יש סיבה אחת פשוטה לעובדה שפרסום ב-LinkedIn צובר תאוצה משמעותית בקרב חברות ומפרסמים. בהמון תעשיות קהל הלקוחות הפוטנציאלי מרוכז בלינקדאין, ואותם פוטנציאלים כבר עשו בשבילכם חצי מעבודת החיפוש – הם מודיעים לעולם באיזו חברה הם עובד ובאיזה תפקיד.

המידע הזה מאפשר למפרסמים לייצר סינון עסקי רלוונטי כמו "אני מחפש את כל המנכ"לים של החברות בתחום ה Cyber Security שיש בהן מעל 50 עובדים".

אז עברנו בקצרה על *למה* פרסום בלינקדאין הוא משהו שרצוי מאוד לשקול. יכול להיות שאפילו התנסיתם כבר בפרסום מבוסס קליקים (PPC) בפלטפורמות אחרות כמו Facebook Ads או Google Ads.

החדשות הטובות הן שאנחנו כאן לעזור לכם ומיד בסיום המדריך הזה תדעו בדיוק איך תדעו להקים קמפיינים ולהתחיל לייצר לידים רלוונטים (וכמובן גם מטרות עסקיות נוספות כמו Brand Awareness וכו').

אנחנו לא מתכוונים לקרוא למאמר הזה "המדריך המושלם לפרסום בלינקדאין" אבל מצד שני אנחנו גם לא-לא נקרא לו ככה. 😊

אז מה הכנו לכם? ככה: הכרת פלטפורמת הפרסום, מומחיות בשימוש מודעות לינקדאין על מנת להשיג יותר פגישות ולידים עבור העסק שלכם.

תלמדו כיצד להגדיר את המודעות בלינקדאין, לעשות להן אופטימיזציה נכונה ולשפר אותן לאורך הזמן. אבל, וזה אבל גדול, יש להכיר ולהבין מדוע בכלל כדאי להשתמש במודעות לינקדאין קודם.

תוכן עיניינים:

מתחילים!

מדוע דווקא בלינקדאין?

ובכן, אם נרחיב קצת על הנאמר בפסקה הראשונה מלבד העובדה שניתן לסנן את קהל המשמשים לפי פונקציות עסקיות יש עוד סיבה – יש בלינקדאין המון אנשים. מדובר במעל 560(!) מיליון יוזרים, 560 מיליון אנשי עסקים ואלו העוסקים בעסקים מכל הכיוונים ובכל הצורות.

מטיבי הלכת ישאלו כמה מתוכם הם משתמשים אקטיביים והתשובה היא שלפי הנתונים האחרונים מדובר במעל ממחצית סך המשתמשים. מדובר באנשים שמשוחחים עם עמיתים מכל העולם ברמה כמעט יום יומית – וכמובן שאלו שיחות שאתם רוצים להיות חלק מהן, לא?

כמו כל פלטפורמה פרסומית, לינקדאין שיפרה וייעלה את הפלטפורמה שלה. נזכיר גם שמיקרוסופט רכשו את לינקדאין לא מזמן ומתכוונת להשתמש בה ככלי נוסף לנגוס בעוגת תקציבי פרסום הדיגיטל ההולכת וגדלה (בדומה לגוגל, פייסבוק ואמאזון). וכיום הפכה להיות המקום בו כל איש ואשת שיווק רוצים להיות בו ולהפיץ בו את הבשורה שלהם. להלן חלק מדרכי הפרסום בלינקדאין:

  • אפליקציות מחשב ומובייל, טובות יותר
  • פחות ספאם
  • דרך מעולה להצגת תוכן עשיר כולל וידיאו
  • אפליקציות פרימיום למשתמשים מתקדמים

כל אלו ועוד, הפכו את לינקדאין להיות המקום בו הקהילה העסקית נמצאת בו. שנכיר את האנשים קצת יותר? להלן חתכים שונים:

  • 60 מיליון משפיעים ברמה בכירה (Senior ומעלה)
  • 40 מיליון מקבלי החלטות
  • 10 מיליון מובילי דעה

אנחנו מניחים שכבר הבנתם את הלך הרוח…

מה שכיף הוא שכל אותם משתמשי לינקדאין רק מחכים לשמוע את המסר שלכם וגם לפעול על פיו – זה בתנאי שאתם מתחילים לשחק במגרש העסקי הטוב ביותר שיש כיום.

