איך להשתמש נכון ב-Google Optimize להריץ ניסיונות באתר שלך, בתוך מספר דקות

כמפתח וורדפרס, אתה תמיד מחפש אחר דרכים חדשות לשפר את זרם העבודה כמו גם תוצאות פרויקטים. אנחנו כבר יודעים ש- A/B testing יכול לעזור עם זה.

הבעיה עם הרבה מכלי בדיקות A/B, היא שהם נוטים לעלות המון כסף והם לא תמיד משתלבים באופן חלק עם אתרי הוורדפרס או האנליטיקה שאנחנו אוהבים. אבל, נחשו מה? הנה מגיעה חברת גוגל עם פתרון חדש לשנות את כל זה (הפתעה, הפתעה!)

התשובה של גוגל ל A/B testing נקראת Google Optimize.

אם לא שמעת עדיין על זה, זה ככל הנראה מפני שכלי זה סיים את שלב הבטא שלו רק בשנה שעברה. עובדה זו אינה אומרת שמוקדם מדיי מלאמץ את הכלי הזה; למעשה, מספר קולגות שלנו כבר החלו להשתמש בכלי A/B testing באתרים שלהם והם אינם מפסיקים לשבח ולהלל אותו.

Google Optimize הוא חינמי לשימוש ומציע הצגה נהדרת לעולם של A/B testing. Google Optimize 360 היא גרסת הפרימיום של הכלי וזו שתעזור לקחת את בדיקות האתר שלך ואת יכולות ההתאמה האישית לגבהים חדשים – כאשר אתה תהיה מוכן.

שנחקור את הכלי החדש שיש לגוגל להציע? אנחנו חושבים שכן

מהו Google Optimize ?

Google Optimize הוא כלי בדיקות A/B המשתלב ישירות לחשבון הגוגל אנליטיקס שלך. למעשה, זו הייתה רק שאלה של זמן עד שגוגל הייתה עושה את המעבר למרחב הזה – וזהו כלי פנטסטי ברמת הנוחיות שלו ועוצמתי לאתחול.

להלן מספר סיבות מדוע אנחנו חושבים שמפתחי וורדפרס צריכים להתחיל לעשות שימוש בכלי Google Optimize כבר עכשיו:

1. זה בחינם (לפחות עד שתהייה מוכן להתחיל להשתמש בגרסת ה- 360).

2. הכלי משתלב ישירות עם גוגל אנליטיקס וזה אומר שאתה תוכל ליצור A/B testing המבוססות על עובדות וביצועי האתר שלך האמיתיים ולא על סמך ניחושים.

3. מאוד קל להקים ולהגדיר זאת מכיוון שכל שעליך לעשות הוא להוסיף שורת קוד אחרת לחשבון הגוגל אנליטיקס שלך. אתר בשם The Motley Fool, משתמש ב Google Optimize כבר לא מעט זמן עבור אופטימיזציה והוא גורס כי הכלי חוסך להם ימים בפריסת A/B testing שלהם (מיומיים או שלושה ימים לעשר דקות בלבד!)

4. אבחנה בתוצאות היא מאוד מהירה. במקרה בוחן אותו ציינו קודם (אתר Motley Fool), נצפתה עלייה של 26% בעמוד ההזמנות של הניוזלטר שלהם.

5. בדיקות ה A/B ניתנות לשינוי באופן פשוט, כגון שינוי צבע של כפתור מסוים או משהו מתקדם הקשור בדמוגרפיה או שינוי התנהגותי.

6. הגדרת בדיקות A/B יכולה להיות מותאמת לחלוטין. באם תעדיף לעבוד בעזרת ממשק עריכה חזותי, ניתן להשתמש באופטימיזציה של WYSIWYG. לחילופין, באם תעדיף לייצר את הבדיקות A/B שלך באמצעות קוד, ישנה אפשרות לעשות זאת באמצעות HTML, CSS או עריכת Java Script.

7. האופטימיזציה מגיעה עם דיאגנוסטיקה בזמן אמת, בתוך העורך החזותי כך שניתן לראות בעיות פוטנציאליות עם הבדיקות שלך טרם הרצת אותן.

