פרסום ממומן בגוגל ומסע פרסום בגוגל

לא בטוחים שאנחנו יכולים לתרום לחברה שלך? תגללו ותגלו
מעניין אתכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

    או התקשרו ל- 03-7207605

    איך לצאת למסע פרסום בגוגל ולהישאר בחיים (ולהרוויח)?

    אם אתם מחפשים אסטרטגיות שיווק לעסק שלכם, כנראה שכבר הספקתם לשקול את האפשרות של פרסום ממומן בגוגל Ads. מנוע החיפוש הגדול בעולם הפך לאחת מדרכי הפרסום החזקות והמשמעותיות ביותר בעולם השיווק, וניתן להשתמש בו לכל עסק. גוגל, ענקית החיפוש ברשת, היא גם האתר הנצפה ביותר בעולם ובישראל עם נתוני גלישה מרשימים המחייבים כל אחד ואחת מבעלי העסקים שביניכם להפנות זמן חשיבה יצירתית ומשאבים כספיים לצרכי פרסום בגוגל אדוורדס.

    40,000
    פעולות חיפוש נערכות
    בגוגל מדי שנייה!
    3.5 מיליארד
    פעולות חיפוש נערכות
    מדי יום בגוגל!
    90%
    מהגולשים בישראל
    מבצעים מדי יום 20-200
    חיפושים!

    נתוני הגלישה העולמיים לא משקרים – כדי להיות חלק מחגיגת ההקלקות, אתם חייבים לקדם את העסק שלכם ב-Google ולעשות פרסום בגוגל!

    כלי שיווק עוצמתי: Google Ads

    אם אתם מגבשים אסטרטגיית שיווק לעסק שלכם, כנראה שכבר הספקתם לשקול את האפשרות של פרסום ממומן בגוגל לעסקים.

    מנוע החיפוש הגדול בעולם הפך לאחד מדרכי הפרסום החזקות והמשמעותיות ביותר בתחום, ניתן להשתמש בו לכל עסק ויש לו יתרונות שפשוט קשה להתעלם מהם.

    מה פרסום ממומן בגוגל מציע לכם?

    • רק מי שצריך רואה – הצגת מודעות ממונות בצורה ממוקדת לצרכנים שמחפשים את אותם מוצרים
    • מיקוד מדויק –ניתן לערוך סיווגים כמו מיקום גיאוגרפי, גיל וכדומה, ולהתאים את קהל היעד באופן ממוקד עוד יותר.
    • השקעה מינימלית – בצורה הזו מפרסמים לא צריכים להשקיע סכומי כסף גבוהים בפרסום, אלא להבין במהלך תהליך השיווק הדיגיטלי מה נכון ויעיל עבורם.

     

    אז איך זה באמת עובד, מה התהליך כולל ומה חשוב לעשות כדי לנהל קמפיין בצורה מוצלחת? הנה זה בא:

    היתרונות של גוגל כוללים, בין היתר, הצגת מודעות ממונות בצורה ממוקדת לצרכנים שמחפשים את אותם מוצרים, כאשר בנוסף ניתן לערוך סיווגים כמו מיקום גיאוגרפי וגיל, ולהתאים את קהל היעד באופן ממוקד עוד יותר.

    באופן טבעי, היתרונות הללו מייחדים את גוגל וגורמים ליותר ויותר בעלי עסקים להשקיע בו את מירב משאביהם מבחינת פרסום ושיווק העסק.

    חשוב לציין כי בצורה הזו המפרסמים לא צריכים להשקיע סכומי כסף גבוהים בפרסום, ובמהלך תהליך השיווק הדיגיטלי הם יכולים להבין מה נכון ויעיל עבורם.

    גוגל מבינים זאת ודוחפים את המפרסמים לכיוון זה, ואף מציעים להם קופון פרסום בשווי 300 ש”ח, ברגע שמפרסם משקיע את ה-100 ש”ח הראשונים.

    אז איך זה באמת עובד, מה התהליך כולל ומה חשוב לעשות כדי לנהל קמפיין בצורה מוצלחת? במאמר הבא נפרט על כל השלבים.

     

    מה זה אומר שאימוג׳ו היא Google Partner? זה אומר שיש לנו גישה לכלים שעוזרים לנו לעזור לכם להגיע הכי רחוק שאפשר!

    איך לעשות פרסום ממומן בגוגל
    בצורה נכונה

    התחרות הגבוהה מביאה מגוון רחב של עסקים לזירת השיווק בגוגל והופכת את הפרסום בו למעט מאתגר, ולכן חשוב לקחת בחשבון לא מעט משתנים ולתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלנו בקפידה לפני שנתחיל בקמפיין פרסום.

    בגלל התחרות הגבוהה, נוצרת סוג של תחרות פומבית על ביטויי החיפוש הרלוונטיים למוצר ולמפרסם, כאשר רבים מהמפרסמים יבחרו באותם הביטויים בדיוק שהם ישערו שהצרכנים יחפשו.

    מבלבל? הנה דוגמה שתסייע לכם להבין את זה טוב יותר.

    על מכירת שולחנות בתל אביב וחיות אחרות

    נניח שבעל עסק עוסק במכירת שולחנות בעיר תל אביב, והוא מעוניין להתחיל קמפיין פרסום ממומן בגוגל – אילו ביטויים הוא יעדיף לקדם קודם?

    סביר להניח שהן יהיו, נניח, “חנות רהיטים במרכז” או “שולחנות למכירה”.

    אך כיוון שיש לא מעט חנויות רהיטים בתל אביב ובאזור המרכז, קיימת תלות בין הצעות המחיר של המפרסם ושל מתחריו על אותם ביטויים, ולפי פרמטרים אלו גוגל יקבע מי “יקבל” את המקומות הראשונים במנוע החיפוש.

    אז איך גוגל מחליטה
    מי יופיע ראשון?

    1. הראשון הוא הצעת המחיר של המפרסם

    הצעת המחיר היא המחיר המקסימלי שבעל העסק מוכן לשלם עבור כל לחיצה של לקוח פוטנציאלי על המודעה. זוהי המכירה הפומבית המתבצעת מאחורי הקלעים, כשגוגל בוחרת את ההצעות הגבוהות ביותר ומציגה אותן ראשונות. עם זאת, חשוב מאוד לזכור שהצעת המחיר היא רק משתנה אחד המשפיע על המיקום של המפרסם בגוגל.

    2. איכות המודעה

    הדבר הראשון שהלקוח הפוטנציאלי שלכם רואה, ולכן גם החשוב מכל (גם בעיני גוגל). חשוב להקפיד על ניסוח חד, ברור, רלוונטי, משכנע ומדויק ולא פחות חשוב הוא גם לשתול את הביטוי שלנו במודעה (תוך ניסוח הגיוני ונכון, כמובן).

    3. עמוד הנחיתה של המודעה

    לאן הגולשים מופנים כשהם לוחצים על המודעה? חשוב להפנות אותם לעמוד הרלוונטי ביותר למוצר או לאותה מודעה בדיוק. במידה וגולש מסוים חיפש, למשל, ‘כסא נוח למכירה’, עדיף שעמוד הנחיתה יהיה העמוד שמציג את קטלוג הכיסאות, ולא עמוד הבית המתאר את בית העסק. או במילים אחרות: חשוב שהעמוד יכיל את הביטויים הרלוונטיים, שיעלה במהירות ויספק את כל המידע הנדרש לשאילתה.

