החל משנת 2015, חשיבותה של חווית המשתמש, הפכה להיות אקוטית בכל מה שקשור למאמצי הקידום וה- SEO של האתר.

ימי עבודת ה SEO הקלאסית, הסתיימו להם וכיום חשוב גם לחשוב על חווית המשתמש – זאת במידה ואכן רוצים לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש.

גוגל אף הוסיפה לאלוגריתם שלהם את RankBrain שעושה שימוש באינטיליגנציה מלאכותית כדי להבין את המשתמש בצורה טובה יותר.

איך חוויית המשתמש (UX) משפיעה על קידום אורגני

אנחנו בטוחים שאתם עדיין חושבים לעצמכם למה ה UX כל כך חשוב ל- SEO ואם טרם הצלחתם למצוא את התשובה אז הרשו לנו לשאול אתכם את השאלה הבאה:

למה באמת צריך אתר?   – התשובה לכך היא לגייס לקוחות וכדי לגרום לגולש להפוך להיות לקוח חוזר, צריך משהו קצת יותר מאשר רק אתר, שבנוי טוב מבחינת קוד ושעובדים עליו מבחינת SEO.

כאשר מקימים אתר ורוצים שהוא יהיה אתר מוצלח, שממש מושך לקוחות ולא רק אתר יפה שכיף לגלוש בו לכמה שניות ארוכות, צריך לייצר חוויה לגולש וכזו שתמשוך אותו עד ביצוע הרכישה.

החווית משתמש של גולשי האתר זה בעצם איך שהגולשים תופסים את האתר שלכם ומה שיפיל את הפור בכל הקשור לחזרה לאתר או לא.

SEO וחווית משתמש חייבים ללכת יחד כדי שאתר יהיה באמת מצליח וזה כי SEO חייב להכיל ולהתקיים כאשר האתר נבנה עם מחשבה על חווית המשתמש, שהרי הוא זה שיגלוש בו ועבורו האתר נבנה.

אנחנו מכירים את המיתוס ש: SEO ו UX לא יכולים להתקיים יחדיו והאחד יפריע לשני אבל מיתוסים כמיתוסים נועדו להיות מופרכים.

המציאות היא שאם לא יתחשבו בחוויית המשתמש כאשר עושים SEO לאתר ולהפך, שני אלו כנראה לא יהיו טובים ואף רעים.

מילה קטנה על UX

UX זו חווית המשתמש כאשר הוא גולש באתר, תפקידה הראשי הוא לגרום לגולש ליהנות מהחוויה ולהמיר מבקר באתר ללקוח ולגרום לו לחזור לאתר שוב ושוב וכמובן להגדיל את האפקטיביות של האתר.

בנוסף, ה UX אמור לעזור לגולשים לנווט באתר בקלות ולמצוא את אשר הם מחפשים מבלי להסתבך או להתייאש תוך כדי ולנטוש את האתר לטובת המתחרה הבא בתור וכתוצאה מכך להגדיל את ה- Bounce של הדף.

UX ו- SEO – שילוב מנצח

התאמת ה UX ל SEO היא לא משימה פשוטה ולכן לא כל האתרים ברחבי הרשת מצליחים לעשות זאת.

הבה נעבור על מספר כללי אצבע לעשות זאת נכון:

(אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם כבר יודעים ומכירים את כל ה SEO שיש לעשות On Page ולכן נתמקד בחוויית המשתמש עצמה)

כלל 1: התמקדו בעיצוב מותאם SEO

  • העיצוב שלכם צריך להיות לכם לעזר ולא לגרום לחוויית משתמש רעה ולכן השתדלו לייצר תוכן שהוא מותאם, הן לקהל היעד שלכם והן לגוגל
  • השתמשו בכותרות מושכות ורלוונטיות
  • דאגו שהניווט באתר שלכם מובן וידידותי (לא לשכוח פירורי לחם, קישורים מרכזיים בתפריט הראשי ותתי קטגוריות בפוטר).
    ניתן לקרוא על קישורים פנימיים כאן
  • חשבו טוב על כפתורי התפריט שלכם והשמות שבחרתם להם ואל תשכחו להציב באתר טקסט ברור בכל הקשור לשמות המוצרים אותם אתם מוכרים ושהתיאורים אכן יהיו מדויקים – זה אף פעם לא כיף לחשוב שאתם עומדים לראות משהו אחד כי זה התיאור שלו ואז לגלות, שמדובר במוצר אחר לגמרי

כלל 2: הנעה לפעולה

המטרה שלכם היא להניע את הגולשים שלכם לפעולה והפעולה הרצויה היא המרה.

כל הכפתורים באתר שלכם שהם מניעי פעולה או הלינקים מניעי הפעולה, צריכים להיות לא רק מעוצבים אלא מאופטזים עבור מאמצי הקידום באתר.

UX ו- SEO

כלל מספר 3: חשבו על המשתמשים שלכם והנתיבים שלהם

זוכרים את הסכמה על הדמוגרפיה הישנה? שכחו ממנה וצרו אישיות לכל פעולה שהגולשים שלכם עומדים ויכולים לעשות באתר.