ומי מכם, המעדיפים לשבת בשולי המגרש, אין בעיה, תעזרו לאחרים לזכות בעסקים הפוטנציאלים שלכם בקלות רבה יותר ובלי תחרות 😊

אתם בטח תוהים האם לינקדאין יעבוד עבורכם? ראשית, אם לא תנסו – לא תדעו. אנחנו יכולים להגיד מניסיון שחלק מהקמפיינים של לקוחות eMojo עובדים משמעותית טוב יותר בלינקדאין לעומת גוגל או פייסבוק (מבלי להכנס ל Intent based וכו').

כל שעליכם לעשות הוא לייצר מודעה ולצפות בקהל היעד שמגיע אליו. לאחר הניסוי תוכלו לבצע החלטה מושכלת יותר.

וכעת, משפתרנו את הדילמה הזו, מגיע נושא המימון. בכל הקשור לתקציב ותשלום, לינקדאין מעמידה בפניכם המון אפשרויות, בין היתר: תשלום בהתבסס על ביצועים, תשלום פר קליק, הגדרת תקציב יומי או קמפיין חודשי/דו חודשי ועוד.

סוגי מודעות

ישנם שני סוגי מודעות או גישות למודעות בלינקדאין, הראשון הוא מודעות עצמאיות (Self-(service ads והשני הוא מודעות פתרונות פרסום שותפים (LinkedIn Advertising Partner Solutions). לכל סוג מודעות יש את היתרונות הגישה שלו.

ראשית, אתם חייבים להבין אל איזה קהל אתם רוצים להגיע וכך תוכלו להחליט איזה סוג מודעות יותר מתאים לכם. באשר לתקציב, כפי שציינו האפשרויות רבות והתקציב המינימלי יכול הוא $2 ביום.

Self-service ads

בדיוק כמו שמרמז השם, מדובר בסוג מודעות אותן אתם בונים באופן עצמאי. הקימו את הקמפיין, קבעו לוחות זמנים, מקדו את קהל היעד, צפו בכל נתוני ההקלקה על המודעות שלכם וכדומה.

אין ספק שזה לוקח זמן אבל כך בדיוק כל דבר ששווה לעשות מתנהל אבל זו דרך נהדרת לטבול במי פרסום בלינקדאין.

פרסום בלינקדאין - Self-service ads

תוכן ממומן

הדרך שלכם לקדם תוכן שכבר מופיע בעמוד החברה שלכם.

תוכן ממומן - לינקדאין

שתפו את הפוסטים שלכם עם קהל יעד ממוקד, שדרו חדשות על החברה, מאמרים שימושיים, מבצעים עתידיים, סרטוני יוטיוב ועוד.

סוג המודעות הזה יופיע בפיד עמוד הבית של לינקדאין עבור כל הגולשים (נייחים, ניידים וטאבלטים). אם יש לכם יום מכירה או וידיאו מאירוע צדקה, הפיצו אותו וחלקו עם הקהל את האופן, בו החברה שלכם עוזרת ותורמת לאחרים.

מדוע ומתי משתמשים בסוג הפרסום הזה?

הסיבות לכך הן רבות וכל חברה מפיקה את היתרונות שלה, להלן כמה מהבולטים שבהם:

  • הגדלת החשיפת למותג על ידי קליקים וצפיות
  • קבלת לידים
  • עידוד גולשים להקליק -> הגעה אל עמוד הנחיתה החדש שלכם
  • הגדלת כמות העוקבים שלכם

מודעות טקסט של לינקדאין – מי אתן?

