר, גם ביוטיוב חשוב להכניס ולהזין את כל ה- meta data אשר יעזרו לדירוג והם למעשה גורמי הדירוג המרכזיים ביותר.

תוכלו להזין את מילות המפתח שלכם בתחילתה של כותרת התיאור של הווידיאו ואת כתובת האתר שלכם שלבו בתיאור הווידיאו.

3. סיגנלים חברתיים – כאשר הגולשים אוהבים את הווידיאו, דירוגו גדל. כמות הצפיות, הלייקים, השיתופים והלינקים, אומרים לגוגל שאוהבים את הווידיאו שלכם והיא מתחילה להתעניין.

אל תשכחו ותקפידו לשתף את הערוץ שלכם בכל אפיק שיווקי: הטמעת סרטוני וידיאו באתר, לינק בחתימת המייל (אם רלוונטי), שיתוף באתרים אחרים רלוונטיים וכדומה.

4. תמלולים וכתוביות – אחד הדברים החשובים לעשות הוא להרחיב את הקהל כמה שיותר, כאשר מדובר על וידיאו הוספת כתוביות עוזרת להרחיב את הקהל על ידי אפשור לבעלי מוגבלות או כאלו שאינם דוברים את השפה, לצפות בווידיאו ולהבין אותו.

יתרון נוסף לכתוביות הוא העובדה שניתן לאנדקס אותן וזה אומר עוד הזדמנויות לדירוג!

למתחילי היוטיוב שביניכם נגלה לכם שיש לכם אפשרות להוסיף כתוביות באופן אוטומטי על ידי גוגל, אומנם תאלצו לעשות שינויים ולהתאים את התרגום אך עדיין זה פיצ’ר נהדר.

5. תמונה ממוזערת והערות הסבר – יוטיוב מאפשרת להציב תמונות ממוזערות והערות הסבר, שימוש בהן יכול לעזור להגביר את ה CTR, צפיות והשיתופים של הווידיאו שלכם.

תוכלו לבחור את התמונה הממוזערת שלכם ולייצר תמונה מסקרנת וכזו שתגרום לצופים לרצות לראות את הווידיאו.

בעזרת הערות ההסבר, תוכלו להוסיף לווידיאו טקסט על סוגיו השונים, בין אלו: הנעות לפעולה, הערות ואפילו לינקים. ישנו פיצ’ר יחסית חדש שנקרא Cards feature וייעודו הוא להרחיב את ההערות ההסבר.

שני בונוסים מאיתנו אליכם

מיתוגמיתוג הוא לא בדיוק גורם דירוג אבל הוא יכול לעזור בלא מעט דרכים.. בעזרת מיתוג תגרמו ליותר צפיות, שיתופים וגם ליותר מנויים שיצטרפו לערוץ.

את המיתוג תוכלו לעשות באמצעות פיצ’רים של יוטיוב, כגון חותמת המים אבל יותר נחמד וממתג יהיה לייצר קדימון (intro) שיהיה ייחודי לכם ויגרום לצופים לזהות אתכם.

טיפ הזהב שלנו – לא משנה מה אתם עושים ואיזה וידיאו אתם מתכוונים להוסיף, הכי חשוב שהוא יהיה מלא בתוכן איכותי ויעניק ערך לצופים.

התוכן שאתם מציעים, צריך להיות אינפורמטיבי וייחודי – וזכרו זאת תמיד.

תוכן איכותי יגרום לצופים לאהוב אותו לשתף אותו ואם הוא לא יהיה כזה, כל מה שכתבנו עד עכשיו, סביר ולא יעזור לכם…