מעל 200 גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל

פסססס, הי אתם! כן, כן, אתם, אלו שמנסים לנצח ולפצח את סודו הכמוס ביותר של מנוע החיפוש של גוגל… רוצים לגלות מה באמת משפיע על דירוג האתר בגוגל, באמת רוצים? הצטרפו אלינו למאמר מגניב ביותר, שיעזור לכם לשפר את האתר שלכם ולגלות איך אתם יכולים לשפר את הדירוג שלכם. 200 גורמים אולי נשמע המון אבל אם אתם רוצים לכסות את כל הבסיסים שלכם, 200 זה לא כזה הרבה ובמיוחד שעשינו זאת בצורה הקלילה והמובנת ביותר וגם אל תשכחו.. הסוד של גוגל שמור מאוד ולמעט מספר אנשים מאוד מאוד מאוד מצומצם, אף אחד לא באמת יודע כיצד גוגל פועל ומחשב וכולם מנסים ומתנסים. אנו נעדכן את המאמר בהתאם לשינויים בגוגל. מוכנים? מתחילים!

גורמים ברמת הדף

גורמי דירוג בגוגל

1. מילת מפתח מופיעה בתגית הטייטל: הופעה של מילת המפתח בטייטל חשובה עבור אותו דף.

2. כותרת שמתחילה במילת המפתח: העדיפות היא תמיד להופעה של מילת המפתח בתחילת הכותרת ולכן יש להשתדל לדאוג שהיא תופיע כבר בתחילת הטייטל ולא בסוף או אפילו באמצע למרות שהיום כבר בהמון תוצאות ראיתי שהמצב שונה וגוגל מבין בדיוק את נושא הדף ולפעמים הביטוי לא מופיע במדויק.

3. מילת מפתח בתיאור האתר: אם נעצור רגע ונפסיק לדאוג רק לדירוג האתר ונתרכז במה שחשוב באמת וזה למשוך את הגולשים להקליק ולהיכנס לאתר שלכם, כדאי מאוד לכלול את מילת המפתח בתיאור (משפיע מאוד על הגדלת ה- CTR התוצאות החיפוש).

4. הופעת מילת המפתח ב H1: הוספת מילת המפתח לכותרת הראשונה (H1) ולוודא שיש רק כותרת אחת כזו.

5. (TF-IDF (Term frequency – inverse document: מנוע החיפוש מצמיד ערך לכל ביטוי לפי כמות החזרות בדף. עפ”י מאמרים שונים שנבדקו מראש ע״י גוגל ובעלי חשיבות. מספר הפעמים שמילת המפתח מופיעה במסמך בשילוב התדירות על מילת המפתח תסמל את נושא המסמך לגוגל.

6. אורך התוכן – ככל שהתוכן יהיה ארוך יותר, כך גוגל יאהב אותו יותר (אם הוא יהיה מעניין, אז בכלל גוגל יעוף עליכם 🙂 ) יש ממש כאן מאמר שמסביר על תוכן באתרים

7. תוכן העניינים – מסתבר שתוכן העניינים עוזר לגוגל להבין את דפי האתר. ויקיפדיה עושים את זה בצורה מושלמת. לא סתם ארגון התוכן שלהם גורם להם להיות מודרגים ראשונים בהמון ביטויים.

8. צפיפות מילות מפתח – בהנחה שהיא נכונה, תעזור לגוגל לקבוע מהו נושא העמוד שלך – רק תזכרו לא להגזים כי אתם עלולים להיענש.

9. סמנטיקה של מילות המפתח בתוכן (LSI) – מילות מפתח LSI עוזרות למנוע של גוגל להבין את משמעות המילה באם מדובר על מילה שיש לה יותר ממשמעות אחת, למשל: Apple חברת המחשבים או התפוח. נוכחות או היעדרות של LSI כנראה ישמשו בנוסף כסממן איכות התוכן.

10.מילות מפתח LSI בתגיות הכותרת והתיאור: בדומה לתוכן הקיים בעמוד, מילות מפתח LSI עוזרות לגוגל ככל הנראה להבחין בין מילים בעלות מספר משמעויות. בנוסף, קיומן עלול להוות כסממן רלוונטיות.

11.עד כמה העמוד שלכם מכסה נושא מסוים: ככל שתוכן העמוד שלכם יכסה נושא מסוים באופן מעמיק, כך הדירוג יעלה ולהפך.

12.טעינת דף HTML: כל מנועי החיפוש מסתכלים על מהירות טעינת הדף. קוד אתר שכתוב בצורה נכונה ללא הפניות וקוד מסורבל (קוד ספגטי) עוזר לדירוג אתר גבוה יותר.

13.נתונים מכרום: לא סתם גוגל יצרה דפדפן… מעבר לעובדה שזה מושך אליה עוד משתמשים והיא נוכחת יותר בחיים של כולנו, נתוני הכרום עוזרים לגוגל למדוד את מהירות טעינת הדף.

Google Chrome

14.כמות מילות מפתח מדורגות באותו עמוד: כולנו רוצים שכל עמוד ידורג וידרג מספר מילות מפתח אך זה לא תמיד קורה. כשזה כן קורה, זה עלול להוות סממן איכות חיובי פנימי עבור גוגל.

15.רשימות ממוספרות ותבליטים: עמודי תוכן יכולים להיראות “מגילות” עבור הגולשים ולכן מומלץ לחלק את התוכן ולהיעזר ברשימות ממוספרות ותבליטים. מחד, זה עוזר לקורא ומאידך הופך את התוכן לקריא ונעים יותר – והדובדבן שבקצפת: גוגל מסכימה עם זה! גם כאן, ניתן ללמוד מסידור התוכן בויקיפדיה, הסתכלו בתמונה הבאה:

סידור תוכן בויקיפדיה

16.תוכן המוסתר בלשוניות: יש להשתדל להימנע מלשוניות כי התוכן שבהן עלול לא להיות מאונדקס.

17.איכות הקישורים הפנימיים: כאשר אתם מקשרים בתוך האתר שלכם מעמוד עם סמכות – אל עמוד ללא דירוג כלל – זה תורם לעמודים אלו.

18.מולטימדיה: כל סוגי התוכן הנחשבים למולטימדיה כגון תמונות, וידיאו ועוד, כל אלו, יכולים לשמש כסממני איכות.

19.פריסה ידידותית למשתמש: כאשר בונים אתר ומתכננים את מבנה העמודים, דעו כי פריסת עמוד באיכות הגבוהה ביותר היא מה שגורמת לתוכן המרכזי, להיות גלוי באופן מיידי.

20.שגיאות HTML/ ולידציה של W3C: יש להימנע משגיאות ואתר הבנוי טוב וללא שגיאות רבות, נחשב לאתר טוב יותר ואיכותי יותר. ניתן לבדוק שגיאות w3c כאן

21.תוכן משוכפל באתר: גם אם שיניתם קצת וחשבתם שהצלחתם “לעבוד” על המערכת, עצם קיומו של תוכן משוכפל ישפיע לרעה על נראות האתר שלכם ועל דירוגו. ניתן לבדוק תוכן משוכפל בתך האתר בעזרת הכלי Siteliner מבית copyscape.

