פרסום במפות גוגל – המדריך המלא

אנו בטוחים שאם הגעתם למאמר הזה, זה אומר שגם אתם רוצים לפצח את השיטה ולהצליח להחזיר את ההשקעה בעלויות הפרסום. אז אתם לא לבד ואנחנו, חברת אימוג’ו, כאן כדי לעזור לכם להצליח להפעיל טקטיקות שיווקיות מניבות ואפקטיביות והפעם: פרסום במפות גוגל.

קצת רקע: בשנות ה-90, פרסום אינטרנטי לא היה בשיאו ורבים עדיין פחדו מהרשת. התוצאה של פחד המפרסמים ובעלי העסקים שכן העזו ופרסמו, הייתה מטורפת מבחינת אחוזי הצלחה; יותר מ 85% אחוזים פתחו מיילים שיווקיים (ניוזלטרים) ועלויות קליק ב-AdWords היו כה נמוכות עד שמדובר על סנטים בודדים למילות הכי חזקות. רק כדי שנסבר לכם את האוזן, מילים חזקות כיום, יכולות להגיע לעשרות שקלים ואחוזי פתיחת ניוזלטר עומדים על פחות מ-4%!

כיום, אנחנו כבר בשנות ה- 2000 ועסק שאינו מפרסם ברשת ולא מפרסם בשיטות הפרסום החדישות, כנראה שירוויח פחות מאחרים. אם גם את או אתה, בעלי עסק ואתם רוצים לגייס לקוחות ולא פשוט “לתת” אותם למתחרים שלכם (שכן יודעים איך לפרסם ומתי), קראו טוב טוב את המאמר הבא…

באמצע שנת 2016, חברת גוגל השיקה אופציות לפרסום מקומיות וזה אומר פרסום במפות גוגל. מדובר באפיק פרסומי מטורף לכל בעלי עסקים פיזיים (=חנויות). למעשה, גוגל שינתה את חוקי המשחק (שוב) ומאפשרת לבעלי חנויות לפרסם על גבי המפות שלה. כך שאם נניח גולש חיפש אחר “חנות צעצועים בתל אביב”, מיד נגלה לעיניו עמוד ובו 3 תוצאות מהמפות עצמן עם סימון המיקום על גבי המפה.

תוצאות חיפוש בגוגל מפות

מעבר לתוצאות הראשונות הללו, קיימת האופציה של רשימה מורחבת למיקומים נוספים בתוך החיפוש הלוקלי של מפות גוגל. שם, יוכלו הגולשים להקיש ולראות תוצאות ממומנות במיקומים העליונים.

רשימה מורחבת גוגל מפות

אחד הנתונים המדהימים, שגוגל חלקה באחת מפסגות הביצועים שלה, היה שיותר מ 92% מסך כל המכירות הקמעוניות בארצות הברית, בוצעו באופן לא מקוון. נתון נוסף שגוגל חלקה היה שהחזר השקעה גבוה יותר, מושג באמצעות מכירות לא מקוונות על ידי מה שנקרא offline foot traffic  בהשוואה למכירות סחר אלקטרוני.

מרבית הלקוחות, אומנם נעזרים ברשת על מנת להחליט מהיכן ומה רוכשים אך לא מעט מהם עדיין מעדיפים לבצע את הרכישה בחנות עצמה. קצב הגדילה של תוצאות מובייל מבוססות מיקום, גדל ב 50% יותר מאשר קצב גדילה של כל תוצאות החיפוש האחרות בגוגל.

חשוב להבין ולדעת כי כשליש מכל החיפושים המבוצעים בגוגל, קשור בדרך כלשהי למיקום.

המסקנה המתבקשת היא שגוגל, מכפילה את עצמה בכל הקשור לחיפוש מקומי. בנוסף, אם אתם גולשים בגוגל ומבצעים חיפושים, לבטח שמתם לב כי ניתן גם לפרסם באמצעות סיכות המפות הממומנות – אותן סיכות הנראות על המפה ומציינות מיקומים.