    פרסום בגוגל אדס (PPC) –
    המודעות הבולטות ביותר

    להבדיל מקידום אורגני, דרך פרסום ממומן בגוגל ניתן לקבל את התוצאות הגבוהות ביותר בעמוד, ולשם כך פיתחה גוגל את המערכת המקוונת -גוגל אדוורדס.

    לא נרחיב על דרכי השימוש והייעול שניתן לבצע במערכת זו (ויש הרבה), אך נציין כי ארבע המודעות העליונות בעמוד החיפוש וארבע המודעות התחתונות, יהיו בהכרח של עסקים שמפרסמים דרך קידום ממומן.

    אותן מודעות יהיו כמעט זהות לאלו של הקידום האורגני, מלבד סימן ירוק עם המילה “מודעה“.

    מדוע פרסום בגוגל עדיף
    על דרכי הפרסום ה”קלאסיות”?

    1. תשלום על תוצאות

    אחד היתרונות המשמעותיים של גוגל הוא ה- pay per click – תשלום עבור לחיצה. אם בעבר מפרסמים היו חייבים לשלם על פרסומת ברדיו, בטלוויזיה או מודעה בעיתון ללא שום הבטחה כי יקבלו עבורה תוצאות, הרי שמערכת גוגל אדס שינתה את כללי המשחק באופן מהותי. כל מי שעושה פרסום ממומן בגוגל ישלם רק אם הצרכן אכן ביצע פעולה כלשהי שקשורה לאתר שלו – אם חיפש את הביטוי הרלוונטי ואכן לחץ על המודעה ונכנס לאתר, או ביצע פעולה אחרת שהביאה אותו לעמוד הנחיתה. כל מפרסם ובעל עסק יכול להחליט כמה הוא מוכן לשלם עבור כל לחיצה או כניסה, ולהגדיר לכך את התקציב שמתאים לו.

    2. התאמה ומיקוד לצרכן בתזמון מדויק

    גוגל יודעת איך “לקרוא” את משתמשיה ולהתאים עבורם את מה שהם רוצים וצריכים, בהתאם להיסטוריה שלהם, למיקומם הפיזי וכמובן לחיפושים עצמם. במידה וצרכן מחפש מוצר במיקום ספציפי, גוגל יודע אילו מודעות יהיו רלוונטיות עבורו וכיצד לסווג אותן מבחינה גאוגרפית.

    לדוגמא, אם אותו בעל חנות רהיטים בתל אביב החליט לפתוח בקמפיין ממומן בגוגל, הוא יוכל לייעד את המודעות שלו במיוחד לתושבי תל אביב והסביבה. זהו ייעול ומיקוד אידאלי עבור המפרסמים ובעלי העסקים, שיכולים לייעד במדויק את המודעות שלהם לצרכנים הרלוונטיים, בעוד כל פרסום אחר, גם באינטרנט, לא פועל על פי סיווג כל כך מדויק.

    3. שינויים ותיקונים בלייב

    יתרון נוסף שיש למערכת גוגל אדוורס הוא כמות המידע שיש לה בנוגע לצרכנים שבחנו את המודעות של המפרסם או חיפשו את הביטויים הרלוונטיים. המערכת מאפשרת למפרסם מעקב אחר כמות הלחיצות שנעשו על המודעה עצמה, כמות המשתמשים שראו אותה וכמובן גם אחר הפעולות של כל המשתמשים באתר עצמו – אם הם:

    השאירו טפסי פרטים שלחו הודעה התקשרו עשו שימוש בכלים אחרים

    להבדיל מצורות פרסום אחרות, ניתן לבצע מעקב ארוך אחר דפוסי ההתנהגות והשימוש של הצרכנים, לראות מה יעיל עבור העסק, מה מיותר וניתן לוותר עליו באתר, מה בעייתי בחוויית הגלישה של המשתמש ובכלל, מה הכרחי לשנות באתר העסק שלכם.

    להבדיל מפרסומות טלוויזיה או רדיו שהן יותר “רנדומליות” ואי אפשר לדעת איזה לקוח הגיע לבית העסק דרכן, הרי שמודעה כלשהי ברשת תספק לכם תוצאות מדודות ותחזית לגבי ההמשך. במידה והתוצאות לא יהיו חיוביות עבורכם, תוכלו להפסיק מידית את הקמפיין ולהתחיל באסטרטגיה חדשה.

    4. תזמון המודעה בצורה חכמה ויעילה

    כלי הסיוע השונים של מערכת הפרסום ממומן בגוגל Ads, מאפשרת לכם לתזמן את מועד הופעתן של מודעות הקמפיין. את מועדי ההופעה חשוב לתזמן בהתאם לימים ולשעות בהם אתם ערוכים לקבלת “לידים” (פניות).

    כמו כן, חשוב שתבדקו לפרק זמן מסוים (נניח עד שבועיים מיום עליית הקמפיין) מהם הימים ובאילו שעות במהלכן התבצעו הכי הרבה כניסות לדפי הנתיחה או דפי האינטרנט שלכם באמצעות מודעות ה- אדוורדס. בדיקה תקופתית זאת תאפשר לכם לנתב את מועדי הופעת מודעות הקמפיין בהתאם להיקף הכניסות למודעת הפרסום שלכם.

    תזמון יעיל וחכם של המודעה הינו כלי רב עוצמה בכל הנוגע לשיווק באינטרנט וזאת מכיוון שהוא קשור לתחום הרגלי הגלישה של קהל הלקוחות הרלוונטי עבורכם.

    להתאים את עצמך לכל סוגי
    המשתמשים – גם נייחים וגם ניידים

    להבדיל מבעשור הקודם אז השימוש במכשירים הניידים היה נמוך בהרבה, הרי שהיום כמעט ולכל המשתמשים הדיגיטליים יש סמארטפון שממנו הם מבצעים לא פחות פעולות, אם לא יותר, מהמחשב עצמו.

    בהתאם לכך, חשוב ואף הכרחי להתאים את אתר העסק שלכם לכל סוגי המכשירים.

    עם זאת, אין צורך להיבהל ויש לזכור כי הפרסום במחשבים ובמובייל הוא מאוד דומה, אך כן יש מספר הבדלים:

    1. ראשית, באופן טבעי מסך המובייל הוא קטן בהרבה ויש להכניס למקום זה את המסר המרכזי.

    2. בנוסף חשוב לנסח בצורה אחרת את המודעה העיקרית וקריאת ההנעה לפעולה, מכיוון שמשתמשי המובייל יהיו בתנועה ומומלץ לפנות אליהם בצורה נכונה יותר, שאכן תדחוף אותם לבצע את הרכישה כבר עכשיו.

    למרות הדמיון, אם עוד לא התנסיתם ואתם לא בטוחים מה מומלץ עבור האתר שלכם, עדיף להקים שני קמפיינים שונים בגוגל

    – אחד למחשב ואחד למובייל, כך תוכלו לנתח במדויק את הבעיות ולהבין מה חשוב יותר לשנות ובאיזה מקום באתר.

    יש לציין כי גם העלויות לא זהות, והתנסות עם הצעות המחיר השונות תסייע להגיע לתוצאות אופטימליות והבנה מה נכון עבורכם.