22.עורכים אנושיים: חשיבות עורכים אנושיים היא כנראה סממן חשוב עבור גוגל.

23.שימוש בתג קנוניקל: למדו איך להשתמש בו נכונה כי הוא עלול להיות זה שימנע ענישה עקב כפילות תוכן באתר(דופליקציה).

תג קנוניקל

24.אופטימיזציה לתמונות : כל תמונה היא מקור למידע עבור גוגל ולכן הקפידו לטפל גם בתמונות שבאתר שלכם. דאגו להקטין את המשקל, לכתוב טייטילים ,אלטים ולשנות את שם הקובץ לנושא התמונה.

25.עדכוני התוכן באתר שלכם Freshness :אנחנו מאמינים שבטח יצא לכם לראות שיש עמודים מסויימים שניתן לראות את תאריך העדכון האחרון שלהם בגוגל. זה מעיד כי גוגל מתעדפת תוכן שעודכן או פורסם לאחרונה ובמיוחד כאשר מדובר על פרסומים שהם רגישי זמן.

תוכן מעודכן באתר

26.כל עדכון והחיה שלו והפעם יונק הדבש: עדכון המאפשר לגוגל להבין מהו נושא העמוד ובצורה טובה ומקיפה יותר.

27.מיקום מילות המפתח: הקפידו שמילת המפתח תופיע ב: 100-120 מילים הראשונות בעמוד.

28.מילות מפתח בכותרות: מעבר לשימושהרגיל בכותרות שלכם, ישנה חשיבות נמוכה יחסית להופעת מילות מפתח בכותרות ה H2 או H3

29.איכות קישורים יוצאים: קישורים יוצאים אל אתרים סמכותיים, ממליץ לא להתפרע עם הדרך הזו. חשוב שהקישור יהיה רלוונטי ויתרום לגולש.

30.האלגוריתם היל טופ (Hilltop) – קישור שיוצא מתוכן משמש גם כאות רלוונטיות ויכול להסביר את משמעות המילה, למשל: אוטו יכול להיות רכב או מגזין אוטו.

31.תגיות וורדפרס: תגיות הוורדפרס הן סממן רלוונטיות חשוב וקיים. כל אתרי הוורדפרס, סביר ועושים שימוש בתוסף הקידום שנקרא יוסט והם תורמים נוחות שימוש ומציאת מידע באתר עצמו עפ״י נושאים.

32.איות ודקדוק: כתיבה נכונה ונטולת שגיאות היא סממן לאיכות.

33.אורך ה- URL: ככל שה URL שלך קצר יותר, כך קל לאתר אותם בתוצאות החיפוש של גוגל.

34.תוכן כפול באתר: כל עוד העליתם תוכן מקורי ושונה מיתר התוכן שנמצא באתר, הכל תקין אך במידה וקצת העתקתם תוכן מעמוד (מאונדקס) אחר, הוא ידורג פחות טוב אם בכלל. רצוי לבדוק אם התוכן מקורי לפני העלתו באתר של Copyscape.

35.תוכן משלים: תוכן משלים הוא אינדיקציה לאיכות העמוד, למשל: מחשבונים, מתכונים וכדומה.

36.מספר קישורים יוצאים: שמרו על כמות הקישורים היוצאת שכן מספר רב של קישורים יוצאים יזיק לדירוג העמוד.

37.לינקים שבורים/לא פעילים: סביר להניח שאתר שבו יש המון קישורים שבורים הוא אתר שאינו מתוחזק או כזה שנשכח. כאשר. מסמך עושה שימוש בלינקים שבורים כדרך להעריך את איכות עמוד הבית ולכן יש להקפיד על קישורים תקינים.

38.מספר קישורים פנימיים המובילים לעמוד: ככל שיהיו יותר קישורים פנימיים באתר המובילים לעמוד מסויים, כך חשיבות העמוד תעלה. שימו לב לא לשכוח עמודים חשובים בפוטר. ראיתי הרבה מקרים בהם הספימו את הפוטר ולא הוסיפו קישור לדף הבית. לא סתם גוגל מציגים את האופציה הזאת בכלי Search console. ראו דוגמא בתמונה הבאה:

קישורים פנימיים

גורמים שקשורים לדומיין

גורמים משפיעים בגוגל - דומיין

39.הופעת מילת מפתח בדומיין עצמו: מסמנת רלוונטיות בלבד ולא מעניקה יתרון קידומי משמעותי


40.תחילת דומיין במילת המפתח: בהחלט מקבלים מעט יתרון ובמיוחד אל מול דומיינים בהם מילת המפתח אינה קיימת

41.תוקפו של הדומיין: פקטור לגיטימיות עבור גוגל מכיוון שככל והדומיין נרשם למספר שנים גדול יותר, כך הוא יותר אמין

42.מילות מפתח בדומיין המשני (Subdomain): אנחנו בטוחים שלא חשבתם על זה אבל כאשר מילת המפתח מופיעה בסאב דומיין, זה יעזור לדירוג האתר.

43.ההיסטוריה של הדומיין: היסטוריה נקייה היא תמיד עדיפה ולכן השתדלו לרכוש דומיין ללא היסטוריית ענישה או כתם כלשהו. ניתן לבדוק היסטוריה של דומיין באתר הזה.

44.דומיין פתוח או חסוי (WhoIs): כאשר בעל דומיין בוחר כי פרטי הדומיין יהיו חסויים, זה עלול להצביע על צורך להסתיר משהו

45.סמכות הדומיין: כאשר לדומיין מסוים יש סמכות גבוהה, עמודי האתר ייהנו מכך וידורגו טוב יותר. יש מספר דירוגים כמו DA,PA של מוז או TRUST FLOW של מג’סטיק.

Majestic Parameters

46.ואם התגעגעתם למאט קאטס אז בטח תשמחו לדעת שהוא אומר מפורשות שבמידה ופרטי ה WHOIS חסומים, הוא מתחיל לדאוג –במיוחד אם זה בשילוב עם עוד מספר פקטורים שלא מעניקים תחושה טובה.

47.דומיינים עם סיומת קוד מדינה: כל אתר שהוא עם סיומת של מדינה מסוימת, זוכה לאופציה לדירוג טוב באותה מדינה אבל אם מסתכלים על זה באופן בינלאומי אז המצב פחות טוב.

מכשירים ניידים

גורמיל משפיעים במובייל

48.עדכוני התאמה לניידים: מאז שפרצו המכשירים הניידים החכמים לחיינו, הרגלי הגלישה השתנו ורבים גולשים מהנייד שלהם. עדכון גוגל בשם Mobilegeddon מתגמל עמודים שעברו אופטימיזציה והותאמו עבור גלישה מהמכשירים הניידים.

49.תוכן חבוי בניידים: חשוב לדעת שהסתרת תוכן בגרסת המובייל של האתר עלולה להביא לכך שהוא לא יאונדקס. אחד מאנשי הצוות של גוגל אמר שתוכן חבוי הוא בסדר אבל הוא אמר את זה באותו וידיאו בו הוא אמר שזה קריטי שכל התוכן יהיה חשוף.

50.שימושיות במכשירים הניידים: אתר צריך להיות בנוי נכון ושיהיה קל לגלוש בו ממכשירים ניידים. אתרים ידידותיים לניידים, עשויים לקבל יתרון בדירוג של גוגל לניידים.