הסיכות הממונות מאפשרות הצגה של מבצעים והנחות בנוסף לסיכה עצמה המצביעה על המיקום ומושכת את עין הגולש והתמונה של העסק.

אם אתם בעלי עסקים עם חנות פיזית, שיווק ופרסום באמצעות גוגל אדוורדס במפות, וסביר ותהייה אחת מההחלטות השיווקיות הטובות ביותר שאיי פעם תעשו.

כהרגלה בקודש, הציגה גוגל מספר מקרי בוחן. אחד מאותם מקרי בוחן דיבר על מותג ניסן בממלכה המאוחדת (UK) אשר גרס כי 6% מכל תוצאות מודעות המובייל הסתיים בהגעה אל הסוכנות – וזה העלה את החזר ההשקעה פי 24!

בעזרת מספר צעדים פשוטים, גם אתם יכולים להקים קמפיין אדוורדס במפות גוגל, ולהפוך משתמשים מקוונים למכירות לא מקוונות.

הקמת קמפיין גוגל אדוורדס בגוגל מפות

אנשים רבים עושים שימוש במפות על מנת לאתר עסקים מקומיים, כגון מסעדות או חנויות הקרובות למיקום בו הם נמצאים. בעזרת קמפיין במפות של גוגל, אתם בעצם עוזרים לאותם אנשים לאתר אתכם ביתר קלות ולבחור בכם כיעד – פשוט מראים להם שאתם קיימים ושווה לבקר אצלכם. חשוב לזכור כי המפות גם מעניקות מידע רב על דרכי ההגעה, מצב התנועה ועוד, וזה אומר שכל המידע הנדרש עבור אדם על מנת להגיע אליכם, נמצא במפות עצמן ואתם רק צריכים להיות שם.

מחקר הראה כי כמחצית מהלקוחות ביקרו בחנות בתוך יום אחד מביצוע החיפוש הלוקאלי בטלפון שלהם. חשוב להבין, אנשים מושפעים מאוד ממה שהם רואים כאשר הם מחפשים באופן לוקאלי ולכן הקמת קמפיין במפות גוגל, יעזור לכם כבעלי עסקים, להבטיח כי הם יראו את העסק שלכם בראש הרשימה המוצגת להם – עסק שבכל מקרה הם מחפשים אחריו ולמעשה “חסכו” לכם את מרבית מאמצי השיווק.

ישנם שני מיקומים שונים, בהן המודעות יכולות להופיע במפות:

בתיבת החיפוש:

פרסום בתיבת החיפוש - גוגל מפות

ובמפה עצמה:

פרסום בגוגל מפות

מהמפה עצמה, לקוחות פוטנציאלים יכולים גם להתקשר אליכם, לצפות בביקורות, לראות מה הן שעות פתיחת העסק שלכם ועוד מידע חיוני רב אותו הם צריכים לדעת.

כדי להציג מודעות במפות גוגל, יש להפעיל את הרחבות המיקום לחשבון האדוורדס, הנה הדרך הנכונה לעשות זאת:

הקדמה: מהן הרחבות מיקום?

הרחבות המיקום, הן בעצם מה שמאפשר להציג את המידע על העסק (כגון: כתובת, דרכי התקשרות, דירוג ועוד) שלכם על גבי מפות.

באמצעות הרחבות המיקום, גולשים יכולים לקבל בקליק אחד את הוראות ההגעה אל העסק שלכם, באמצעות מכשיר הטלפון החכם שלהם או להתקשר אלייך ישירות ולא יצטרכו לזכור את מספר הטלפון או לרשום אותו – אלא פשוט להקליק ועוד מידע חיוני נוסף. גוגל, מאפשרת את הרחבות המיקום על מנת לעודד גולשים לבקר בחנויות השונות ולהעניק להם את כל המידע הדרוש.

בנוסף, הרחבות המיקום מאפשרות את הצגת העסק שלכם בטקסט עשיר, בשונה מנראות תוצאות חיפוש רגילות. מטה, תוכלו לראות דוגמה לאופי הצגת עסקים בהם הרחבות המיקום פעילות:

google maps

על פי גוגל, מודעות עם הרחבות לוקאליות, משיגות עלייה של כ- 10% בשיעורי הקליק – וזהו נתון מטורף.

עבור מאמצי הקידום האורגני שלכם, מודעות עם טקסט עשיר, נהנות מתעדוף של גוגל עצמה כאשר מדובר על קביעת הדירוג של גוגל.

שלב מספר 1: הגדרת הרחבות מיקום

גוגל משתמש בכלי הנקרא “גוגל לעסק שלי” על מנת לעזור ללקוחות למצוא את העסק שלך ברשת. כלי זה, מאפשר לכתובת הייחודית של העסק שלך, להיות זמינה לקמפיין גוגל אדוורדס וכך מתאפשרת יצירת מודעות אשר יוצגו באופן לוקאלי.

טיפ קטן: גם אנכם עומדים להרים קמפיין בגוגל מפות, עשו שימוש בגוגל לעסק שלי ושפרו את נראות ומקצועיות העסק שלכם.

גוגל לעסק שלי, מאפשר לך גם לעקוב אחר המידע על העסק שלכם (כגון: נתוני צפיות, קליקים, שיחות וגם לדעת כמה אנשים מקבלים הוראות הגעה אל העסק שלך), לנהל את חוות הדעת על העסק שלכם ועוד.

הצעד הראשון להגדרת הרחבת המיקום הוא קישור חשבון האדוורדס שלכם לגוגל לעסק שלי.

התחברו אל חשבון האדוורדס, הקיוש על לשונית “Ad Extensions”, בתפריט הנפתח בחר:“View: Location extensions”, לאחר מכן הקישו על המשך ועל “+ Extension.”. כעת תתבקשו לחבר את חשבון גוגל לעסק שלי לחשבון האדוורדס.

בשלב זה, עליכם לוודא כי אכן מיקומי גוגל לעסק שלי, מסונכרנים. בדרך זו, כל המודעות בקמפיין האדוורדס שלכם, יציגו נתונים מקומיים וזה יעזור לכם להגדיל מכירות פיזיות בעסק הפיזי שלכם.

על מנת לסנכרן את המיקום החשבון גוגל לעסק שלי, חפשו אחר החשבון שלכם תחת “Account extension” ואז תוכלו לראות את כל הכתובות שסונכרנו. במידה ואין אתם רואים את החשבון שלכם שם, הקישו על “+ Extension” על מנת לחבר את חשבון גוגל לעסק שלי (שלכם).

google my business locations

החל מהרגע, שבו קישרתם את חשבון גוגל לעסק שלי, הכתובת שלכם מותרת להצגה בכל מודעת טקסט בחשבון שלכם.

זכרו: אם נתון כלשהו השתנה בעסק שלכם, עדכנו זאת באופן מיידי ככל האפשר בחשבון גוגל לעסק שלי וזאת מכיוון שעדכון נתונים יכול לקחת עד חודשיים.

צפו בקטע וידיאו הקצר של גוגל על כיצד לעשות זאת:

ברגע בו, אתם מחוברים לחשבון גוגל לעסק שלי, בחרו את הכתובת שתרצו לעדכן והקליקו על “מידע” בראשית העמוד.

בחרו את החלק אותו תרצו לשנות והזינו את המידע החדש בתוך התיבה.

כמו כל ארגון בסדר גודל כה גדול של גוגל, עדכון נתונים עלול לארוך זמן רב (עד 60 יום) ולכן חשוב מאוד לעדכן את המידע, אם השתנה, בהקדם האפשרי.