    מה היא מודעה אפקטיבית ונכונה
    למנוע החיפוש של גוגל במחשב?

    זהו כאמור אחד מהמשתנים החשובים עבור עסק המפרסם את עצמו בגוגל ועושה פעילות פרסום בגוגל, וצריך לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.

    ראשית, זכרו להוסיף קריאה לפעולה במודעות מן הסוג הזה. בסופו של דבר אתם רוצים שאנשים יבצעו פעולה כלשהי, ולכן צריך לדעת איך לפתות אותם עם מילים מכוונות מטרה.

    בנוסף, חשוב מאוד לשזור את הביטוי שבחרתם בתוך המודעה עצמה. גוגל יבין כי המודעה אכן קשורה לביטוי במידה והוא ייכלל בה, ולכן שזירת הביטוי בתוך המודעה תעזור לכם לגבור על המתחרים בנוגע לביטוי הספציפי.

    כמו כן, חשוב להיות ברורים לגבי השירותים שלכם ומה שאתם רוצים להציע – מיקוד במודעה יעזור גם לגוגל וגם לצרכן עצמו להבין במה העסק מתמקד ומה אתם רוצים למכור. כאשר אתם מנסחים מודעה לגבי מוצר ספציפי, התמקדו בו ולא בכלל השירותים של האתר.

    כמו כן, כדאי לייחד את העסק שלכם בעזרת מספר סממנים –

    • האם אתם מהירים יותר מאחרים?
    • האם יש לכם מבצעים משתלמים יותר?
    • איזו הטבה תוכלו לתת?

    הפרטים הקטנים הם שיגרמו לכם להתעלות על פני המתחרים.

    טיפ נוסף ומומלץ הוא הקפדה על תוספות מודעות של גוגל – תוספות אלו מספקות את טלפון בית העסק, הכתובת, הדירוג ופרטים נוספים, שיציגו את העסק שלכם בצורה אמינה ורצינית יותר.

     

    זו לדוגמא מודעה פרסום בגוגל טובה שיש בה את כל הפרטים והמשתנים שדיברנו עליהם. הביטויים הרלוונטים כלולים בה, מציינת היכן השירות ומנוסחת בצורה שנותנת ערך מוסף למשתמשים.

    מנגד, המודעה המופיעה מטה לא עושה שימוש בתוספות המודעות, היא דלה בתוכן, אין בה ערך מוסף ולא ברור באילו איזורים גיאוגרפים העורך דין זמין.

    גוגל אמנם מגבילה את כמות התווים בהם ניתן לעשות שימוש במודעה, אך ברוב המקרים כדאי לנצל את הכמות המקסימלית על מנת להכניס כמה שיותר מידע וכמה שיותר נראות במנוע החיפוש.

    תוכלו לקרוא במאמר הבא על גוגל שופינג שיצא שהגיע לפני חודש לישראל וקמפיינים של גוגל שופינג תוכלו לפרסם את המוצרים שלכם כבר בדף תוצאות החיפוש.

    מה היא מודעה אפקטיבית ונכונה למנוע
    החיפוש של גוגל במכשירי מובייל?

    ההמלצות לגבי המודעה למחשב תהיה רלוונטית גם לגבי המודעה למובייל, אך כדאי לקחת בחשבון מספר גורמים נוספים.

    ראשית, בגלל שיש פחות מקום במסך, צריך לוודא כי ההודעה מנוסחת בצורה ממוקדת יותר.

    כמו כן, המשתמשים במובייל יבחנו אותה לזמן קצר יותר, כך שצריך להעביר את המסר המרכזי כמו שצריך.

    גם את עמוד הנחיתה צריך להתאים למובייל באופן רספונסיבי, כדי שלא ייווצרו תמונות חתוכות או בעיות נראות אחרות.

    טיפ נוסף הוא שימוש בתוסף click to call – תוסף זה מאפשר למשתמשים להתקשר באופן ישיר דרך המודעה, מה שמגדיל בצורה משמעותית את כמות המשתמשים שאכן מתקשרים.

    מה חשוב לדעת על מחקר מילות
    מפתח לפני פעילות PPC בגוגל?

    בדומה להליך קידום אורגני בגוגל (SEO), גם פעילות פרסום ממומן בגוגל (PPC), חייבת להיות מבוססת על מחקר מקדים של מילות מפתח. מחקר זה הוא למעשה שיטה מבוססת שמטרתה לאתר את מילות המפתח והיקף השימוש בהן על ידי הגולשים במסגרת ביצוע חיפושים בגוגל.

    כאשר אתם בונים לעצמכם קמפיין פרסום ממומן בגוגל, קיימת חשיבות רבה לממצאי מחקר מילות מפתח העומד לרשותכם וככל שהוא עדכני יותר כך תוצאות הפרסום יהיו טובות יותר. נקודה.

    השימוש בממצאי המחקר נועד גם להכווין אתכם לפרסום מועדות הקמפיין תחת כל ביטוי מפתח ו/או מילת מפתח בה הגולשים עושים שימוש וגם לצרכי שילובן של מילות המפתח בגוף הטקסט של מודעת הפרסום, דף הנחיתה אליו מובילה מועדת הפרסום או עמוד התוכן המקושר.

    מחקר מקיף ומקצועי של מילות המפתח יאפשר גם לכם לדעת מהן מילות המפתח הרלוונטיות לצרכי קידום ממומן או פרסום בגוגל, ובכך לשפר באופן משמעותי את תוצאות הפרסום לאורך זמן.

    מערכת הפרסום של גוגל (Ads) אומנם מספקת לכם כלים ייעודים לאיתור מילות מפתח רלוונטיות, אך בנוסף לכלים הייעודים במערכת, מומלץ להסתייע בכלים נוספים היכולים לספק לכם ממצאי מחקר מקיפים יותר.

    כלים אלו כוללים בין היתר את ה-SCREAMING FROG וה- UBERSUUEST הנחשבים לכלי עבודה של חברות קידום ואנשי קידום מובילים בתחום.

    מקדמי אתרים מנוסים ומיומנים, מכירים היטב בחשיבותו של מחקר מילות המפתח, כאשר איתור מילות המפתח הרלוונטיות לכל תחום עסקי ו/או שירותי הנדרש לצרכי קידום אורגני או ממומן בגוגל, מאפשר למקדם לבצע מגוון רחב של פעולות התומכות בהליך הקידום ומסייעות להשגת תוצאות דירוג טובות יותר במסגרת קידום אתרים אורגני ולחשיפה גדולה יותר של מודעות פרסום בשיטת הפרסום הממומן בגוגל.

    פרסום בגוגל, אז כמה זה בדיוק עולה לי?

    העלות לקליק משתנה בהתאם לכל תחום, לתחרות ולביקוש של המפרסמים בגוגל. אם אנחנו מתייחסים לקמפיין בו העלות נקבעת על פי לחיצה על המודעה, אותה עלות תשתנה באופן קיצוני בהתאם לתחרות על הביטוי.

    במידה ואתם עוסקים בתחום בתולי יותר שאין לו מפרסמים רבים מדי, העלות תהיה נמוכה יותר והקמפיין עשוי להיות עוד יותר יעיל עבורכם.