בגדול, אלו המודעות אשר ימשכו טראפיק לעמוד הלינקדאין או לאתר שלכם.

אם אתם מכירים פלטפורמות פרסום אחרות אז מדובר בערך אותו קונספט: כותרות, תיאור, תמונה ו…

צרו מספר קמפיינים שונים על מנת לבדוק מה עובד הכי טוב

אחד הדברים החשובים לעשות, וזה נכון עבור כל קמפיין ממומן, הוא לייצר מספר מודעות ולבדוק מה עובד הכי טוב. חשוב מאוד לבצע מעקב ואופטימיזציה על מנת להגיע לתמהיל המודעה הנכון והטוב ביותר.

מיקום המודעות – ראשית מדובר במודעות המופיעות רק לגולשים ממחשבים. המיקום שלהן הוא סרגל הצד מימין. המיקום מהווה דרך נהדרת לתפוס את תשומת הלב של אנשי עסקים עסוקים המשוטטים ברחבי לינקדאין.

למה כדאי להשתמש במודעות אלו?

  • אתם קובעים את התקציב שלכם
  • מהיר וקל לשימוש
  • מיקוד לקהל היעד שלכם (מיקוד לייזר עם מסנני B2B )
  • בחירת מודל תשלום – תשלום פר קליק או פר 1000 צפיות: cpc vs. cpm
  • מעקב אחר המרות

InMail ממומן

InMail ממומן - פרסום בלינקדאין

אחד היתרונות של לינקדאין הוא היכולת לשלוח הודעות מותאמות, היישר לתיבות המייל של משתמשי לינקדאין. אנשים נוטים להאמין יותר כאשר הם חושבים ומרגישים, שפנו ישירות אליהם באופן אישי. ואנשים אלו, סביר ויומרו יותר.

בניגוד לאפיקי פרסום אחרים, העלולים להיחסם בשל סוג המכשיר ממנו גולשים, המיילים של לינקדאין ינחתו ישר בתיבת המייל של היוזר הנמען. מיילים אלו בעלי כפתור הנעה לפעולה, ברכה מותאמת אישית וגוף הטקסט עצמו בו ניתן להציב לינק.

הדבר המיוחד והכה מושלם עבורנו המפרסמים הוא שיטת התמחור, שאומרת שמשלמים רק על ההודעות שאנחנו שלחנו.

מדוע כדאי להשתמש בזה?

  • גיוס לידים
  • שליחת הודעות אישיות לוובינרים ואירועים שונים
  • מבצעים ממוקדים לקהלי היעד הנכונים
  • תוכן מקודם, כגון ספרים מקוונים להורדה

מודעות וידיאו

למרות, שאין צורך "ליחצ"ן" את מודעות הוידיאו… ניתן את ההיילייטים בלבד: מודעות וידיאו מאפשרות למפרסם לשלוח סאונד, ויז'ואל ותנועה בצורה הרבה יותר מעניינת ולגוון את הפיד שלכם בלינקדאין.

ככל שתצליחו לשלב יותר חושים, כך יותר אנשים יתייחסו ויתחברו למסרים שלכם

עבור אנשי השיווק והמשווקים, השימוש בווידאו רק גבר והתגבר עבור מותגי הצרכן. B2B לא נשאר מאחור ומדביק את הקצב במהירות.

לינקדאין היא הפלטפורמה הטובה ביותר לפרסום B2B ומי שלא מפרסם בה, מאבד נתח שוק ומאחר את הרכבת אל מול מתחריו.

מדוע כדאי להשתמש בזה?

  • בידול
  • הגברת נראות
  • מיקוד לסגמנטים ספציפיים (שם חברה, תפקיד, רמה, תעשייה, כישורים ועוד)
  • הגעה אל רשת נרחבת של מקבלי החלטות
  • התממשקות מעולה עם טפסי לידים
  • מראה כמה אתם רעננים וקולים.. מי יודע, אולי קריירה חדשה מחכה לכם

מודעות תצוגה של לינקדאין

הדרך שלכם למקד את הקהל בסביבה, שאינה מסודרת.

