מהו קמפייין ממומן?

בניגוד לקידום אתרים אורגני במנוע החיפוש של גוגל (התוצאות שמופיעות בחלק המרכזי של העמוד עם רקע לבן), גוגל מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם את אתרי האינטרנט ואת עמודי הנחיתה שלהם דרך מערכת שנקראת Google AdWords.

הפרסום מופיע עם רקע צהבהב בראש עמוד תוצאות החיפוש תחת הכותרת, וכן לצד התוצאות האורגניות עם הכותרת "מודעות" או "Ad":

קמפיין ממומן בגוגל

התשלום על פרסום זה מתבצע על בסיס כמות הקליקים שנרשמו על כל מודעה על ידי הגולשים, והעלות לקליק נקבעת לפי רמת התחרותיות של כל ביטוי שמעלה את המודעה הרלוונטית.

כיצד מנהלים קמפיין ממומן?

על מנת לנהל קמפיין ממומן יעיל בגוגל חובה על בעל הקמפיין להכיר את המערכת הטכנית המסובכת היטב. קל להכניס כסף למערכת (זה האינטרס של גוגל מן הסתם), אבל קבלת החזר השקעה חיובי ומשמעותי היא כמובן משימה מורכבת הרבה יותר.

חשוב להדגיש כי כמות הכסף המושקעת במערכת היא רק אחד מכמה גורמים שקובעים את רמת הנראות של המודעה שלכם. פרטמרים אחרים הם איכות המודעה, דירוג האתר המפרסם ורלוונטיות עמוד הנחיתה.

לאחר העלאת הקמפיין לאוויר מתחיל שלב איסוף הנתונים הסטטיסטיים על מנת שנוכל לקבל החלטות כיצד יש לשפר את הקמפיין. נבחן למשל את כמות הלוחצים מתוך כמות הנחשפים למודעות (אחוז ההמרה – CTR). אם הוא נמוך יחסית למצופה, כנראה שהמודעות אינן איכותיות מספיק. לחילופין, אם כמות הלחיצות סבירה, אך כמות הפניות נמוכה כנראה שיש בעיה בעמוד הנחיתה.

בשלב האופטימיזציה נתקן מה שצריך לתקן, בין אם מדובר בכתיבת מודעות חדשות ,חידוד המסר השיווקי בעמוד הנחיתה או כל רעיון אחר שעלול לקרב אותנו למטרה – גיוס לקוחות. תהליך בריא כפי שתיארנו למעלה יכול לחסוך עלויות באופן משמעותי עבור כל הקלקה, ולהגביר את התועלת מהפרסום בגוגל.

מי קהל היעד שלנו?

כדי להעלות קמפיין ממומן לאויר יש להבין ראשית, בדומה לכל קמפיין פרסומי אחר, מיהו קהל היעד שלנו. ולכן מחקר עומק של קהל היעד הינו תנאי הכרחי להצלחת הקמפיין הממומן.

חובה להגדיר אל מי אנו פונים בעצם ואיך לייצר דיאלוג משמעותי עם הקהל באמצעות מודעה סטטית. כחלק מתהליך אפיון קהל היעד אנחנו ב – eMojo מציגים ללקוח-מפרסם מספר שאלות שהתשובות עליהן קרדינליות לצורך בניית הקמפיין. השאלות נעות בין מין הלקוחות הפוטנציאלים, דרך טווח הגילאים הרלוונטי וממשך לפרמטרים מרכזיים נוספים כמו מצב משפחתי ויתרונות השירות או המוצר על מתחרים. חשוב לנסות להכנס לראש של קהל היעד ולהעריך מה המידע שהוא מצפה לקבל ומה יניע אותו לפעולה. בהתאם להערכות האלה נבנה יחד מודל שיאפשר לנו להעניק לגולש את המידע השימושי והרלוונטי ביותר.

ומה עם הביטויים?

השלב הבא לאחר אפיון קהל היעד הוא מציאת הביטויים עבורם אנו מעוניינים לפרסם. יכול מאוד להיות שהביטויים שאנחנו חושבים שרלוונטים אינם ביטויים שאנשים מחפשים כלל. לכן, על מנת לגלות מהם הביטויים הרלוונטים, יש לבצע תהליך שנקרא מחקר מילות מפתח.

מחקר מילות מפתח נועד למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות לשירות או למוצר שאתם מציעים ללקוחות, אשר גם זוכות לפופולריות בחיפושים של הלקוחות הפוטנציאליים וגם התחרות עליהן אינה גדולה מדי (כלומר הן מייחדות את העסק שלכם בחיפוש). זוהי עבודה מורכבת אשר חייבת להעשות נכון ועל ידי מומחים על מנת לא להסתכן בחבלה בקמפיין.

היתרונות של קמפיינים ממומנים

היתרון המרכזי של פרסום ממומן בגוגל הוא חשיפה כמעט מיידית. בניגוד לקידום אורגני שלוקח כמה חודשים, מודעה ממומנת יכולה לעלות תוך רבע שעה לאויר. הרי זמן, כמו שכולם יודעים, זה כסף.

יתרון נוסף היא יכולת להופיע במאות ואפילו אלפי ביטויים בראש עמוד תוצאות החיפוש של גוגל תוך עמידה בתקציב מוגדר מראש, לא משנה כמה הוא מוגבל.

נשמע נהדר, האם אפשר לעשות את כל זה לבד?

התשובה הקצרה היא: כן.

תשובה קצת יותר ארוכה היא שמדובר באתגר לא פשוט. ככל שלאדם שבונה את הקמפיין יש יותר ניסיון בתחום, כך התוצאות תהיינה טובות יותר (קרי: יותר קליקים בפחות כסף). בנוסף, ניהול קמפיין בריא כולל כניסה וביצוע שינויים ברמה כמעט יומיומית על מנת לשמור על המיקומים הגבוהים של המודעות.

אם בכל זאת אין לכם בלו"ז היומי כמה שעות פנויות לניהול הקמפיין שלכם, eMojo תשמח לעזור. ניהלנו מליוני שקלים עד רגע זה במערכת ה-AdWords של גוגל ואנחנו מביאים את הידע הזה איתנו לכל קמפיין חדש שאנחנו מתחילים לנהל.

רוצה לשמוע עוד? תן לנו להזמין אותך לקפה!