    זכרו כי יש כלי תכנון מילות מפתח בגוגל איתם ניתן לעבוד עוד לפני הקמפיין עצמו, ובעזרתם לבדוק מה ממוצע הצעות המחיר לביטוי מסוים כדי שהמודעה שלכם תוצג. כך, במקום להתמקד בעלות הפרסום נטו, תוכלו להתמקד בפוטנציאל הרווח הגלום בפרסום ובגובה הצמיחה האפשרית של העסק שלכם.

    האם ניתן להריץ
    מספר מודעות במקביל?

    לאחר שתקפצו למים ותרגישו שאתם מנוסים מספיק עם גוגל וגוגל אדוורדס, סביר להניח שתוכלו ותרצו להריץ מספר קמפיינים במקביל.

    כל קמפיין כולל קבוצת מודעות בעלות אותו תקציב, הגדרות מיקום והגדרות מכשיר.

    אם לאותו עסק יש שני סניפים, יהיה נכון להפריד את הקמפיינים ולייעד כל אחד מהם לכל סניף. בהתאם לכך ניתן למקד את הביטויים לפי המיקום של כל סניף.

    בנוסף יש לזכור כי כל קבוצת מודעות מורכבת מרשימת ביטויים בעלי מכנה משותף – לכן הקפידו לכלול בכל רשימה את הביטויים הרלוונטיים ללא כפילות! אתם לא רוצים שאותם ביטויים יופיעו בשתי קבוצות מודעות ותיווצר תחרות פנימית.

    מקסמו את יכולת המדידה
    של הקמפיין לשיפור יחס המרה

    קמפיין יעיל בגוגל הוא למעשה קמפיין המסוגל להמיר את מספר הגולשים המבקרים באתריכם למספר הולך וגדל של לקוחות בפועל!

    (שיפור יחס המרה) הוא אומנם אחד מהנושאים המאתגרים ביותר עבור כל אותם עסקים הנעזרים באינטרנט ככלי שיווקי, אך באותה נשימה הוא מהווה גם את אחד מהיתרונות המובהקים של השיווק הדיגיאטלי וזאת הודות ליכולת המדידה המדויקת העומדת לרשותכם בכל הנוגע לביצוע הקמפיין השיווקי.

    באמצעות הטמעת קוד המרה בעמודי האינטרנט השונים הרלוונטיים לקמפיין ה-גוגל אדוורדס שלכם, תוכלו למדוד באופן המדויק ביותר את ביצועי הקמפיין ולבצע בו שינויים בהתאם לצורך אשר יסייעו גם לכם לייעל את הקמפיין.

    באמצעות קוד המרה תוכלו לדעת מהן מילות המפתח או ביטוי המפתח אשר הובילו לרוב הקליקים על גבי מודעות הפרסום שלכם וכך למעשה תוכלו לייעל את הקמפיין בכל רגע נתון באמצעות הוספה של מילות/ביטוי מפתח ו/או הסרה של מילות מפתח לא רלוונטיות.

    ניתוח מדויק של ביצועי הקמפיין באמצעות הנתונים הסטטיסטיים אליהם תחשפו באמצעות קוד המרה בשילוב שימוש מושכל בנתונים הסטטיסטיים המסופקים לכם על ידי גוגל אנליטיקס, תוכלו לבצע ניטור מתקדם של הרגלי הגולשים הרלוונטיים לכם ובכך לשפר ולייעל את ביצועי הקמפיין בכל רגע נתון.

    חשוב לציין שיחס ההמרה הממוצע של קמפיין אדוורדס הינו בין 1% ל-4% , כאשר שימוש מושכל בנתונים השונים ומקסום יכולות המדידה שלכם יכולים להוביל לשיפור משמעותי באחוזי ההמרה עד פי שתיים!.

    הטמעת קוד מדידה המאפשר לכם למקסם את יכולות המדידה של ביצועי הקמפיין הוא בהחלט אמצעי חשוב ומרכזי בדרך להצלחה

    קידום סרטוני תדמית
    ופרסום ב-YOUTUBE

    יו-טיוב הוא למעשה האתר הרביעי הנצפה ביותר בישראל ובאמצעותו תוכלו ליהנות ממגוון רחב של יתרונות העומדים לרשותכם במסגרת השיווק הממומן.

    חשוב לציין שמערכת הפרסום של יוטיוב פועלת למעשה באמצעות מערכת ה- Ads של גוגל (אתר ה-יוטיוב שייך לחברת גוגל), ובכך למעשה אתם יכולים להגדיר את מטרות הקידום ביוטיוב בהתאם להגדרות הקידום הרלוונטיות עבורכם בגוגל Ads.

    אחד מהיתרונות המובהקים של קידום סרטונים באמצעות יוטיוב טמון בעבודה שהמחיר אותו תדרשו לשלם עבור קליק לצפייה במודעת וידאו ממומנת הינו נמוך באופן משמעותי מעלות קליק ברשת החיפוש של גוגל.

    כמו כן, התשלום לו תדרשו בגין צפייה בסרטון המקודם שלכם ביוטיוב יתבצע בפועל רק במקרים בהם הצופה צפה בסרטון לאורך 30 שניות (במידה והוא דילג על הסרטון הממומן שלכם לפני כן – אתם לא תחויבו כלל!).

    מעבר ליתרון הכלכלי הנלווה לקידום ממומן ביוטיוב, פעולת קידום זו מסייעת לכם גם בכל הנוגע להיבט התדמיתי של בית העסק.

    סרטוני וידאו המוטמעים באתר הבית זוכים לצפיות רבות בקרב הגולשים באתר ומכאן גם המקום לעשות בהם שימוש לצרכי קידום ברשת באמצעות קידום ממומן של הסרטונים ביוטיוב.

    קידום סרטוני תדמית ופרסום באמצעות היו-טיוב, הינה פעולה המסייעת לכם גם בכל הנוגע לפעולות ה-רימרקטינג ובאת באמצעות העלאת סרטונים המכוונים מראש לקהל הלקוחות שכבר ביקר באתרכם ונחשף למודעות הפרסום שלכם בגוגל.
    שימו לב- את סרטוני התדמית או הפרסום שלכם תוכלו לקדם ביוטיוב באמצעות סרטונים ספציפיים המותאמים לקהל הלקוחות אליו אתם מכוונים.

    כך תבנו דף נחיתה חכם וממיר

    פרסום יעיל בגוגל Ads חייב להיות מבוסס על דף אינטרנט ו/או דף נחיתה אשר יודע לעשות את העבודה עבורכם.