8. יכולות A/B testing עבור מובייל כלולות.

9. Optimize 360 כוללת מבט מעמיק יותר עבור המידע והתאמה אישית בהסתמך על אפשרויות פילוחים מתקדמות.

אחת מהעובדות הידועות היא שבעלי אתרים יהיו אבודים בלי גוגל אנליטיקס. רק התבוננות על התנהגות הגולשים, מספיקה על מנת להעניק לך רעיון על מה עובד באתר הוורדפרס שלך ומה פחות. אבל, כעת יש כלי A/B testing שעובד בתיאום ובשילוב עם אנליטיקס? יהיה זה מטופש לא לתת לזה ניסיון.

איך להקים ולהשתמש ב Google Optimize באתר הוורדפרס שלך

התחלת העבודה עם Google Optimize קלה אם יש לך כבר חשבון אנליטיקס. ביצוע בדיקת A/B הראשונה שלך ב- Google Optimize? קלה בדיוק כך! בואו נעבור על השלבים.

שלב מספר 1: הקמת החשבון שלך

שלב 1

תחילה, וודא כי אתה מחובר לחשבון הגוגל המקושר לאנליטיקס שלך.

לאחר מכן, גלוש אל אתר Google Optimize ובחר את האופציה בה אתה מעונין. אם זוהי הפעם הראשונה בה אתה משתמש ב Google Optimize, בחר את האופציה החינמית עד שתרגיש נוח מספיק עם הכלי הזה ולהתמודד עם premium 360 (תוכנית בתשלום).

תכנית בתשלום

הקלק על "התחלה" בעמוד הבא. כעת, יוצגו בפנייך שני עמודי הגדרות נוספים – הראשון הוא העדפות התראות מייל והשני הוא עבור העדפות חשבון הדאטה. מלא את ההעדפות שלך ואז המשך.

שלב מספר 2: חבר את חשבון האנליטיקס שלך

שלב 2 - גוגל אנליטיקס

למרות, שהעמוד הבא מאפשר לך להריץ ניסוי חדש (או בדיקה), מוטב שתחבר את הנכס שלך ראשית כך שתוכל לנצל את חיבור האנליטיקס לחיבור Optimize.

על מנת לעשות זאת, הקלק על Link Property

link property

באם אתה מחובר באמצעות חשבון הגוגל הנכון, אתה אמור לראות את האתר שלך מופיע תחת נכסי גוגל אנליטיקס. באם לא, פתח את התפריט הנגלל ובחר את החשבון הנכון (או חזור אחורה והתחבר לחשבון הגוגל עם כתובת המייל הנכונה). סמן את תיבת All Web Site Data ואז הקלק על כפתור החיבור ("Link").

שלב מספר 3: קשר את האתר שלך

שלב 3 - קשר את האתר

לפני שתשוב לעמוד הראשי של Google Optimize, אתה תצפה בחלון קופץ (פופאפ) המבקש ממך להוסיף את מקטע Optimize לאתר שלך. בנקודה זו, ניתן לדלג על שלב זה, אך לא תוכל להריץ בדיקות מבלי ש Optimize יקבל גישה ישירה להריץ את הניסויים. אז, גש והקלק על Get Snippet.

שתי פיסות קוד יתקבלו: ה "תוסף" של Optimize וקוד המעקב של אנליטיקס. זה יראה כך:

קשר את האתר

אתה צריך להשתמש רק באחד מהשניים. במידה ותרצה להחליף את כל קוד המעקב של אנליטיקס, אתה יכול להחליף אותו במלואו או שאתה יכול להחליף את קוד הפלאגין היחיד.

ברגע, שהחלטת כיצד אתה רוצה לנהל זאת, גש אל הוורדפרס ועדכן את קוד המעקב עבור כל העמודים עליהם תרצה להריץ בדיקות (אם לא כל העמודים). ניתן לראות על כך עוד כאן.

