גם לקבצי PDF מגיע אופטימיזציה

תוכן עיניינים:

  1. בחירת שם לקובץ
  2. מילות מפתח
  3. לינקים
  4. אופטימיזציה לכותרות הPDF
  5. טיפים לבחירת כותרת טובה
  6. אופטימיזציה לתיאור המסמך
  7. עותק מבוסס טקסט (Text-Based Copy)
  8. ממלאים את כל שדות המטה דטה (Metadata) בהגדרות
  9.  התאמה לניידים
  10. אופטימיזציה לתמונות
  11. אזהרה ידידותית
  12. מסקנות והרהורים אחרונים

אופטימיזציה לPDF

כמנהגנו בקודש, אנחנו נהנים להעניק לכם את הטיפים הטובים ביותר ולגלות לכם את סודות ה SEO…

והפעם בפינתנו, קבצי ה PDF אשר לרוב שוכחים או מתעלמים מהם אבל הם בהחלט נסרקים, מאונדקסים ומדורגים בתוצאות החיפוש!

הצטרפו אלינו לקריאה מהירה על אופטימיזציה שיש לעשות לקבצי ה PDF ותגלו כיצד תוכלו לדאוג לכך שקבצי ה PDF שלכם ידורגו במילות המפתח הנבחרות שלכם.

עוד משנת 2001, מסמכי PDF מאונדקסים, נסרקים והם אפילו זכו לתג משלהם בתוצאות החיפוש.

באופן כללי, האופטימיזציה שלהם, יחסית דומה לאופטימיזציה שאתם רגילים אליה אבל ישנם כמה הבדלים שחשוב להכיר על מנת לבצע אופטימיזציה טובה ונכונה – ולזכות בעוד מיקום ועוד הזדמנות להראות לכולם שאתם יותר טובים מהמתחרים שלכם.

להלן מספר טיפים אשר יעזרו לכם לבצע אופטימיזציה מושלמת למסמכי ה PDF שלכם.

עקבו אחריהם באדיקות וההצלחה לא תאחר מלהגיע:

בחירת שם לקובץ

הזחלנים של גוגל סורקים את שם הקובץ ולכן חשוב לבחור שם קובץ תיאורי וכזה שאכן מתאר את תוכנו של מסמך ה PDF שלכם.

כדי שתוכלו לבחור שם טוב ונכון, מומלץ לעשות מחקר מתחרים ולראות מה הגולשים מחפשים בגוגל. התייחסו לנתון הכמותי של החיפוש ובבואכם לבחור שם, קחו אותו בחשבון.

כותרת ה PDF חייבת להיות רלוונטית והרלוונטיות שלה תעזור לספיידרים של גוגל להבין את תוכנו של המסמך שלכם וככל שהיא תהייה טובה ונכונה יותר, כך האופטימיזציה שביצעתם תהייה טובה יותר.

טיפ זהב: השם שתבחרו, רצוי שיהיה מופרד בעזרת מקף.

מילות מפתח

במסגרת תהליך האופטימיזציה של ה PDF שלכם, זו בדיוק ההזדמנות לשלב את מילות המפתח שלכם בתוך הטקסט.

דאגו שהכותרת הראשונה שלכם תהייה זהה לכותרת ושם הקובץ עצמו ובנוסף שזרו את מילות המפתח ברחבי הטקסט באופן טבעי ושאינו מעמיס.

לינקים

כאשר אתם מעלים קובץ PDF חשוב מאוד לייצר לינקים משני הסוגים: לינקים מהאתר שלכם אל ה PDF ולינקים מה PDF עצמו אל האתר שלכם.

  1. לינקים מהאתר – לינקים אלו יעזרו לגוגל להבין שהמסמך רלוונטי וצריך לסרוק אותו וכמובן השתמשו בטקסט אנקור רלוונטי.
  2. לינקים מה PDF – הקפידו להציב לינקים ב PDF עצמו אל עמודי האתר שלכם. הלינקים יכולים להיות בטקסט או מהלוגו. אגב, כאשר אתם מוציאים לינקים מה PDF אל האתר, יש לכך שני יתרונות: גוגל יבין איך ה PDF מתאים לתוכן שבאתר שלכם וכל קישור נכנס ל PDF עצמו, יעביר את הסמכות שלו היישר אל עמודי האתר שלכם – כך, במקרה בו מישהו אחר יקשר אל ה PDF שלכם ויציב אותו באתר שלו, הלינקים עדיין יקשרו אל עמודי האתר שלכם וזכיתם.

חשוב: אל תשכחו לשמר את זכויות היוצרים שלכם כדי שלא ישנו את תוכן ה PDF או את הלינקים שהצבתם בו.

קישורים בPDF

אופטימיזציה לכותרת ה PDF

כולנו יודעים ומכירים את חשיבותה של הכותרת כאשר אנחנו עושים אופטימיזציה לאתר שלנו, כך גם במסמכי PDF הכותרת חשובה מאוד ולמעשה אפשר לומר שהיא מקבילה לכותרת ה HTML. < /div>

כותרת ה PDF היא זו שתופיע בעמודי תוצאות החיפוש ולכן בחרו כותרת ייחודית וכזו שתגרום לגולשים לרצות להקליק עליה.