51.רמת קריאה: גם רמת הקריאה של עמוד מסוים מוערכת אצל גוגל וישנו אפילו דירוג לרמות הקריאה השונות. חשוב לקרוא מאמר שלם כשאתם בנייד ולאמוד את נוחות הקריאה.

אך כידוע, אין זה ידוע מה גוגל עושה עם המידע הזה… יש כאלו שטוענים שרמת קריאה בסיסית היא הטובה ביותר וזו שתעזור לדירוג מכיוון שהיא פונה להמונים ואחרים דווקא מתנגדים לקו מחשבה זה.

52. – AMP) Accelerated Mobile Pages)גרסה רזה של העמוד כדי שיטען מהר יותר בגרסת המובייל, בדר”כ ללא תמונות, לוגו וקוד שגורם למשך זמן טעינה איטי. ניתן להתקין פלאגין בוורדפרס שמאפשר להוסיף אובייקטים לעמוד, כמו לוגו, תמונות וצור קשר.

Amp

53.הפניות ומקורות: ציטוט מקורות עשוי להיות סממן לאיכות. חשוב לדעת כי מסמך הנחיות האיכות של גוגל מציין שיש לשים לב למקורות.

54.כמות קישורים יוצאים גבוהה מדיי: היו הגיוניים ואל תוציאו כמות גדולה מדיי של קישורים יוצאים. aforementioned Quality rater אומרים שעמודים בעלי כמות גדולה של קישורים, פוגעים בעמוד ובתוכן שלו.

55.גיל עמוד: שכחו מכל מה שחשבתם, עמוד ישן שמעודכן על בסיס קבוע, הוא עמוד שגוגל אוהבת עד כדי שהעמוד הישן יקבל תעדוף מגוגל.

56.דומיינים בהמתנה (Parked): מזה מספר שנים כבר שהעדכון של גוגל הפחית את חשיפת החיפוש של דומיינים הנמצאים במצב המתנה.

57.תוכן שימושי VS איכותי: ג’ארד קארזילאז מ Backlinko צוטט באומרו: “גוגל עשויה להבדיל בין תוכן שימושי לתוכן איכותי.”

גורמים ברמת האתר

גורמים ברמת האתר

58.תוכן מעניק ערך ותובנות ייחודיות: כאשר אתם מנהלים אתר ורוצים שהוא יתקדם, התוכן משחק תפקיד אקוטי. גוגל כבר הצהירה בעבר שהיא תעניש אתרים אשר אינם מספקים תוכן חדש או שימושי ובמיוחד כאשר מדובר על אתרי שותפים רזים ללא כל ערך מוסף.

59.עמוד צור קשר: כלאתר צריך שיהיו בו פרטי התקשרות. במסמך הנחיות האיכות של גוגל, מצויין שגוגל מעדיפה אתרים עם פרטי יצירת קשר נכונים ואם פרטי יצירת הקשר יתאמו את פרטי ה whois של הדומיין, זהו בונוס אופציונאלי.

60.Trust/TrustRank של הדומיין: כאשר אנשי SEO רבים טוענים שגורם קריטי לדירוג הוא ה Trust/TrustRank של הדומיין.

61.ארכיטקטורת אתר: חשוב לבנות אתר נוח, ידידותי וקל לגלישה וניווט. הדבר מטיב לכל הצדדים כולל לדירוגו בגוגל.

62.מילות מפתח ב URL: באם אפשר, נסו לשתול את מילת המפתח שלכם ב URL. זה אומנם לא פקטור כזה בעל חשיבות אך עדיין.

63.מחרוזת URL: אם אתם רוצים שגוגל תבין את נושא העמוד שלכם, דאגו שבמחרוזת ה URL יופיעו הקטגוריות שלכם.

64.נתיב כתובת עמודי האתר : חשוב להשתדל שמבנה האתר יהיה בנוי כך שמרבית העמודים יהיו קרובים לעמוד הבית ולא “קבורים” בנבכי האתר.

65.קטגוריית עמוד: הקפידו על קטגוריות הגיוניות ונכונות. עמודים אשר מקוטלגים תחת קטגוריה מתאימה, עשויים לקבל דחיפת רלוונטיות אל מול עמודים אשר הקטגוריה שלהם אינה קשורה, למשל: עמוד ש שירות מסוים צריך להיות בקטגורית השירותים ולא תחת בלוג האתר למשל.

66.עדכוני אתר: הדעה הרווחת היא שככל שמעדכנים את האתר, זה תורם ואף מרענן את האתר. גוגל אומנם מכחישה שזה נכון אך ניתן לראות אתרים מעודכנים זוכים להתייחסות.

67.מפת האתר: מפת האתר היא זו שקובעת את העדיפות של דף מסוים וזה עלול להשפיע על הדירוג.

68.שרידות אתר: דאגו לאחסן את האתר בשרת עמיד שכן ריבוי נפילות ובעיות אחרות בשרת, עלולות לפגוע בדירוג האתר (ואפילו עלול לגרום לכך שלא יאנדקסו אתכם אם לא יתוקן.(

69.מיקום שרת: בחירת השרת צריכה להתבצע בהתאם למיקום האתר והכוונה היא לאתר ישראלי, יש להשתדל לאחסן בשרת בישראל. מיקום השרת משפיע על דירוג האתר וחשיבות מיקומו גדלה כאשר מדובר על חיפושים מקומיים ספציפיים.

70.תעודות SSL: כיום, ידוע שיש תעדוף לאתרי HTTPS. עם זאת, ה HTTPS משמש רק כסוג של “שובר שוויון”.

Https Chrome

71.עמודי תנאי שימוש ופרטיות: הוסיפו את שני עמודים אלו וכך תוכלו לומר לגוגל שהאתר שלכם הוא אתר בטוח.

72.מידע מטה משוכפל באתר: דאגו שאין באתר שלכם תוכן מטה משוכפל בכמויות גדולות. מידע זה חשוף לצפייה ב: Search Console

73.ניווט פירורי הלחם: פירורי הלחם הם פיצ’ר נהדר אשר מומלץ מאוד לעשות בו שימוש. פירורי הלחם גם עוזרים למנועי החיפוש להבין היכן הם נמצאים באתר וגם תורמים לידידותיות

במיוחד אם אתם מנהלים אתר חנות:

פירורי לחם

74.אופטימיזציה לניידים: גוגל מעודדת אתרים שביצעו אופטימיזציה לגרסת הניידים שלהם ומענישה כאלו שלא.

75.שימושיות אתר: כאשר בונים את האתר, חשוב להתייחס גם לרמת השימושיות שלו. אתר שאינו בנוי נכון יפגע באופן ישיר ועקיף בדירוג ולכן מנעו זאת מההתחלה.

76.שימוש באנליטיקס וכלי מנהל האתרים של גוגל: גוגל מעמידה לרשות מנהלי האתר, מספר כלים כגון כלי מנהל האתרים וגוגל אנליטיקס. ישנה אמונה שקיומם של שני אלו תורם לאינדקוס האתר. בנוסף, אנשי התעשייה מאמינים שכלים אלו עשויים להשפיע תודות לטונים המדוייקים יותר שהם מעניקים לגוגל על האתר ובין אלו: טראפיק, זמני שהייה באתר ועוד – אך גוגל מכחישה זאת.

