מה זה RankBrain? המדריך

אם אתם עוסקים במלאכת הקידום ואוהבים לדעת את הדברים החשובים שיש לדעת על SEO, אתם חייבים לקרוא את הכתבה הבאה ולהכיר את ראנקבריין. אז מהי טכנולוגיית ראנקבריין?

ראנקבריין הוא חלק גדול מאוד מהאלגוריתם של גוגל והיא עושה שימוש באינטליגנציה מלאכותית.

ראנקבריין לומדת את המשתמשים ואת התגובות שלהם (במיוחד על תוצאות שכבר הוצגו). התוכנה יודעת ללמוד את הריאקציות של הגולשים ולהבין את המשמעות מאחורי השאילתות ועל המידע אותו הם מחפשים ברשת.

טכנולוגיית ראנקבריין הושקה בשנת 2015 ומאז הפכה להיות כה משמעותית והסממן השלישי בחשיבותו בכל הקשור לדירוגי אתר. מטרת הטכנולוגיה הייתה לעזור לגוגל לעבד כשמינית משאילתות החיפוש המוזנות מדי יום ושלא נראו קודם לכן (יוניקיות).

RankBrain

חשיבותה של טכנולוגיית ראנקבריין

טכנולוגיית ראנקבריין פותחה במטרה להתמקד באותן שאילתות ייחודיות, שהוזנו בכל יום אך מאז גוגל כבר הצליחה לא פעם להסגיר ולהצהיר כי ראנקבריין היא חלק חשוב מאוד בכל הקשור בחיפוש האורגני. אחד מבכירי גוגל, אמר כי במידה ולא יעשה שימוש בראנקבריין יהיה שווה ערך לפגיעה כה משמעותית השווה לחוסר אנדוקס של מחצית מעמודי ויקיפדיה.

אז איך לא נפגעים מראנקבריין?

אז כמו כל דבר כמעט, גם על ראנקבריין לא הוסבר בדיוק כיצד הטכנולוגיה פועלת ומשפיעה על החיפוש אך זה דיי ברור כי ראנקבריין עוזרת להבין תוכן טוב יותר וכפועל יוצא לייצר תוצאות מדויקות ורלוונטיות יותר. וגם במקרה זה אנו מבינים כי חשיבותו של התוכן היא גבוהה עד לאין שיעור.

להלן מה שאתם כבעלי או מנהלי אתרים צריכים להקפיד עליו כדי לא להיפגע מראנקבריין:

1. תוכן איכותי – הקפידו על יצירת תוכן איכותי באתר שלכם, תוכן שעונה על הצרכים והשאלות של הגולשים ולא באופן שטחי.

2. מעקב – עקבו אחר תנועת האתר שלכם וההמרות המתבצעות בו וחפשו אחר עליות וירידות על מנת להבין האם המאמצים שלכם אכן נושאים פרי או מעלים חרס.

3. חושבים קדימה – למרות שעדיין אין אינדיקציה להשפעה על הדירוג (אך סביר כי אכן ישפיע בעתיד), עדיין דאגו לגרום לתוכן שלכם להיות ברור יותר וקל יותר להבנה על ידי האלגוריתם של גוגל בעזרת מה שנקרא: schema markups.

המסקנות שלנו

כאשר ראנקבריין פותחה והושקה, הייתה התרגשות אדירה ואפשר לומר מרגשת – וזאת כי היא הציגה את ה AI שכולם דיברו עליו היישר לתוך האלגוריתם של גוגל.

אין ספק כי גוגל ממשיכה לפתח ולהתפתח ותעשה שימושים נוספים באינטליגנציה מלאכותית, והכל על מנת להמשיך ולשפר את תוצאות מנועי החיפוש ורלוונטיות התוצאות המתקבלות לשאילתות השונות.

שי בנקהלטר

מייסד ומנכ”ל אימוג’ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם. בשנת 2013 הקים שי את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק דיגיטלי למגוון רחב של חברות ועסקים.