התקופה הנוכחית מציבה את העולם בפני שיאו של עידן המידע, ואנו נדרשים לבצע את ההתאמות הנדרשות בהתאם למגמות הללו. בימים בהם כל לחיצת כפתור על המקלדת או העכבר עשויים להשפיע על ההצלחה הכוללת של בית העסק או על המינוף של הארגון, נדמה שהשימוש בכלים עוצמתיים לצורך קידום אתרים הפך להיות כבר הכרח עבור רבים מאיתנו.

המעבר לשימוש בכלים מתקדמים ויעילים לקידום אתרים הוא המפתח לקידום של העסק כולו. כלים פופולאריים, כמו Ahrefs, משרתים את העסק בהיבטי SEO מגוונים וגם הביט של פרסום בגוגל, ומאפשרים להגדיל בין היתר את המכירות ואת הכניסות (Traffic) לאתר האינטרנט של העסק.

כיצד משרתת פלטפורמת Ahrefs את העסקים האינטרנטיים? מה כוללת אסטרטגיית הקידום של הכלי העוצמתי הזה ומהם היתרונות שלו על פני המתחרים האחרים בעולם ה-SEO?

אופטימיזציה של אתרים

כלי קידום אתרים מציעים מגוון רחב של פעולות מתקדמות למטרות מעקב ובקרה אחר דירוג תוצאות החיפוש, ניתוח מילות מפתח, כלים לניתוח אתרים ועוד אחרים.
פלטפורמות מובילות לקידום אורגני של אתרים דוגמת Ahrefs, SEMRush ו- KWFinder דואגות לשיפור מיקומי החיפוש, ולמציאת דרכים חכמות להתגבר על המידע החלקי שמנועי חיפוש כמו גוגל מעניקים לנו.

Ahrefs היא פלטפורמה מובילה למעקב קישורים, ובפועל היא מאפשרת לנו לעשות הרבה מעבר לכך. כלי קידום האתרים, שיצא לאור בשנת 2011, מאפשר גם לאלו שאינם מומחים בתחום השיווק דיגיטלי וה- SEO להשיג את הדירוג הגבוה ביותר, ולקדם את התכנים באתר באופן המהיר והיעיל ביותר תוך התחשבות בקהל היעד ובצרכים האישיים של בית העסק.

Ahrefs – חבילת קידום אתרים מגוונת

על מנת להבין לעומק את היתרונות של Ahrefs ככלי עוצמתי לקידום אתרים, חשוב תחילה לעמוד על האתגרים שבעולם ה- SEO. בתור מנוע החיפוש המרכזי, גוגל מספק לנו מידע חלקי בלבד בכל הנוגע לניתוח הקישורים, תנועה באתר, ניתוח מילות מפתח ועוד פרמטרים אחרים.

האלגוריתם המורכב של גוגל מאפשר לחברה לדרג כל אתר אינטרנט לפי מכלול שלם של פרמטרים – מילות מפתח, היסטורית חיפוש, צפיפות מילים, תקינות הקוד באתר, תוקף רישום הדומיין ועוד רבים אחרים. הבעיה היא שהנוסחה המנצחת (האלגוריתם למעשה) לעלייה בסולם הדירוג נמצאת רק בידיהם של אנשי תוכנה ואלגוריתמיקה בגוגל. עולם קידום האתרים מבוסס גם על תהליכים של ניסוי וטעייה, אך גם על שימוש מושכל בחבילות לקידום אתרים כמו Ahrefs.

מהם היתרונות של השימוש ב- Ahrefs ככלי לקידום אתרים (SEO Toolset)?

  • Site Explorer: בקצרה, מדובר בכלי אנליזה אולטימטיבי למעקב אחר המתחרים ושל כל התנועות שנרשמות באתר. הפיצ'ר, שמהווה בעצם את אחד מהיסודות של Ahrefs, ובמובן מסוים נחשב למרכיב הדגל של הפלטפורמה, מחולק לכמה סרגלי כלים נפרדים שאחראים על תחומי קידום שונים (מעקב קישורים נכנסים, מעקב דומיינים, הערכת תנועות ועוד).