    על מנת לסייע גם לגם לבנות דף נחיתה חכם וממיר אשר ילווה את קמפיין המודעות הממונות שלכם בגוגל, ריכזנו עבורכם מספר טיפים בדרך להצלחה:

    • הקפידו על עיצוב דף נחיתה ו/או דף אתר רפסונסיבי
      כיום, כמחצית מתנועת הגולשים ברשת מיושמת באמצעות פלטפורמות גלישה ניידות (סמארטפונים, מחשבי לוח וכו). דף נחיתה רספונסיבי הוא למעשה עמוד אינטרנט המותאם לכל פלטפורמת גלישה אפשרית והוא מאפשר לכל גולש (בכל פלטפורמה) להיחשף לנתוני הדף בצורה המיטבית ביותר. אי התאמה של דף הנחיתה לכל פלטפורמות הגלישה הקיימות, מונעת מכם להיחשף בצורה המיטבית לכל-מחצית מכלל גולשי הרשת.
    • עיצוב מופקד המותאם לקהלי המטרה
      הימנעו מיצירת דפי נחיתה עמוסים במלל ואלמנטים גרפיים כאלו ואחרים. לאורך שלבי העיצוב חשבו תמיד מצידו של הגולש המעוניין להיחשף בדף הנחיתה למידע רלוונטי אודותיכם ואודות המוצרים/שירותים הרלוונטיים עבורו.
    • דברו על תועלות המוצר/שירות ולא בסיסמאות
      הכותרות הטקסטואליות בדף הנחיתה חייבות להיות בעלות ערך מוסף ללקוח ולכן אנו ממליצים לכם להימנע משימוש במשחקי מילים וסיסמאות פרסומיות ריקות מתוכן ובמקום אלו בחרו לדבר על תועלות המוצר/שירות אותו אתם משווקים.
    • נראות זה שם המשחק
      דף הנחיתה שלכם חייב להיראות מקצועי ואיכותי וזאת מכיוון שכל גולש מקדיש בממוצע בין 3 ל-7 שניות מרגע חשיפתו לדף הנחיתה עד לרגע בו הוא מקבל החלטה מודעת האם לנטוש את העמוד או להמשיך לבצע בו פעולות גלישה נוספות. לפיכך, אנו ממליצים לכם לייצר מספר ורסיות של דפי נחיתה לאותו מוצר/שירות ולבחון את ביצועיו של כל עמוד ועמוד
    • הניעו לפעולה
      דף הנחיתה מיועד למטרות קידום מכירה מצידיכם ולכן חשוב להבליט (לא יתר על המידה) את כל החלק המיועד לצרכי השארת פרטים מצידו של הגולש). בחלק זה חשוב לעשות שימוש במילים מניעות לפעולה ואף לייצר אלמנט גרפי היכול “ללכוד” את עיניו של הגולש על גבי החלק בו הוא אמור להשאיר את פרטיו.
    • שימוש בתמונות איכותיות בלבד
      הימנעו משימוש בתמונות באיכות ירודה והקפידו לעשות שימוש אך ורק בתמונות בעלות איכות גבוהה הניתנות להצגה מיטבית בכל אמצעי הגלישה ובכל גדלי המסך השונים. כמו כן, אנו ממליצים לכם ליצור טקסט הסבר קצר מתחת לכל תמונה אותה בחרתם לשבץ בדף הנחיתה. זכרו את הכלל המוכר והידוע שטוען ש-“מרוב עצים לא רואים את היער” והימנעו משימוש מוגזם של תמונות ומילים בדף הנחיתה.

    המפתח להצלחה בגוגל

    על מנת להבין מה באמת עובד הכי טוב עבור העסק שלכם, עליכם לנסות כמה שיותר.
    במהלך כל קמפיין הקפידו להריץ לפחות שתי מודעות במקביל עם שינוי קטן, וכך תוכלו לבודד את הסיבה להצלחה ולהבין מה תהיה המודעה האידיאלית עבור הביטוי.

    נוסף על כך, חשוב להשתמש בכלים שגוגל מספק לכם – לשונית search term report לדוגמא תאפשר לכם לדעת בדיוק אילו חיפושים העלו את המודעה שלכם עבור הגולשים, ולאחר מכן לסנן את הביטויים שלא רלוונטיים ולהוסיף אותם לרשימת הביטויים השליליים.

    מחקר והבנה מה סט הביטויים האידאלי עבור העסק שלכם הן פעולות הכרחיות לחשיפת המודעה לצרכנים הרלוונטיים, וכמובן לרווחיות ולהצלחה.

    שמעתם כבר על RE-MARKETING?

    רימרקטינג (שיווק מחדש) היא למעשה פעולה שיווקית המאפשרת לכם להגיע לקהל הגולשים שכבר נחשף למודעות פרסום ממומן בגוגל ואף הגיע לביקור מזדמן באתריכם.
    פעולה זו מתאפשרת באמצעות השתלת קוד ייעודי בעמודי התוכן באתר המקודם על ידיכם, כאשר קהל הגולשים שכבר ביקר באתר עתיד להיחשף למודעות הפרסום שלכם במגוון אתרי אינטרנט נוספים בהם הוא גולש לאורך היום.

    השימוש בפעולת השיווק מחדש (רימרקטינג) במקביל לקמפיין מודעות Ads בגוגל, יכולה לסייע לכם רבות בכל הנוגע לרכישת אמונם של הגולשים שכבר נחשפו למועדות הפרסום שלכם ואף ביקרו באתריכם ועל כך יעידו אחוזי ההצלחה הגבוהים של העסקים העושים שימוש מושכל בשיטת השיווק מחדש.

    השימוש ב-רימרקטינג יעיל במיוחד כאשר אתם עושים בו שימוש ברשת החיפוש של גוגל וזאת מכיוון ששיטת שיווק זאת חושפת (שוב ושוב) את מודעת הפרסום שלכם בפני קהל הלקוחות הרלוונטי עבורכם – זה המבצע חיפוש מחודש אחר שירותים או מוצרים המשווקים על ידיכם.

    את פעולות ה-רימרקטינג מומלץ לסווג למספר רשימות שונות של שיווק מחדש, כאשר כל רשימת שיווק מיועדת למוצרים או שירותים ספציפיים אותם אתם משווקים ולא להכליל את מודעות הפרסום תחת מילות או ביטוי מפתח כלליים מדיי.

    איזה אפיק שיווק דיגיטלי
    הכי מתאים לי?

    ריבוי ערוצי השיווק (פלטפורמות) בדיגיטל, מצריך תכנון מקדים בנוגע לבחירת אפיקי השיווק בהם ייעשה שימוש במסגרת הפעילות השיווקית, כאשר התאמת האפיק השיווקי חייבת להיעשות בהתאם לתכנון מקדים במסגרתו מושם דגש על מאפייני המוצר/שירות אותו אתם משווקים, גובה התקציב העומד לרשותכם ומטרותיה ויעדיה של התכנית השיווקית לטווח הקצר – בינוני ולטווח הארוך, תוך מחשבה על יצירת מותג מוביל בתחומו.

    למה דווקא
    אימוג׳ו שיווק דיגיטלי?

    הבחירה שלכם בנו, תאפשר לכל אחד ואחת מכם, להבטיח לעצמו מספר יתרונות שירות משמעותיים באמצעותם ביססנו את מעמדנו המקצועי כאחת מסוכנויות הדיגיטל המובילות בתחומן.

    היתרונות של
    השיווק הדיגיטלי

    הכול ניתן למדידה – אחד מהיתרונות המרכזיים של פרסום בגוגל בא לידי ביטוי ביכולות המדידה של כל פעילות שיווקית ברשת. יתרון משמועתי זה מאפשר לכם להיחשף בכל רגע נתון למגוון רחב של נתונים מספריים היודעים לספק "תמונת מצב" עדכנית על הפעילות.

