שיווק באינטרנט

ערוצי השיווק והפרסום היו מאז ומתמיד אחד האלמנטים החשובים ביותר בהצלחה של כל חברה או בית עסק, במיוחד כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים המעוניינים בתנופת גדילה לאורך זמן.

השיווק והפרסום הם אמצעים הכרחיים להתפתחות של עסק מפני שהם מאפשרים הגדלה של קהל היעד, חשיפה של השירות או המוצר שהחברה מציעה למגוון רחב של לקוחות והודעה על מבצעים או על שירותים חדשים.

בעבר שיטות הפרסום והשיווק היו שונות בתכלית ממה שנהוג כיום, ואף על פי שלעיתים מונהגים עקרונות דומים, כיום השיווק והפרסום מתמקד בעיקר בזירה המרכזית, שהיא רשת האינטרנט.

משיווק בדפוס לרשת האינטרנט  

שיווק באינטרנט עד לפני כ-20 שנה, כל השיווק והפרסום של חברות או של עסקים התבצע בעיקר באמצעות הדפוס, כלומר במודעות בעיתונים, על גבי שלטי חוצות, בפרסום על גבי עלונים או במודעות פרסומיות שהוצמדו לעיתונים או לכלי רכב.

כמו כן, מי שיכול להרשות את זה לעצמו יכול לפרסם גם בערוצי הטלוויזיה והרדיו, מה שהגדיל את קהל לקוחותיו באופן משמעותי.

עם כניסתה של רשת האינטרנט לשימוש ביתי יומיומי השתנו חוקי המשחק בעולם השיווק והפרסום, ועסקים רבים זיהו את הפוטנציאל שיש ברשת על מנת לקדם בצורה מסחרית עסקים שונים, חברות, אישי ציבור, מותגים וכיוצא באלה.

עם זאת, עולם השיווק באינטרנט משתנה כהרף עין, וכל כניסה של רשת פופולארית כזו או אחרת כמו פייסבוק ויתר הרשתות החברתיות מציבה אתגרים רבים בפני אנשי הפרסום והשיווק ומכריחה אותם להתאים את עצמם לחוקים שקובעת הרשת.

ערוצי השיווק המרכזיים באינטרנט

על מנת לדעת כיצד לשווק באינטרנט כמו שצריך, יש להכיר את ערוצי השיווק הקיימים באינטרנט.

אף על פי שיש המון ערוצי שיווק, המרכזיים שבהם הם מנוע החיפוש Google, הרשת בחברתית פייסבוק, בלוגים ואתרי מאמרים, רשתות הפצת תמונות ווידאו, וכן אתרים ייעודיים ופורמים שונים המתאימים למה שאתם רוצים לשווק.

 

 

שיווק באינטרנט  מנוע החיפוש Google מהווה את שער הכניסה לרשת האינטרנט, בייחוד אם אינכם יודעים מה אתם מחפשים בדיוק.

כאשר גולש יודע לאיזה אתר הוא רוצה להגיע, הוא יעשה זאת לרוב ללא עזרת מנוע החיפוש Google, אך אם מדובר בשירות שהגולש מחפש או במוצר כלשהו, ברוב המוחלט של המקרים הגולש ימצא זאת דרך חיפוש במנוע החיפוש Google.

לאלמנט הזה יש משמעות גדולה כאשר מדובר בשיווק, מפני ש-Google מאפשרת לכם לפרסם את החברה שלכם תחת מילות מפתח שהגולשים מחפשים בתדירות גבוהה. באופן זה תופיע תוכלו לחפש ביטוי כמו "בניית אתרים" ותקבלו קישורים ממומנים המובילים אל אתרי חברות שמתמחות בבניית אתרים.

בנוסף לכך, ניתן להשתמש במודעות ויזואליות על ידי שימוש ברשת המדיה. מדובר למעשה בבאנרים ויזואליים וקופצניים שיכולים למשוך את הגולש להקליק עליהם ועל ידי כך לקשר את הגולש לאתר או לדף נחיתה של המוצר או של השירות שאתם רוצים לשווק.

דרך נוספת לשווק את עצמכם ב-Google היא לעשות קידום אורגני, כלומר לגרום למוצר שלכם או לאתר החברה להופיע בדף הראשון בתוצאות החיפוש של ביטוי מסוים. לשם כך נדרשים עבודה רבה, השקעה יסודית, ליווי מקצועי וסבלנות.

 

 

שיווק באינטרנט  הרשת החברתית Facebook  פרצה לחיינו לפני כעשר שנים, ומאז עוררה מהפכות ברחבי העולם וגם מהפכה בעולם השיווק באינטרנט. רשת הפייסבוק מאפשרת פתחון פה (או מקלדת) לכל מי שחפץ להגיב, לשתף ולפרסם.