וידאו קצר על אנליטיקס למתחילים שבינכם:

וידאו קצר על Search console:

77.מוניטין האתר/ביקורות גולשים: בעידן בו ניתן לחוות דעה על כל אתר, כל אתר הופך “פגיע”. אתרים גדולים בהם ניתן לחוות דעה, סביר ובעלי השפעה על האלגוריתם של גוגל. גוגל בעצמה פרסמה כי הם נעזרים בביקורות הנמצאות ברשת על אתרים שנתפסו כרמאים או כמטעים.

משתני קישורים נכנסים

משתני קישורים נכנסים

תוכלו לקרוא מאמר שמסביר על קישורים ממש כאן

78.גיל הדומיין המקשר: ככל שהדומיין ותיק יותר, לרוב כך הקישורים שיוצאים ממנו לאתרים אחרים, הינם קישורים חזקים יותר מדומיינים חדשים או ותיקים פחות.

79.מספר לינקים של Root Domains: אחד הדברים הידועים הוא שהגורם המשמעותי ביותר לדירוג גוגל הוא כמות הקישורים המפנים לדומיין. כפי שניתן לראות במחקר שבוצע על מיליון תוצאות חיפוש של גוגל, כנראה שזה אכן כך וחשוב להקפיד על כמויות במידה ורוצים לעזור לאתר להתקדם בדירוג.

80.מספר קישורים מכתובת IP נפרדות בדירוג C: ככל שיש יותר קישורים מכתובות IP נפרדות, כך הדירוג גבוה יותר. ניתן לבצע בדיקה של מספר דומיינים באתר הזה

81.מספר עמודים מקשרים: ככל שישנם מספר עמודים גדול יותר שמקשרים אל עמוד מסוים, כך רמת ההשפעה גבוהה יותר.

82.טקסט העוגן של הקישורים הנכנסים: האלגוריתם המקורי של גוגל מדגים שאנקורים מספקים תיאור מדויק יותר של עמודי אתר מאשר העמודים עצמם. בעבר, טקסט האנקור היה בעל חשיבות גבוהה יותר מאשר כיום אך עדיין מדובר בסממנן חשוב עבור הדירוג.

83.יוטיוב: סרטוני יוטיוב מקבלים תעדוף ואין זה מפליא כי בעלי יוטיוב הם לא אחרים מאשר גוגל…

84.תגי אלט: הקפידו על קיומם בכל תמונה.

85.לינקים מאתרים עם סיומת ממשלתית או אקדמית: זוכרים את מאט קאטס? ובכן הוא ציין ש TLD אינו נכלל תחת חשיבות אתר ובכל זאת זה לא עוצר אנשי קידום מלחשוב שיש ל TLD מקום של כבוד באלגוריתם ובמיוחד לאתרים עם סיומת ממשלתית או אקדמית.

86.סמכות של עמודים מקשרים: אם יש דבר אחד שכולם יודעים ומסכימים עליו הוא שרמת הסמכות של העמודים המקשרים חשובה במיוחד ולכן דאגו לקשר מעמודים בעלי סמכות גבוהה ככל האפשר.

87.סמכות של דומיינים מקשרים: בהמשך לנקודה הקודמת, גם הסמכות של הדומיינים המקשרים חשובה וזכרו להתחשב בנתון זה.

88.לינקים מאתרים “צפויים”: בכל תעשיית ה SEO יודעים שאתר שלא מקבל קישורים מאתרים שהוא כביכול “אמור” לקבל מהם.

89.קישורים מ- “bad neighborhoods”: שכונות רעות זה קבוצות של אתרים אשר קיבלו ענישה מגוגל ונמצאים בתחתית תוצאות החיפוש. קבלת קישור מאתרים כאלו, עלולה להזיק לאתר.

90.קישורים ממתחרים: קבלת קישור מאתר מתחרה אשר מדורג באותה מילה, שווה זהב.

91.פוסטים אורחים: בעלי ערך אך שימוש לב שגם “הפצצה” של פוסטים אורחים עלולה לגרום לאתר נזק.

92.קישורים ממודעות: כאשר ישנם קישורים היוצאים ממודעות, צריך לסמן אותם כ: nofollow כי סביר וגוגל יודעת לזהות ולפלטר קישורים יוצאים ממודעות.

93.סמכות של עמוד הבית: כאשר ישנם קישורים המפנים לדף הבית, הם עשויים לקבל חשיבות מיוחדת בעת הערכת אתר.

94.לינקים המסומנים כ- Nofollow: אומנם לקח לנו 93 סעיפים אבל הגענו לאחד הנושאים הכי שנויים במחלוקת בעולם קידום האתרים. העמדה הרשמית של גוגל גורסת כי הם אינם עוקבים אחר קישורים כאלו אבל הם כנראה כן. או יותר נכון עוקבים במקרים מסויימים. אגב, חשוב לשים לב כי במידה ויש אחוז מסוים של קישורים כאלו זה עלול להצביע על פרופיל קישורים שהוא טבעי או אינו טבעי ולכן יש להקפיד על מינון נכון.

95.שוני וגיוון בסוגי הלינקים לאתר: דאגו לגיוון בקישורים ולא קישורים רבים מאותו אתר.

96.קישורים ממומנים: כאשר קישור מקוטלג כקישור ממומן, ערכו צונח.

97.מיקום הקישורים: קישור מתוך תוכן הוא קישור איכותי יותר ועדיך שיהיה יחסית בתחילת העמוד.

98.הפניות 301 לעמוד: כלי טוב ושכיח אך יש לעשות זאת נכון ולא להגיע למצב בו ישנן המון הפניות לעמוד.

99.אנקור לינק פנימי: בכל אתר, ראוי ויהיו קישורים פנימיים למרות שכביכול מבחינת תרומה, חשיבותם נמוכה יותר. מעבר לעובדה שהם תורמים לחשיבות, לינקים פנימיים מסייעים לגולש להמשיך לגלוש באתר להנאתו וכתוצאה מכך להוריד Bounce Rate.

100. סיומת ארץ או דומיין מפנה: מכירים את הדומיינים עם הסיומת של המדינה? קבלת לינק מדומיינים כאלו יתרום לדירוג גבוה יותר באותה ארץ.

101. מיקום הלינק בתוכן: כאשר מציבים לינק בתוך עמוד תוכן, ישנה חשיבות למיקום שלו, למשל: אם הלינק מופיע בתחילת המאמר הוא יהיה חזק יותר מאשר לינק המופיע בסיומו.

102. רלוונטיות קישורים מקשרים: כאשר אתר מקבל קישור מאתר העוסק באותו תחום, מדובר בקישור חזק ובמיוחד אם מדובר באתר מתחרה.

103. חשיבות רלוונטיות ברמת עמוד: ככל שהעמוד ממנו יוצא הקישור יותר רלוונטי, כך חשיבות הלינק גדלה.

104. מילת מפתח בכותרת: הסברה היא שגוגל מעדיפה לינקים המגיעים מעמוד המכיל את מילת המפתח בכותרת.