הנתיבים, שאתם מייצרים עבור הגולשים שלכם, צריכים להיות מותאמים ובנויים כהלכה על מנת לעשות אופטימיזציה לצרכי הגולשים שלכם.

בגדול ובקטן, אתם אמורים לדאוג לענות לצרכים שעלולים לעלות כאשר גולשים באתר שלכם.

זכרו, אם תצליחו להפוך את האתר שלכם למותאם ממש לגולשים שלכם, ואנחנו מתכוונים לכל הגולשים ולא רק לסוג אחד, כך הגולשים שלכם יגיבו טוב יותר לאתר שלכם והאינטראקציה תהייה מוצלחת עד המרה וחזרה בשנית וחוזר חלילה.

כלל מספר 4: איכות זו לא מילה גסה

את העובדה, שגוגל מתגמלת ומתעדפת קישורים ומילות מפתח בהתאם לציון ולדירוג שלהם, אנחנו כבר יודעים.

כעת גם ה UX נלקחת בחשבון בכל הקשור לרמת איכותו של אתר מבחינת גוגל.

הקריטריונים או הנקודות אליהן ועליהן מסתכלים הם:

  • מהירות האתר
  • ניווט ידידותי, מובן וקל
  • תוכן משוכפל – לא בבית ספרנו
  • מערך קישורים פנימיים
  • תוכן איכותי ורלוונטי
  • פריסת עמוד

השפעת ה UX על SEO

חווית המשתמש שלכם משפיעה רבות על האתר ועל ה SEO שלו.

למעשה, כל מאמצי הקידום שלכם יקבלו סוג של מינוף בעזרת UX חכם ונכון.

  •  אתר נגיש הוא אתר שנסרק יותר
  •  SEO אומנם מודד תוצאות אבל UX מודד פעולות
  •  SEO עובד על בסיס שאילתות – UX מנהל את הציפיות מהאתר
  •  UX יעזור להעניק יותר אמינות – מה שיעלה את סמכות האתר
  •  UX צריך לענות על הציפיות של הגולשים באתרים ולהרוויח בדירוג ה- SEO
  •  שימושיות ה UX תגרום לגולש לחזור לאתר שוב ושוב שכן חווית המשתמש היא זו שקובעת (בעיקר) את רמת שביעות הרצון של הגולש
  •  SEO ינהל את התנועה לעמוד בעוד שה UX כמשלים, יגביר תנועה לאתר

לסיכום

כיום חווית המשתמש היא אקוטית ובלתי נפרדת ממאמצי ה- SEO שעושים לאתר וצריך להיות חלק בלתי נפרד ממשימות ה- SEO השוטפות.

אם בעבר, מקדמי האתרים עבדו בעיקר בשביל מנועי החיפוש, כיום עובדים בעיקר בשביל גוגל ובשביל הגולשים, שעתידים לבקר באתר ולהפוך ללקוחות.

אין ספק שככל שהאתר יעניק חווית משתמש טובה, כך ירצו הגולשים לחזור אל האתר שוב ושוב וגם להמליץ לאחרים עליו.

השקיעו את הזמן המתאים כי זה בהחלט לא זמן מיותר ואל תחכו לגוגל ש"תציק" לכם על חווית המשתמש. בהצלחה!

כתבות אחרונות

שיווק באינטרנט

מאז שפרצה רשת האינטרנט לחיינו, כולנו הפכנו להיות "תלותיים" ולא נדע מה לעשות בלעדיה. לראיה, כאשר אנו טסים לחו"ל, אנחנו מחפשים אחר רשת אינטרנט פתוחה שנוכל להתחבר אליה ומוצאים את עצמנו כל היום במרדף אחרי ה WIFI – ובל נשכח אבל הזמנת מלון ללא אינטרנט א...

הפקת סרטון מוצר לחברות סטארט-אפ - דרך יצירתית להעביר מסר חד וקולע

מהו סרטון מוצר? למי הוא מיועד? מהם שלבי ההפקה הנדרשים להפקת סרטון מוצר ומה הופך את סרטוני המוצר לאמצעי שיווקי יצירתי עבור חברות סטארט אפ? על כך ועוד בעמוד שלפניכם. סרטון מוצר מהווה כיום את אחד מאמצעי השיווק היעילים ביותר למטרות חשיפה של מוצרים חדשי...

Screaming Frog (הצפרדע המצווחת) - מדריך סקרימינג פרוג למתחילים

מה זה Screaming Frog (סקרימינג פרוג)? Screaming Frog או בתרגום ישיר – הצפרדע המצווחת היא למעשה תוכנה עם זחלן (Crawler) אשר תפקידו לסרוק אתרי אינטרנט ולהוציא מהם מידע חיוני לצורך קידום בגוגל, אבל לא רק (נגיע לכך בהמשך). למי שלא מכיר, זחלן זהו סוג של ...