מה זה יחסי ציבור ולמה צריך את זה?

יחסי ציבור הם בעצם החשיפה התקשורתית של אדם, עסק או מותג, בכלי התקשורת השונים. בין אם בעולם האונליין ובין אם באופליין, חשיפה תקשורתית חשובה למיצוב דעת קהל על מותג מסוים ובכוחה לשנות אותו, לטובה או לרעה. המטרה בעבודה עם משרד יחסי ציבור, היא ליצור תהודה חיובית בקרב דעת הקהל. איך עושים זאת? על ידי עבודה נכונה ומדוייקת, עבור כל לקוח, כל מותג, גם בעיתות משבר תדמיתי. התוכן של מותג אחד שונה מתוכנו של מותג אחר ולכן, חשוב לנו לחקור כל אחד מהלקוחות שלנו בטרם מתחילה העבודה איתו, כך שנוכל להציע לו את התכנית המותאמת לו באופן אישי

אנחנו באימוג'ו נעזור לכם לייצר ולהפיץ את התוכן הרלוונטי עבורכם בפלטפורמות העיתונאיות השונות, כדי לעצב את התדמית הציבורית שלכם, לשפר את מיתוג המעסיק שלכם, על ידי סיקור תקשורתי חיובי שיניב תשואה אמיתית למותג שאתם.

יחסי ציבור לעסקים וחברות

העולם המודרני רווי פלטפורמות נתונים אונליין ואופליין כאחד. בעולם זה קיים זרם תמידי של נתונים ומידע, המתחרה יום וליל על תשומת ליבו של הקהל הצורך אותו ועל מעורבותו. היתרון שלנו באימוג'ו, הוא שאנחנו יודעים בדיוק איך לנצל את יתרונותיו של עולם זה ולוודא שהתדמית הציבורית שלכם תשקף את החוזקות שלכם ותשרת בדיוק את הצרכים שלכם. צוות המומחים שלנו באימוג'ו מכירים היטב את שוק התקשורת הישראלי ויודעים מהן

הפלטפורמות הנכונות לספר את הסיפור שלכם, להגביר את הנראות הציבורית שלכם וכמובן להגביר את ההכרה הציבורית שלכם.

מהי עבודת יחסי ציבור טובה?

יחסי ציבור טובים – מבוססים על יכולת גבוהה ליצירת קשרים מקצועיים עם אנשי מפתח בערוצי התקשורת השונים. על בסיס הקשרים הללו, נבנית עבודת יחסי הציבור, אותה ניתן לחלק ל- 3 חלקים המסונכרנים אחד עם השני:

יחסי ציבור שבאמת תורמים לעסק

 

לקוח+מסר – איש יחסי הציבור חייב להכיר היכרות מעמיקה עם הלקוח על כל גווניו, חוזקותיו, חולשותיו, הרקע התדמיתי שלו והסטוריית הפעילות הציבורית, וכן מה הסיפור, או המסר שהוא רוצה להעביר

ערוץ תקשורת – עוד לפני ההיכרות עם הלקוח, היכרות ערוצי התקשורת על בורים, הינה הכרחית לעבודת יחסי ציבור נכונה ויעילה. בין אם מדובר על התקשורת המסורתית (טלוויזיה, רדיו ועיתונות כתובה) ובין אם בתקשורת החדשה (רשת האינטרנט ובכללה רשתות חברתיות, בלוגים ועוד) היכרות אופיו של כל פלטפורמה וערוץ, אופי הפרסומים בו והקהל היעד שלו, מהווה את התשתית המעולה שלנו, שיוצרת עבודת יחסי ציבור אפקטיבית.

התאמה – על בסיס ההיכרות עם הלקוח וערוצי התקשורת – ויכולת יצירת הקשרים התמידית, יכול איש יחסי הציבור להתאים את המסר, או הסיפור של כל לקוח – לערוץ התקשורת הרלוונטי, בזמן המיועד.

נשמע פשוט? תלוי למי.