    איך אנו מאתרים לקוחות
    ללקוחות שלנו

    אנו עושים הכול על מנת להכיר טוב יותר את הלקוחות אותם אנו רוצים לאתר עבור הלקוחות שלנו ולצורך כך אנו מרכיבים "פרופיל לקוח" המבוסס בין היתר על יכולות הפילוח הבאות: מין וטווח גיל, אזור גיאוגרפי, סטטוס משפחתי, סטטוס תעסוקתי, השכלה, תחומי עניין, הרגלי גלישה ברשת, סגנון חיים ועוד.

    לצפייה במאמרים נוספים

    שאלות נפוצות

    כיצד בוחרים מילות מפתח?

    מילות המפתח נבחרות עפ״י תחום העיסוק של הלקוח. אנו תמיד נחפש את מילות החיפוש שלקוח הקצה יחפש בגוגל ונתרחב למילים נוספות בהתאם. יש לקחת בחשבון גם את תקציב הלקוח- במידה והתקציב מוגבל, נכוון תמיד למילים הממירות ביותר, שהכי מתקשרות לאופי העסק. במידה והתקציב רחב יותר, ניתן לבחור בנוסף גם מילות חיפוש כלליות יותר, על מנת לתת למערכת של גוגל מרחב נשימה גדול יותר ובכך גם ״לזכות״ ביותר חשיפות, ובאחוז חשיפות גבוה יותר מתוך כלל החיפושים ברשת.

    שיווק ברשתות חברתיות – כיצד נגיע ללקוחות חדשים ?

    למצוא לקוחות חדשים זה תמיד אתגר. לפני שמתחילים לפרסם באחת מהפלפטורמות (פייסבוק, גוגל, יוטיוב, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט) צריך להבין מיהו לקוח הקצה, באיזה פלטפורמות הוא נמצא ולהכין תוכנית שיווק אסטרטגית מתאימה. לאחר שנבין היכן לקוח הקצה נמצא, נבדוק מהם המאפיינים הספציפים של אותו לקוח, חתך גילאים, מגדר, תחומי עניין ועוד. עפ״י הנתונים הללו, ניתן להכין מספר פרסונות שונות ולטרגט בהתאם.

    פרסום ממומן בגוגל- כיצד זה עובד?

    עפ״י תחום העבודה בו הלקוח נמצא, נמצא את מילות החיפוש הרלוונטיות, ונקדם אותן על מנת שהמודעות שלנו יופיעו במקום הראשון או השני בדף התוצאות הראשון. שיטת התמחור עובדת עפ״י עלות לקליק, והיא משתנה בהתאם לתחרותיות באותו התחום.

    כיצד להגדיר את גוגל אדס לתצוגה מואצת?

    על מנת להופיע בצורה המהירה ביותר, ניתן להעלות את ה Bid עבור אותן מילות חיפוש רלוונטיות ולהעלות את התקציב בצורה משמעותית על מנת ״ליידע״ את המערכת שהמפרסם רוצה לנצל אחוז גבוה מסך החשיפות הנמצאות ברשת החיפוש. בנוסף, עד לפני מספר חודשים היה ניתן בהגדרות הקמפיין לבחור את תצורת ההצגה על תצוגה מואצת (Acclerated), אך האופציה הזו בוטלה ע״י גוגל לפני מס׳ חודשים. האפשרות הזאת נתנה למפרסם לנצל את תקציב הפרסום היומי בחלקו הראשון של היום, במקום לפרוס אותו על פני יממה שלמה.

    איך להוציא קבלה מגוגל אדוורדס

    כל הקבלות ניתנות להורדה מתוך מערכת הפרסום של גוגל במס׳ קליקים ולפי התאריך המבוקש. נכנסים למסך התצוגה תחת ״כלים״ ושם ניתן להוריד את כל הקבלות של גוגל עפ״י תאריכי חתך, בהתאם לתאריכים שצריך.

    האם כדאי לפרסם על שמות מתחרים בגוגל אדוורדס?

    ניתן לעשות זאת, אך לא מומלץ בשלב הראשוני. בהתחלה, נרצה לטרגט רק את מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר על מנת לקבל ציון איכות גבוה. ברגע שמפרסם בוחר להתחיל בקמפיין מתחרים, הדבר דורש תקציב נוסף על מנת לנסות ולהביא המרות נוספות. חשוב לציין שבכל קמפיין מתחרים, ציון האיכות של המודעות יהיה 1/10, ככלל, מכיוון שמילות החיפוש שאנו מטרגטים, לא יכולות להופיע במודעות שלנו מאחר וזה נוגד את תקנון הפרסום של גוגל (לא ניתן להשתמש בשם של עסק ב׳ על מנת לקדם את המודעות של עסק א׳). כתוצאה מכך, הדבר יביא לציון איכות נמוך כפי שצוין, מי שיביא בסופו של דבר לעלות לקליק גבוהה, ולמס׳ חשיפות נמוך.

    איפה מטמיעים קוד המרות של גוגל Ads?

    על מנת שנוכל להטמיע קוד המרות, ראשית יש ליצור אותו בתוך מערכת הפרסם של גוגל. קוד ההמרות של גוגל מוטמע או באתר או בדף הנחיתה. לקוד ההמרות ישנם שני חלקים- החלק הראשון של הקוד הוא קוד הרימרקטינג שמוטמע על גבי כל הדפים באתר. קוד הרימרקטינג מאפשר לנו לצבוע את הקהלים אשר נכנסו לאתר או לדף הנחיתה אך לא המירו, על מנת שנוכל לטרגט עוד שנית ולהראות להם מודעה שונה. חלקו השני של הקוד, הוא קוד ההמרות עצמו, אשר מוטמע על גבי ״דף התודה״- ברגע שאדם משאיר פרטים, או מבצע רכישה, קוד ההמרות נורה בתוך אותו הדף מה שמאפשר לנו לספור את אותן המרות ולראות אותן בתוך מערכת הפרסם של גוגל.

    איפה ללמוד פרסום בגוגל?

    פרסום ממומן בגוגל ניתן ללמוד באחד מבתי הספר בארץ או בקורס אינטרנטי לחילופין. ישנם מס׳ רב של בתי ספר ומכללות אשר מציעים קורסים שונים- פרונטלים או אינטרנטים. בכדי לבחור את המקום המתאים ביותר, יש להיוועץ באנשים אשר עברו את הקורס, או לקרוא ביקורות בגוגל על אותו בית הספר או אותה מכללה. לרוב, התכנים הנלמדים בבתי הספר השונים הם אותם תכנים ולרוב הקורס הנלמד הוא קורס מבוא בלבד, אשר מלמד את היסודות הבסיסיים של עולם השיווק.

    איך עושים פרסום ביוטיוב?

