מה היא המטרה של פילטרים בגוגל אנליטיקס?

הפילטרים בגוגל אנליטיקס משתמשים בתצוגות (Views) כדי לפלח את הנתונים לקבוצות קטנות יותר. ניתן להשתמש בפילטרים כדי לכלול רק תת-קבוצות ספציפיות של תעבורה, להוציא נתונים לא רצויים, או לחפש ולהחליף פיסות מידע מסוימות.

הפילטרים שימושיים מכיוון שמרגע שהם נוצרו, הם ימשיכו להיות מיושמים ובתוקף, כך שבניגוד לסגמנטים, אין צורך להוסיף אותם או להגדיר אותם מחדש בכל פעם שרוצים לבצע ניתוח של הדוחות. בעזרת פילטרים חכמים נוכל לדעת אילו דפי נחיתה עובדים טוב יותר, נוכל לעשות אופטימיזציה לפרסום ממומן בגוגל או לחילופין לחזק פעולות פרסומיות בפייסבוק וכדומה.

פילטרים מאפשרים לנו לקבוע אילו נתונים נכללים (או לא נכללים) בדוחות שלנו. 

אילו פילטרים קיימים לנו במערכת האנליטיקס?

בגוגל אנליטיקס אפשר להשתמש בפילטרים מותאמים אישית, בעיקר להשגת שלוש מטרות: אי הכללה של תנועה לא רצויה, יצירת תצוגות מותאמות אישית, ותפעול נתונים. 

פילטרים שונים של תצוגה מאפשרים להגביל ולשנות את נתוני התנועה הכלולים בתצוגה מפורטת. לדוגמה, אפשר להשתמש בפילטרים כדי לא לכלול תנועה מכתובות IP מוגדרות, להתמקד בתת-דומיין מסוים או בספריה ספציפית, או להמיר כתובות אתרים דינמיות של דפים למחרוזות טקסט קריאות.

לפני שמתחילים ליצור פילטרים, מומלץ לבנות לפחות שלוש תצוגות מפורטות לכל נכס בתוך כל חשבון גוגל אנליטיקס:

  • תצוגת דיווח ראשית – בזה משתמשים לדיווח ולניתוח הרגילים. הפילטר הזה יסנן את הביקורים הפנימיים באתר, וכל ביקור לא רצוי אחר.
  • תצוגת דיווח גולמית – זהו למעשה גיבוי של הנתונים. ללא פילטרים. תקוו שלעולם לא תצטרכו להשתמש בו.
  • תצוגת דיווח בחינה – משתמשים בתצוגה זו רק לבחינה. לדוגמה, להחיל פילטרים חדשים על תצוגה זו כדי להבטיח שהם פועלים כפי שמצפים מהם, לפני שהם מיושמים על התצוגה הראשית.

אפשר ליצור פילטרים באמצעות תבניות מוגדרות מראש, או ליצור פילטרים מותאמים אישית. בפילטר מוגדר מראש אפשר לבחור לא לכלול (או לכלול רק) תעבורה בהתבסס על:

  • דומיין ISP – מאפשר לסנן על סמך הדומיין של ה – ISP של האתר. זה שימושי במקרה של ארגון גדול (תאגיד, אוניברסיטה, בית חולים וכו') שיש לו אינטרנט ייעודי משלו.
  • כתובות IP – כשמתחברים לאינטרנט משתמשים בכתובת IP. רוב ספקי האינטרנט המקומיים נותנים לאתרים כתובת IP דינמית שיכולה להשתנות. הדרך הטובה ביותר לסנן נתונים באמצעות כתובות IP היא להבטיח שיש לכם כתובת IP סטטית, קבועה.
  • ספריות משנה – אפשר להשתמש בתבנית זו כדי לכלול (או לא לכלול) תנועה רק מאחת מתיקיות המשנה של האתר. לדוגמה, אם רוצים תצוגת דיווח שמכילה רק תנועה לתיקיית משנה של בלוג, אפשר להזין /blog/ בתבנית.
  • Hostname – מאפשר לכלול תנועה על סמך שם הדומיין. 

