מגמת צריכת התוכן הויזואלי שעלתה בשנים האחרונות בפלטפורמות הדיגיטליות, השפיעה רבות על מקומו ההולך ונדחק של התוכן הכתוב בשיח הדיגיטלי ככלל בשיווק דיגיטלי בפרט. כך תפס התוכן הויזואלי מקום נכבד "על חשבונו" של זה הכתוב והיווה נדבך משמעותי בקיצור הקשב והריכוז הממוצע של הגולשים שמשתמשים בפלטפורמות אלו.

באופן די מפתיע ויחד עם זאת באיזשהו מקום אפילו מתבקש, דווקא היוצרים של אותן פלטפורמות (אינסטגרם ופייסבוק ליתר דיוק, או במילים אחרות – META), הם שפיתחו אפליקציה חדשה, המחזירה עטרה ליושנה לאותה צורת תוכן שירדה מהרדאר – התוכן הכתוב; זוהי אפליקציית Threads.

על איזה צורך עונה אפליקציית Threads?

עד כמה שצריכת התוכן הויזואלי תופסת תאוצה, הן ברמה האישית והן ברמה העסקית, עדיין קיים צורך בדיונים בנושאים שונים, המפותחים על ידי הגולשים בפלטפורמות הדיגיטליות. ההבנה שצורך זה מתממש בצורה מעולה בתוכן כתוב, היא זו שהביאה לפיתוחה ועלייתה של פלטפורמת Threads, מתוך תקווה שאותם גולשים יוכלו להתבטא ולהתחבר לאנשים בעלי דעות דומות לשלהם, או לפחות כאלו שאפשר להזדהות איתן בפלטפורמה זו.

שיווק ב- Threads

קידומים עסקיים ב Threads

כרגע הפלטפורמה משמשת את רוב הגולשים לשימוש אישי, אך לא רחוק היום שעסקים שכיום משתמשים בפרסום בפייסבוק או קידום באינסטגרם, יפרסמו את עצמם גם שם. פרסום עסקים בפייסבוק או באינסטגרם הוא שיטה שמשתמשים בה לא מעט עסקים, שרק מחכים לדבר הטכנולוגי הבא, כך שהצפי הוא שגם פניו של ניהול מדיה חברתית יקבל תפנית כעת, כשצריכת התוכן תהיה עם דגש על התוכן הכתוב.

איך זה עובד?

אמנם הפלטפורמה עדיין בחיתוליה ונדרש עוד זמן שימוש ומחקר לגבי אופיה, אך כבר עכשיו ניתן לתאר את עקרונותיה הבסיסיים ולהבין איך להתחיל להשתמש בה בשלב זה. ריכזנו עבורכם 5 עובדות בסיסיות על הפלטפורמה שלא רק יסבירו לכם עליה, אלא גם גם ישדרגו לכם את חוויית השימוש בה:

  1. בסיס הפלטפורמה – הפלטפורמה מבוססת על פלטפורמת האינסטגרם, כך שכל בעל/ת חשבון אינסטגרם, יכול/ה, דרכה, לפתוח פרופיל בפלטפורמת Threads. היתרון כאן, הוא שאין צורך להזין פרטים מחדש, הכל כבר נלקח מחשבון האינסטגרם של המשתמש/ת, כולל רשימת אנשי הקשר (לבחירתכם כמובן), כך שבנוסף לאופציית החיפוש של אנשים חדשים, ניתן לייבא את אנשי הקשר מהאינסטגרם ישירות ל Threads.
  2. זמינות עולמית – בעוד פלטפורמות שונות אינן זמינות במדינות ובמקומות מסויימים בעולם, פלטפורמת Threads מאופיינת בזמינות רחבה במדינות רבות בעולם. עובדה זו, בצירוף העובדה שהיא מתממשקת עם אינסטגרם, הופכת את ההצטרפות אליה לזמינה, מזמינה וקלה.
  3. התאמה אישית – אף על פי העובדה שהאפליקציה מבוססת על חשבון האינסטגרם שלכם ועל הנתונים הקיימים בו, במידה ותרצו לשנות את אופי אסטרטגיית התוכן שלכם ב- Threads כך שתהיה שונה מזו שבאינסטגרם, תוכלו לשנות את הנתונים הבסיסיים שלכם כגון הביוגרפיה שלכם, תמונת הפרופיל וכו'. כמו כן, תוכלו לשנות את הגדרת הפרטיות, כך שבמידה והפרופיל שלכם באינסטגרם מוגדר כציבורי, תוכלו להגדיר את הפרופיל ב-Threads כפרטי ולהיפך.
  4. הגבלת טקסט – אמנם הפלטפורמה שואפת לנתב את הקשב והריכוז של הגולשים בה לכיוון טקסט, אך היא עדיין מגבילה את כמות התווים ל- 500 (תווים! לא מילים) בכל פוסט. מכך אנו מבינים שיוצרי הפלטפורמה עדיין מודעים לקשב קצר הטווח של הגולשים ולכן מגבילים את כמות הטקסט המותרת בכל פוסט. יחד עם זאת, למרות ש Threads מבוססת על מסרים קצרים, עדיין ניתן להעלות תמונות או סרטונים (עד 5 דקות לכל סרטון).
  5. תזמון הפסקות – אחת מ"תופעות הלוואי" של הרשתות החברתיות, היא הנטייה להתמכרות שנוצרת מהשימוש התדיר בהן. יוצרי Threads מודעים לתופעה הזו ולכן פיתחו פיצ'ר שיכול לעזור עם הנושא ולהפחית את ההתמכרות. הפיצ'ר הנ"ל נקרא "תזמון הפסקות" – באמצעותו תוכלו להגדיר זמן הפסקה, בכל פעם שתרגישו שאתם מבלים בפלפורמה קצת יותר מדי זמן. פשוט כנסו להגדרות החשבון –> חשבון –> יציאה להפסקה.