Site explorer - Ahrefs

השימוש ב- Site Explorer הוא פשוט מאוד, ומסוגל לספק לכל מי שרוצה קידום אתרים איכותי הסתכלות מעמיקה ורחבה וגם תובנות עסקיות מעניינות שיעזרו לקידום האתר ובית העסק. בין היתר, הפיצ'ר מאפשר הצצה נרחבת למילות המפתח של המתחרים והדירוג שהן מעניקות, מעקב אחר קישורים של אתרים מתחרים והערכה של האיכות שלהם, מידע לגבי האופן בו המתחרים מתנהלים – החל מרכישת פרסומות PPC ועד אילו מילות מפתחות משמשות אותן לצורך מכירה?

 

מלבד אלו, Ahrefs מספק למשתמש תצוגה ויזואלית ונוחה בצורת גרפים, דיאגרמות ושאר פונקציות שעוזרות להעריך בצורה מדויקת את מספר הכניסות לאתר, מספר הדומיינים שמופנים לכל כתובת, דירוג עמודים ספציפיים ועוד נתונים ותובנות מועילות.

  • Site Audit: בקצרה, מאפשרת הפונקציה אופטימיזציה מלאה של האתר. הפיצ'ר מספק הצצה רחבה מאוד לביצועי ה- SEO באתר האינטרנט, כך שתוכלו להספיק לנחש מדוע הדירוג שלכם לא עולה, ולהתחיל לפעול על פי התובנות שהפלטפורמה מספקת לכם.

Site Audit - Ahrefs

Site Audit מאפשר לאמוד את האיכות של עמודי התוכן באתר ולהגדיר את ה- SEO Health Score – כל הבעיות האפשריות שמונעות קידום אתר איכותי וכמובן את הדרכים לפתרון שלהן. בין היתר, מציג הפיצ'ר החכם של Ahrefs בעיות שקשורות לעמודים איטיים, תגיות חסרות של HTML, איכות תוכן ירודה, איתור עמודי תוכן "יתומים" או דפים משוכפלים, בעיות שקשורות בתמונות, JavaScript או CSS וכן הלאה.

  • Rank Tracker: פונקציה נוספת שעוזרת להבין את מיקומכם בדירוג האתרים. מדובר בכלי דירוג חכם, שמאפשר גם התאמה של מילות מפתח לפי המדינה (נוח לקידום אתרים בינלאומיים למשל), התראות ודו"חות מתוזמנים לגבי הדירוג, ויזואליזציה נוחה שמספקת למשתמש מעקב אחר ממוצע הכניסות לאתר ועוד פונקציות עזר נוספות.

Rank Tracker - Ahrefs

 

מה עוד כולל השימוש ב- Ahrefs?

אינדקס ומאגר נתונים עצום שכולל טריליונים של קישורים ידועים, מיליוני דומיינים, ויחידות עיבוד מידע עוצמתיות במיוחד.
כמו כן, מציע הכלי המתקדם פיצ'רים מתקדמים לניתוח תוכן (Content Explorer).

Content Explorer - Ahrefs

לא מדובר רק בכלי לניתוח ושיפור הטקסט הקיים, אלא מעטפת רחבה שמאפשרת לנו לבחור תכנים מובילים באינטרנט שיעזרו לנו לקדם את האתר מבחינת מילות המפתח המתאימות ביותר.

מלבד אלו, ראוי לציין גם את ה-Keyword Explorer, הלוא הוא מנגנון מיוחד של Ahrefs לניתוח מילות מפתח.

Keywords Explorer - Ahrefs

הוא מציע אלטרנטיבות למילות המפתח הקיימות, מעקב אחרי אחוזי הלחיצות במאגרי הנתונים של מילות המפתח, וגם הצצה לטווח הארוך כשמדובר במילות מפתח ששווה להשקיע בהן בעתיד (על ידי מחקר אוטומטי מעמיק של מילות המפתח).

כתבות אחרונות