רימרקטינג מ-א' ועד ת'

רוב העסקים מקיימים כיום פעילות עסקית דרך האינטרנט, בצורה זו או אחרת. המרחב האינטרנטי הוא אדיר מימדים, וכל עסק אינו יותר מפסיק קטן בכל העושר של האפשרויות וההצעות הקיימות ברשת. כבעל עסק, עליך להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותך כדי למשוך לקוחות חדשים, על מנת שהעסק יוכל להמשיך לשגשג ולצמוח. רימרקטינג הוא אחד הכלים השיווקיים החזקים העומדים לרשותך. מהו רימרקטינג, כיצד הוא מתבצע ומה הופך את הכלי השיווקי הזה לאפקטיבי? על כך – בשורות הבאות.

מה זה רימרקטינג?

בקיצור ובהפשטה, רימרקטינג הוא פנייה ללקוחות פוטנציאליים שביקרו באתר העסק אך לא ביצעו רכישה, במטרה לייצר זיכרון ומודעות לעסק, עד שיגיע הרגע שבו הגולש מוכן לבצע רכישה. באמצעות פנייה חוזרת ללקוחות פוטנציאליים כאלו, מודעות הפרסום של העסק החוזרות ומופיעות הופכות אותו למוכר, מתוך כוונה שברגע שהגולש ירצה לבצע רכישה – הוא יחזור אל העסק שלך.

מדוע רימרקטינג הוא כלי כדאי לכל עסק?

כבעל עסק, בוודאי השקעת זמן וכסף בבניית אתר מרשים שמוצגים בו המוצרים והשירותים שאתה מספק וניתן לרכוש דרכו מוצרים, לבצע הזמנות או ליצור קשר עם בית העסק. במהלך כל יום, גולשים רבים מבקרים באתר העסק שלך. חלקם מבצעים פעולה או עסקה כלשהי דרך האתר וחלקם מתרשמים מן המוצרים וממשיכים הלאה בלי לבצע כל פעולה. גולשים שביקרו באתר ולא ביצעו פעולה כלשהי הם לכאורה לקוחות פוטנציאליים אבודים, מכיוון שברגע שבו יהיו מוכנים לבצע רכישה, ייכנסו לאתר הרלוונטי הזמין עבורם באותו רגע וירכשו את המוצר. הסיכויים שהאתר שלך יהיה הזמין ביותר אינם גבוהים ולכן, מן הסתם, סביר להניח שאת הרכישה יבצעו מעסק מתחרה. למעשה, ביכולתך להפוך את היוצרות ולגרום לכך שאותם לקוחות פוטנציאליים יחפשו ברגע האמת דווקא את האתר שלך, מה שניתן להשיג ביעילות באמצעות רימרקטינג.

כיצד זה מתבצע?

תהליך רימרקטינג הוא פשוט למדי. ברגע שזוהה גולש שביקר באתר העסק אך לא ביצע שום פעולה, המערכת שומרת את כתובתו, והגולש יקבל הודעות שיווקיות המזכירות לו שוב ושוב את העסק שלך. ככל שהגולש נחשף יותר למודעות אלו, גדלים הסיכויים שיפנה אליך כשיחפש מוצר שאתה משווק. כך, ברגע שהרכישה הופכת לאקטואלית עבורו, הגולש יחפש דווקא את העסק שלך – ויהפוך ללקוח. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, ובכל זאת זה נכון, זה אמיתי וזה עובד. כמה שזה פשוט, כך זה גם יעיל.

איך זה עובד?

בני אדם מחפשים תמיד את המוּכּר, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לאו. המוכר מרגיש לנו בטוח ונעים יותר, ונתפש כחיובי יותר מן הלא מוכר. ככל שלקוח פוטנציאלי ייחשף יותר למודעות המזכירות את העסק שלך, העסק שלך יהפוך למוכר עבורו, וככל שהעסק שלך יהיה מוכר יותר לגולש – כך יעורר בו תחושות חיוביות יותר וייתפש כאמין יותר. בבוא העת, כאשר ירצה לרכוש מוצרים שאתה משווק, הגולש יחפש דווקא את האתר המוכר והידידותי שלך.

מה עושים הלכה למעשה?

כל מה שכתבנו עד עתה הוא טוב ויפה, אך מה עליך לעשות על מנת ליצור מסע שיווק רימרקטינג מצליח? כמו בכל מסע שיווקי, הכול מתחיל בהגדרת יעדים, קהל לקוחות ותקציב. עליך להגדיר את הלקוחות שאתה רוצה להגיע אליהם, ליצור רשימת רימרקטינג המגדירה זמנים (כמה זמן אחרי שהגולש ביקר באתר יש להתחיל לשלוח לו מודעות, ולמשך כמה זמן ישלחו המודעות), מאפיינים של הלקוחות שאליהם אתה רוצה לפנות, וכמובן, מה התקציב שאתה יכול להקצות לרימרקטינג. לטובת המתקשים להתמודד עם הוראות ועם פעולות חדשות במחשב, להלן פירוט הצעדים ליצירת קמפיין רימרקטינג, צעד אחרי צעד.

יצירת רשימת רימרקטינג

1. אם אין לך חשבון בגוגל אדוורדס, צור חשבון כזה.

2. לך "Shared libary" — > ל"Website visitors" והקלק "Set up remarketing"

3. הקלק על "צפה ב-AdWords tag for websites ", והעתק את הקוד. הוסף את הקוד לכל דפי האתר שלך לפני </body>

4. מקם את הקוד בתחתית העמוד המבוקש באתר, או אם אתה נעזר בפלאג אין, מקם את הקוד במקום המיועד לכך.