שלב מספר 4: הוסף את קטע ההסתרה של הדף

בעמוד הבא, גוגל מציע, שיוזרים יוסיפו קטע קוד מסתיר עבור העמוד, לפני קוד האנליטיקס. זה יראה כך:

<!– Page hiding snippet (recommended) –>
<style>.async-hide { opacity: 0 !important} </style>
(function(a,s,y,n,c,h,i,d,e){s.className+=' '+y;h.start=1*new Date;
h.end=i=function(){s.className=s.className.replace(RegExp(' ?'+y),")};
(a[n]=a[n]||[]).hide=h;setTimeout(function(){i();h.end=null},c);h.timeout=c;
})(window,document.documentElement,'async-hide','dataLayer',4000,
{'GTM-GOOGLE OPTIMIZE GOOGLE OPTIMIZE GOOGLE OPTIMIZE ':true});

זה על מנת להבטיח שאין בעיות עם טעינה איטית של התוכן או הבהובי עמוד, כאשר משתני הבדיקה מוגשים לגולשי האתר שלך.

שלב מספר 5: תוסף הכרום

תוסף כרום

במידה ואתה רוצה לעשות שימוש בממשק העריכה החזותי של Google Optimize, תצטרך להתקין את תוסף הכרום.

שלב מספר 6: הגדרת ניסוי

ברגע שהגדרת הכל ב: אנליטיקס, וורדפרס ו Optimize, הגיע הזמן להגדיר את בדיקת ה A/B הראשונה שלך.

הקלק על Create Experiment

צור ניסוי

בשלב הבא, הקש את פרטי הניסוי שלך. הקלק על יצירה כאשר סיימת.

שם לניסוי

הענק שם לניסוי שלך

במסך הבא, תצטרך להגדיר את כל הפרטים עבור הבדיקה שלך

שם לניסוי

גוגל מחייבת כי כל הפרטים יוזנו לפני שתוכל להריץ את הבדיקה, בין יתר הפרטים:

  • שמות הגרסאות. אמורים להיות: שם מקורי אחד (אותו לא תוכל לשנות) ואז כמה גרסאות שתרצה מאותו אלמנט. שים לב: זה עלול להשתנות ותלוי בסוג A/B test שבחרת מסך הקודם.
  • בכל גרסה, יש לבחור את אחוז המבקרים, שתרצה להציג לו את העיצוב החלופי. באופן אוטומטי תתבצע חלוקה שווה בין כל המבקרים.
  • הקש יעד עיקרי אחד עבור הניסוי שלך. במידה וכבר יצרת מטרות בגוגל אנליטיקס, תוכל לבחור אחת מהן או שתוכל לבחור צפיות דף, משך פעילות באתר או חזרות/יציאות.
  • תחת יעדים ("Objectives"), הזן את התיאור ואת ההשערה שלך.
  • תחת מיקוד ("Targeting"), תוכל לשנות את הכמות האחוזים של המבקרים להם תרצה להציג בדיקה זו בנוסף.
  • במידה ותרצה כי פעולה ספציפית תפעיל את הבדיקה, ניתן להגדיר זאת תחת “When” ולהגדיר כלל חדש. גם במידה ואין פעולות מיוחדות, יש להגדיר את התאמת ה- URL תחת תנאים נוספים ("Additional conditions"). אבל, קח את הזמן ובדוק את כל הפרמטרים של התנאים השונים בהם אתה יכול לשחק. גיאוגרפיה, טכנולוגיה, קוקיז, משתני ג'אווה סקריפט וכל מה שבשל ללקיחה.

ברגע בו "לכדת" את כל פרטי הבדיקה שלך, הקלק על כפתור שמירה.

שלב מספר 7: התאמה אישית של גרסאות

ברגע ששמרת את הבדיקה שלך, אתה יכול לגשת להתאמת הגרסאות שלך. פשוט הקלק על איזה משנה, שתרצה להגדיר ואתה תועבר לממשק העריכה הוויזואלי באתר שלך.

ישנו סרגל עליון, שרץ לאורך כל האתר במצב החזותי והוא אומר לך היכן הבדיקה שלך, באיזו גרסה אתה עובד ובאיזה מכשיר אתה צופה בשינוי.

