מתי קישורים מתחילים להשפיע על דירוג האתר?

עד עכשיו, כל מקדם אתרים שהיית שואל על משך הזמן שלוקח לקישור להשפיע על דירוג האתר, סביר שהתשובה הייתה עשר שנים אך בימים אלו, בהם האלגוריתם, החומרה והתוכנה השתפרו משמעותית, זמן זה התקצר.

אז מה הוא משך הזמן הנכון להשפעה על דירוג האתר? השערה מקובלת העומדת בטווח ההיגיון תהייה כ 7 עד 14 ימים.

מתי קישור מתחיל להשפיע על דירוג האתר

אם נחשוב על זה רגע ונקח בחשבון את פינגווין, אלגוריתם שעוסק בקישורים ופועל online כבר מעל שנתיים, נבין שפרק הזמן להשפעת קישור לבטח נופל מחודש. אגב, חשבו על זה, 30 ימים בעידן שלנו, זה לא נשמע לכם קצת יותר מדיי?! מעבר לכך, צריך לחשב את משך הזמן שלוקח לגוגל לסרוק ולאנדקס אתרים.

אז נניח והצבתם קישור חדש שמפנה לאתר שאתם מקדמים, כמה השפעה אמורה להיות לאותו קישור בודד, האם באמת ההשפעה הזו היא מדידה בכל פעם ובכל קישור? אנחנו לא כל כך בטוחים בכך. יחד עם זאת, חשוב לציין כי אם מדובר בקישור מאתר סמכותי איכותי ומה שנחשב קישור חזק, סביר להניח שאכן תהייה לו השפעה והיא תהייה מהירה יותר.

“חל שינוי בדירוג לאחר חודש – האם זה תודות לקישורים שהצבתי?”

אז הצבתם קישור באתר ולאחר חודש חל שינוי ואתם בטוחים שזה בגלל הקישור – האם זה בהכרח נכון? התשובה לכך אינה חד משמעית ובמיוחד שמדובר בחודש ושזה זמן ארוך מאוד (כפי שכבר ביססנו).

סיבות לשינוי בדירוג האתר

יש לא מעט סיבות שיכולות להשפיע על דירוג אתר, בין אלו נמצא שינויי אלגוריתם הליבה למשל או שינוי האתר והפיכתו לידידותי יותר למשתמש שמעניק גם חווית משתמש טובה יותר. בנוסף, מכיוון שגוגל עסוקה כל היום בלאתר אתרים רלוונטיים יותר, אולי הוחלט כי האתר מספק מענה טוב יותר מבחינת גוגל ולכן חל שינוי בדירוג.

אם ננסה לפשט זאת נאמר בפשטות כי חודש זו תקופה ארוכה מדיי ולא ניתן לדעת במדויק מה הוביל לשינוי בדירוג. בעולם קידום האתרים, יש המון סברות ולא מעט פרקטיקות הידועות כעובדות אך בסופו של דבר, אף אחד עדיין לא יודע בדיוק מלא מה מוביל לשינויים.

חשוב לציין, שישנן סיבות נוספות לשינויי דירוג ושהן אינן קשורות באופן ישיר לכל הפעולות אותן המקדם מבצע.

סיבות לשינויים בדירוג

מסקנות

חודש היא תקופה ארוכה מאוד והיא בהחלט לא מייצגת יותר כתשובה או כמשך זמן לקביעה האם הוספת קישור היא הגורם לשינוי בדירוג.

אם תבקשו מאיתנו תשובה מספרית חד משמעית אז לצערנו לא נוכל לספק אותה אבל כן נוכל להמליץ לכם להמשיך לעבוד על האתר כל הזמן, לא לעסוק בבניית קישורים שאינה איכותית ובעיקר לחשוב על התמונה הגדולה.

ככל שתציבו קישורים איכותיים ובעיקר מאתרי סמכות, הדירוג שלכם ישתפר ואנו מקווים שתצליחו להתברג במקום הראשון במהרה.

מייסד ומנכ”ל אימוג’ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם. בשנת 2013 הקים שי את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק דיגיטלי למגוון רחב של חברות ועסקים.