5. לחץ על Publish.

6. היעזר ב-" Google Tag Assistant" על מנת לוודא את הטמעת את הקוד כראוי. אם טעית בדרך, המערכת תעזור לך לפתור את הבעיה.

7. הקלק על "Return To Audience", ורשימת הרימרקטינג שלך תתחיל להתמלא. כאשר זה יקרה, תקבל על כך הודעה מגוגל אדוורדס.

בניית אסטרטגיית רימרקטינג

1. היכנס לגוגל אדוורדס והקלק על ""Campaign, ואחר כך על "Display Network only".

2. בחר חשבון, הקלק "המשך". אם אין לך חשבון, יהיה עליך ליצור אחד.

3. תן שם לקמפיין שלך, לך ל-"Drive Action", היכנס ל-"Marketing Objectives", השאר את החלון פתוח, וסמן Buy on your website (include marketing)"".

4. בחר וסמן את ההגדרות הרלוונטיות. חשוב להגדיר לוח זמנים, ואם אתה מתחיל – כדאי לתת מספיק זמן לקמפיין, למשל 90 יום.

5. בחר קבוצת מודעות והצע מחיר עבור הקלקה.

6. תחת הלשונית "בחר כיצד לאן לכוון את המודעות שלך" (how to target your ads), בחר "Interests and remarketing, show ads to people based on their interest".

7. בתפריט "בחר קטגוריה" (select a category) בחר "רשימות רימרקטינג" (remarketing lists).

8. בחר את הרשימה שהגדרת מתוך תפריט רשימות רימרקטינג בעזרת "search by name", והקלק "שמור והמשך".

9. לבסוף, צור את המודעה שברצונך לפרסם.

הידעת?

· בניסוי שנערך, הראו לאנשים סימני כתב סיני שאינם מוכרים להם, כאשר לכל סימן נחשפו מספר שונה של פעמים. לאחר מכן ביקשו מן האנשים לאפיין את הסימנים כחיוביים או כשליליים. הסימנים שנראו יותר פעמים דורגו כחיוביים יותר, מכיוון שהיו מוכרים יותר. רימרקטינג עובד על אותה נטייה שלנו כבני אדם, לתייג דברים מוכרים כאמינים וחיוביים יותר

· על פי גוגל, רק כשניים עד ארבעה אחוז מן הכניסות לאתרים מסתיימות בביצוע פעולה, וזאת בהנחה שהאתר בנוי בצורה אופטימאלית

· מחיר הקלקה בקמפיין רימרקטינג זול משמעותית ממחיר הקלקה בקמפיין שיווקי אחר בגוגל אדוורדס

· קמפיין רימרקטינג הוכח ככלי שיווקי עצמתי, ובעזרתו אתה יכול להגדיל את פעילותך העסקית בצורה מבוקרת בעלות קמפיין זולה יחסית לאופציות אחרות

ניצול הפוטנציאל

אם כבר יש לך עסק פעיל, וכבר בנית אתר איכותי הנמצא ברשת, חבל לא לנצל במלואה את הנוכחות של העסק ברשת. מבקרים רבים שהגיעו לאתר העסק ולא ביצעו עסקה באותו רגע יהיו מוכנים לבצע את העסקה בעוד שבועיים, בעוד חודש ואולי אף בעוד חודשיים. קמפיין רימרקטינג מבטיח לך שחלק ניכר מאותם מבקרים יחזור אליך כאשר יגיע הרגע שבו הם יהיו מוכנים לבצע את הרכישה. כשמביאים בחשבון את האפקטיביות של התהליך מול עלותו הנמוכה יחסית, רימרקטינג נראה כאסטרטגיית שיווק מושלמת.

לסיכום

רימרקטינג הוא כלי שיווקי עוצמתי, בזכות הפנייה לגולשים שהראו מראש עניין בעסק שלך ובמוצריו ויצירת פמיליאריות, תחושת מוכרות לא מודעת אצל אותם גולשים המהווים לקוחות פוטנציאליים. בקמפיין רימרקטינג מוצלח, הנטייה שלנו כבני אדם לפנות אל המוכר, הנתפש כבטוח ואמין יותר, נרתמת לטובת המשווק והופכת את העסק שלך לבחירה הנכונה עבור הגולש. בנוסף לכל היתרונות של הרימרקטינג, עלות קמפיין רימרקטינג נמוכה יחסית ויצירתו פשוטה וידידותית. אם יש לך מנהל אתר, תוכל לפנות אליו שיבצע את כל ההגדרות עבורך. אם אתה עושה זאת בעצמך, התהליך די פשוט, ומערכת גוגל אדוורדס תתמוך בך בתהליך. לכן, אם עדיין אין לך קמפיין רימרקטינג ואתה מעוניין להרחיב את הפעילות העסקית שלך, זה הזמן לשנס מותניים ולהקים קמפיין רימרקטינג יעיל ומבטיח. כמובן, תמיד תוכל להיעזר באנשי מקצוע, שיבנו עבורך קמפיין רימרקטינג אופטימאלי. כך או כך, הכלי זמין לכל מי שנמצא ברשת, ובמציאות הכלכלית המאתגרת, כל בעל עסק יוכל להיתרם מיצירת קמפיין רימרקטינג.

שי בנקהלטר
מייסד ומנכ"ל אימוג'ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם.