מהי העברת אתר?

העברת אתר מתארת כל שינוי משמעותי בהגדרות האתר, שעלול להשפיע על ה – SEO שלו. 

זה כולל שינויים בדומיין או ב – Hosting,  URL, מבנה, תוכן, UX, עיצוב או פלטפורמה. מכיוון שכך, זו עשויה להיות משימה מורכבת ביותר. 

העברת אתר אופטימלית מבטיחה שהנִרְאוּת של האתר במנוע החיפוש לא תאבד (דירוגים ותעבורה) בעקבות ההעברה ותהליך הקידום האורגני ישמר.

אז קודם כל, בלי פאניקה! בכל מקרה, אם המהלך לא התבצע כמתוכנן; אפשר לתקן כמעט כל דבר שמשתבש.

הדברים שחשוב לדעת בעת שמעבירים אתר

העברות אתרים הן חלק מההתפתחות הטבעית של הארגון. חברות מעבירות אתרים בגלל שהן מבצעות מיתוג מחדש, או עוברות לענן כדי להרחיב את האתר שלהן, ועוד סיבות רבות אחרות. העברת אתר מקצועית דורשת הכנה מדוקדקת, לא רק משום שמדובר על הרבה מאוד  אלמנטים, אלא משום שהאתגר הרציני הוא למנוע את אובדן הדירוג שהושג בעמל רב. העברת אתר עשויה להיראות פשוטה על הנייר, אבל צעד מוטעה אחד יכול להוביל לבעיות SEO כמו שגיאות 404, ירידה בדירוג, או אובדן תוכן.

שלבים בתהליך העברת אתר:

  1. סריקת אתר – לפני שמתחילים העברת אתר, מומלץ להריץ עליו סריקה (Crawler) במטרה לקבל כתובות אתרים, כותרות דפים, מטא דאטה, תוכן, הפניות, קישורים שבורים וכו'. זה עוזר לאתר בעיות באתר הנוכחי, כדי לטפל בהן כחלק מתהליך ההעברה. תהליך הסריקה יעזור לסמן את הדפים בעלי הביצועים הטובים ביותר: אלה שמייצרים הכי הרבה תנועה אורגנית, אלה עם שיעור ההמרה הגבוה ביותר, אלה שמניבים את ההכנסה הגבוהה ביותר, או אלה עם המספר הגבוה ביותר של הפניות מדומיינים אחרים.
  2. תאריך – כדאי להעביר את האתר בתקופה שקטה, על מנת למזער כל השפעה על התנועה וההכנסה. כמו כן, מומלץ להימנע מהעברה בסופשבוע מכיוון שבדרך כלל יש פחות תמיכה טכנית במקרה שמשהו ישתבש. בנוסף, מבט אחורה על מגמות התעבורה וההכנסות באתר במהלך השנים האחרונות יוכל להראות מתי יש רגיעה יחסית. העברה בזמנים אלו תיתן לצוות זמן לטפל בכל בעיה בלתי צפויה שצצה במהלך ההעברה.
  3. חסימת סביבת הפיתוח בפני מנועי חיפוש – סביבת הפיתוח היא המקום שבו בודקים את האתר לפני העברתו. זו הזדמנות טובה לבדוק שהכל עובד כמו שצריך, ולהשוות את האתר החדש לאתר הישן. מומלץ להקפיד לחסום את הגישה לסביבת הפיתוח – כדי שגוגל, או כל מנוע אחר, לא תוסיף אותו לאינדקס – בין אם על ידי סימון באתר לחסימת סריקה ע"י מנועי חיפוש (באתרי וורדפרס), או באמצעות קובץ robots.txt. 
  4. רשימת הפניות 301 – רשימת ההפניות 301 (Redirect) היא השלב המכריע של העברת אתר. הסיבה מאוד פשוטה: מנועי החיפוש צריכים שיגידו להם שהאתר עבר לאכסניה חדשה. אחרת, כל "נכסי" ה – SEO שהאתר רכש במהלך השנים, כולל כל דירוגי מילות המפתח הרווחיים, ייעלמו. הפניות 301 קבועות (בניגוד להפניות 302 שהן זמניות) על כל הדפים הישנים ישלחו משתמשים ורובוטים של מנועי חיפוש לגרסה החדשה של הדף. 
  5. איתור תוכן כפול – לאחר בניית האתר החדש והקמות יכולים לצוץ שגיאות ובעיות שנדרש לטפל בהן. תוכן כפול עלול להיות קוטל דירוג רציני בתוצאות של מנועי חיפוש. העברת אתר היא הזדמנות מעולה לאתר כפילויות. אם יש גרסאות מרובות של אותו דף, גוגל לא תדע איזה עמוד לדרג ראשון, ועלול להיווצר מצב שבו הדפים של אותו אתר מתחרים זה בזה. הדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא לנקות את התוכן ולהסיר דפים כפולים.

זה גם הרגע לסרוק את האתר הישן ולהוסיף תגים קנוניים לפני המעבר. תמיד אפשר להוסיף תג 'rel=canonical' כדי לומר למנועי החיפוש איזה עמוד רוצים לתעדף בתוצאות החיפושהפניות 301.

איך העברת אתר משפיעה על הקידום האורגני?

ישנם מספר פרמטרים של SEO שמושפעים מהעברת אתר.

