בתקופה זו, בה עסקים אינטרנטיים פורחים בקצב מהיר, מיקומך בתוצאות החיפוש הוא ערך משמעותי וחשוב. אם מכירות אינטרנטיות והזמנות מקוונות הן נדבך משמעותי בעסק שלך, אז מיקומך בעמוד החיפוש עלול לפגוע בעסק ו/או להזניק אתו.

כבר הוכח מעל לכל ספק, שקידום אתרים הינו כלי משמעותי בשיווק העסק, יחד עם זאת, כמו הרבה דברים, גם קידום אתרים משתנה מחברת קידום אחת לאחרת.

לעיתים קרובות, אנו נראה אתרים אשר פועלים על כללי הקידום אך אינם מצליחים לקדם את האתר ואף חסרים בהם אלמנטים בסיסים ולא נותר אלה לתהות, אם בכלל גלשו באתר זה לאחרונה או האם מישהו אכן מתחזק את האתר.

למרות כל האמור לעיל, חברות קידום גובות אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בשביל שירות חסר, שאף לעיתים מזיק לקידום האתר ובהמשך הדרך עלול להוביל לפסילתו ולעונשי גוגל.

בחברה שלנו, החלטנו שהגיע הזמן לשים לזה סוף ולעשות קצת סדר בבלגן.

חברת קידום אתרים צריכה לספק שירות מלא כאשר מטרתו היא לקחת את האתר למיקומים ראשונים ככל האפשר.

על מנת לעשות זאת, החברה צריכה לשקוד ולעמול על מספר נדבכים והם:

אל לכם להתבלבל או לחשוש מהעצות ממעלה, שכן מייד נבהר ונסביר כל אחת מהעצות והמושגים על מנת שתוכלו לבדוק ולעקוב אחר קידום העסק שלכם ולוודא בצורה פשוטה ויעילה, שכספכם מנוצל בצורה המלאה והטובה ביותר.

חברת קידום אתרים

הבהרה: אל לכם להסיק מסקנות לגבי קידום האתר באם תראו, שפרט אחד ממגוון העצות אשר נפרוס מייד אינו קיים באתרכם.

פנו לחברת הקידום שלכם, העלו זאת בפני חברת הקידום שלכם ומשם תוכלו לבצע את ההחלטה הנכונה באשר להמשך הדרך.

בדקו את הקישורים החיצוניים

ידוע שאחד הדברים החשובים ביותר להשיג במהלך קידום אתר הוא קישורים חיצוניים איכותיים ובעלי סמכות. בניית מערך קישורים צריך להתבצע באופן קבוע ונכון.

אז מה הם בעצם קישורים חיצוניים? אלו קישורים אשר מובילים לאתר שלכם הממוקמים באתרים חיצוניים ולכן נקראים הם קישורים חיצוניים.

תורת העבודה על פיה נוהגים כי קישור הממוקם באתר מסוים ומפנה אל אתר אחר, סביר ומדובר באתרים באותה רמת איכות ושיש קשר ביניהם.

חשיבות איכות הקישור גבוהה ובמידה והקישורים החיצוניים לא יהיו איכותיים כך גם תמורתם ולעיתים עלולים להוביל לפגיעה וענישת האתר.

אז איך בעצם בודקים זאת

הדרך הטובה ביותר לבדוק אם הקישורים החיצוניים איכותיים היא שימוש בפלטפורמות ניטרלית כגון: MAJESTIC SEO או OPEN SITE EXPOLORER .

ספציפית אנחנו מאוד אוהבים את majestic ונדגים בעזרתו אך ראשית יש ליצור חשבון (במידה ואין לכם).

MAJESTIC SEO

מה עכשיו

לאחר שמזינים את כתובת האתר בעמודת החיפוש ולוחצים על חיפוש, כלל הנתונים הדרושים לנו יופיעו.

אל תיבהלו מעודף נתונים שכן לא כולם רלוונטיים. אנו נתמקד בשני נתונים הנוגעים לעניינו ונסביר מה הם מראים לנו.

קישורים חיצוניים

הנתון הזה כשמו כן הוא והוא יחשוף בפנינו את כל הקישורים המובילים אל האתר שלנו.

אל תתרגשו מהכמות המוצגת אלא יותר התעמקו באיכות הקישורים.

דומיינים מפנים

נתון זה יחשוף בפנינו את הדומיינים המפנים אל האתר שלו ובעצם שם אותם קישורים חיצוניים (לעיל) נמצאים.

אז מה אנחנו מסיקים מנתונים אלו?

המסקנה הראשונה שלנו היא בדיקה האם אכן חברת קידום האתרים שלכם עובדת על השגת קישורים חיצוניים אל האתר שלכם.