שלב מספר 2: מיקוד ספציפי עבור המודעות שלך

כעת, לאחר שיש לכם את הרחבות המיקום, אתם תגלו עולם ומלואו של שימושים שונים ונוספים, מעבר להצגת נתוני העסק שלכם. למעשה, תוכלו להגיע למצב בו בחרתם מרחק מיוחד סביב העסק שלכם, בו יוצגו המודעות שלכם ואפילו תוכלו לבחור בידים (הצעות מחיר) שונים עבור גולשים הנמצאים במיקומים שונים. לפיכך, תוכלו להחליט לתת ביד גבוה יותר לגולשים הנמצאים במרחק קטן יותר מהחנות שלכם ובעצם להתמקד בגולשים בעלי פוטנציאל המרה גבוה יותר.

כמו כן, ניתן למקד גולשים על פי מילות מפתח כמו קמפיין אדוורדס “מסורתי”. זוהי בהחלט אחת הדרכים היעילות ביותר להמיר גולשים ברשת ללקוחות פיזיים.

מיקוד אזורים מסביב לתוספי המיקום שהוגדרו –  יש להיכנס תחילה לחשבון האדוורדס. לאחר מכן יש לבחור “מסעות פרסום”, בחירת שם מסע הפרסום שיש לערוך ואז להקיש על כרטיסיית “הגדרות”, שבמסע הפרסום.

תחת “מיקומים”, הקישו על “עריכה” ואז תיבת טקסט תופיע.

בתיבה זו, הקישו על “קבוצות מיקום”. בתפריט הנפתח, תחת בחירת “סוג קבוצת מיקום”, בחרו את ה “מיקומים שלי”.

משם, תוכלו להזין את הרדיוס סביב העסק שלך, שתרצו למקד אליו ולהציג עבורו את המודעות שלכם.

כפי שיש לבצע אופטימיזציה לכל קמפיין, גם כאן יש לעשות זאת. לאחר, שנאגר מספיק מידע על כמה תנועת רגליים (לקוחות אשר הגיעו לחנות עצמה), המודעות שלכם יצרו, אלו מיקומים הומרו הכי טוב וכדומה, יש לערוך את הבידים בהתבסס על מידע זה ולתת ביד גבוה יותר למה שעובד הכי טוב.

מיקום הבידים נמצא תחת הגדרות -> מיקומים ושם ניתן להתאים ולשנות את הבידים.

חשבון האדוורדס

מקור : CPC Strategy

 

שלב מספר 3: שימוש במילות המפתח הנכונות בקמפיין שלך

כאשר צמצמתם את טווח המיקום למיקום הספציפי הנדרש, יש להתחיל לבחור מילות מפתח, שעתידות להגדיל את מספר הקליקים על המודעות שלכם וגם לגרום למעורבות גדולה ביותר.

כאשר מדובר על מיקוד למיקום ספציפי, חשוב מאוד לבחור מילות מפתח שהן דומות למה שגולשים מחפשים, הן לוקלית והן עבור העסק שלכם.

מכיוון שהמטרה היא לגרום לטראפיק (תנועת חיפוש) אשר בסופו של דבר יהיה תנועה פיזית בשטח, להגיע לחנות הפיזית שלך, מילות המפתח שיש לבחור צריכות להיות קשורות כמה, שיותר לחנות שלך.

איתור ובחירת מילות מפתח ספציפיות ככל האפשר, יעזור לכם להגיע לקהל יותר ממוקד וככזה שיש לו פוטנציאל רכישה גבוה יותר. למשל:

נניח ואתם בעלי פיצרייה כשרה – מילת מפתח כגון: פיצריות כשרות, תהייה מילת מפתח ממירה.

לא מעט פעמים, קהל היעד מבצע חיפושים רחבים יותר ובעל עניין לרכישת מגוון מוצרים. על מנת להצליח להמיר ולהגיע גם אל קהל יעד זה, יש לעשות שימוש במילות מפתח רחבות יותר כגון: מסעדות מזון מהיר בעבור הפיצרייה שלכם או כלי בית עבור חנות האקסוסריז שלכם.

