בינג – מנוע החיפוש שחמק מאיתנו

איך היה נשמע לכם, אם היינו אומרים שאתם יכולים להשיג חשיפה שיווקית נוספת מול 5%-7% מתוך מיליארדים של גולשים באינטרנט? אמנם כשמדברים על קידום אתרים רובנו מורגלים לחשוב במונחים של "גוגל", אבל יש גם מנועי חיפוש אחרים שעשויים להיות אפקטיביים בתהליך שיווק האונליין שלכם. אם לא שמעתם על האפשרות של קידום אתרים בבינג עדיין, הצטרפו אלינו ל-4 וחצי דקות קריאה. 

בעוד שרוב בעלי העסקים ומקדמי האתרים נוטים להסתמך בעיקר על קידום ושיווק בגוגל, אנחנו שמחים לציין שיש עוד אלטרנטיבות שיווקיות. אתם מוזמנים להכיר את מנוע החיפוש BING, שאמנם נחשב יחסית אנונימי או אלמוני, אבל הוא ומנועי חיפוש אחרים בשנים האחרונות צוברים תאוצה. אותו מנוע חיפוש שנחשב די אלמוני, BING, בשנת 2017 הגיע למקום השני אחרי מנוע גוגל. 

כמה אנשים בעולם מחפשים דרך בינג?

לפי נתונים שהתפרסמו ב-2017, בערך 7.25% מהגולשים בדסקטופ מחפשים את מבוקשם באמצעות מנוע BING. זאת, בצמוד לנתונים של 0.85% מהגולשים שמשתמשים בבינג דרך המובייל. יכול להיות שהאחוזים האלו לא מרשימים אתכם במיוחד, אבל תזכרו שמדובר ב-7 אחוזים ומעלה מתוך מיליארדים של גולשי אינטרנט. 

אם כך, אנחנו מבינים בעצם שאפשר להפיק חשיפה משמעותית כתוצאה משיווק במנוע החיפוש, בינג. אבל באותה הנשימה, אנחנו רוצים גם לציין ששיווק במנוע החיפוש הזה מיועד בעיקר עבור קהלי יעד בחו"ל. אם אתם מעוניינים לקדם ולשווק בבינג עסקים ישראליים, גוגל תהיה הבחירה הנכונה יותר. אבל מצד שני, גוגל היא זירה פרסומית רוויה וגדושה בתחרות. 

טלפון המציג לוגו של בינג

קידום אתרים בבינג – שיווק וקידום עם תחרות יחסית קטנה 

לא משנה במה אתם עוסקים, בין אם מדובר בתחום עיסוק כזה או אחר, תהיינה לכם תחרות שיווק בגוגל בימינו. אין כמעט בעלי עסקים שלא מפרסמים באמצעות הפלטפורמה הזו. בין אם מדברים על קידום ממומן או קידום אורגני באינטרנט, אנשים משקיעים את רוב הביצים שלהם בסל אחד של גוגל. 

והדבר הזה מוביל ויוצר תחרותיות עסקית בלתי מבוטלת. גם אתם עוסקים בתחום עיסוק שנחשב מאוד נישתי, סביר להניח שעדיין אתם תתמודדו עם תחרות באוקיינוס השיווק של גוגל. אם כך, קידום אתרים בבינג יכול להוות עבורכם הזדמנות פז עבור זירה פרסומית עם תחרות מועטה. 

נענשתם בדירוגי גוגל? טוב שיש BING 

באופן כללי, אם תשאלו חברות קידום אתרים, הן יגידו לכם שלא יהיה כדאי להשקיע את כל השיווק שלכם בזירה פרסומית אחת. לא פעם, בגוגל יוצאים כל מיני עדכונים אשר מובילים לפגיעה בדירוגים של תוצאות חיפוש של אתרי אינטרנט. 

אתם מתעוררים בבוקר, רגילים להופיע בעמוד הראשון של גוגל בביטויים מסוימים, ולפצע הדירוגים שלכם משתנים. כמו כן, ידוע כ בגוגל נוהגים בשיטת ה-PANELTY. לא פעם, גוגל פוגעת במכוון בדירוגים של אתרי אינטרנט במנועי החיפוש. זאת, בדרך כלל בעקבות כך שאתרי אינטרנט עוברים על כללים שגוגל מציב. 

אי אפשר להימנע מעונשים מגוגל? 

כעת זו הנקודה לציין, שלא תמיד מקדמי אתרים ידעו את הכללים שגוגל מציב למטרת קידום נכון. לפעמים זה עניין של ניסוי וטעיה, מה שעשוי להוביל לפגיעה אנושה בדירוגים של האתר. וכשמשהו כמו פגיעה בדירוגים של האתר מתרחשת, כדאי לדעת שיש לכם גיבוי שיווקי כלשהוא מהצד, כמו למשל קידום אתרים בבינג (BING). 