יותר מכל, התגובות וחוות הדעת של פרופילים בפייסבוק של אנשים אמתיים נתפסות כחוות דעת אמינות ביותר. נדמה היה שעולם השיווק והפרסום ייפגע מכך, אך לא כך הדבר. כיום השיווק בפייסבוק הפך לערוץ שיווק חכם, מאתגר ומשתלם במיוחד.

השיווק והפרסום בפייסבוק נתפס כאמין יותר וכבעל פוטנציאל גדול ביותר להגדלת קהל הלקוחות שלכם בפילוח מדויק. אם תדעו לעשות בו שימוש נכון, סביר להניח שזה יהיה ערוץ השיווק המשתלם ביותר עבורכם.

כמו במנוע החיפוש Google, גם ברשת החברתית פייסבוק ניתן לשווק את העסק בצורה ממומנת, כך שפוסטים על המוצר יופיעו בפרופילים המתאימים לקהל היעד שתבחרו.

עם זאת, ניתן לעשות שימוש בעוד מגוון רחב של דרכים כדי לשווק את העסק שלכם בצורה אורגנית בעזרת פרסום בקבוצות מתאימות, דרך אנשים בעלי הרבה מאוד עוקבים ובעזרת זירות התרחשות הומות.

 

 

שיווק באינטרנט  בלוגים ואתרי מאמרים. ערוץ שיווק נוסף הוא פרסום המוצר או החברה שלכם בבלוג חיצוני או בבלוג בתוך אתר הבית שלכם, מה שיכול לסייע בקידום אורגני ב-Google ולהגדיל את קהל הלקוחות ואת חשיפתו אל הפרסום שלכם.

בנוסף, ניתן לפרסם גם באתרי מאמרים ידועים ולהתייחס שם אל מה שאתם מפרסמים. לדוגמה, אם ברצונכם למכור מחשבים ומדפסות, תוכלו לפרסם מאמרים על חידושים בתחום המחשבים בבלוג באתר שלכם ולהפיץ את המאמר באתרים מתאימים כמו פורומים שעוסקים במחשבים או אתרי מאמרים בנושאים של טכנולוגיה.

 

 

שיווק באינטרנט רשתות הפצת תמונות ווידאו. בדומה לפייסבוק ובשונה ממנו, רשתות חברתיות שמפיצות תמונות וסרטוני וידאו תפסו תאוצה מבחינת הפופולאריות שלהן בשנים האחרונות.

אתרים כמו אינסטגרם, טאמבלר, וימאו וכמובן – יוטיוב, מאפשרים לכם לשווק את עצמכם בדרכי פרסום יצירתיות וויזואליות במיוחד, מה שיכול לחשוף אתכם לקהלי יעד חדשים ולהגדיל את המכירות בצורה ניכרת. למשל, באתרי תמונות כמו אינסטגרם השימוש בתגיות יכול לסייע לכם, ושימוש נכון בהן יביא לכם גם קהל בינלאומי.

בנוסף, אם תייצרו סרטוני וידאו מעניינים ותמציתיים, תוכלו לשתף אותם בכל ערוץ שיווק אחר ולנסות למשוך קהל יעד. סרטוני וידאו נחשבים כיום לאחד מאמצעי השיווק הכי מוכחים והכי פופולאריים, ולכן ערוץ שיווק זה נחשב למשמעותי במיוחד.

 

 

שיווק באינטרנט

 

אתרי יח"צ – דרך נוספת וחשובה כדי ליצור לעצכם נוכחות ב-Google ובאינטרנט בכלל היא לפרסם מאמרים ממומנים בפורטלים שמהווים גם אתרי יח"צ שיש להם קהל קוראים גדול כמו וואלה, ynet וכדומה.

תוכלו לעשות זאת באמצעות תשלום על כתבה ממומנת, אך תוכלו לחשוף את עצמכם לקהל לקוחות הרבה יותר גדול ממה שתכננתם.

כמו כן, הלינק של הכתבה יוכל לשמש אתכם בעת ההפצה של עסקכם באינטרנט, מה שיהיה בעל פוטנציאל גדול יותר להעפיל לתוצאות הראשונות ברשת החיפוש Google.

 

מהו הפוטנציאל העסקי והכלכלי של שיווק באינטרנט?

לשיווק באינטרנט פוטנציאל עסקי-כלכלי עצום, וניתן לראות זאת על פי מבחן התוצאה. לראייה, כמעט כל חברה, איש ציבור או בית עסק משקיעים בפרסום בערוצי השיווק השונים הקיימים. הפוטנציאל מכיל חשיפה לקהל יעד מגוון או מיקוד לקהל יעד מסוים, התרחבות לשווקים בינלאומיים ויכולת להגיב בזמן אמת.