עבודת יחסי הציבור היא עולם ומלואו, ולכן הגדרתה "על רגל אחת" תחטא למטרה. יחד עם זאת, כדי להבין בגדול מה זה אומר "יחסי ציבור", זה בגדול התהליך: מכינים דף המכיל הודעה לעיתונות עם הסיפור או המסר שרוצים להעביר, מתקשרים לכתבים/בלוגרים שעובדים בערוצי תקשורת רלוונטיים לפרסום הסיפור שלכם, ומקווים שהוא יעניין אותם מספיק, כדי שיכניסו את הסיפור שלכם לפלטפורמה בה הם עובדים. ברגע שהופעתם בערוץ אחד, אנחנו רוצים שיתחיל להיווצר אפקט של כדור שלג – והתהליך יתחיל להניע את עצמו כך: הפרסום התקשורתי שלכם יצבור תאוצה, כלומר יותר ויותר אנשים יחשפו אליו => כלי תקשורת נוספים יפנו אליכם => התהודה הציבורית שלכם תגדל.

הסוד של עבודת יחסי ציבור מוצלחת

מעבר להיכרות ולכישורים הבסיסיים הברורים הדרושים למנהל יחסי הציבור, ישנו עוד מרכיב אחד – חשוב לא פחות מהמרכיבים הללו, והוא: יצירתיות! או יותר מדויק יהיה לומר – חשיבה יצירתית.
הקישור בין כלי התקשורת ללקוח ולמסר, ההתאמה האישית, המהלכים הממוקדים לקידומו, כל אלו מאפשרים לנו לקחת את ארגז הכלים הזה ולהשתמש כל פעם בכלי אחר, על מנת להשיג את המטרה של כל פרויקט. לעתים כלי אחת יהיה מעולה להעברת מסר מסויים, ועבור מסר אחר, הכלי הזה לא יהיה שימושי בכלל. לנו באימוג'ו יש את כל הכלים הדרושים לעבודת יחסי ציבור מוצלחת – הן באופן ממוקד והן לאורך זמן והם אלו שמאפשרים לנו לטוות, יחד אתכם, את תכנית הפעולה שלכם, במסע המשותף.

אז איך מגיעים לזה?

הדרכים לנהל מסע יחסי ציבור מוצלח הן רבות, כאשר הדבר הכי חשוב, הוא למצוא את האדם, או המשרד הנכון שיכיר אתכם, יבין אתכם וידע איך לספר את הסיפור שלכם, למי (ואיפה) לספר אותו וחשוב לא פחות – מתי לספר אותו. עבודת יחסי ציבור טובה ואפקטיבית, מחייבת חשיבה רב מערכתית תמידית, הפועלת במספר ערוצים במקביל, ויצירת נקודות מפגש רבות ככל הניתן איתכם – הלקוחות. במסגרת עבודת יחסי הציבור, אלו שירותי התקשורת שתקבלו אצלנו באימוג'ו, שיוכלו לעזור לכם להגיע לאהדה הציבורית החיובית החיונית לכם:

יחסי ציבור ודוברות

בין אם מדובר בעבודה עם חברות פרטיות, מוסדות ציבוריים ועד גופים ממשלתיים, לנו באימוג'ו יש את הידע החיוני הנדרש לבניית מודעות ציבורית בעלת השפעה מירבית על קהל היעד. שיתוף הפעולה ההדוק שלנו אתכם, הלקוחות שלנו, הוא חלק קריטי בתהליך זה, תוך ווידוא שכל המשאבים הזמינים אכן מגוייסים למען אותה מטרה.
באמצעות ניתוחו של הצוות המקצועי שלנו את שוק התקשורת הישראלי המשתנה באופן תדיר, אנו יכולים לבחון את מגבלותיו, חוזקותיו ומתחריו של שוק זה וכן את ההזדמנויות הטמונות בו. וזה בדיוק מה שמאפשר לנו ליצור את האסטרטגיה המותאמת אישית עבור כל לקוח שלנו, ולגבש מסר ברור וחזק עבורו בכלי התקשורת הזמינים.