ניתן לרכוש מודעות דרך מגוון אפיקים, בין אלו נמצא את הפלטפורמות פרסום השונות או דרך מכירה פומבית פרטית.

מודעות התצוגה של לינקדאין הן דרך נהדרת לעשות שימוש במדיה, תוכן, אודיו, וידיאו ותמונות

ובל נשכח את העובדה שתוכלו להיראות עבור קהל מאוד ממוקד, כבר בשלבים המוקדמים של מחזור הקנייה שלכם.

למה לי להשתמש במודעות האלו?

  • חיזוק המותג (בקנה מידה)
  • הגברת נראות בעמודים בעלי תנועה גדולה
  • הגעה אל יותר מקצוענים, מקבלי החלטות ומובילי דעה
  • אינטראקטיביות – מודעות שמושכות את העין

מודעות דינמיות

המודעות הדינמיות הן דרך להציג מודעות מותאמות, המיוצרות באופן דינמי על בסיס פעילות קהל היעד שהוגדר. נניח ולינקדאין יודעת, שמישהו מחפש עבודה בתחום שלכם. מיקוד אל אותו אדם המחפש עבודה בזמן הנכון ועם המסר הנכון יעשה את העבודה.

מודעות אלו הן פשוט מעולות עבור בניית מערכות יחסים והגשת מודעות מותאמות, באופן אישי לאנשים הכי מושפעים

בעזרת המודעות, תוכלו להביא לצמיחה בטרפיק לאתר שלכם או לעמוד הנחיתה של החברה שלכם. מבקרים יוכלו לשלוח לכם את השמות וכתובות המייל שלהם מבלי להקליד ולא תו אחד ואז התוכן שלכם ירד למחשב שלהם. תודות לעובדה, שלינקדאין מציגה עד 2 מודעות בכל עמוד, מדובר בפתרון נקי מראש.

למי כדאי להשתמש במודעות דינמיות?

  • אתם בוחרים מי יצפה במודעות שלכם
  • כך תשיגו יותר אנשים שיצפו בעמוד הנחיתה שלכם ותקבלו יותר תגובות
  • הגדלת כמות העוקבים שלכם
  • חילול הנעה לפעולה מותאמת אישית

פרסום בלינקדאין: שלב אחרי שלב

הדבר הראשון הוא ליצור חשבון ועמוד חברה (זה אם אין לכם עדיין כמובן). למרות שזה כביכול קל ופשוט ליצור חשבון, הנה כמה טיפים ששווים זהב כי בסופו של דבר, קהל היעד שלך יכנס אל העמודים האלו ויבדוק אתכם. הפרופיל שלכם ועמוד החברה, צריכים להראות הכי טוב ונכון שאפשר.

כיצד לפרסם בעזרת המודעות בשירות עצמי

אז ככה, קודם כל חשוב לדעת שמאוד קל להתחיל לפרסם אז אין צורך לדאוג או להילחץ. הנה שישה שלבים שיעשו לכם סדר ויעזרו לכם להתחיל. אגב, תמיד תוכלו גם לקרוא ולהיעזר במדריכים של לינקדאין עצמה במידת הצורך.

שלב 1 – הקימו חשבון מנהל (Campaign Manager account)

שלב מהיר, שאורך מספר דקות בלבד. תוכלו להקים מספר חשבונות באם צריך, בגדול פשוט תשתגעו.

בחשבון זה תנהלו ותעשו אופטימיזציה לפרסום שלכם בלינקדאין.

הפיצ'רים הקיימים במנהל הקמפיינים, יציג לכם את האופן בו המודעות שלכם מתפקדות, בין היתר: דוחות ויזואליים דינמיים, נתונים גיאוגרפיים על אלו אשר הקליקו על מודעות שלכם ועוד שלל פיצ'רים, שרק יעזרו לכם למקד את הפרסום טוב יותר ולגרום לו להיות חד ככל האפשר.