    הפרסום ביוטיוב נעשה מתוך פלפטורמת הפרסום של גוגל. על מנת להתחיל לפרסם, ראשית צריך לפתוח חשבון יוטיוב ולאחר מכן לחבר אותו למערכת המפרסם של גוגל אדס. בשלב השני, צריך להחליט על אורך הסרטון ועל מטרות הקמפיין. יוטיוב הנה פלטפורמת פרסום שעדיין נמצאת בתחילת הדרך ורוב המפרסמים אינם משתמשים בה. כיום, יוטיוב היא פלטפורמה הרבה פחות תחרותית מגוגל אדס או פייסבוק, ישנם שטחי פרסום רבים יותר, ולכן העלות לצפייה/חשיפה תהיה נמוכה בהרבה מזאת של הפלטפורמות האחרות. קמפיין יוטיוב יכול לשמש למטרות שונות ומגוונות. ניתן באמצעות הסרטונים לבחור במטרת הפרסם כ״המרה״ או כ״מודעות למותג״. מטרת הסרטון נבחרת בהתאם למטרות החברה המפרסמת ומה היא רוצה להשיג. ישנם סרטונים באורכים שונים, החל מסרטון של 6 שניות אשר מופיע בתחילת סרטון שמישהו צופה בו ועל סרטון זה לא ניתן לדלג (בשפה המקצועית הוא נקרא Non-skippable video), ועד סרטון של מס׳ דקות אשר מספר על המותג או על המוצר, מה שמאפשר לספק ידע רב יותר על אותו השירות או המוצר. בהתאם לקריטריונים הנ״ל, נבחר את מטרת הסרטון ואת אורכו ונפרסם אותו מתוך המערכת של גוגל.

    איך בונים בצורה נכונה דף נחיתה כדי שיביא לי תוצאות טובות יותר בקמפיין?

    דף נחיתה נוצר על מנת להביא אחוזי המרה גבוהים יותר משל אתר רגיל. היתרונות של דף נחיתה הינם רבים. המרכזי שבהם הוא שמתוך 100 קליקים שמגיעים לדף הנחיתה, בממוצע, 10 מהם ישאירו פרטים או יקנו את המוצר. כלומר, אחוז ההמרה הממוצע בדף נחיתה טוב, אמור להיות באזור ה- 10%. אחוז זה גבוה פי 5 מאחוזי המרה של אתר רגיל, שבדר״כ נעים בין 1.5-2%. על מנת לאפיין את דף הנחיתה בצורה טובה, ראש הדף צריך לתפוס את תשומת הלב של הלקוח בשניות הראשונות לאחר ההגעה לדף. לאחר שתפסנו את תשומת הלב של הלקוח בחלק הראשון, בחלקו השני יש להציג מידע על העסק או על המוצר, על מנת שהלקוח יקבל מושג לגבי מי אנחנו או מה המוצר שאנו מפרסמים. לאחר מכן, בשלב השלישי, יש להציג את מאפייני העסק או את מאפייני המוצר. בשלב הרביעי, נרצה להציג ביקורות על העסק או על המוצר, על מנת ליצור אמינות בעיני המתבונן. בחלקו האחרון של הדף, תהיה שורת השארת פרטים עם כפתור הנעה לפעולה או כפתור הנעה לפעולה אשר שולח את התנועה לתוך דף הצ׳קאאוט של האתר.

    כיצד קובעים את תקציב הפרסום בקידום ממומן?

    ישנם שני דברים מרכזיים שקובעים את תקציב הפרסום בגוגל. ראשית, היכולת הפיננסית של הלקוח. ישנם מפרסמים קטנים אשר תקציב הפרסום שלהם מוגבל, ולכן נקבע תקציב מינימום ממנו ניתן לפרסם. תקציב המינימום נקבע ע״י העלות לקליק שיגיע מקמפיין החיפוש. את העלות לקליק ניתן להעריך ע״י כלי מובנה של גוגל הנקרא Keywords planner. בתוך הכלי, ניתן לראות מהי העלות המינימלית לקליק ומהי העלות המקסימלית לקליק. הערך משתנה ע״י איכות הקמפיין, איכות המודעות, איכות דף הנחיתה וע״י תחרותיות ומס׳ המתחרים אשר מפרסמים באמצעות אותן מילות מפתח. מאחר ואחוז המרה טוב עומד על כ-10%, ניתן לחשב בערך את העלות לליד או העלות לרכישה ממוצעת. לכן אם העלות לקליק היא 5 שקלים בממוצע, ניתן להסיק שהעלות הממוצעת לליד או לרכישה תהיה באזור ה- 50 ש״ח. בנוסף, חשוב לדעת מהם אחוזי הסגירה של הלקוח וכמה הוא מרוויח על כל סגירה. עפ״י האופן הזה, ניתן יהיה לחשב מהי נקודת ה break-even של הלקוח, או במילים אחרות, מהי העלות המקסימלית אותה יכול הלקוח לשם עבור ליד או עבור רכישה.

    איך להיות מומחה לשיווק ברשתות חברתיות?

    בשנים האחרונות פייסבוק עוברת שינוי משמעותי. לפני מס׳ שנים, הדבר החשוב ביותר היה לדעת איך ואת מי לטרגט ולדעת לעשות אופטימיזציה שוטפת לקמפיין כל כמה ימים. עם הזמן, מערכת הפרסום של פייסבוק השתדרגה ואיתה האלגוריתם שלה. כעת, פייסבוק מתמקדת יותר ויותר בחווית הגולש, מה שאומר שהדבר החשוב ביותר היום הוא הקריאייטיב והקופי של המודעה, הפנייה לפרסונות שונות בצורה פרסונלית יותר ופחות קופי וקריאייטיב כללי שמדבר לחתך רחב. לכן כעת, על מנת לעשות פרסום יעיל וחסכוני, הדבר החשוב ביותר הוא לדעת מי הוא הלקוח שלך, מהם הרצונות שלו וכיצד המוצר או השירות שלכם יכול לעזור לו ולפתור את בעיותיו. ברגע שתדעו לעשות זאת, העלות לחשיפה תהיה נמוכה בהרבה, מה שיוביל לקליקים זולים יותר ולעלות לליד או לרכישה נמוכה יותר מהרגיל.

    איך משפרים יחס המרה?

    הדבר המרכזי שיכול לסייע לשיפור של אחוזי המרה הוא מעבר משליחת התנועה לאתר, לשליחת התנועה לדף נחיתה ייעודי. היתרון המרכזי של דף נחיתה הוא שהוא מתרכז אך ורק באותו השירות או המוצר אותו אנו מפרסמים, וללא שום נקודות יציאה כגון עמודים שונים כמו עמוד הבית, מי אנחנו, עמוד צור קשר ועוד. המטרה המרכזית של דף נחיתה היא להעלים את כל אותן נק׳ יציאה, ולתת לגולש לבחור בין 2 אופציות בלבד- להשאיר פרטים או לא להשאיר פרטים, או לקנות את המוצר או לא לקנות את המוצר. בצורה הזאת אנו מורידים את כל הסחות הדעת האחרות, ומנתבים את תשומת ליבו למטרה המרכזית שלנו.

    איך בונים קמפיין בפייסבוק עם סט מודעות?

    בניית הקמפיין בפייסבוק היא די פשוטה. בשלב הראשוני נבחר מהי מטרת הקמפיין- האם אנחנו רוצים להשיג חשיפות עבור המותג, האם להביא המרות מכל סוג שהוא (לידים, מכירות, הורדות, הרשמות וכו׳), האם קמפיין עבור לייקים לעמוד או לייקים לפוסט מסוים שאנו מעלים בדף. לאחר מכן נבחר את הקהל אותו אנו רוצים לטרגט, עפ״י גילאים, מגדר, תחומי עניין והיכן אנו רוצים שהמודעה תופיע- פייסבוק, אינסטגרם או שניהם יחד. לאחר שהגדרנו את הקמפיין ואת הקהל, בשלב האחרון נעלה סט מודעות- קריאייטיב עם קופי. הקריאייטיב יכול להיות באנר רגיל, וידאו, GIF או קרוסלה. לאחר שנשלים את השלב הזה, הקמפיין מוכן לעלות לאוויר.