הסרגל הקטן יותר הממוקם מתחת, יאפשר לך לדעת איזה אלמנט אתה עומד לערוך בגרסה זו – ואתה יכול לעשות זאת באופן ישיר באמצעות העורך החזותי ב CSS (הקלק על האייקון: < > הנמצא מימין).

התאמה אישית

בעורך החזותי, הקלק על האלמנט אותו אתה מתכנן לשנות. אתה תראה תיבת אלמנט קופצת בצד הימני של המסך. הגדר את השינויים לאלמנט זה בתוך התיבה. ברגע שסיימת. הקלק על כפתור השמירה הממוקם בפינה הימנית העליונה.

על מנת להגדיר גרסאות אחרות בבדיקה שלך, אתה צריך לחזור למסך לוח העריכה של Optimize, הקלק על תיבת הגרסה הממוקמת באמצע העליון של הסרגל העליון.

כאשר אתה באמת מוכן להשיק את הבדיקה, לחץ על כפתור החץ הקודם בסרגל העליון וחזור אל Google Optimize.

שלב מספר 8: תצוגה מקדימה של הגרסה

תצוגת גרסה

לפני השקת הניסוי שלך, צפה באופן מקדים שוב על מנת לוודא כי אכן הכל כפי שאתה רוצה שיהיה. תחת Variants, הקלק על אייקון שולחן העבודה ואז בחר את המכשיר ממנו תרצה לצפות בשינויים: האפשרויות הן מובייל (מכשיר נייד), טאבלט או WEB.

שלב מספר 9: השקת הניסוי

כאשר אתה מרוצה מה- A/B test שלך, אתה יכול להוציא את הניסוי מסטטוס טיוטה ולהשיק אותו. גש אל סרגל הטיוטה האפור והקש על התחלת ניסוי ("Start Experiment").

כאשר הבדיקה הושקה, תוכל להזין את תאריך סיום הבדיקה, על מנת שהיא לא תפעל ללא הגבלת זמן. זאת ניתן לבצע בסרגל התזמון הצדדי.

מסיימים

כמו בכל A/B test שתריץ על האתר שלך, תרצה לעקוב אחר הדוחות והתוצאות בימים הראשונים על מנת לוודא כי הבדיקה פועלת כראוי; במילים אחרות, שכל הגרסאות אכן מוצגות לכל המבקרים באתר שלך.

ברגע שתבטיח שהכל פועל כראוי, אתה יכול לגשת ללשונית הדוחות ב Google Optimize – לאחר שחלף מעט זמן, על מנת להעריך את התוצאות ולבצע החלטות לגבי אלו מהגרסאות של האתר שלך אתה רוצה לשמור.

כתבות אחרונות

משרד פרסום להגדלת החשיפה של העסק

הסביבה הפרסומית והשיווקית לעסקים בישראל הינה דינאמית ומשתנה, אשר מציבה אתגרים חדשים על בסיס יומי - הן מבחינת התחרות בין חברות ועסקים המציעים שירות או מוצרים דומים והן מבחינת החשיפה בפלטפורמות השונות, המכתיבות חוקים חדשים, חדשות לבקרים. לצד אלו, עומד ...

משרד פרסום דיגיטלי

הופעת משרדי הפרסום הדיגיטלי נראית כחלק בלתי נפרד מהחיים לחלק נכבד מאוד מהאוכלוסייה כיום. המדיה הדיגיטלית והפרסום האינטנסיבי באינטרנט, אשר התפתחו באופן מסחרר במהלך שני העשורים האחרונים, אף גרמנו לנו לשכוח כיצד התנהל תחום הפרסום לפני כן - בעידן בו ש...

קידום אתרים אורגני - 7 טיפים להצלחה מהירה

קידום אתרים אורגני היא מלאכה מורכבת. יש כל כך הרבה דברים שצריך לעשות כדי להופיע סוף סוף בראש עמוד תוצאות החיפוש של גוגל (ושל מנועי חיפוש אחרים). צריך לוודא שהקוד שלך כתוב ללא רבב, שיש באתר הרבה תוכן ושעולה תוכן חדש כל הזמן, וכמובן לדאוג שיהיה לכם פרו...