הקמת חשבון מנהל בלינקדאין

שלב 2 – בחירת סוג מודעות

מתוך סך סוגי המודעות, זה הזמן לבחור את סוג המודעות הרצוי והמועדף עליכם. צרו קמפיין שלם ומלא, בעזרת שימוש בכל שלושת סוגי המודעות הקיימים, זאת על מנת לייצר קמפיין עוצמתי ביותר וכזה שיצליח להגיע רחוק ככל האפשר.

בחירת סוג מודעה בלינקדאין

לאחר מכן, בחרו שם לקמפיין שלכם, בחרו את שפת קהל היעד ואופציית ההנעה לפעולה (עבור מודעות תוכן ממומנות).

קמפיין בלינקדאין

שלב 3 – צרו את המודעה שלכם

יצירת מודעות הן כמו הליכה בפארק בעזרת מנהל הקמפייים. בעזרת העזרה עבור מימדי המודעות וטיפים לאורך כל הדרך. להלן דוגמאות ליצירת מודעות טקסט:

יצירת מודעה בלינקדאין

שלב 4 – מקדו את המודעה שלכם

זהו שלב חשוב מאוד – השקיעו בו מחשבה. בחרו את האופציות למיקוד הנכונות עבורכם ביותר. האופציות למיקוד הן: בחירת מיקום, שמות חברות, סוג תפקיד, שמות מוסדות לימודים ופילטרים נוספים. שמרו את הבחירות שלכם כטמפלט (כך תוכלו לבצע את המיקוד באופן מהיר יותר בקמפיינים הבאים שלכם).

מיקוד מודעת לינקדאין

שלב 5 – הגדרת תקציב ותזמון מודעות

כדי שתוכלו לחגוג עם הכסף שלכם, יש לכם כמה אפשרויות תמחור, שתוכלו לשחק בהן, והן:

  • עלות פר קליק
  • עלות פר חשיפות
  • עלות פר שליחה (עבור הודעות InMailממומנות)

עבור CPC ו- CPM, הגדירו תקציב יומי וגם מקסימום ביד. זה, יגדיר את העלות המקסימלית שאתם מוכנים לשלם בעבור כל קליק או 1000 חשיפות. בחרו תאריך התחלה ותאריך סיום עבור הקמפיין ושמרו את ההגדרות.

אם תרצו, ואתם רוצים, לעקוב אחר מי מקליק ויש לו אינטראקציה עם המודעות שלכם, הוסיפו מעקב המרות.

עקבו אחר פעולות ספציפיות ומדדו, בעזרת המידע הזה תוכלו לדעת מה ה- ROI שלכם (החזר עבור השקעה). תוכלו לעקוב אחר הרשמות, התקנות, הורדות ורכישות.

אגב, אם אתם משלמים לצוות, זה בהחלט נחמד לדעת מה התפקוד ולינקדאין עושים את זה פשוט עבורכם.

הגדרת תקציב ותזמון מודעות לינקדאין

שלב 6 – מדדו ושפצרו את מודעות הלינקדאין שלכם

מנהל הקמפיינים, עוזר לכם למדוד ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים שלכם, בעזרת מטריקות מדידה של החשיפות, הקליקים והתקציב. תוכלו גם לראות מה האינטראקציה של היוזרים אשר צופים במודעות שלכם.

מנהל מקפיינים לינקדאין

זהו, אתם מוכנים להרים, להריץ ולעשות אופטימיזציה לקמפיינים בלינקדאין!