 

שיווק באינטרנט חשיפה לקהל יעד מגוון – השיווק ברשת האינטרנט הוא בעל פוטנציאל גדול מאוד לחשיפה ניכרת מול קהלי יעד שונים. אם בעבר אסטרטגיית השיווק הצטרכה להיות מותאמת לקהל יעד בעל מגדר זהה או בחתך גילאים קבוע ולא משתנה, היום באמצעות רשת האינטרנט ניתן לשווק עסק או מוצר לקהלי יעד מגוונים, וזאת בעיקר על ידי שימוש בכלים שמנוע החיפוש Google נותן ועל ידי אפשרויות שניתן לקבל במגוון הרשתות החברתיות שמציעות פרסום ושיווק.

 

 

שיווק באינטרנט התרחבות לשווקים בינלאומיים – הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם הן רשתות חוצות גבולות, מה שמאפשר לכם לקדם את עצמכם או את העסק   שלכם מעבר לגבולות ישראל.

ניתן לעשות זאת בקלות על ידי שימוש בתגיות מתאימות, על ידי הצטרפות לקבוצות ולדיונים בקבוצות בחו"ל ועל ידי הפצה של המוצר   בכל האמצעים הללו.

 

 

 

שיווק באינטרנט התאמה מרבית לקהל היעד – מנוע החיפוש Google וכן הרשת החברתית פייסבוק מאפשרים לכם לשווק את המוצר שלכם או את החברה שלכם למגוון רחב של קהלי יעד, ובעיקר לקהל יעד ממוקד שיתאים לכם.

Google ופייסבוק אוספת מידע רק על המנויים שלה ומאפשרת לכם להתאים במדויק את קהל היעד שירכוש את המוצר של העסק שלכם, וכל זאת בצורה יעילה וידידותית.

 

 

 

 

שיווק באינטרנט שינויים בזמן אמת – שלא כמו קמפיין בטלוויזיה וברדיו או קמפיין שיוצר לדפוס בערוצים השונים, פרסום ושיווק באינטרנט מאפשרים לכם להגיב לשינויים במן אמת בצורה בולטת, שתעניק לכם יתרון תחרותי.

מרכיב זה גם מאפשר לכם להתנהל בצורה נאותה ובהתאם לאירועי היום, אך גם מאפשר לכם למנף אירוע ציבורי לטובתכם. באמצעות אסטרטגיית שיווק מתוחכמת וקופירייטינג טוב תוכלו להשתמש באירועי היום על מנת למכור את המוצר שלכם.

 

 

שיווק באינטרנט

שאלות נפוצות

האם שיווק בפייסבוק עולה כסף?

כן, אך ישנן דרכים לפרסם מוצר בפייסבוק גם בחינם.

היכן יותר משתלם להשקיע בשיווק – ב-Google או בפייסבוק?

בשניהם. ויתור על אחד מהם יהיה טעות גדולה.

האם קיימות חברות מקצועיות שדואגות לשיווק באינטרנט?

בהחלט, ואף מומלץ להיוועץ בשירותי חברת שיווק דיגיטלי מקצועית שתדאג לאינטרסים שלכם באינטרנט בצורה הטובה ביותר.

 האם השיווק באינטרנט יוכל לעזור לעסק שלי לגדול

 כן. למעשה, זוהי הדרך הטובה ביותר לגרום לעסקים להתפתח.

 האם נדרשים תנאי סף מיוחדים כדי לפרסם באינטרנט? 

לא, כל אחד שרוצה לפרסם את עצמו או את העסק שלו באינטרנט יכול לעשות זאת במגוון רחב של דרכים.

כתבות אחרונות

מה זה עמוד נחיתה ולמה הוא טוב?

אם קראתם את שאר המאמרים שלנו אתם יודעים שאנחנו אוהבים לענות על השאלות הקשות של עולם השיווק הדיגיטלי. כדי למצוא את השאלות שמחכות למענה אנחנו דואגים להתעדכן כל הזמן בהתחדשויות בתחום, אבל הפעם קפצנו למחלקת שירות הלקוחות של אימוג'ו שיווק דיגיטלי ופשוט...

תובנות ה Digital Marketing Report עבור הרבעון האחרון לשנת 2018

מרקל, סוכנות דיגיטל המנתחת את שוק הפרסום אונליין מדי רבעון שחררה את ה  Digital Marketing Report עבור Q4 2018. הדו"ח בן 28 העמודים מציג ניתוח מפורט של מגמות בתחומי הפרסום הממומן במנועי החיפוש, פעילויות שיווק ברשתות חברתיות, מודעות באנרים בדיספליי ו...

11 הטיפים שיגרמו לכם לשלוט במפות של גוגל

3בשנת 2015, השינוי הדרמטי ביותר בהיסטוריית החיפוש הלוקאלי התרחש. מיד היה ברור, שכעת תמונת עמוד תוצאות החיפוש הלוקאלי הראשון, השתנתה; פתאום בעמוד הראשון, הופיעו 3 תוצאות במקום 7. אך בשלב זה, המפה אשר הופיעה בצד, נותרה ללא שינוי. המטרה הייתה לשפר את...