105. קצב גדילה חיובי של לינקים: אתר בעל קצב גדילה חיובי מעניק בוסט יפה מאוד ובנוסף זה גם מראה כי פופולאריות האתר גדלה ופרופיל קישורים נכון וטבעי.

106. קצב גדילה שלילי של קישורים: קצב גדילה שלילי של לינקים לאתר, ישפיע דרמטית על דירוג האתר ובנוסף יסמן כי פופולאריות האתר יורדת – וזה סימן לדאגה שאתם לא רוצים שגוגל תעניק לו תשומת לב.

107. לינקים מעמודי :Hub קבלת לינקים מעמודים שנחשבים למקורות מידע טובים או האב’ים, זוכים לטיפול מיוחד.

108. לינקים מאתרי :Authority אם תשאלו אותנו מה עדיף מבחינת אתרים, אז מיד נאמר שלינק מאתר הנחשב לסמכות בתחום, הוא לינק חזק הרבה יותר מאשר אתר ללא סמכות.

109. לינקים מויקיפדיה: כולם רוצים להיות בויקיפדיה אך לא כולם יכולים ולכן רבים מנסים ומאמינים שלינק מויקיפדיה הוא לינק איכותי מאוד – אפילו שאלו לינקים .nofollow

110. חזרות: מעבר לאנקור הלינק עצמו, גם המילים המופיעות סביב הלינקים הפנימיים שלך, עוזרות לגוגל להבין מהו נושא העמוד.

111. גיל הקישורים: ככל שהקישור אל האתר שלך מבוגר יותר, כך כוח הדירוג שלו עולה.

112. קישורים מאתרים אמיתיים: כיום, ישנם לא מעט בלוגים המוקמים כספאם או כאתרי לווין בלבד ואינם אמיתיים. קישורים אשר מגיעים מאתרים אמיתיים, בעלי ערך גדול יותר. אם אתם חושבים שגוגל לא יודעת להבדיל בין אתר אמיתי לאתר מזויף.. נכונה לכם הפתעה.

113. פרופיל לינקים טבעי: אתר בעל פרופיל קישורים אמיתי וטבעי, ידורג גבוה יותר מאשר אתר שהפרופיל שלו אינו טבעי או אינו נחשב לאיכותי ואמיתי.

114. קישורים הדדיים: יש להימנע מהחלפות קישורים הדדיות.

115. קישורים מהפניות 301: מאט קאטס טוען שהפניות 301, זהות לקישורים ישירים אך ידוע שהם מאבדים קצת מהכח שלהם אל מול קישור ישיר.

116. שימוש ב Schema.org: תמיכה ב microformats יעניק בוסט ישיר – עמודים שתומכים ב microformats ידורגו גבוה יותר מאשר אתרים שאינם תומכים.

117. קישורי תוכן שנוצרו על ידי משתמשים: זיהוי תוכן שנוצר על ידי משתמשים אל מול בעל האתר, אינו סמוי וגוגל יודעת לזהות זאת.

118. TrustRank של אתרים: מדד הביטחון של האתרים המקשרים לאתר מסוים, קובעים בעצם את ה TrustRank שעובר לאתר אליו מקשרים.

119. מספר קישורים יוצאים מאותו עמוד: כאשר ישנו עמוד וממנו יוצאים המון קישורים, כל קישור מאבד מהחוזק שלו. זכרו שתמיד מוטב לקבל קישורים מעמודים בהם אין הרבה קישורים.

120. לינקים מפורומים: פורומים הם מקור לספאם וחשיבותם או תרומתם נמוכה עד לא קיימת.

121. כמות מילים בתוכן ממנו יוצא קישור: ככל שכמות המילים גבוהה יותר כך הקישור היוצא ממנו איכותי יותר.

122. איכות תוכן מקשר: אם התוכן, ממנו יוצא הקישור איכותי, עוצמת הקישור תגדל.

123. קישורים רוחביים: לדברי מאט קאטס: כאשר יש באתר קישור המופיע לאורך כל האתר, הוא נחשב קישור יחיד.

חויית משתמש ux

חווית משתמש

124. אינטראקציית המשתמש: לחיצה על כפתורים, ניגון סירטונים, לחיצה על קישורים ופעילות באתר מעידים על אתר אינטראקטיבי שתורם למשתמש. כדי לבצע אופטימיזציה לפעולות אלה אנו ממליצים להשתמש בכלי של Crazy Egg.

125. רנקבריין הוא אלגוריתם AI של גוגל. הדעה הרווחת לגביו היא שגוגל עושה בו שימוש למדידת רמת האינטראקציה של המשתמשים עם תוצאות החיפוש – וכפועל יוצא לדרג את התוצאות בהתאם.

126. שיעור הקליקים האורגני למילת מפתח: עמודים המקבלים יותר קליקים, עשויים לקבל בוסט יפה מאוד עבור מילת מפתח ספציפית – והבונוס בפקטור זה הוא שהוא מאושר על ידי גוגל עצמה!.

127. שיעור קליקים אורגני בעבור מילות מפתח: שיעור הקליקים האורגני הוא ציון איכות לכל התוצאות האורגניות.

128. שיעור הבאונס של האתר: נתון המשמש את גוגל לבדיקות איכות. מחקר שבוצע על ידי SEMRush מצא שיש קורלציה בין קצב היציאה לדירוג של גוגל

129. טראפיק ישיר: גוגל עושה שימוש במידע מהדפדפן שלה (כרום). אתרים אשר להם יש תנועה ישירה המגיעה אליהם, ידורגו גבוה יותר מאשר אתרים בעלי כמות תנועה ישירה נמוכה יותר. ויש חשיבות גדולה מאוד בין כמות התנועה הישירה לבין הדירוג של גוגל.

130. תנועה חוזרת: כאשר יש לאתר תנועה חוזרת, גוגל סביר ויתעדף אותו וייתן לו בוסט מאשר אתר בו הגולשים לא חוזרים.

131. נעים להכיר: תופעת ה Pogosticking: כאשר גולש יוצא מאתר ומיד מקליק על תוצאת חיפוש אחרת על מנת למצוא את שחיפש, זהו Pogosticking.כאשר זה קורה הרבה לאתר, הוא יחווה ירידת דירוג משמעותית שכן זה אומר שהוא לא מספק את המידע המתאים לאותו חיפוש.

132. סימניות כרום: סימון אתר בסימניות, תורם לדירוגו בגוגל.

133. מספר התגובות בעמוד: כאשר עמוד מסוים בעל מספר רב של תגובות, זה סממן לאינטראקציה גבוהה של הגולשים. תגובות יכולות לעזור בדירוגו של אתר.

134. זמן :Dwell גוגל שמה לב היטב לזמן ה Dwell ומודדת אותו – ככל שהזמן יותר ארוך זה יותר טוב.

135. אתרים חסומים: פיצ’ר האתרים החסומים הופסק בדפדפן הכרום אך עדכון פנדה עדיין עושה בו שימוש.

חוקי אלגוריתם מיוחדים

חוקי אלגוריתמים מיוחדים

136. עמוד חדש אל מול ישן: עבור חיפושים מסויימים, גוגל עלולה לתת בוסט לעמודים חדשים יותר.