  • מהירות – כל שינוי במהירות הטעינה של האתר משפיע על הדירוג. צריך לקחת זאת בחשבון כאשר בוחרים אכסניה חדשה. כאשר משתמשים חווים זמני טעינה איטיים, יש סיכוי שהם לא יבקרו שוב באתר בעתיד, במיוחד כאשר בדיקות הראו שיותר מ – 50% מהמבקרים נוטשים אתר אם לוקח לדף יותר מ – 2 שניות להיטען.
  • כתובות מדויקות – האתר הישן בנה נראות אורגנית לאורך זמן. היא הביאה לכך שהוא השיג דירוגים עבור מילות מפתח וחיפושים. כאשר משנים את כתובות האתר, את התוכן או את האתר באופן כללי, משנים את כל מה שמנועי החיפוש יודעים על האתר, ואת המדדים שהם יישמו עליו עד עתה. האתגר של כל העברת אתר הוא לעשות זאת תוך מזעור אובדן תעבורה ככל האפשר.

אם לא מתייחסים לשיקולי SEO באסטרטגיית העברת האתר, מסתכנים באובדן דירוג מנוע החיפוש, נפילה בתעבורה ואיבוד לידים.

איך לצמצם פגיעה בדירוגים של האתר בתוצאות החיפוש?

הפעולה הראשונה אחרי העברה צריכה להיות ביקורת SEO טכנית מקיפה כדי לבדוק אם יש באתר החדש בעיות SEO טכניות שאולי מסתתרות מתחת לרדאר:

  • שגיאות סריקה – לוודא שבוטים של מנועי חיפוש יכולים באמת לגשת ולקרוא את הדפים באתר.
  • מטא תגים – לבדוק שוב אם יבוא מטא תגיות SEO הוכתר בהצלחה.
  • שגיאות 404 – לנקות את כל שגיאות 404 הנגרמות מקישורים פנימיים וחיצוניים כאחד.
  • בעיות קנוניזציה – לדפדף בין הקישורים הקנוניים פעם נוספת ליתר בטחון.
  • קישורים שבורים – לבדוק ולעדכן קישורים חיצוניים ופנימיים כאחד. 
  • הפניית לולאות – כאשר מספר עמודים מפנים זה לזה, יש לכך השפעה לרעה על ביצועי ה-SEO.
  • הפניות 301 – מומלץ בחום להימנע משימוש בהפניות 302, שהן זמניות. אמנם קל יותר ליישם אותן, אבל הפניות 302 יגידו למנועי החיפוש שהמטרה היא לשמור את כל הדירוגים והקישורים עבור הדפים הישנים. הפניית 301 תבטיח בעצם שכל מילות המפתח שהדפים הישנים מדורגים עבורן יחליפו את דף הנחיתה הישן בדף החדש, וגם שלא ישארו בטעות דפים עם שגיאות 404. 

פעולות לאחר העברת האתר

  • הרצת בנצ'מרקים – בנצ'מרקים יספקו הרבה נתונים על ההעברה ועל האתר מבחינה טכנית: 
    • מהירות טעינת העמוד
    • שיעורי אינדוקס דפים
    • שגיאות סריקה
    • דירוג מילות מפתח
    • בדיקת CWV

לאחר העברת אתר מומלץ להריץ בנצ'מרקים כל כמה זמן.

  • ניתוח דפי מפתח באתר – דפי האתר המרכזיים הם הדפים החשובים ביותר, אלה שמניבים הכנסה; הראשונים שאליהם מופנים לקוחות וגולשים. מומלץ לנתח דפים אלה כדי לוודא שהם פועלים כהלכה. 

טיפ: גם אם יש באתר 1,000 דפים או יותר, כדאי לבחור את 5% המובילים ולעבור עליהם אחד אחד.

  • המרצת קידום המיקום של האתר החדש – החלק המאתגר בהעברת אתרים הוא לגרום לאינטרנט להבין שעברו דירה. לקוחות וסתם גולשים התקשרו לאתר הישן, סימנו אותו, שיתפו אותו במדיה חברתית, והם מדברים על זה עם חברים. עכשיו צריך לגרום להם להפסיק לדבר על הכתובת הישנה, ולהתחיל לדבר על האתר החדש. זה המקום שבו צוות יחסי הציבור והמדיה החברתית נכנסים לתמונה. שלב זה חשוב גם לפני, אבל בעיקר אחרי ההעברה. 

 

כתבות אחרונות

מודעות גוגל שופינג - Google Shopping

ההצלחה שלך כעסק, נמדדת ביכולת שלך לגייס לקוחות חדשים בעלויות סבירות וריווחיות. מודעות הקנייה של גוגל, הידועות בשמן (PLA (Product Listing Ads, הן אחד ממקורות התנועה המובילים ביותר המסוגלים להעניק לעסק קטן, יתרון תחרותי גדול. הסיבה לכך היא העובדה שמ...

התפקיד של מקדם האתרים ואיך בוחרים את מי שמתאים לכם

חברות ועסקים רבים נעזרים בגופים חיצוניים על מנת לשווק ולקדם את האתר שלהם. חלקם נעזרים בחברות שיווק באינטרנט, חלקם בפרילנסרים שיכתבו תוכן רלוונטי וענייני, וחלקם מעדיפים לרכז את התקציב ולהשקיע אותו במקדם אתרים מקצועי. מהו התפקיד של מקדם אתרים? איך ה...

סרטוני פרסומות - כיצד הם יכולים לתת לעסק שלך יתרון משמעותי

  העידן הדיגיטלי בו אנו חיים ומנהלים את עסקינו, מאפשר לכל אחד ואחת מבעלי העסקים שבינינו, ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות בכל הנוגע להפקתם ושידורם של סרטוני פרסומת, וזאת בניגוד לעבר הלא כך כל רחוק בו הליכי הפקה ושידור של סרטוני פרסומות היו נחלתם...