קידום אתרים בגוגל (SEO) היא אחת הטקטיקות המנצחות ביותר בשיווק דיגיטלי שמסייעות לכל אחד לשפר את התנועה האורגנית לאתר וליהנות מיותר לידים ומכירות. אף על פי שהתחום יכול להיות בהתחלה מאתגר להבנה, כיום יש כלים רבים שמקלים משמעותית על התהליך ומשפרים ומיעלים את הביצועים והפעולות הנדרשות. אחד מהכלים שאנחנו מאוד אוהבים להשתמש זהו SEMrush.

המומחים שלנו דאגו להכין מדריך למתחילים שיעזור לכם לקפוץ ישר למים ולקדם את האתר שלכם למיקומים הראשונים בגוגל! אז בואו נתחיל.

 

מה זה SEMRush ומה אתם צריכים לדעת?

סמארש (SEMrush) היא פלטפורמת SaaS המאפשרת לכם למצוא ולנתח נתונים חשובים מאוד בכל הקשור לקידום אורגני (SEO)  וקידום ממומן (PPC)  – גם שלכם וגם של המתחרים. הכלי מיועד בעיקר עבור אנשי SEO  ו PPC שרוצים לשפר את אסטרטגיות הקידום שלהם ואחד השימושים הנפוצים ביותר בסמארש זהו מעקב אחר מילות המפתח שלכם ושל המתחרים שלכם.

הנה עוד דברים שתוכלו לעשות באמצעות SEMRush:

  • מחקר מתחרים
  • מחקר מילות מפתח
  • מחקר לונגטייל ו LSI
  • ניתוח מערך קישורים
  • ניתוח תוכן וקבלת רעיונות אופטימיזציה
  • סקירה מקיפה לאתר (Audit) וקבלת רעיונות אופטימיזציה
  • בדיקת אתרים פופולריים לפי נושא
  • בדיקת קישורים מזיקים
  • הנפקת דו"חות מקצועיים

מה המחיר לסאמרש?

כמו בכלים רבים בתחום השיווק דיגיטלי, סמאש מציעה לכם גרסה חינמית שתאפשר לכם להשתמש רק בחלק מהפונקציות ולמספר פעמים מוגבל. במידה ותרצו ליהנות מהדברים השווים בכלי הזה,  אז תצטרכו לשדרג לגרסת הפרו ולשלם 99.95$ בחודש. תאמינו לנו, זאת השקעה שמחזירה את עצמה ובהחלט משתלמת.

כיצד אפשר להשתמש ב- SEMrush?

  1. מחקר מילות מפתח – גלו את כל מה שאתם צריכים לדעת על מילות המפתח הנוכחיות של האתר שלכם ומצאו מידע עשיר על מגמות החיפוש האורגניות וגם הממומנות באמצעות כלי מחקר מילות המפתח של SEMrush. אתם יכולים להשתמש בכלי המדהים הזה לצורך אופטימיזציה של קמפיינים נוכחיים, אך בהחלט גם בעת יצירת קמפיין חדש. כל שעליכם לעשות הוא להזין את מילת המפתח או הביטוי שאתם מעוניינים לקדם, לראות את נפחי החיפוש שלו, תחרות, עלות ממוצעת לקליק, וריאציות של מילות מפתח ושאלות שקשורות לביטוי. על ידי התבוננות בנתונים אלו, תוכלו להחליט אם מילת המפתח שבחרתם היא זו שתרצו להילחם עליה, או שתעדיפו לבחור בווריאציה שונה של מילת מפתח שעשויה להתאים יותר.Keyword Magic Tool
  2. מחקר מתחרים באמצעות מילות מפתח ומיקומים – בנוסף למחקר המילים הנוח שניתן לבצע, אחד הכלים הפופולריים ביותר לשימוש ב SEMrushזה ללא ספק היכולת לזהות את מילות המפתח המובילות בהתאם לאתר המתחרה שהזנתם ולהציג את מיקומן.Organic Research
  3. ניתוח תנועה באתר –  בנוסף להבנה באילו מילות מפתח אתם מדורגים בגוגל, חשוב להעריך גם את טיב התנועה באתר. מי מבקר באתר שלכם ומאיפה הם באים? בעזרת כלי ניתוח התנועה של SEMrush תוכלו לראות כמה ביקורים באתר היו לכם במסגרת תקופת זמן מוגדרת. בנוסף, אתם תחשפו לנתונים סטטיסטיים ממוצעים של כמה דפים נצפו בכל ביקור, כמה זמן שהה משתמש באתר ושיעור העזיבה. תוכל להציג מגמות גם לפי מכשיר, מקורות תנועה ואפשרויות נוספות.Traffic Analysis
  4. תובנות שוק – דרך נוספת להשיג יתרון תחרותי היא על ידי התבוננות בתובנות בשוק. כל שעליכם לעשות הוא להזין את מי שאתם מאמינים שהוא העסק המוביל בענף שלכם בכלי למחקר השוק, ו- SEMrush יזהה מתחרים בתעשייה ויסמן אותם בתור אתרי אוטוריטה, אתרים ממוקדי נישה או אתרים מבוססים. זה יעזור לכם להבין מי הם "המודלים לחיקוי" בענף שלכם ומה אתם יכולים לעשות כדי להשיג יותר נתח בשוק. תראו גם אילו דומיינים מקבלים הכי הרבה ביקורים באתר, את האסטרטגיה הכללית של ייצור התעבורה בשוק ואפילו דמוגרפיה של קהל, כמו גיל, מין, תחומי עניין ומיקום גיאוגרפי.