תזמון הוא הכל

כמו כמעט כל דבר בחיים ככלל ובפלטפורמות דיגיטליות בפרט, לתזמון יש ערך אדיר מבחינת השימוש בהן והיכולת לבלוט ולצבור קהל עוקבים. פיתוח פלטפורמת Threads טומן בחובו הזדמנות לקבל יתרון תחרותי שגם מצייר את המשתמשים בפלטפורמה כחדשניים וגם מאפשר להם לנצל את כל היתרונות החדשניים של המגמה הנוכחית, מעצם היותה האחרונה והחדשנית ביותר בשוק. הצפי הוא שאפליקציה זו תשפיע לא רק על גולשים המשתמשים בה לצרכים אישיים, אלא גם למי שישתמש בה לניהול מוניטין עסקי, כלומר לקדם עצמו עסקית, כמו גם בפן הפרטי.

להיות עם האצבע על הדופק

על אף הנאמר מעלה, חשוב לזכור שפלטפורמות דיגיטליות באות והולכות אחת לכמה שנים ובעוד חלקן "תופסות" יותר בשווקים ובמדינות מסויימות, במדינות אחרות הן פחות מתפתחות. כך שגם אם עשיתם כל מה שצריך כדי לבלוט בפן הטכנולוגי המסויים הזה שמתפתח, במידה והוא לא צובר תאוצה לאורך זמן, בסופו של דבר, רוב הסיכויים שהפוטנציאל הגלום בו לא יתממש. מתוך הבנת המגמה הזו, יש סיכוי שגם פלטפורמת Threads היא איננה אלא טרנד חולף. אז נכון שלא ניתן להתעלם מכך, אך בסופו של דבר הצלחת הפלטפורמה תלויה בביקוש ובשימוש בה, כך שככל שאנשים יותר ישתמשו בה, כך גדל הסיכוי שהיא תישאר בסביבה.

לסיכום

כעת קשה להתעלם מהבאזז הקיים עכשיו על הפלטפורמה והאהדה הקיימת אליה מאז השקתה, אך ההמלצה היא להמשיך ולעקוב בחודשים הקרובים אחר מדד הפופולאריות שלה בקרב קהל הגולשים ועל אופי השימוש בה, כדי להבין האם ועד כמה היא כדאית לשימוש אישי והפרסומי גם יחד. רק לאחר תקופה מסויימת ניתן יהיה לראות את דפוסי השימוש של הגולשים בפלטפורמה ואופיים, וכך נוכל לדעת טוב יותר מה הכיוון אליו היא הולכת וכיצד לנתב זאת לטובתנו.

כתבות אחרונות

איך חוויית המשתמש (UX) משפיעה על קידום אורגני

החל משנת 2015, חשיבותה של חווית המשתמש, הפכה להיות אקוטית בכל מה שקשור למאמצי הקידום וה- SEO של האתר. ימי עבודת ה SEO הקלאסית, הסתיימו להם וכיום חשוב גם לחשוב על חווית המשתמש – זאת במידה ואכן רוצים לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש. גוגל אף הוסיפ...

טרגוט קהלים בפייסבוק - מדריך

בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, הפרסום דרך מדיה המונית (טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות) הולך ומאבד נתח שוק לטובת פרסום דיגיטלי הפונה לקהלי יעד מדויקים, עם מסרים שהופכים להיות יותר ויותר אישיים ו"שיחתיים". מבין כל הפלטפורמות הפרסומיות הקיימות כ...

פרסום בלינקדאין – המדריך המלא לחברות ומפרסמים

יש סיבה אחת פשוטה לעובדה שפרסום ב-LinkedIn צובר תאוצה משמעותית בקרב חברות ומפרסמים. בהמון תעשיות קהל הלקוחות הפוטנציאלי מרוכז בלינקדאין, ואותם פוטנציאלים כבר עשו בשבילכם חצי מעבודת החיפוש - הם מודיעים לעולם באיזו חברה הם עובד ובאיזה תפקיד. המידע ה...