יועץ שיווק – ככה בונים מותג מנצח ב-2021

ערוצי שיווק

עוד קודם לעידן הדיגיטלי היוו יועצי השיווק חלק בלתי נפרד מחברות ובתי עסק רבים. כל בעל עסק מכיר היטב את התקופות המאתגרות בהן העסק מדשדש ולא מצליח למנף את עצמו. באמצעות שימוש חכם ונכון בערוצי השיווק והפרסום ובעזרת ליווי צמוד של העסק ובניית אסטרטגיה שיווקית מתאימה, יועץ השיווק מסייע לעסק לצאת מן המשבר ולפרוץ את המחסומים שמנעו ממנו לקצור את פרי עמלו.

מגמות החדשנות שמתחוללות בעולם בעשור האחרון תרמו רבות גם להתפתחות המואצת של עידן המידע והדיגיטל. במקביל לכך, אנו עדים גם לצורך הגובר של חברות רבות בגיוס שירותיהם של יועצי שיווק דיגיטלי. למעשה, בשנים האחרונות הפכו יועצי השיווק הדיגטלי לנדבך מרכזי במגוון חברות, בהן סטרטאפים, בתי עסק דיגיטלי, חנויות E-Commerce ואפילו בתוך ארגונים גדולים ושמרניים יותר.

מהי החשיבות של התאמת אסטרטגיית השיווק?

אותם המחסומים בהם נתקלו מנהלי החברות לפני 20 שנה טרם הכניסה לעידן הדיגיטלי, אנו מזהים כיום גם בתחומי פעילות האונליין של חברות הדיגיטל. החל מקריאה לא נכונה של מגמות השוק, דרך התנהלות כלכלית לא נכונה או תקופות של נפילה במכירות, ועד חוסר התאמה של קהל היעד.

הקושי המרכזי של כל עסק דיגיטלי הוא במציאת הנוסחה המושלמת לקידום דיגיטלי יעיל וחכם. ככלל, תהליכי השיווק הדיגיטלי בחברות אינו פשוט, ולכן גם מצריך את המעורבות של יועצי שיווק מנוסים שיודעים לקרוא את המגמות העדכניות בשוק, לנתח אותן בצורה נכונה וליישם את התכנית האסטרטגית ביעילות מקסימלית.

לכל חברה אופי וקהל יעד שונה, וכל ארגון דורש סט כלים ייחודי ומומחי תוכן אחרים לצורך מינוף העסק ויצירת אסטרטגיית צמיחה שתוביל לגיוס לקוחות מירבי ולהתפתחות של העסק.
התאמת אסטרטגיית השיווק לעסק דומה במידת מה להתאמתה של כפפה לכף היד – בחירה נכונה של האסטרטגיה היא המפתח וגם קרש הקפיצה הראשוני להצלחה העתידית של החברה או הארגון.

מה בין ייעוץ שיווקי רגיל ובין שיווק באינטרנט?

לפני שניגש לדבר על היתרונות של ייעוץ שיווקי באינטרנט, חשוב לעמוד על ההבדל המרכזי בין ייעוץ דיגיטלי לבין היעוץ השיווקי הקלאסי. למעשה, עד לא מזמן מרבית אמצעי השיווק והפרסום היו "פיסיים". יועצי השיווק היו מוטמעים בתוך החברה עצמה או פעלו בתור פרילנסרים שעבודתם התבצעה בעיקר באמצעות הדפוס, שיווק בעיתונות, שלטי חוצות, טלוויזיה, עלונים וכן הלאה.

השינוי הגדול הגיע, כאמור, הם שיאו של עידן המידע. יועצי השיווק הפכו למומחי אינטרנט, וזירת השיווק הרגילה פינתה את מקומה לפלטפורמת האינטרנט.
כיום, השיווק הדיגיטלי מתבסס בעיקרו על שימוש במנועי חיפוש, הפצת פוסטים בבלוגים וברשתות החברתיות, שימוש בבינה מלאכותית וקידום אתרים (SEO) לצד שימוש בכלי קידום דיגיטלי נוספים.

על היתרונות של יועץ שיווק דיגיטלי

יועצי השיווק פועלים במספר גזרות שונות בתחום השיווק והפרסום. הם אחראים על ניתוח של השינויים בשוק הכלכלי או בשוק הספציפי בו החברה פועלת, ניתוח אנליטי של סך המכירות של החברה, יצירת מסרים שיווקיים נכונים והעברתם לקהל היעד הנכון, וכמובן גם אחריות על פיתוח אסטרטגיית השיווק ותחזוק שוטף של פלטפורמות הדיגיטל שמהוות את ערוץ התקשורת המרכזי בין העסק לבין הלקוח.

כאשר מדובר בחברות דיגיטל המתמחות בייעוץ שיווקי באינטרנט, היתרון המרכזי שהן מציעות הוא יכולות האופטימיזציה והמיקוד שמאפשרות להאיץ את הפרסום של החברה:

  • מעקב ובקרה אחר התוצאות בעזרתם ניתן לבחור את קמפיין הפרסום הנכון ביותר
  • שימוש במגוון פלטפורמות שיווקיות וכלי תוכנה מתקדמים לניתוח נכון של קהל היעד והשוק עליו החברה מתבססת
  • מגוון אפשרויות פילוח אשר מאפשר שיווק יעיל וממוקד יותר ופנייה ישירה יותר לקהל היעד.

ללא ייעוץ וליווי של מומחי הדיגיטל עסקים רבים עשויים להמשיך ולמצוא עצמם מדשדשים במקום: חוסר מיקוד בקהל היעד, הרצת קמפיינים על סמך פוסטים רנדומליים ברשתות החברתיות, אי קיבעת מטרות לטווח הרחוק והקרוב, וחוסר השקעה של זמן וכסף בניהול הקמפיין הם התורמים העיקריים לחוסר העקביות וההצלחה של הלקוח.

החדשות הטובות הן שיועץ שיווקי מיומן ומנוסה יכול בהחלט להתגבר על כל הבעיות הללו.
צעד אחר צעד, נבנית אסטרטגיה מתאימה שרותמת בצורה יעילה את פלטפורמת האינטרנט ואת הכלים העוצמתיים שהיא מעניקה לטובת הלקוח.

זכרו כי האינטרנט מכיל כמויות אדירות של מידע, והוא יכול להפוך את חייו של הלקוח להרבה יותר פשוטים. בידיו של יועץ השיווק הדיגיטלי לזהות את הפוטנציאל הגלום בעסק ולהשתמש בחוקי המשחק החדשים שיצרה רשת האינטרנט על מנת למנף את העסק למקומות גבוהים יותר.

מנהלת הליגה