יחד עם זאת, עליכם להכיר היטב את קהל היעד שלכם ולדעת האם אכן יש טעם בשימוש במילות מפתח רחבות, מכיוון שלא תמיד זה המקרה. ישנם גולשים המחפשים אחר שירות או מוצר ספציפי מאוד וכזה שלא נכלל תחת הגדרה רחבה, כגון: עורכי דין – שכן אדם הזקוק לעורך דין זקוק לעורך דין בעל התמחות ספציפית: עורך דין אזרחי או עורך דין מקרקעין.

במקרים מסוג זה, יהיה יותר נכון להתרכז במילות מפתח ספציפיות ולא רחבות.

דבר נוסף, אותו ניתן לעשות על מנת לשפר את ביצועי הקמפיין שלכם הוא קיבוץ מילות מפתח דומות לקבוצות מודעות, וזה יצליח להציג תוצאות רלוונטיות יותר בחיפוש אותו מבצעים הלקוחות הפוטנציאלים.

הבה נפשט זאת לדוגמא רלוונטית:

במידה ואתה בעלים של משרד עורכי דין ובו עורכי דין העוסקים במספר התמחויות ובין אלו: מקרקעין, משפחה וחוזית. מה שנכון יהיה לעשות הוא ליצור קבוצת מודעות לכל התמחות; קבוצה אחת לעורך דין מקרקעין, קבוצה נוספת של עורך דין משפחה ועוד. קבוצת המודעות יכולה ואף צריכה, לכלול חיפושים שכיחים עבור ההתמחויות הקיימות אצלך במשרד.

במידה וכל מילות המפתח מקובצות תחת קבוצת מודעות אחת, אזי לקוחות אשר חיפשו אחר עורך דין מקרקעין למשל, עלולים לראות מודעות להתמחות אחרת.

זה יעזור להבטיח שאתם מציגים מודעות נכונות ללקוח הנכון.

מסקנות

רוב הבאז התקשורתי אותו אנחנו שומעים כיום, נוגע לכל מה שקשור בשימוש בערוצי המדיה החברתיים הנכונים, יצירת תוכן וניצול פלטפורמות שונות, כגון סנאפצ’ט וכל זה נכון. הטמעתן של אסטרטגיות כגון תוכן שיווקי, יכולות להאיץ ולהכפיל את העסק שלכם.

אך, וזה אך גדול, עבור בעלי עסקיים מקומיים, הכל מתרכז בכמה אנשים אכן הגיעו לחנות וביצעו רכישה. זה עלול להיות מורכב להבין כיצד ניתן לנצל תוכן או מדיה חברתית, למשיכת לקוחות אל העסק שלך וביצוע רכישה.

עם זאת, מיקוד אדוורדס במפות גוגל, הוא אחד הפירות התלויים בתחתית עבור בעלי עסקים מקומיים.

גוגל, טוענת ש:

  • כמעט שליש מתנועת החיפוש במנוע החיפוש שלה, קשור באופן כלשהו למיקום
  • כמחצית מהלקוחות הפוטנציאלים מגיעים לחנות פיזית בתוך יום אחד מביצוע חיפוש מידע לוקאלי בעזרת הטלפונים החכמים שלכם.

אם כך, כאשר מדובר על ביצוע חיפוש מקומי, הלקוח הפוטנציאלי כבר בעל צורך ברכישה ואתה כבעל עסק לא צריך לשכנע או להתאמץ על מנת לגרום לו לרצות לרכוש משהו – הוא כבר רוצה ומחפש אחריו! כל שעליכם לעשות הוא לגרום ללקוח הפוטנציאלי לדעת שאתם קיימים ושאתם קרובים אליו – הצבת מודעות במפות גוגל, היא בהחלט הדרך הקלה והנכונה לעשות זאת.

 

שי בנקהלטר
מייסד ומנכ”ל אימוג’ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם. בשנת 2013 הקים שי את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק דיגיטלי למגוון רחב של חברות ועסקים.