במידה וכן, כמות הקישורים תגדל והדומיינים עצמם יהיו דומיינים איכותיים מבחינת ערך קידומי.

חשוב לדעת: לא תמיד כלל הקישורים מופיעים בו ברגע שהוצבו ומעבר לכך אם רק החלתם בעבודה המשותפת, אל תצפו לראות כמות אדירה של קישורים חיצוניים.

בנוסף, עבודת ה- SEO בנויה על שלבים והשלב הראשון שהוא יותר דחוף מבניית מערך קישורים הוא אופטימיזציה לאתר.

אל תשכחו שככל שהאתר שלכם יותר איכותי, כך הקישורים שלכם יהיו איכותיים יותר ולכן אפשרו לחברת הקידום לבצע את מלאכתה ואל תתמקדו אך ורק בכמות הקישורים בעת תחילת עבודה משותפת.

הטיפ שלנו: במידה וערכתם את הבדיקה הזו ואתם רואים שיש קישורים לא איכותיים המפנים אל האתר שלכם, אזי זהו הזמן לוודא שאכן חברת הקידום עמלה על הסרת קישורים אלו, בין אם באופן ישיר אל מול האתרים עצמם לבין אם בעזרת הכלי המתאים (כלי הדיסואו של גוגל).

תוכן מקורי

אן טרם שמעתם את הביטוי "התוכן הוא המלך" זהו בדיוק הרגע המתאים להבין כי התוכן הוא החלק החשוב ביותר באתר שלכם ובמאמצי הקידום הוא מרכזי ביותר.

השאיפה של כל אתר היא שהתוכן בו יהיה תוכן ענייני, איכותי וכמובן מקורי.

תוכן מקורי

תוכן איכותי, מעניק למבקרים באתר סיבה להישאר ולהמשיך לצרוך את התוכן באתר ואף נוטע אמון בגולשי האתר כי מדובר בעסק רציני ואמין.

בנוסף, איכות התוכן מראה למנועי החיפוש, שאתרכם הוא אתר לגיטימי אשר משלב את מילות החיפוש באופן לגיטימי ולא מאולץ.

גוגל כבר לפני שנים רבות הצהירה בפומבי כי תוכן איכותי יזכה לתעדוף ולכן בדקו כי אכן התוכן המוצב באתרכם עומד בקריטריונים אלו.

ודאו כי חברת הקידום עוברת על התוכן באתר שלכם והקפידו אתם לדאוג לכך שהתוכן יהיה מעודכן.

תגי כותרת ותיאורי מטה

תגי כותרת איכותיים, מתארים למנועי החיפוש ולגולשים. מה כל עמוד גלישה מכיל.

תיאורי מטה מאפשרים ו/או משכנעים את הגולשים ללחוץ דווקא על הקישור שלך לעומת קישורים אחרים במנועי החיפוש.

בחירה נכונה שלהם היא תנאי בסיסי לקידום העסק שלך ולכן אם נופל בהם פגם או חוסר, מוטב לתקן זאת בהקדם ולהבין מדוע חברת הקידום לא עושה את עבודתה.

איך בודקים זאת

הדרך המהירה והפשוטה ביותר, לוודא שלא נפל פגם בקידום האתר היא להשתמש ב Screaming Frog’s SEO Spider.

מדובר בכלי מהיר ויעיל, שניתן להוריד אותו בחינם והוא מותאם לכל מערכות ההפעלה (ווינדוס, מק, לינוקס ועוד).

כמו כל דבר חינם, יש לכלי זה הגבלה וכאן מדובר על 500 עמודים משמע: אם אתרכם מכיל מעל ל- 500 עמודים, הכלי הזה לא יעשה עבורכם את העבודה המלאה.

כל שעליכם לעשות הוא להוריד את הכלי, להזין את כתובת האתר שלכם וללחוץ על התחל.

מתוך שלל הנתונים הרחב שיוצג, הביטו בנתוני תגי הכותרת ותיאורי המטה. קראו אותם ובדקו שהם אכן מתאימים, מזמינים ומסקרנים.

תגי כותרת

בעבר, היה נהוג שבכל עמוד, תגי כותר לא יעלו על 70 תווים. כיום, כחלק ממערך השדרוגים הקבוע של גוגל, תגי הכותרת לא עולים על 55 תווים.

ודאו כי אכן תגי הכותרת שלכם עודכנו וקוצרו ואם לא.. דאגו לתקן זאת בהקדם ובדקו עם חברת הקידום מדוע לא בוצע מעבר על תגי הכותרת.