137. היסטוריית גלישה של משתמש: כל גולש מקבל תוצאות חיפוש המותאמות אליו ולהרגלי הגלישה שלו ולכן התוצאות יותאמו אליו ככל האפשר.

138. היסטוריית חיפוש של יוזר: שרשרת החיפוש עובדת תחת התאמה של החיפושים עצמם ולכן באם גולש מסוים חיפש למשל בגדים ואז חיפש חנויות, גוגל סביר ותציג לו תוצאות של חנויות בגדים במיקומים גבוהים יותר בעמוד תוצאות החיפוש.

139. סניפטים (קטעי טקסט) מוצגים: זוכרים את SEMRush? ובכן מחקר שלהם קבע כי גוגל בוחרת את קטעי הטקסט אותם היא מציגה בהתאם לשילוש של אורך התוכן, פורמט התוכן ורמת ה authority של הדף ושימוש ב HTTPS.

140. מיקוד גיאוגרפי: גוגל מעניקה תעדוף לאתרים עם סיומת של ארץ וכאלו המאוחסנים בשרתים מקומיים.

141. חיפוש בטוח: מונע מתוצאות חיפוש פוגעניות להופיע.

142. גוגל+ ומעגלים: הניסיון של גוגל לייצר רשת חברתית שנקראית גוגל+ דיי נכשל אך עדיין אנו עדים לכך שתוצאות גבוהות יותר שמורות לאתרים שהתווספו למעגלים שלך בגוגל+.

143. מילות מפתח: “הכסף שלך או החיים שלך” – עבור תוצאות הכוללות מילים אלו, גוגל הציבה רף תוכן גבוה יותר.

144. תלונות DMCA: עמודים בעלי תלונות DMCA מקוצצים על ידי גוגל ולכן עשו הכל כדי לא להגיע למצב זה.

145. גיוון בדומיין: עדכון ביגפוט, כביכול הוסיף עוד דומיינים לעמודי תוצאות החיפוש ותרם לגיוון התוצאות בעמוד מבחינת כמות ושוני הדומיינים המופיעים.

146. חיפושים הקשורים בעסקאות: התוצאות המוצגות בעבור חיפושים הקשורים בעסקאות משתנות מעת לעת, לדוגמא: כאשר מחפשים אחר חיפושי טיסות ניתן לראות תוצאות שונות כגון זמני המראה ונחיתה.

147. חיפושים מקומיים )לוקאלים: (בוודאי כולכם כבר שמתם לב לתוצאות החיפוש הלוקאליות המופיעות מעל תוצאות החיפוש האורגניות וכל עסק צרי לדאוג להופיע שם במיוחד אם יש לו חנות או סניף מקומי.

148. תיבת ה Top Stories: חיפושים מסויימים מפעילים את תיבת הסיפורים המובילים.

149. מותגים גדולים: מיד לאחר הפעלת העדכון וינס ראינו שגוגל מעניקה בוסט לברנדים גדולים וקשה לקבוע האם זה דבר טוב או רע.

150. תוצאות קניות: לעיתים, כאשר אנחנו מחפשים אחר מוצרים, גוגל מציגה תוצאות חיפוש של קניות בתוך עמוד תוצאות החיפוש האורגניות.

151. תוצאות תמונות: ישנן פעמים בהן תמונות מוצגות כחלק מתוצאות החיפוש האורגניות הרגילות ולכן הקפידו להתייחס לתמונות באופן ראוי.

152. תוצאות חיפוש של ביצי הפסחא (פחות מתאים לנו הישראלים אבל חשוב לדעת): בדומה לכמות הביצים בחג הפסחא (12), גוגל מציגה כ-12 תוצאות הנקראות “Easter Egg Results” וכך יוצא שאם נניח תחפשו“Atari Breakout” בעמוד התמונות של גוגל, התוצאות יהפכו לפלייבק של המשחק אטארי.

153. עדכון הלוואות: כחלק מהמאבק הבלתי פוסק בספאם, הנוהג עדכון בשם Payday Loans Update.

סממני מותג

סממני מותג

154. אנקור שמות מותג: סממן מותג פשוט אך חזק.

155. חיפושים ממותגים: אחד הדברים הברורים הוא שאנשים מחפשים אחר מותגים, בין אם זה איקאה לבין אם זה עמינח. כאשר החיפושים הללו מבוצעים, גוגל מסיקה שמדובר באתר מותג אמיתי.

156. מותג + חיפוש מילות מפתח: כאשר מחפשים אחר מותג בשילוב מילות מפתח, למשל: “אימוג’ו קידום אתרים”, גוגל תעניק בוסט גם לגרסאות החיפוש הלא ממותגות.

157. עמוד פייסבוק ולייקים לאתר: אחת הדרכים לזהות מותג הוא עמוד פייסבוק ובו יש הרבה לייקים.

158. פרופיל ועוקבי טוויטר: אומנם טוויור לא תפס חזק בישראל אך במרבית העולם הוא כן ומותגים גדולים הם בעלי פרופיל ועוקבי טוויטר.

159. עמוד חברה רשמי בלינקדין: לרוב העסקים האמיתיים יש עמוד לינקדין.

160. מחבר (בעלים) ידוע: כאשר יש מידע המקושר לבעלים מאומת, הוא ידורג גבוה יותר.

161. לגיטימציה של פרופילים חברתיים: אין ספק כי ישנם לא מעט פרופילים חברתיים מזוייפים שנפתחו לצורך כזה או אחר. כאשר יש פרופיל שיש לו 5000 עוקבים אבל בכל הפרופיל רואים רק פוסט אחד או שניים, זה מעלה גבה. לעומת זאת, כאשר יש פרופיל חברתי עם 20,000 עוקבים והמון פוסטים ותגובות, זה ברור שמדובר בפרופיל אמיתי. על מנת לבדל בין הפרופילים הללו, גוגל הגישה פטנט שנועד לקבוע האם מדובר בפרופיל אמיתי או מזויף.

162. אזכורי מותג: מותגים גדולים זוכים לסיקור כל הזמן ואם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה מותג, דאגו לאזכורי מותג רבים ככל האפשר בגבול הטעם הטוב והטבעי.

163. אזכור מותגים ללא קישור: כאשר מאזכרים מותג אך לא מקשרים אליו, המותג לא זוכה ללינק אך גוגל מסתכלת על אזכורים ללא קישור כסממן למותג.

164. מיקום פיזי: לרוב, לעסקים אמיתיים יש משרד כלשהו. סברה אחת גורסת כי גוגל בוחנת את קיומו של משרד על מנת לקבוע האם מדובר באתר של מותג גדול או לא.

ספאם באתר

ספאם באתר

165. עונשים של עדכון פנדה: כאשר עדכון פנדה פגע באתרים בעלי תוכן באיכות נמוכה או אתרים הנחשבים לחוות תוכן, סביר ואתרים אלו יזכו לחשיפה נמוכה יותר.

166. קישורים לאתרי שכונות רעות (Bad Neighborhoods): כאשר אתר מקשר אל אתרים המוגדים כחלק משכונות רעות, סביר והאתר יפגע בעצמו למרות שהוא אינו חלק מהשכונות הללו.

167. לא לייצר הפניות מטעות: במידה ויתפס אתר בביצוע הפניות מטעות, לא רק שהאתר ייענש הוא גם עלול לצאת מהאינדוקס של גוגל לחלוטין.