טיפים לבחירת כותרת טובה:

  1. השתדלו לבחור מילת מפתח שהיא יותר “מילת מפתח זנב” מכיוון שלרוב, מסמכי PDF עוסקים בנושא אחד ספציפי.
  2. הכותרת לא תעלה על 60 תווים.
  3. מילת המפתח החשובה תופיע בתחילת הכותרת.
  4. בחרו כותרת פיקנטית, מסקרנת וכזו שתמשוך את עין הגולש ותאמר לו שהוא ממש חייב לראות על מדובר ולהקליק.

אופטימיזציה לתיאור המסמך

גם תיאור המסמך חייב לעבור אופטימיזציה ואם נצטרך להשוות אותו ל SEO של עמודי אתר, הרי שהוא דומה לתיאור המטה שאנו מכירים.

גם כאן, בתוצאות החיפוש, כאשר מסמך ה PDF שלכם יופיע (לאחר שתעשו את אופטימיזציה המוצגת במאמר זה כמובן), התיאור יופיע מתחת לכותרת.

טיפ: כתבו תיאור מסמך אשר יגרום לגולשים לרצות להקליק וכמובן שמרו עליו מתחת ל- 300 תווים.

עותק מבוסס טקסט (Text-Based Copy)

במסגרת האופטימיזציה שאתם עושים למסמכי ה PDF שלכם, חשוב מאוד שתייצרו עותק מבוסס טקסט וזכרו, לעשות שימוש בתגי האלט עבור התמונות (מכיוון שתמונות לא נסרקות).

לא מתעצלים וממלאים את כל שדות המטה דטה (Metadata) בהגדרות

נכון שיש מספר שדות חשובים אותם חשוב למלא ויש שדות שהם לא בדיוק חיוניים עבור ה SEO – אז זהו שזה לא בדיוק נכון כי אומנם הם אינם אקוטים ל SEO אבל הם בהחלט יעזרו לכך שסריקת המסמך תהייה מוצלחת.

מלאו את כל השדות הנוספים הקיימים וכך תוכלו לעזור לבוטים להבין את התוכן ולקבוע את הדירוג המתאים.

את השדות הללו תמצאו בנתיב הבא באדובי אקרובט ((Adobe Acrobat: File > Properties ))

טיפ קטן: שלבו את שם המותג שלכם בשדה שם המחבר ואת מילות המפתח שלכם הזינו בשדה מילות המפתח (תודו שלא חשבתם על זה 😊 ).

לא לשכוח את גולשי הניידים

תודות לעובדה שמרבית האנשים גולשים באמצעות הטלפונים הניידים שלהם ובכלל הגענו למצב בו הגלישה צריכה להיות נעימה ונוחה למסכים הקטנים אחרת גוגל לא יאהב אותנו… בלשון המעטה, חשוב לדאוג לכך שמסמך ה PDF שלכם יהיה מותאם ורספונסיבי.

לא להילחץ, גם PDF ארוך ומייגע יכול להיות נעים לקריאה בעזרת כמה טאצ’אפים קטנים, בין היתר: יישור טקסט לימין, הדגשות חשובות, שבירה נכונה של פסקאות, שימוש ברשימות ועוד ועוד.

אופטימיזציה לניידים

תמונות – דחסו אותן!

גם כאן, בדומה לעמוד אינטרנטי, ישנה חשיבות גדולה לכיצד אתם מעלים את התמונות שלכם ולמהירות הטעינה.

מסמכי PDF נוטים להיות הבעלים הגאים של גרפים ותמונות שונות – מה שהופך אותם לכבדים, ולכן חשוב להקפיד לבצע דחיסה לתמונות טרם תזינו אותם ל PDF !

אם דחיסת תמונות לא אומרת לכם כלום, הריצו חיפוש מהיר בגוגל ותגלו עולם שלם של כלים חינמיים אשר יבצעו עבורכם את הדחיסה בחינם ובמהירות (אולי תאלצו לצפות באיזו פרסומת אחת או שלוש אבל הפעולה תתבצע ביעילות).

אזהרה ידידותית

לא מעט אנשים, חושבים שניתן להעתיק את התוכן מה PDF אל האתר ולייצר מה שנקרא “טקסט חי”.. ובכן, זה עלול לייצר תוכן משוכפל ואתם ממש אבל ממש לא רוצים להיכנס לזה…

טיפ: במקום להעתיק את כל טקסט ה PDF, צרו סוג של תקציר או סיכום של תוכן ה PDF וכזה שלא יהיה כתוב אותו דבר.

מסקנות והרהורים אחרונים

מסמכי PDF הם מסמכים “סמכותיים” וכאלו אשר מסבים לקוראים הרגשת ביטחון.

אותם קבצי PDF, יכולים להיות אלו שיעשו את ההבדל בין האתר שלכם לבין האתר של המתחרים שלכם.

כל עוד תקפידו לעבוד על פי הטיפים שנתנו לכם לעיל, תוכלו למקסם את הסיכוי של ה PDF שלהם להופיע גבוה בתוצאות החיפוש – וכולנו יודעים כמה זה טוב להופיע בראש עמוד תוצאות החיפוש…

בהצלחה!