ועכשיו לקצת צ'ופרים מאיתנו…

טיפים שיגרמו לקמפיין שלכם לעבוד טוב יותר:

תוכן ממומן

  • השתדלו להשתמש בתמונות ייחודיות בלי חותמות מים ומותאמות ככל האפשר
  • עקבו אחר ביקורים והמרות בקמפיין שלכם, בעזרת הוספת קודי מעקב
  • אל תעברו את 150 תווים בקופי שלכם
  • פוקוס פוקוס פוקוס ביוזרים אשר מנהלים את האינטראקציה הגבוהה ביותר עם המודעות שלכם

מודעות טקסט

  • ללא ספק הוסיפו תמונות – זה ימשוך את העין
  • הוסיפו הנעה לפעולה ברורה ככל האפשר
  • כתבו כותרות ששווה לקרוא
  • נסו לכתוב מתוך נקודת המבט של הקורא – ולא שלכם

כללי

  • כתבו מהפרספקטיבה של הקורא – לאנשים לא באמת אכפת מה אתם עושים, אכפת להם ממה שהם יכולים להשיג ממה שאתם עושים.
  • תמונות רלוונטיות – השתמשו בתמונות באיכות טובה ומותאמות ככל האפשר. הימנעו מתמונות גנריות וכאלו אשר רצות ברשת.
  • תוכן מותאם – כתבו תוכן מותאם לקהל על פי הסגמנטציה שלו. כתבו תוכן, שיתאים ספציפית לאותו קהל יעד ותוכלו לעשות זאת על פי הפילוחים השונים: תעשייה, גודל חברה, תפקיד וכדומה.
  • תמיד בדקו ביצועים בתדירות גבוהה – כך תוכלו לשפר את הקמפיין שלכם ולהיות עם האצבע על הדופק. בדקו אלו מודעות עובדות הכי טוב וצרו עוד כאלו.
  • הגדירו תקציב (תקציב קמפיין וביד) נכון – עבור CPC נסו למקסם את התקציב עבור אסטרטגיית תגובות ישירות וב CPM, זכרו כי תשלמו עבור 1000 חשיפות.
  • מדדו ושפרו את ה ROI שלכם – מנהל הקמפיינים מודד ועוקב אחר הביצועים על ידי ניטור חשיפות, קליקים, עלויות ועוד פרמטרים נוספים. השתמשו במידע הזה עבור האופטימיזציה של הקמפיינים שלכם.

הגענו לסוף, זה היה ארוך אבל ממצה. לכל שאלה נוספת או להתחלת פרסום בלינקדאין, אתם מוזמנים לפנות אלינו. בהצלחה!

כתבות אחרונות

חברה לקידום אתרים - כך תבחרו נכון!

יש לך בעיה. אתה בעל עסק שצריך למצוא חברת קידום אתרים שתוכל לדרג את האתר שלך גבוה ב- Google על מנת להתחיל לקבל כמות גדולה של לקוחות חדשים דרך האינטרנט. עלית על רעיון מבריק וחיפשת "שיווק דיגיטלי" או כל ביטוי רלוונטי אחר ב-Google ועלו ברשימה מאות חבר...

הדרך לתודעת הציבור עוברת דרך אימוג'ו

מה זה יחסי ציבור ולמה צריך את זה? יחסי ציבור הם בעצם החשיפה התקשורתית של אדם, עסק או מותג, בכלי התקשורת השונים. בין אם בעולם האונליין ובין אם באופליין, חשיפה תקשורתית חשובה למיצוב דעת קהל על מותג מסוים ובכוחה לשנות אותו, לטובה או לרעה. המטרה בעבודה ...

הפקת סרטון מוצר לחברות סטארט-אפ - דרך יצירתית להעביר מסר חד וקולע

מהו סרטון מוצר? למי הוא מיועד? מהם שלבי ההפקה הנדרשים להפקת סרטון מוצר ומה הופך את סרטוני המוצר לאמצעי שיווקי יצירתי עבור חברות סטארט אפ? על כך ועוד בעמוד שלפניכם. סרטון מוצר מהווה כיום את אחד מאמצעי השיווק היעילים ביותר למטרות חשיפה של מוצרים חדשי...