ניהול מוניטין על ידי מחקר מובילי דעה

זהו לא עוד חיפוש ארכאי בגוגל – אנו מזהים את השיחות שאנשים מנהלים ברשת על המותג שלכם, ועל פי התוצאות אנו ממפים את השיחות הללו לטובת בניית אסטרטגיית מעורבות יעילה, שתבטיח שהמסרים שתרצו להעביר, יגיעו לקהל הנכון, בזמן הנכון. ניהטל מוניטין באימוג'ו מתבצע על ידי צוות מקצועי המכיר את התחום ובמצע את הפעולות הייעודיות להשגת המטרה.

ניתוח ודיווח

מגיע לכם לדעת בדיוק מה אתם מקבלים מאיתנו וכמה טוב אנחנו מתפקדים על בסיס קבוע. לכן אנו נאסוף, נסכם וננתח עבורכם את כל המידע הרלוונטי בכל תהליך עבודה ונעדכן אתכם באופן שוטף הן בתהליך והן בתוצאותיו. חלק בלתי נפרד מתהליך זה, הוא ההמלצות ואסטרטגיות הפעולה השונות על פיהן אנו ממליצים לפעול. מידע זה יעזור לכם להבין את אפקטיביות העבודה איתנו וכמובן ירכיב לכם את התמונה מלאה של הפעילות התקשורתית שלכם ושל המיקום שלכם בתודעה הישראלית.

ניתוח יחסי ציבור

מדוע לבחור באימוג'ו ליחסי הציבור שלכם?

היכולת שלנו לספר סיפור

עבודת יחסי ציבור כולה היא היכולת לספר את הסיפור של העסק או המותג, בצורה עניינית ומסקרנת. הפרסום הוא אינו תמורת תשלום, ולכן יצירת העניין והערך חשובה גם בפני אנשי התקשורת, וגם ללקוח הקצה שצורך את המידע מאותו כלי תקשורת. לכן אנחנו, שנדע לספר את הסיפור שלכם, ולהפוך את מה שחשוב – למעניין, נוכל לקדם אתכם

שיטת העבודה שלנו

אנחנו מאמינים שעבודה נכונה, הנעשית בשקיפות, בהגינות ויושרה, בשילוב הקשרים שלנו עם אנשי התקשורת הרלוונטיים, הדרך בה אנו מביאים אותם לידי ביטוי ועצם היותכם שותפים מלאים לתהליך, הם המפתח להצלחה ולכן זו שיטת העבודה שלנו.

תכנית הפעולה שלנו

כבר בתחילת דרכנו המשותפת, נפרוס בפניכם את תכנית הפעולה המומלצת שלנו ברמה הרעיונית, רגע לפני שנוציא אותה לפועל ברמה המעשית. כך, לא תהיו "באוויר" ותדעו מהו כיוון הפעולה.

החומר האנושי

בסופו של דבר, אנחנו בני אדם אשר עומדים מול בני אדם (לפחות עד שהבינה המלאכותית תתחיל לדבר עם עצמה;)) לכן, הקשרים המקצועיים, המתבססים על יכולת יצירת קשרים בינאישיים, תלויים באנשים איתם אתם עובדים. הקשר איתנו אינו חד פעמי, ואנחנו משתדלים לתת לכל לקוח תחושה נעימה ושיהיה לו נוח לפנות אלינו בשאלות. אנחנו כאן בשביל לעשות את העבודה עבורכם, כבר משיחת הייעוץ הראשונה.

האם אפשר להסתדר בלי יחסי ציבור?

תראו, אפשר לעשות הכל. השאלה היא לאן זה מוביל וכמה זמן עסק או מותג יכול להתקיים באופן זה. ללא פרסום, שיווק או קידום, הקהל לא ידע שאתם קיימים, או שהקהל לא יגדל. וללא קהל, עסק לא יכול להחזיק הרבה זמן. לכן, ללא מודעות ציבורית כלשה, יהיה קשה מאוד להצליח לאורך זמן. לכן כדאי לבחון את המטרות של העסק ולבדוק האם וכיצד ניתן לשלב עבודת יחסי ציבור כחלק בלתי נפרד מהשגת מטרות אלו.

איך נראית העבודה עם משרד יחסי ציבור?

