תג CANONICAL הוא קוד HTML שאומר למנוע החיפוש איזה עמוד באתר שלך הוא ה"מקורי". זה אומר שאם מישהו רוצה לקשר לאתר שלך, הוא יקשר לדף הזה. כמו כן, זה יאפשר לאלגוריתמים של מנועי החיפוש להבחין בין דפים דומים באתר ולהתמקד בדף החשוב לכם. 

תהליך קידום אתרים מסתמך במידה רבה על קישורים וסמכות. לכן, אם אתה מנסה לבנות את הSEO שלך על ידי קבלת קישורים נוספים וקבלת יותר סמכות, אז הגיוני שתשתמש בתגיות קנוניות. לא פעם, תהליך סיזיפי של קידום אתרים אורגני עשוי להוביל לכך שהאתר יהיה עמוס בתכנים רבים, אבל דומים אחד לשני, לעיתים אפילו משוכפלים כמעט. במקרים אלו, תגית קנוניקל מאפשרת למנועי החיפוש להכווין את ה-TRAFFIC לדפים העיקריים והחשובים לכם. 

מהי קנוניקל תג

 

עד כמה קשה להוסיף תגית קנוניקל? 

אם אתה משתמש בוורדפרס או בפלטפורמות CMS אחרות, קל לך להוסיף תג קנוני בשדה כתובת האתר של תפריט ההגדרות של האתר שלך. אם אתה משתמש בשם דומיין מותאם אישית על פלטפורמה שאינה וורדפרס, אולי יהיה לך קצת יותר קשה להוסיף תג קנוני אבל לא בלתי אפשרי בכלל.

תגים קנוניים הם תגים חשובים המשמשים כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן באתר. ניתן למצוא תגים אלו בראש דף אינטרנט, והם מסייעים למנועי החיפוש להבין על מה העמוד מדבר ובמה הוא מתמקד. 

הקשר בין תגית קנוניקל לבין קידום אתרים אורגני

ישנם שני סוגים של תגים קנוניים – אחד עבור דף הבית ואחד עבור דפים אחרים באתר. לדף הבית יש בדרך כלל תג קנוני שמורה למנועי החיפוש להוסיף אותו לאינדקס, כמו גם את כל הדפים בתוכו. זאת, בעוד שלדפים אחרים באתר יש תג קנוני משלהם שאומר למנועי החיפוש איזה עמוד צריך לאינדקס במקום אותם.

חשיבותם של תגים אלו הולכת ונעשית גדולה יותר, כאשר יותר אתרי אינטרנט נוצרים ומתעדכנים מדי יום, מה שמקשה על מנועי החיפוש לעמוד בקצב של מבנה האתרים. תג קנוני הוא תג שמשמש למטרות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). זאת, כדי להבטיח שלכל כתובת אתר יש תוכן ודירוג ייחודי משלה. ומכאן, הקשר לתהליכים של קידום אתרים אורגני הוא ישיר. 

מהו תג קנוני, כיצד הוא משפיע על קידום אתרים?

ישנן דעות רבות לגבי השאלה: האם כל אתר צריך תג קנוני? יש אנשים המאמינים שיצירת תג קנוני היא יותר המלצה מאשר דרישה. כמו כן, שאלה נפוצה היא: איך אנחנו יוצרים תג קנוני? עלינו לדעת מהם הדפים החשובים ביותר עבור האתר ולאחר מכן ליצור את התג עבור הדפים. 

אם יש צורך בכך, הדף יקבל את הכותרת "כותרת אתר" והוא יקשר גם לכל הדפים האחרים החשובים באתר. אז, האם חובה ליצור תג קנוני במהלך בניית אתר אינטרנט? זו שאלה שנשאלת לא פעם על ידי משווקי תוכן רבים, במיוחד אלה שחדשים בתעשייה. יש האומרים שיצירת תגית קנונית תעזור לאתר לצמוח באופן אורגני ויש האומרים שאין בכך צורך.

חלק מהאתרים אכן דורשים תג CANONICAL 

חלק מהאתרים דורשים תג קנוני כדי לעזור להם לגדול באופן אורגני ואחרים לא. הדרך הטובה ביותר לגלות אם האתר שלך זקוק לזה או לא, היא לשאול את צוות ה-SEO שלך או מישהו שאחראי על השיווק בצוות שלך.

יש ויכוח בקהילת SEO, האם לכל אתר צריך להיות תג קנוני או לא. אם אתה תוהה אם כדאי ליצור אחד כזה, זכור שזו רק המלצה, לא חובה. אם כי, מומלץ ליצור תג קנוני לאתר שלך כדי להבטיח שהתוכן שלך יישאר גלוי וניתן לחיפוש ברחבי האינטרנט. זה גם עוזר לקידום אורגני של האתר שלך על ידי הופעה בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERPs).

קידום אורגני באמצעות תגיות CANONICAL 

קידום אורגני באמצעות שימוש בתגיות קנוניות הוא הנוהג הנפוץ ביותר מזה שנים רבות. זהו תהליך שעוזר למנועי החיפוש להבין כיצד לדרג דפים, והוא משמש על ידי סוכנויות כדי ליצור יתרון על פני המתחרים של לקוחותיהן.

השאלה היא, "האם תג קנוניקל ימשיך להיות יעיל באותה מידה בעתיד?" אם כן, אז מה תהיה ההשפעה על תהליכי SEO? מבחינת קידום אורגני לאתרים, קשה לקבוע מה יקרה או מה לא יקרה עם תגיות אלו, כי יש כל כך הרבה משתנים שטרם התגלו בתחום הזה. כמו כן, התחום של קידום אורגני לא מפסיק להתפתח ולהשתכלל, ככה שלא ניתן לדעת ב100%. 

מה הדף הרלוונטי באתר? תג קנוניקל עוזר למנוע החיפוש לזהות 

תג קנוניקל הוא תג מטא נתונים המשמש את מנועי החיפוש לציון הגרסה הראשית או המועדפת של דף אינטרנט נתון. תג מטא נתונים זה משמש כדי להראות שגרסה אחת של דף האינטרנט רלוונטית יותר מאחרת. 

תג קנוניקל קיים די הרבה זמן, אך לאחרונה הוא הפך לפופולרי יותר בקרב אנשי קידום אתרים וסוכנויות קידום אורגני. למעשה, התג הקנוני מסייע למנועי החיפוש לקבוע איזו גרסה של דף אינטרנט נתון רלוונטית ביותר למשתמשים הגולשים בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP). התג הקנוני גם עוזר למנועי החיפוש לקבוע אילו כתובות אתרים הן כפולות או לא, על ידי יצירת כתובות אתרים נפרדות עבור כל דף באתר שלך. זה יכול לעזור לך להימנע מתוכן כפול באתר, וזה חשוב במיוחד בתהליכי קידום אתרים אורגני.