הפילטרים הפופולריים ביותר בין משתמשי גוגל אנטיטיקס הם ככל הנראה:

  1. החרגת תנועה פנימית
  2. החלפת תגי קמפיין באותיות קטנות
  3. אבטחת דיוק הנתונים
  4. החלפת כתובות אתרים של דפים באותיות קטנות
  5. החלפת מונחי חיפוש באתר באותיות קטנות
  6. הוסף שם דומיין לדוחות
  7. הכללת רק דומיין (או יותר) ספציפיים
  8. חיפוש והחלפה;

באיזה פילטרים כדאי לי להשתמש ובאילו מקרים?

להלן הפילטרים החשובים ביותר שיש לשקול להוסיף לתצוגות הדיווח במסגרת גוגל אנליטיקס:

שם הפילטר שם באנגלית תפקיד
החרגת תנועה פנימית EXCLUDE INTERNAL TRAFFIC ישנן טכניקות שונות כדי לא לכלול את התנועה הפנימית בדוחות. השיטה האמינה ביותר לא לכלול אותה היא על סמך כתובת IP סטטית. 

כדי ליצור פילטר זה, צריך לדעת את כתובת (או כתובות) ה – IP בהן משתמשת החברה כדי להתחבר לאינטרנט. 

החלפת תגי קמפיין באותיות קטנות LOWERCASE CAMPAIGN TAGS פילטר חשוב כשרוצים לעשות סדר בנתונים. אם יש כמה אנשים שיוצרים תגי קמפיינים כדי לעקוב אחר ביצועי השיווק, יש לשקול הוספת פילטרים כדי לאלץ את כל תגי הקמפיין לאותיות קטנות.
אבטחת דיוק הנתונים ENSURE DATA ACCURACY כדי להבטיח איסוף נתונים רק מהאתרים שצריך, אפשר ליצור פילטר "הכלל", שמציין את הדומיינים הרצויים.

פילטר זה יכלול רק תנועה אל האתר. אם התנועה מגיעה מאתרים אחרים, הנתונים האלה לא ייכללו בדוחות 

החלפת כתובות אתרים של דפים באותיות קטנות LOWERCASE PAGE URLS לפעמים הדפים באתר משתמשים באותיות רישיות שונות. לדוגמה, ניווט לדף הבית עשוי להציג את הדף בתור /default.aspx או /Default.aspx. המשמעות היא שיהיו שתי שורות נפרדות בדוח למרות שהן העצם מתייחסות לאותו עמוד.

אם מבחינים במשהו כזה בדוחות, יש להוסיף פילטר אותיות קטנות כדי לצמצם את מספר הדפים ולאחד דוחות.

החלפת מונחי חיפוש באתר באותיות קטנות LOWERCASE SITE SEARCH TERMS אם יש פונקציית חיפוש באתר, סביר להניח שחלק מהאנשים משתמשים באותיות רישיות וחלק לא. (יש הבדל בין contact us ל – Contact Us). אפשר לייעל את דוחות החיפוש באתר על ידי הוספת פילטר אותיות קטנות למונחי החיפוש השונים שאנשים משתמשים באתר.
הוסף שם דומיין לדוחות ADD DOMAIN NAME TO REPORTS מי שהוסיף קוד מעקב למספר אתרים (לדוגמה, אם משתמשים במעקב חוצה-דומיינים), שווה להוסיף את הפילטר הזה לתצוגת הדיווח. יישום פילטר זה יגרום לכך שיראו את כל ה – URL ולא רק את הסלאג
הכללת רק דומיין (או יותר) ספציפיים ONLY INCLUDE A SPECIFIC DOMAIN (OR DOMAINS) מי שהוסיף קוד מעקב למספר אתרים יכול גם להשתמש בפילטרים כדי ליצור תצוגות דיווח בודדות עבור כל אתר לחוד, בנוסף לתצוגה כוללת של כמה אתרים ביחד. 
חיפוש והחלפה SEARCH AND REPLACE אפשר להשתמש בפילטרים של חיפוש והחלפה לניקוי מגוון נתונים בדוחות. לדוגמה, אם דוח הגשת טפסים בתור 'sub_form_01234', פילטר חיפוש והחלפה יחליף את הסטרינג הזה במשהו קריא יותר. 

פילטרים של חיפוש והחלפה שימושיים במקרה שישנם מזהים בלתי קריאים, או קודים אחרים שמופיעים בדוחות.