יחסי ציבור יכולים להתקיים על בסיס עבודה קבוע או מזדמן. מאחר ועבודת יחסי ציבור דורשת אמון והיכרות עמוקה של כל הצדדים, רוב העסקים המשתמשים בשירותי יחסי ציבור, עושים זאת על בסיס קבוע ולטווח ארוך. יחד עם זאת, ניתן להשתמש בשירותי יחסי ציבור במקרים נקודתיים, כמו למשל כשמשיקים מוצר חדש, או שרוצים לדלוור קמפיין, תערוכה, תצוגה או כל אירוע התחום בזמן, וכן בזמני משבר, אז עבודת יחסי הציבור הופכת לממוקדת מאוד עם אותה מטרה, ליצור תדמית חיובית ואהדה ציבורית, תוך כדי מזעור נזקי המשבר שקדם לכך.

תקשורת ביניים לעומת באמצעי התקשורת המובילים

פלטפורמות וערוצי תקשורת גדולים וחזקים כמו למשל ידיעות אחרונות – (Ynet בדיגיטל) או מעריב- (NRG בדיגיטל), לרוב לא יפרסמו הודעה לעיתונות באותה הקלות שיעשו זאת כלי תקשורת קטנים יותר, כגון מקומונים, בלוגים וכו'. לכן, עד כמה שחשוב גם להיות בקשר עם אמצעי התקשורת המובילים, חשוב לשמר גם את הקשרים עם הכתבים בכלי התקשורת הקטנים יותר. כמובן, שאל לנו להזניח את כלי התקשורת הגדולים, שכן תופעת כדור השלג בהחלט יכולה לקרות באופן חזק ונרחב יותר, כאשר אתם מתפרסמים באחד מהם. הסיבה לכך, היא שלא רק קהל הקוראים נחשפים אליכם, אלא גם עיתונאים אחרים, אשר יכולים להתעניין בכל ולפרסם אתכם גם בפלטפורמות בהן הם עובדים וכותבים.

עובדים שמחים

שאלות ותשובות

מהו תפקידו של איש יחסי ציבור?

תפקידו של איש יחסי ציבור – הוא לתקשר עם קהל היעד של כל לקוח, בין אם בצורה ישירה או עקיפה, על ידי שימוש במגוון רחב של פלטפורמות וערוצי תקשורת. הדרך להצלחת תהליך זה, עוברת דרך הידע, הכלים, הכישורים והקשרים שרכש אותו איש יחסי ציבור במהלך השנים. בסופו של דבר, המטרה של העבודה עם איש יחסי הציבור, היא לייצר עניין ומודעות חיובית, וכמובן תגובות חיוביות, שירכיבו את האהדה הציבורית של אותו אדם, עסק או מותג. לעיתים רבות, איש יחסי הציבור הופך למעיין יועץ שיווק המלווה בתהליכים רבים מתוך היכרות מעמיקה בתחום הדיגיטל, הפרסום ותחום יחסי הציבור.

מי צריך שירות יחסי ציבור – ומתי?

בגדול, אפשר לומר שכל מי שרוצה להעלות את המודעות הציבורית שלו, או להפוך מודעות שלילית לחיובית, ובאופן כללי להיחשף וליצור אהדה ציבורית חיובית,צריך יחסי ציבור. באופן כללי ניתן לומר שכולם צריכים יחסי ציבור טובים – תמיד; כל מי שרואה חשיבות ביצירת מוניטין חיובי ושמירה עליו ועל תדמית הולמת לאורך זמן.

מה ההבדל בין יחסי ציבור לפרסום?

בראייה רחבה, גם יחסי ציבור וגם פרסום מובילים לאותה תוצאה – יצירת מודעות למותג. ההבדל הוא באופי הפרסום והעבודה עצמה: בעוד פרסום עוסק ברכש שטחי פרסום בתשלום, יחסי ציבור מכוונים לשילוב מסרים ותכנים בערוצי התקשורת השונים, ללא רכישת שטחי פרסום בתשלום. אמצעי התקשורת והשיווק שנכנסו בשנים האחרונות לשוק התקשורת העולמי, הם המדיה הדיגיטלית (רשתות החברתיות, בלוגים, מנועי חיפוש ועוד). אלו נמצאים בין עולם הפרסום לעולם יחסי הציבור והם בהחלט יכולים לסייע – גם ליצירת אהדה ציבורית וגם להנעה לפעולה בקרב הקהל הצורך אותם.
הבדל נוסף בין פרסום ליחסי ציבור, הוא שבפרסום, לקוח הקצה בדרך כלל יודע שמדובר בפרסום, הוא יודע להבדיל בין המסרים הפרסומיים, הוא מחפש את האותיות הקטנות, כאשר המידע המתפרסם דרך יחסי ציבור, מוצג לעתים כאובייקטיבי, אשר מובא על ידי המערכת, ולכן נתפס לרוב כאמין הרבה יותר.