168. POPUPS או הודעות טורדניות: כאשר אתר מציג הודעות פופאפ או הודעות טורדניות, זהו סממן לאתר באיכות נמוכה ואתם לא רוצים להיכלל תחת הגדרה זו..

169. :FULL POPUPSמכירים את זה שאתם מקליקים על משהו ואז נפתח לכם פופאפ בחלון מלא שאינו קשור למה שחיפשת ומדובר בפרסומת? ובכן, גוגל עלולה להעניש אתרים כאלו אם הם מציגים זאת למשתמשי המובייל.

170. אופטימיזציית יתר לאתר: אז מסתבר שעבור גוגל יש דבר כזה שנקרא אופטימיזציית יתר והיא עלולה להעניש אתרים כאלו. מה זה אופטימיזציית יתר? זה: צפיפות מילות מפתח, קישוט מילות מפתח מופרזת ועוד.

171. תוכן בג’יבריש: אחד הפטנטים של גוגל עוסק בזיהוי תוכן שהוא ג’יבריש והוצאתו מהאינדוקס.

172. עמודי :Doorway במידה ויש עמוד שהוא מפנה אנשים לעמוד אחר, הוא נראה עמוד Doorway וגוגל פחות אוהבת עמודים כאלו אלא רוצה שהעמודים שלך יהיו העמודים שהיוזר רוצה לראות באמת.

173. מודעות מעל הגלילה: כאשר ישנם אתרים בהם מרוכזות המון פרסומות ומעט תוכן מעל לגלילה, הם יענשו.

174. החבאת קישורי שותפים: כאשר מגזימים עם החבאת קישורי השותפים זה עלול לגרור ענישה ויהיה קשה מאוד לצאת ממנה.

175. :Fred לפני כשנה, גארי איליס מגוגל נתן את שם החיבה פרד לסדרת עדכונים שהוחלו. הסדרה התמקדה באתרי בעלי תוכן לא איכותי שתעדף כסף מעל היוזרים.

176. אתרי שותפים: כולנו כבר יודעים שגוגל לא הכי אוהבת אתרי שותפים והסברה הרווחת היא שאתרים כאלו נמצאים תחת בדיקה מחמירה יותר.

177. תוכן שמיוצר אוטומטית: זה דיי ברור מדוע גוגל לא אוהבת אתרים שהתוכן שלהם מיוצר באופן אוטומטי ולא מקורי ולכן אם גוגל תחשוד שהאתר שלך כזה, אתה מסתכן בענישה או הסרה מהאינדקוס של גוגל.

178. כתובת IP ספאם: לכל שרת יש כתובת IP ובאם הכתובת הזו מזומנת כספאם, זה יפגע בכל אתרים הנמצאים תחת השרת המדובר.

179. תגיות מטה ספאמיות: כשם שניתן לדחוף הרבה מילות מפתח בתוכן, כך ניתן לעשות זאת בתגיות המטה. במידה וגוגל תחשוד שיש ניסיון להוספת מילים לתגיות המטה והתיאור על מנת להצליח לשטות באלגוריתם, האתר עלול לספוג ענישה, שלא יהיה קל לצאת ממנה אם בכלל.

גורמי ספאם מחוץ לאתר

גורמי ספאם מחוץ לאתר

180. זרימה לא טבעית: כאשר אתר זוכה “פתאום” לזרימה מוגברת של קישורים שאינה טבעית, זה עלול להיות סימן של קישורים מזוייפים.

181. ענישות עדכון פינגווין: כאשר עדכון פינגווין מתרחש ואתרים נפגעים כתוצאה ממנו, באופן טבעי הם הופכים להיות פחות מפורסמים.

182. סך הקישורים לאתר: כאשר פרופיל הקישורים מורכב מאחוז גבוה של קישורים מאתרים באיכות נמוכה או כאלו שנעשה שימוש בשיטות כובע שחור בעבר, זה עלול להתפרש כסימן לניסיון לשחק במערכת.

183. רלוונטיות דומיין מקשר: אתרים שיש להם קישורים רבים מאתרים, שאינם אמורים להיות קשורים אליהם, פגיעים יותר לעדכוני פינגווין.

184. התראות לא טבעיות של לינקים: כאשר גוגל שולחת התראות באמצעות ה Google Search Console הנוגעות לזיהוי של קישורים לא טבעיים, זה לרוב בא לידי ביטוי בירידה בדירוג אך לא תמיד. אל תתעלמו מהודעות אלו ודאגו לטפל בהן במיידי.

185. קישורי Affiliate : במידה ואתם עובדים עם אפילייטים, הקפידו לשים לב לכמות הקישורים הקיימת. כאשר האפילייטים מקשרים את עצמם, לכם זה כנראה לא יזיק אך כל עוד זה במידה הגיונית. אם אין ברירה ואתם חייבים את הקישורים, דעו כי גוגל תקדיש קצת יותר תשומת לב לסממני האיכות האחרים על מנת לוודא שהאתר שלך אינו עוד שותפים רזה.

186. קישורי Directory באיכות נמוכה: אם בעבר, אנשי ה SEO סברו שכמה שיותר קישורים זה יותר טוב, כיום ברור שהמצב אינו כך. קישורים מאתרי Directory עלולים לגרור ענישה וזו טקטיקה שלא משתמשים בה יותר או כדאי להשתמש בה.

187. קישורים מאותה רמת C IP : כאשר אתר מקבל הרבה קישורים מאתרים שנמצאים תחת אותה כתובת שרת, זה עוזר לגוגל לקבוע כי מדובר בקישורים המגיעים מאותה רשת של בלוגים.

188. קישורי וידג’טים: כאשר מוטמע באתר וידג’ט והוא מייצר קישורים, גוגל פחות אוהבת את זה.

189. עליית לא טבעית בכמות הקישורים: לגוגל יש פטנט בן מספר שנים, שמצליח לקבוע האם עלייה בכמות הקישורים, עלייה שאינה טבעית, היא לגיטימית. במידה ויקבע כי אכן מדובר בעלייה לא טבעית, זה עלול לפגוע.

190. לינקים ממאמרים או הודעות עיתונות: כיום, גוגל מסתכלת על קישורי מאמרים והודעות עיתונות כמקורות פחות טובים וכאלו אשר משתמשים לבניית לינקים באופן שאינו טבעי ועל מנת להשפיע על תוצאות החיפוש. הסיבה לכך היא שממש נעשה שימוש מאסיבי בשני מקורות אלו.

191. פעולות ידניות: ישנם מספר סוגי פעולות ידניות ורובן נחשבות או קשורות לכובע שחור ולכן השתדלו להימנע מהן.

192. מכירת קישורים: מי שנתפס במכירת לינקים, עלול להיפגע ולא מעט אתרים ספגו מהלומה בשל כך.

193. : Google Dance הדרך של גוגל לקבוע האם אתר מנסה לבצע מניפולציה באלגוריתם או לא.

194. :Disavow Tool שימוש בכלי הדחייה עשוי להסיר ענישות לאתרים שזכו ל SEO שלילי.