אז איפה מתחילים?

כאשר אתם מתחילים לעבוד לראשונה עם SEMrush, זה יכול להיראות קצת מאיים. אנחנו מבינים – יש כל כך הרבה תכונות זמינות בכלי הזה וקשה להבין מאיפה להתחיל. אנו ממליצים ללמוד תחילה מהיכן מגיעה התנועה הנוכחית באתר שלכם. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות ניתוח התנועה או באמצעות הכלי לסקירת דומיינים. ברגע שתהיה לכם הבנה טובה שם, אז תתחילו לחקור את המתחרים שלכם כדי לראות אילו ערוצים מייצרים את התנועה שלהם.

האם המתחרים שלכם מוציאים יותר כסף על מודעות בתשלום? האם יש להם יותר קישורים נכנסים והפניות? האם באתרי האינטרנט שלהם יש יותר דפים והם מקבלים תוצאות אורגניות טובות יותר? חפשו מה הם עושים שאתם לא ובהתאם לכך גבשו ושפרו את אסטרטגית הקידום שלכם.

סמארש היא מערכת גדולה המאפשרת ניתוח נתונים, קבלת תובנות, המלצות על פעילות, טיפים לאופטימיזציה ועוד. הדבר הנפלא במערכת זו הוא שניתן לערוך ניתוחים ומחקרים גם בפעילות אורגנית וגם בתהליך פרסום בגוגל וקמפיינים ממונים בגוגל החל ממחקר מתחרים, צפייה במודעות, בדיקת מילות מפתח ועוד. הדבר נכון גם על רשתות חברתיות, פרסום בפייסבוק ועוד רשתות חברתיות.

כמה מילים אחרונות

SEMrush הוא כלי שימושי מאוד ונוח שמאפשר למשתמש לחקור מידע רלוונטי עבור לקוחותיו.
זה נותן תמונה רחבה יותר על התחום שלכם בגוגל ומדגיש את הערך הרב של קידום אתרים. אנחנו מקווים שהמדריך שלנו עזר לכם להבין את יעילותו של סמארש, אם יש לכם שאלות, מוזמנים להשאיר לנו תגובה ואנחנו נדאג לחזור אליכם עם תשובות😊

 

 

כתבות אחרונות

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל ב2021?

אז, שכרתם חברת קידום אתרים ועדיין יש לכם המון שאלות כאשר הדחופה מביניהן היא כמה זמן ייקח עד שהאתר שלי יקודם?!. ובכן, אתם לא לבד וזו השאלה, שעולה בכל פעם ואצל כל לקוח, במיוחד אצל לקוחות שזו הפעם הראשונה שלהם בעולם קידום האתרים. הבעיה היחידה עם השאלה ה...

אופטימיזציה לקמפיינים בפייסבוק

כל השיטות ולמה לשים לב נכון לעכשיו פייסבוק היא לא רק רשת חברתית; היא גם ערוץ מכירות ענק. הפלטפורמה מאפשרת הרבה יותר מאינטראקציות פשוטות בין מותג ללקוח - זהו אחד הערוצים הטובים ביותר להגעה לקהל היעד ולהנעה לרכישה מקוונות. למרות עלויות הפרסום והמיק...

שיווק סטארטאפים - המדריך המלא חלק א'

הקמת עסק זה דבר מלהיב. למרבה הצער, המשפט המפורסם "Build it and they will come" לא ממש עובד והסיפורים שאתם שומעים על הצלחה בין לילה הם לפעמים תוצאה של עבודה קשה מאחורי הקלעים במשך שנים. שיווק סטארטאפים הוא אתגר ייחודי בגלל משאבים מוגבלים, בין אם זה זמ...