כיצד השפיע האינטרנט על תחום יחסי ציבור?

איך שלא נסתכל על זה, האינטרנט חולל מהפכה דרמטית בעולם התקשורת. בהשלכה ישירה מכך – גם תחום יחסי הציבור השתנה מקצה לקצה, שכן הוא מבוסס על עולם התקשורת. את השינוי ואת האפשרויות החדשות שנולדו בעולם החדש, ניתן לראות בשלושה מימדים

  1. בצורת ההתקשרות – כיום העברת מסרים יכולה לעבור על ידי הודעות מיידיות ומהירות, ומתבססת על כלי עבודה מיידיים, בעוד בעבר צורת ההתקשרות התבססב על פקסים, דואר וכו'
  2. באופי המסרים – המסרים יכולים להיות מידיים ומהירים ולא תמיד דרמטיים הנפרשים על טווח רחב של זמן
  3. במדידת האפקטיביות של העבודה – בעבר מדידת האפקטיביות התבטאה באופן פאסיבי ואיטי על ידי תגובת קהל לפרסומים, בעוד כיום ניתן לדגום את תגובת הקהל ופילוחה באופן יזום ומהיר.

האם ניתן למדוד עבודת יחסי ציבור?

ראשית – התשובה היא כן. אכן ניתן למדוד את עבודת יחסי הציבור. השאלה אם כן, היא – כיצד?
כדי לענות על שאלה זו, צריך להבין מהי המטרה שלשמה התכנסנו והאם היא מומשה.

במידה והמטרה היא מיידית, ניתן לבדוק ממש את אופי התגובות ברשתות החברתיות, את המכירות או השיחות במוקד המכירות – במידה וקיים – בעקבות הפרסומים, וכו'.

במידה והמטרה היא ארוכת טווח, יהיה אפשר לבדוק את השיח באופן מחזורי אחת לאיקס זמן, ניתן לפרסם סקרי מודעות, מעקב קבוע ברשתות חברתיות, במדיה המסורתית ועוד.

 

כתבות אחרונות

מה זה עמוד נחיתה ולמה הוא טוב?

אם קראתם את שאר המאמרים שלנו אתם יודעים שאנחנו אוהבים לענות על השאלות הקשות של עולם השיווק הדיגיטלי. כדי למצוא את השאלות שמחכות למענה אנחנו דואגים להתעדכן כל הזמן בהתחדשויות בתחום, אבל הפעם קפצנו למחלקת שירות הלקוחות של אימוג'ו שיווק דיגיטלי ופשוט...

קישורים פנימיים – כך תעשו זאת נכון ב2021

אז נכון, שכולם רק מדברים על קישורים חיצוניים ואין ספק כי יש להם משקל לא קטן ב SEO אבל מה עם מערך הקישורים הפנימיים?.. במיוחד בשביל זה התכנסו כאן היום ואנחנו עומדים ללמד אתכם כיצד לבנות קישורים פנימיים בצורה נכונה וכזו אשר גם תעשיר את חווית המשתמש, תו...

ניהול מוניטין באינטרנט - איך עושים את זה נכון

מהו ניהול מוניטין באינטרנט? ומדוע כדאי לעשות זאת עם חברה מקצועית? נתקלתם באזכורים שליליים עליכם ברשת - מה עליכם לעשות? רשת האינטרנט היא מקור מידע בלתי נדלה ויש לכך יתרונות רבים, אך מנגד אי אפשר להתעלם גם מהחסרונות. בהיעדר חקיקה בנושא, אין מניעה לא...