195. תיבת החול של גוגל: אתרים חדשים שזוכים לקפיצה מטורפת של כמות קישורים, עלולים להיכנס לתיבת החול של גוגל וזה לא כדאי…

196. בקשות לבדיקה מחודשת: עלולה ויכולה להסיר/לבטל ענישה.

197. ערכות קישורים זמניות: תופעת temporary link scheme היא תופעה בה אנשים מציבים קישורים ומסירים אותם במהירות – אל תנסו טקטיקה זו.

198. המידע העסקי שלכם – Google knowledge graph

במידה ואתם בעלי עסק וקהל היעד שלכם נמצא בעיקר באזור מסוים, חשוב מאוד כי כל המידע העסקי שלכם יופיע ויהיה מדויק – במידה ואתם רוצים לדאוג לכל פקטורי ה SEO שלכם, דאגו

שכל המידע הרלוונטי יופיע שכן אי הופעה תשפיע על הדירוג שלכם.

זהו המידע העסקי שאתם רוצים וצריכים שיופיע:

√הפרטים הבסיסיים: שם, כתובת ומספר טלפון

√ מילות וביטויי המפתח הנכונים עבור האזור המיועד

√ Google My Business and Facebook

√ ביקורות (ועדיף חיוביות ואמיתיות)

199. הגבלת מספר עמודי האתר

חוק המספרים הגדולים אינו חל בכל הקשור לכמות עמודי האתר ולכן דאגו שהאתר שלכם יהיה בעל כמות עמודים נכונה וכך תוכלו לשפר את רמת הניווט באתר וכל גולש יוכל להגיע לעמוד שהוא באמת רוצה בקלות – זה תורם רבות לדירוג וקידום האתר.

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

איך אפשר לשכוח מהרשתות החברתיות

ישנם מספר פקטורים – חיוביים ושליליים, הקשורים ברשתות החברתיות וכאלו שיכולים להשפיע על מאמצי הקידום שלכם, בואו נכיר אותם.

גורמים חיוביים

טוויטר:

200. בטוויטר מצייצים וכמות הציוצים עבור דומיין מסויים ובמיוחד אם מדובר על כמות גבוהה, תשפיע לטובה על הדירוג של גוגל.

פייסבוק

201. שיתופים – הסממן הכי חשוב בפייסבוק וזה שמשפיע הכי הרבה על דירוגו של אתר הוא כמות השיתופים שדומיין מסויים מקבל. עצם העובדה וההשפעה על הדירוג, מוכיחה גוגל אכן מקבלת מידע מפייסבוק.

202. תגובות – אז נכון שתגובות זה לא כמו שיתופים, לא מבחינה ויזואלית ולא מבחינת כמות ההשפעה על הדירוג, אך בכל זאת חשוב לדעת שמספר התגובות על דומיין מסויים, משפיעה על דירוג האתר לחיוב.

203. לייקים – לעשות לייק זה קל ולכן מבחינת רמת ההשפעה, הלייקים משפיעים הכי פחות אך עדיין אין לזלזל וככל שיהיו לאתר יותר לייקים, כך הדירוג ישתפר.

פינטרסט:

204. רשת חברתית נוספת היא פינטרסט וכל PIN (הדבקה) שלה, מהווה סממן חברתי בעל השפעה חיובית על הדירוג.

גוגל פלוס

205. עוד אחד מהדברים בהם גוגל נתפסה במערומיה הוא העובדה שגוגל פלוס סביר וכן משפיע על הדירוג. אגב, אחד הדברים הנחמדים בגוגל פלוס הוא העובדה שזה תורם להתאמה טובה יותר של תוצאות החיפוש (כאשר מחוברים לחשבון כמובן).

לינקדין

206. זה לא מספיק להקים עמוד חברה בלינקדין על מנת שגוגל “תכיר” בכך ולכן חשוב מאוד להקים עמוד חברה ושיציג את עובדי החברה בו.

רלוונטיות

207. גורם חשוב נוסף המשפיע על הדירוג הוא הרלוונטיות החברתית וזה אומר שאם נניח בלוגר מפורסם העוסק באותו התחום של אתר מסוים והוא מציין את האתר בבלוג שלו, זה בעל השפעה חיובית על הדירוג.

גורמים שליליים

208. ישנו טרנד של קניית לייקים, תגובות וציוצים ובהקשר שלו נוכל לומר שבמידה ונניח רכשתם כמה מאות לייקים וציוצים ויום או יומיים למחרת, מרביתם הוסרו או נעלמו, זה בהחלט יפגע לכם בדירוגים אז היזהרו והישמרו מכך כי לא כל הנוצץ זהב או זמין לרכישה בזהב.

אז אם יש דבר אחד שהבנו, יש לא מעט גורמים שמשפיעים על הדירוג של אתר. בין גורמים אלו גם נמצאים סממני מותג שונים, להלן סקירה קצרה שלהם:

סממני מותג

גורמים חיוביים

209. ממתגים את האנקור: כאשר אתם מציבים אנקורים עבור לינקים וטקסט האנקור כולל את שם המותג שלכם, מדובר בסממן חזק מאוד עבור גוגל. נכון, שבאופן דיפולטיבי אתם תעדיפו לכתוב את מילת המפתח באנקור, אך הדבר הנכון יש לשלב את שם המותג, מבולבלים? הנה דוגמא:

אנקור חזק: יחזקאל בית השקעות

אנקור פחות חזק: בית השקעות

כאשר מחפשים את שם המותג שלכם

לא תמיד ניתן לשלוט בדרך ובאופן בה הגולשים מחשפים אחרייך אך כאשר גולשים מקליקים בגוגל את שם המותג שלכם לצד העיסוק עצמו, הרי שגוגל מבינה שמדובר במותג שיש לשים לב אליו. נסו לחשוב על דרכים יצירתיות בהן “תחנכו” הגולשים לחפש את שם המותג שלכם.

ציטוטים ואזכורים

210. המטרה החשובה ביותר, כאשר מנסים לשפר את דירוג האתר, היא לקבל לינקים מאתרים. ככל שהלינקים יותר חזקים, כל השפעתם על דירוג האתר שלכם חזקה יותר. יחד עם זאת, לא תמיד ניתן לקבל לינק וגם כאשר מזכירים את שם המותג שלכם באתרים אחרים, זה שולח לגוגל אותות חיוביים.

עסק עם מיקום פיזי

211. בעידן של היום, בו ניתן לעבוד באמצעות הרשת בכל מקום ומכל מקום, הוא עידן מבורך אשר תרם ללא מעט עסקים להתרומם. יחד עם זאת, מרבית העסקים עדיין בעלי מיקום פיזי והצגת הכתובת שלו לצד חשבון גוגל+, הוא סממן מותג חזק מאוד. אם יש לכם עסק בכל כתובת, הציגו אותה באתר שלכם.

פקטורים שליליים

ביקורות שליליות

212. כעסק, תמיד כדאי שהלקוחות יהיו מרוצים ואם לא, לנסות לטפל בזה באופן פנימי ולמנוע הצבת ביקורות שליליות. כאשר יש ביקורות שליליות באתרים, סביר והאתר יסבול מהשפעות בטווח הארוך.

מייסד ומנכ”ל אימוג’ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם. בשנת 2013 הקים שי את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק דיגיטלי למגוון רחב של חברות ועסקים.