התפקיד של מקדם האתרים ואיך בוחרים את מי שמתאים לכם.

חברות ועסקים רבים נעזרים בגופים חיצוניים על מנת לשווק ולקדם את האתר שלהם. חלקם נעזרים בחברות שיווק באינטרנט, חלקם בפרילנסרים שיכתבו תוכן רלוונטי וענייני, וחלקם מעדיפים לרכז את התקציב ולהשקיע אותו במקדם אתרים מקצועי. מהו התפקיד של מקדם אתרים? איך הוא קשור לאתרי אינטרנט ומה הוא עושה ביום יום כדי לשפר את הדירוג שלנו במנועי החיפוש? על זאת נענה במאמר הבא.

גוגל. מנוע החיפוש הגדול בעולם

מקדם אתרים

כפי שכולם יודעים, נכון להיום גוגל הוא המנוע הגדול והפופולרי ביותר עבור הגולשים. אם בעבר הייתה חשיבות לקדם ולפרסם את האתרים במנועי חיפוש נוספים כדוגמת Bing או Yahoo! היום הרבה יותר משתלם מבחינה עסקית, להשקיע בגוגל מאשר לפרוס את תקציב הקידום למספר מנועי חיפוש. גוגל קיים כבר 20 שנה ולא מעט אנשים זיהו את הפוטנציאל שבתפקיד מקדם אתרים, והתחילו ללמוד אותו על מנת להשתלב בשוק העבודה ולסייע לבעלי אתרים לקדם את האתר בגוגל. כיום, חברת גוגל פישטה מעט את תהליך הקידום וכל אחד יכול ללמוד כיצד לקדם אתר באמצעות קורס או מדריכים אינטרנטיים. למרות כל זאת, ישנם עוד פרמטרים וכלים שיעשו את ההבדל בין תוצאות של מקדם אתרים מומחה לבין תוצאות של מקדם אתרים מתחיל.

מהו תפקידו של מקדם אתרים?

תהליך קידום אתר בגוגל דורש לפני הכל הבנה עסקית ומערכתית מצד המקדם ויכולת ניתוח נתונים גבוהה. התכונות הללו נדרשות על מנת לנתח את הנתונים הקיימים, להבין אותם ולאחר מכן לנתח את תוצאות הקידום העתידיות. בנוסף, חשוב לדעת כי למילים ולביטויים שנקדם במנוע החיפוש יש חשיבות רבה גם כן. ביצוע מחקר מילות המפתח חייב להתאים לקהל יעד האתר, ולרצון הלקוח (בעל האתר) המחקר הוא המפתח לכל התהליך מכיוון שללא מטרת יעד מוגדרת, קשה לדעת איפה למקד את מאמצי הקידום שלנו. מקדם אתרים חייב להבין כי עבודתו משפיעה על הפעילות העסקית של כל חברה עבורה הוא עובד. עובדה זו צריכה להימצא לנגד עיניו כאשר הוא בוחר יחד עם בעל העסק את הביטויים המקודמים, משנה את קוד האתר בהתאם לצרכים הטכנולוגיים, או כאשר הוא מזין תוכן רלוונטי עבור הלקוח בכדי להגדיל את רלונטיות התוכן לגולשים.

3 טיפים לקידום אתרים באופן עצמאי:מקדם אתרים

  • ביצוע מחקר מילות מפתח – חקר מילות המפתח הוא הדבר החשוב ביותר שנעשה לפני שנתחיל בתהליך הקידום. כפי שאמרנו, הוא נועד על מנת למקד את המקדם ולהעניק לו מספר נושאים (מילים) בהם יוכל להתמקד.
  • כתיבת מאמרים – תכנים ומאמרים אף פעם אינם מזיקים באתרים. וגוגל? מת עליהם. כתיבת מאמרים עניינים בשילוב מילות מפתח רלוונטיות, יוכלו לעזור בקידום האתר אם נפרסם אותם בקטגוריות להן הם מיועדים.
  • החלפת קישורים בין אתרים – אחת השיטות לקידום אתרים בצורה אורגנית היא להטמיע קישורים באתרים שונים, שלחיצה על אותה מילת המפתח תוביל לאתר שלנו. נשמע קצת מסובך, אך כל מה שצריך הם מאמרים מקצועיים, מילות מפתח לקידום וכמובן אתרים לבצע בהם את ההחלפה.

איך בוחרים את ” המקדם אתרים ” הנכון ?מקדם אתרים

את התכונות שהזכרנו קודם, צריך לחפש אצל החברה\האיש מקצוע שאיתם ניפגש, אבל הנה שני כללים חשובים.

  1. פגישה – קצת מצחיק שבעולם דיגיטלי אנחנו מדברים על פגישה. אבל פגישה זאת הדרך הטובה ביותר להבין אם מי שעומד מולכם הוא מקצוען או פחות מקצוען. דרך אגב, בתחום השיווק הדיגיטלי נהוג להשתמש בצ’אט וידיאו. קיצור דרך שעוזר לך לראות את האדם בלי לצאת מהמשרד.
  2. פיילוטים – קידום אתרים זה תהליך שלוקח זמן. אבל זה לא אומר שמהרגע הראשון צריך להתחייב לתקופת עבודה של 10 שנים. תבחרו תקופה בתיאום עם מי שבחרתם שבה תוכלו להבין האם אתם עומדים מול מקדם אתרים מקצוען עם וותק בתחום או אחד שפחות מקצוען ולא יתאים לנו ולמטרות קידום העסק.

הערות חשובות :

  • תקופת הפילוט חייבת להיקבע בתאום עם מי שבחרתם. זאת על מנת שהוא יוכל לעמוד במטרות של העסק שלכם.
  • לאחר שבחרתם את ” מקדם האתרים ” חשוב לקבוע תקציב. יש לוודא כי התקציב המיועד לקידום האתר יספיק כדי להגיע לכל היעדים שהצבנו.

טיפ חשוב: תשמרו חלק מהתקציב בצד במידה ותרצו לבצע שינויים במהלך העבודה, כגון: הוספת מילות מפתח לקידום, קשיים טכנולוגיים אשר ידרשו להוסיף עלויות לתיקון מבנה האתר, הוספת מאמרים מקצועיים ועוד.

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.