תיאורי מטא

על תיאורי המטה להיות מקוריים, ייחודיים ושלא יעלו על 156 תווים. על תיאורי המטה להימצא כמעט בכל עמוד וזה כולל את העמודים הראשיים וביניהם עמוד צור הקשר.

עמודים אשר אינם צריכים להכיל תיאור מטא יהיו עמודי "Thank you" או עמודים המכילים נושאים רבים.

כאן שוב נרצה להדגיש שבכל שאלה או דאגה שיש לכם בכל הקשור לקידום האתר שלכם, פנו אל חברת הקידום.

Screaming Frog’s SEO Spider

תמונה תואמת ותג אלט (חלופי)

תג האלט הינו תג תמונה המסביר אותה למנוע החיפוש. עבודת קידום נכונה תכלול הצבת תגי אלט לכל תמונה ותמונה.

בדיקה חשובה לביצוע באתר היא האם לכל תמונה אכן יש תג אלט. אנחנו בטוחים שיש לכם לא מעט תמונות וגם אם לא, מדוע לעשות את העבודה באופן ידני כאשר יש כלי שעושה זאת באופן אוטומטי?..

לכלי זה קוראים: SEO Spider והוא יסרוק עבורכם את כל התמונות ויציג את אלו שאין בהן תג אלט.

בצעו את הבדיקה בעזרת הספיידר וראו כמה תמונות אינן מכילות תג אלט.

במידה ומדובר בכמות גדולה, הרימו טלפון אל חברת הקידום ובררו מדוע אך במידה ומדובר במספר תמונות בודדות, בדקו את הנושא אך אין כל מקום לדאגה או בהלה.

כיצד תבטיחו לעצמכם חברת קידום שבאמת תקדם אתכם?

אחת מההחלטות החשובות ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי קשורה לזהותה של חברת הקידום אשר תלווה אתכם כל הדרך להצלחה. על מנת לסייע גם לכם לבחור נכון ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים לבחירת חברות קידום:

  1. ניסיון מעשי וידע מקצועי – אין חכם כבעל ניסיון ולכן חשוב ומומלץ לבחור אך ורק בחברות קידום בעלות ניסיון מוכח בתחום הקידום והשיווק הדיגיטלי. ברמת הידע המקצועי, חשוב לבדוק מהם תחומי ההתמחות של החברה וכיצד הם מיושמים על ידה.
  2. תכנית עבודה מובנית – חברות קידום מובילות בתחומן לא יוצאות לדרך ללא תכנית עבודה מובנית המאפשרת להן לפעול על פי יעדים קצרי טווח וארוכי טווח כאחד. בדקו מהי תכנית העבודה המוצעת לכם וכיצד היא עתידה להיות מיושמת בפועל על ידי חברת הקידום.
  3. הצלחות החברה בהווה ובעבר – אל תהססו ליזום פניה ישירה ללקוחות החברה בהווה ובעבר, וזאת על מנת לשמוע מהם על שביעות הרצון מתוצאות הקידום והשיווק הדיגיטלי אותן השיגה עבורם חברת הקידום/סוכנות דיגיטל.
  4. היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם – שיווק וקידום דיגיטלי מורכב ממגוון רחב של פעולות שכל אחת מהן מבוססת על שירות מקצועי כזה או אחר, ולכן, קיימת חשיבות רבה להיקף השירותים המוצעים לכם IN HOUSE על ידי חברת הקידום/סוכנות דיגיטל.

לצד כל אלו, אנו ממליצים לכם ליזום פגישות היכרות עם מספר חברות קידום/סוכנויות דיגיטל, וזאת על מנת לבחון את הדינאמיקה הנוצרת במהלך הפגישות ולשמוע בהרחבה על דרכי הפעולה השונות המוצעות לכם על ידי החברות השונות. לאחר קיומו של סבב פגישות מקדימות, תוכלו לקבל החלטה מושכלת בנוגע לזהותה של חברת הקידום אשר תלווה אתכם כל הדרך להצלחה.

לסיכום

אנחנו מאוד מקווים שהצלחנו להעניק לכם את הכלים לבדיקת קידום האתר שלכם.

אל תשכחו שתוצאות הקידום מתחילות לתת את אותיותיהן רק לאחר מספר חודשים ואם תרגישו התקדמות וגם תראו תוצאות, דעו כי אתם בידיים טובות.

אגב, דבר נוסף שתוכלו לעשות הוא לפנות לחברת קידום או מקדם אתרים חיצוני ולקבל חוות דעת על טיב עבודת הקידום שעושים עבורכם.

נמליץ לעשות זאת רק לאחר עבודה משותפת של מעל חצי שנה (טווח זמנים ריאלי לתוצאות).

כתבות אחרונות