חשוב לדייק את המילים שלנו, קידום אתרים בBING לא אמור להוות את עיקר אסטרטגיית הקידום שלכם באינטרנט. בפועל, כל מקדם אתרים יגיד לכם שאת המאמצים מומלץ לפזר בין הפלטפורמות החברתיות, לבין גוגל ומנועי חיפוש נוספים. למשל, ידעתם שיש מנועי חיפוש המיועדים לדוברי השפה הרוסית? 

היכן להשקיע את מאמצי קידום האתרים שלי

אין ספק, אפשרויות השיווק בימינו נראות כאילו הן בלתי נגמרות, מה שעשוי ליצור מורכבות מסוימת. אנחנו צריכים לבחור בקפידה את הזירות השיווקיות שבהן אנחנו משקיעים כסף ומאמצים, בין אם מדובר בזירה פרסומית כזו או אחרת כגון פרסום בפייסבוק, פרשום ברשת גוגל או רשתות חברתיות אחרות. 

וכשמדברים על זירות שיווקיות, חשוב מאוד לדבר גם על האופן שבו אתם מוצגים בפלטפורמות השיווקיות השונות. בשונה מקידום בגוגל, קידום אתרים בבינג לא ירכז את עיקר המאמצים בתוכן. אמנם תוכן נחשב מדד חשוב גם בעיני בינג, אבל BING מאופיינים גם בתוצאות חיפוש המציגים סרטוני וידאו, סרטוני פלאש (מה שגוגל עשוי להתקשות להציג), תמונות ועוד. 

דגש על חוויית משתמש – תוצאות חיפוש ב- BING  

בפועל, התוכן המוצג על ידי BING בתוצאות החיפוש נראה יותר רב-גוני מאשר התוכן המוצג בתוצאות החיפוש של גוגל. אפשר להבין מזה שמנוע החיפוש, בינג, שם דגש חשוב לא רק על תוכן, אלא גם על חוויית המשתמש באתר שלכם. 

אם ה-UX\UI ברמותיו הגבוהות והמדויקות, והאתר שלכם אינטראקטיבי ומעניין, יש לכם סיכוי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש של בינג. אם הצלחנו לשכנע אתכם ואתם כעת מעוניינים לשווק ולקדם בבינג, החדשות הטובות הן שאתם לא צריכים להמציא את הגלגל מחדש. 

 

קידום אתרים בBING – כלים טכנולוגיים דומים לאלו של גוגל 

קידום אתרים בבינג די דומה לקידום אתרים בגוגל. מעבר לכך שהדגשים של הקידום יהיו דומים בין 2 הפלטפורמות, גם הכלים הטכנולוגיים שתשתמשו בהם, יהיו דומים. אם בפלטפורמת גוגל אנחנו נעבוד עם קונסולת החיפוש של גוגל (SEARCH CONSOLE), אז בינג מציעים לנו את ה-WEBMASTER TOOLS. 

כלים אלו מסייעים לנו להבין את הבעיות שצצות לעיתים באתר, כמו גם להבין את התמונה של סריקת הדפים באתר. כמו כן, הקונסולה של בינג תאפשר לכם לבדוק את ביטויי החיפוש שהאתר מדורג בהם. בנוסף, הקונסולה של בינג תאפשר לכם לבדוק גם את איכות הקישורים החיצוניים שמפנים לאתר שלכם (מערך הלינקים שלכם). 

מדדי קידום די דומים בין גוגל לבין בינג 

כמו שאנחנו רואים, בינג וגוגל מודדים פרמטרים די דומים בכל מה שקשור לקידום האתר. בסופו של יום, שתי הפלטפורמות רוצות לראות שהאתר שלכם איכותי, שהוא מהווה איזשהו ערך מוסף לגולשים בו. יחד עם הפרמטרים הדומים שנמדדים על ידי גוגל ובינג, ישנם עדיין הבדלים מסוימים בין מנועי החיפוש האלו. 

בואו ניקח את הדוגמה של מילים נרדפות, או אולי אפילו "ביטויי זנב ארוך". בעוד שגוגל יודע לזהות ולקשר בין מילים למילים גנריות ונרדפות, בינג עדיין לא מומחה בכך.

צריך להכיר במגבלות של בינג

אם אתם משווקים ומקדמים דרך בינג  וחשוב שתזכרו שבינג עדיין לא זהה ביכולותיו לגוגל, ולמרות זאת קידום אתרים בבינג עשוי להיות אפקטיבי במיוחד אם אתם משווקים מוצרים או שירות לקהלי יעד בחו"ל. ואם החלטתם לקדם בבינג, אנחנו נמליץ על סיוע מקצועי מאת חברת קידום אתרים.

כתבות אחרונות