כולנו יודעים שאתר עסקי הוא כלי חשוב מאין כמוהו כדי לעמוד בתחרות בעידן הדיגיטלי, וזה לא משנה אם מדובר באתר וורדפרס או מערכת תוכן מותאמת. רובנו יודעים כיצד לעשות בו שימוש כדי לקדם מכירות, לספר את הסיפור של הארגון שלנו או לשפר את המודעות למותג ברשת. עם זאת, לפלטפורמות הדיגיטליות שלך יש תפקיד נוסף וכיום יותר מתמיד, החשיבות שלו היא קריטית – ניתוח נתוני משתמשים. 

מאיסוף נתוני משתמש מהלידים שלך באמצעות טפסי יצירת הקשר ועד לשימוש בפיקסלים ובכלי מעקב, ניתוח חכם של דפוסי השימוש של הגולשים באתר שלך יכול ללמד אותך לא מעט על הביצועים שלך ולסלול את הדרך למשפך שיווקי אופטימלי. גוגל אנליטיקס נחשב כיום לאחד הכלים החשובים ביותר שמשרתים אותך במשימה הזו. כאן, נראה כיצד ניתן לעשות שימוש בגוגל אנליטיקס לניתוח אפקטיביות של אפיקי התנועה השונים שלך וכיצד למצות ממנו את המיטב למען קידום האתר שלך.

Data graph

מהי גוגל אנליטיקס ולמה היא קריטית לאסטרטגיה השיווקית שלך?

גוגל מציעה לבעלי עסקים ולמקדמים כלי חינמי נוח ונגיש לשימוש המאפשר לנתח דפוסי שימוש של מבקרים באתרים. גוגל אנליטיקס מאפשר לעקוב ולדווח על מגוון נתוני משתמשים ולאפיין אילו פלטפורמות, עמודים וסוגי תוכן מניעים את הגולשים שלנו בצורה האפקטיבית ביותר לפעולות הרצויות שלנו. גוגל משדרגת את הפלטפורמה באופן מתמיד, מדייקת את האסטרטגיה ומוסיפה תכונות חדשות. ישנן מספר דרכים מרכזיות בהן גוגל מאפשרת להתחקות אחר התנהגות גולשים.

  • מעקב המרות

ניתן להגדיר מגוון רחב של יעדי המרה – מרישום בטופס יצירת קשר ועד לביצוע מכירה בחנות הדיגיטלית – ולזהות מתי בוצעו המרות, מאיזה מקור תנועה הגיע הגולש ואת כל מסע הלקוח עד להשלמת ההמרה. 

  • פילוח מתקדם ומותאם אישית

ניתן לאפיין קהלים על פי מגוון רחב של אמצעי סינון – מהמכשירים בהם נעשה שימוש לגלישה ועד לפעולות שביצעו הגולשים בעבר באתר שלנו.

  • זיהוי מקורות צד שלישי

האם הגולשים שלך מגיעים ממקורות צד שלישי כמו פלטפורמות תוכן או רשתות חברתיות? זיהוי מדויק של הפלטפורמות שמספקות לך הכי הרבה תנועה יסייעו לך להפנות את המשאבים שלך למקורות היעילים ביותר.

  • סטטיסטיקות אודות תנועת המשתמשים

ברמה הבסיסית ביותר שלו, גוגל אנליטיקס הוא בראש ובראשונה כלי לדיווח תנועת גולשים. ניתן לצפות בסטטיסטיקות יומיות על מספר המבקרים באתר ולזהות דפוסים חזרתיים שיסייעו לך לתכנן אסטרטגיה שיווקית שתואמת להתנהגות המשתמש בזמן אמת. 

מהם אפיקי תנועה?

אפיקי תנועה הם שם כולל למקורות השונים מהם גולשים מגיעים אל הפלטפורמות הדיגיטליות שלך. ניתן לחלק אפיקים אלו למספר סוגים עיקריים:

  • תנועה ישירהכניסות לאתר שלך על ידי הקלדת כתובת האתר באופן ישיר או שימוש בקיצורי דרך בדפדפן.
  • תנועה ממקורות אורגנייםכניסה לאתר דרך תוצאות במנועי החיפוש דרך הקידום האורגני של האתר.
  • תנועה דרך הפניותגולשים המגיעים דרך הפניות מאתרים אחרים. אלו יכולות להיות מודעות ובאנרים המופיעות באתרים מסחריים, הפניות ממאמרי Offpage או פרסומים בפלטפורמות תוכן גדולות.
  • תנועה ממקורות ממומניםקליקים מקמפיינים ממומנים בפייסבוק או מקידום ממומן בגוגל, כותרות בטאבולה ואאוטבריין, תוכן ממומן ברשתות החברתיות וכו'.

web traffic

כך נבצע ניתוח אפקטיביות של אפיקי תנועה

אז איך הניתוח מתבצע בפועל? בסופו של יום, הכול תלוי בנכונות שלנו לעקוב במדויק אחרי הנתונים ולקבל החלטות מושכלות בהקדם. אלו כמה מהדוחות המרכזיים שעלינו להפיק באופן קבוע.