    כמה עולה לפרסם בגוגל?

    על מנת שנוכל לדעת כמה עולה לנו לפרסם בגוגל, ראשית נצטרך להשתמש בכלי חינמי של גוגל אשר נקרא Keyword Planner. בתוך הכלי הנ״ל, מכניסים את מילות המפתח הרלוונטיות שמתאימות לקמפיין החיפוש. ברגע שנכניס את מילות המפתח שאנו רוצים, גוגל יציגו לנו את אותן המילים ואת העלות לקליק של כל מילה ומילה. בנוסף, ניתן לראות את נפח החיפושים החודשי של כל מילה. מתחת למילות החיפוש שהקלדנו, גוגל ימליצו לנו על מילות חיפוש נוספות אשר רלוונטיות למילות שהקלדנו בשלב הראשוני. לאחר שאנו יודעים בערך מהו המחיר לקליק, נכניס למשוואה את אחוזי ההמרה הממוצעים (2% אם זה אתר או 8% ומעלה אם זה דף נחיתה) ולפי זה נוכל לדעת כמה יעלה לנו ליד או מכירה בסופו של דבר.

    איך מוצאים מילות מפתח?

    את מילות המפתח ניתן למצוא באמצעות כלי חינמי אשר נמצא בתוך המערכת של גוגל ושמו Keyword Planner. בתוך אותו כלי, ניתן להכניס מילות חיפוש הרלוונטיות למוצר או לשירות שלנו. לאחר שנקליד רעיונות למילות חיפוש, גוגל תציג לנו את אותן המילים, את נפח החיפוש החודשי שלהם ואת העלות לקליק. בנוסף, גוגל יציגו לנו מילות מפתח נוספות רלוונטיות, עפ״י החיפוש הראשוני.

    איך להיות ראשון כל הזמן בתוצאות הממומנות של גוגל?

    על מנת להיות במקום הראשון כל הזמן בתוצאות החיפוש הממומנות, נצטרך להכניס את ה Bid הרלוונטי עבור אותו המיקום. את ה Bid הנ״ל, גוגל מראה לנו ברגע שהקמפיין עולה לאוויר, לצד מילות החיפוש השונות. כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על Adjust to 1st position bid. למרות זאת, לפעמים גם אם נכניס את ה Bid הגבוה ביותר ביחס למתחרים, זה עדיין לא יעזור לנו להופיע כל הזמן במקום הראשון, שכן ציוני האיכות של המודעות הן אלו שמשפיעות בסופו של דבר. ככל שציון האיכות יהיה גבוה יותר, כך נצטרך לשלם פחות על קליק, ובכך נוכל ״לנצח״ את המתחרים שלנו גם אם הכנסנו למערכת Bid נמוך יותר ביחס אליהם.

    מדוע קידום ממומן חשוב לעסקים קטנים?

    קידום ממומן הוא דבר חשוב לעסקים קטנים מכיוןן שזה מקנה להם את האפשרות להופיע בדף הראשון של גוגל, עבור מילות חיפוש רלוונטיות, ללא הצורך לחכות לתוצאות של הקידום האורגני. זהו יתרון עצום של גוגל שכן כל עסק יכול לפרסם את עצמו בצורה שווה גם מול המתחרים הגדולים ביותר. בנוסף, במידה והקמפיין בנוי בצורה נכונה וטובה, ניתן אף לעקוף את המתחרים הגדולים, לשלם פחות עבור אותו קליק ובסוף להצליח ולהביא המרות בעלות נמוכה יותר.

    העלתי קמפיין פרסום ממומן, מדוע התפוצה מגיעה לאנשים בודדים מידי יום?

    במידה והעלאתם קמפיין ממומן והוא אינו מקבל מספיק חשיפות, יכולות להיות מס׳ סיבות. הראשונה היא שנפח החיפושים החודשי של מילות המפתח שהכנסתם בקמפיין נמוך. לכן, אם אין חיפושים, גם לא יהיו חשיפות. סיבה נוספת שיכולה להיות היא Bid נמוך מידי שאינו מספיק כדי להופיע בדף הראשון של גוגל. צריך לעקוב אחר ה Bid האופטימלי מתוך המערכת ולעשות התאמות בהתאם. סיבה שלישית היא איכות ציון מודעות נמוך מאוד- ברגע שציון האיכות של המודעות הוא ציון נמוך, גוגל תעניש את המפרסם על כך ולא תראה את המודעות שלו בתדירות, לעומת מצב שבו המודעה הייתה עם ציון איכות גבוה.

    איך להוסיף מילים שליליות למסע פרסום ולקבוצת מודעות בקמפיין גוגל?

    ניתן להוסיף מילות שליליות לקמפיין במס׳ דרכים. ניתן ליצור רשימה שאליה נכניס את כל מילות המפתח השליליות שלנו ואז לקשר אותה לקמפיין שזה עתה העלנו לאוויר. אופציה נוספת, היא להכניס פשוט את אותן מילות מפתח באופן בודד, לתוך הקמפיין או לתוך קבוצות המודעות הרלוונטית.

    איך אדע אם הקמפיין משתלם לי?

    על מנת לדעת אם קמפיין משתלם, או במילים אחרות ההחזר על ההשקעה הוא חיובי, נצטרך לדעת מהי העלות המקסימלית שנוכל לשלם עבור המרה. העלות שנוכל לשלם נגזרת מתוך מחיר מכירה פחות עלות המוצר. ההפרש היא העלות אותה נוכל לשלם עבור המרה כדי להיות ב Break even. במידה ועברנו את העלות הזאת, סימן שהקמפיין הוא לא רווחי ואז צריך לבדוק מהם הגורמים שהביאו לכך.

    האם אפשר להשתמש בשמו של מתחרה בגוגל אדוורדס?

    ניתן להשתמש בשמו של מתחרה על מנת לפרסם בגוגל אדס ולגרום לכך שמודעה שלנו תופיע במקום המודעה של המתחרה. אך חשוב לזכור שמכיוון שלא ניתן להכניס את שם המתחרה בתוך המודעה עצמה, ציון האיכות יהיה בהכרח נמוך. הדבר יגרום לכך שמס׳ החשיפות שנקבל יהיו נמוכות והעלות לקליק תהיה גבוהה יותר מאשר מילות חיפוש אחרות שרלוונטיות למוצר או לשירות שלנו, אשר לא מכילות את שמות המתחרים.

    מה הטלפון של תמיכת גוגל אדוורדס?

    מס׳ הטלפון של התמיכה של גוגל הוא 1-809-448-554

    אילו סוגי קמפיינים יש בגוגל אדוורדס?

    בגוגל ישנם קמפיינים שונים שניתן להעלות- קמפיין חיפוש, קמפיין חיפוש מסוג רימרקטינג, קמפיין באנרים עבור אנשים שביקרו באתר או בדף הנחיתה ולא המירו (הבאנרים יופיעו באתרים שונים ברחבי הרשת בהתאם למדינה שבחרנו). בנוסף ישנו קמפיין Gmail, קמפיין יוטיוב וקמפיין גוגל Shopping- עבור מכירת מוצרים שיש לנו באתר.

    דילוג לתוכן