דוחות קהלים

גוגל אנליטיקס מספק מידע אודות אופי הקהל שמבקר באתר שלך. הנתונים הללו כוללים מידע דמוגרפי כמו גיל ומגדר המשתמשים, פילוח בין משתמשים חדשים וחוזרים, מידת המעורבות שלהם ותדירות הביקור. כך, נוכל למשל לייעד מודעות הפונות ישירות ללקוחות חוזרים עם תוכן שיווקי שרלוונטי במיוחד עבורם, או לנסות מגוון מסרים ולראות אילו מהם עובדים בצורה הטובה ביותר על גולשים חדשים לעומת חוזרים. גם גיל ומגדר המשתמשים יכול ללמד אותנו לא מעט על צורת הפנייה וסגנון המסרים שכדאי להשקיע בהם.

דוחות רכישה

ניתן לבדוק באמצעות גוגל אנאליטיקס אילו אפיקי תנועה הובילו למספר הרב ביותר של רכישות. לעתים אנו עשויים לגלות שדווקא התוצאות האורגניות הניעו לרכישות הרבה יותר מהמודעות הממומנות. מדובר בתובנה שיכולה לעשות שינוי אדיר בתקציב שלנו. זוהי הזדמנות חשובה לעדכן ביטויי מפתח ולחשב מסלול מחדש באסטרטגיית הקידום.

דוחות התנהגות

הדוח מאפשר לך ללמוד כיצד המשתמש מבצע אינטראקציה עם האתר שלך – מלחיצה על כפתורים ועד מילוי טפסים. כך ניתן ללמוד כיצד לשפר את חוויית המשתמש באופן מדויק לקהלים שלך ולבנות תהליכי רכישה ומשפכי שיווק מותאמים אישית.

בסופו של יום, שלושת הדוחות הללו מספקים לנו כמות אדירה של מידע אודות אפיקי התנועה שדרכם קהלים מגיעים לאתר שלנו, באילו נסיבות הם הגיעו ובעיקר – מה מעניין אותם וכיצד הם משיגים את מה שחשוב להם וכל זה ניתן לעשות בעזרת שימוש במגוון עצום של פילטרים המובנים בגוגל אנליטיקס כך שתוכלו לקבל בדיוק את הידע והנתונים שאותם רציתם. הביטוי "ידע הוא כוח" מעולם לא קיבל משמעות כל כך קונקרטית. ניתוח נתוני משתמש מדויק יאפשר לנו למקסם את ה-ROI שלנו ולוודא שאפיקי השיווק המגוונים שלנו קולעים בול למטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו. 

איך זה עוזר לנו בקידום האתר?

כאשר בונים אתר לעסק, רוצים שהאתר יהיה ריווחי וימשיך ליצור רווחים בעתיד., לכן חשוב לבדוד ולנתח את הצדדים הטובם שלו ולהשתפר באופן קבוע. לאחר שהבנו את מקורות התנועה השונים שבאמצעותם המשתמשים שלנו ניגשים לאתר שלנו וכיצד עושים בהם שימוש, קל להבין מדוע מעקב מדויק של כל מקורות התנועה עבור כל אחד מהעמודים שלנו הוא קריטי. בעזרת ניתוח מדויק של אפיקי התנועה בגוגל אנליטיקס, נוכל לזהות אילו כלי שיווק שאנו עושים בהם שימוש נותנים לנו את התוצאות האיכותיות והיעילות ביותר. כך, נוכל בקלות לערוך אופטימיזציה מתמדת באסטרטגיית השיווק שלנו, להגדיל את שיעור ההמרות והמכירות ולמצות את המיטב מכל שקל שאנחנו משקיעים בקידום האתר. 

כל עוד נערוך ניתוח מדויק ונגייס לצידנו את אנשי השיווק הנכונים, אין גבול למה שנוכל להשיג בעזרת ניתוח מדויק של התנהגות המשתמש. 

כתבות אחרונות

איך להוציא את האתר מעונש של גוגל? המדריך המלא

אז איך בעצם אנחנו יוצאים מענישה של גוגל ומה הם הצעדים ליציאה מהירה וחלקה ככל האפשר? על כך ועוד, בכתבה הבאה. כל אחד ואחת, שמזלו "שפר" עליו, יודע מה זה ענישה של גוגל וכנראה יעשה כל האפשר על מנת שלא לחטוף כהוגן בשנית. אם אתם חושדים שהאתר שלכם נפגע מע...

מה ההבדל בין רינדור צד לקוח (CSR) לרינדור צד שרת (SSR) ואיך זה משפיע על SEO?

כיום, ישנם יותר ויותר אתרים המבוססים על פריימוורקים וספריות של JS כגון React ,Angular   node.js וכו׳. מה יכולה להיות הבעיה עם זה? בשונה מאתרי HTML שעדיין נחשבים לדומיננטיים ברחבי האינטרנט ונסרקים בתדירות גבוהה, אתרים אשר מבוססים JS דורשים ממנועי הח...

מחקר מילות מפתח - איך מבצעים אותו בצורה נכונה?

אנחנו צריכים לבחור מילות מפתח מסוג זנב ארוך נישתיים אמר לי אחד העובדים במשרד השבוע. בהתחלה, חשבתי שהוא מדבר שטויות. עבודה במשרדי חברה לקידום אתרים היא אף פעם לא משימה פשוטה, שלא לדבר על כך שהמשימה הנצחית של לעורר עניין בקהל הגולשים כך שיקנה את מה ...