קידום אתרים אורגני – 7 טיפים להצלחה מהירה

קידום אתרים אורגני היא מלאכה מורכבת. יש כל כך הרבה דברים שצריך לעשות כדי להופיע סוף סוף בראש עמוד תוצאות החיפוש של גוגל (ושל מנועי חיפוש אחרים). צריך לוודא שהקוד שלך כתוב ללא רבב, שיש באתר הרבה תוכן ושעולה תוכן חדש כל הזמן, וכמובן לדאוג שיהיה לכם פרופיל קישורים נכנסים חזק, בריא ודינאמי.

ברור שעבור ביטויים תחרותיים, כאלה ששווים הרבה כסף לעסקים שהיום מאיישים את המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, הסיכוי שמקדם אתרים חובב יתברג בתוצאות החיפוש הראשונות נמוך מאוד. מצד שני, ישנם הרבה ביטויי זנב ארוך שאינם תחרותיים במיוחד ועם קצת מזל וטיפ-טיפה ידע מקדים אפשר בהחלט לגרם לאתר להופיע בלי הרבה הבנה טכנית או מקצועית בעולם הקידום האורגני.

במדריך הבא נציג שבעה טיפים לטובת קידום אתרים אורגני שגם קל יחסית ליישם, וגם יכולים לגרום תוך זמן קצר לאתר שלכם להופיע אי שם בראש תוצאות החיפוש של גוגל בביטויים לא תחרותיים במיוחד.

טיפ ראשון – כתובות ידידותיות

אחד הטיפים הפשוטים והאפקטיביים ביותר שניתן לתת הוא לוודא שיש לך "כתובות ידידותיות" שגוגל יכול להבין בעזרתן מה נושא התוכן בעמוד. למשל, אם אנחנו מדברים במאמר זה על קידום אתרים אורגני, הרי שעדיף שכתובת העמוד תהיה emojo.co.il/Organic-SEO ולא סתם מספר אקראי כמו emojo.co.il/page-123).

יש חילוקי דעות בקהילת קידום האתרים אם צריך שהכתובות יהיו בעברית או באנגלית, אבל זה נושא למאמר אחר. רק נזכיר כי בוורדפרס כתובות העמודים האלה נקראות Permalinks.

טיפ שני – צפיפות מילות מפתח

הקפד על "צפיפות מילות מפתח" רלוונטית. צפיפות מילות מפתח היא היחס בין כלל התוכן לביטויים אותם אתה מעוניין לקדם. נניח כתבת מאמר איכותי בין 1,000 מילים על ארונות מטבח, והביטוי שאתה רוצה לקדם הוא "ארונות מטבח זולים". צורת מחשבה שבסיסה נכון, היא שככל שהביטוי יופיע יותר פעמים בעמוד כך יש סיכוי טוב יותר שגוגל יזהה את העמוד כסמכותי עבור אותו ביטוי ויציג אותו גבוה בתוצאות החיפוש.

הבעיה מתחילה כשמגזימים יותר מדי, והביטוי הרצוי מופיע בכל ביטוי שני. בשלב זה העמוד הופך מעמוד תוכן איכותי לעמוד שאין הרבה הבדל בינו לבין ספאם טהור, וגוגל מתייחס אליו בהתאם.

בשלב זה, השאלה המתבקשת היא "מהי צפיפות מילות מפתח בריאה?". התשובה היא שאין תשובה אחידה. דרך פעולה טובה היא לבחון את צפיפות מילות המפתח בעמודים שמדורגים כרגע גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. אם הם מדורגים גבוה, יש סיכוי לא רע שהתוכן שלהם כתוב בצורה שהאלגוריתם של גוגל מדרג חיובית.

טיפ שלישי  – קריאה לפעולה

אחד הטיפים הכי חשובים, ובדרך כלל משהו שהרבה חברות ומקדמי אתרים שוכחים, הוא להקפיד על קריאה לפעולה (Call to Action). זה עלול להראות קצת מיותר להזכיר את הנושא בכתבה על קידום אתרים אורגני, אבל האמת היא שמדובר בנושא קריטי.

גוגל מעוניין לתת לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבורם והדרך לדעת אם הצליח, היא אם הגולש מבצע פעולה או שרשרת פעולות כלשהי באתר אליו הגיע. אם העלה בתוצאות החיפוש אתר מסוים, הגולש נכנס אליו ואז יצא מיד גוגל יודע שההצעה הייתה לא אופטימלית והאתר מקבל ניקוד שלילי. אותו אתר עלול אפילו לאבד חלק מהדירוג שלו.

מצד שני, אם גוגל העלה בתוצאות אתר אחר, והגולש נכנס אליו, גלש מעמוד לעמוד, קרא את התוכן ובסוף, רחמנא לצלן, השאיר את פרטי הקשר שלו הרי שההמלצה של גוגל הייתה מוצלחת ביותר, והאתר ישמר את המקום שלו בתוצאות החיפוש וכנראה אפילו יטפס מעלה אם התרחיש המתואר יקרה שוב ושוב.

הדרך שלנו "לעזור" לגולשים לגלות עניין באתר שלנו, היא להשתמש במה שנקרא בתעשייה שלנו "קריאה לפעולה" ובאנגלית Call to Action. דברים לכאורה קטנים כמו "רוצה לדעת עוד? לחץ כאן!", או "יש לך שאלה? מלא את הטופס ומייד נחזור אליך!" הוכחו כמעלים אינטראקציה של גולשים בעשרות אחוזים.

טיפ רביעי  – סושיאל מדיה

לא להזניח שימוש במדיה חברתית (פייסבוק, גוגל+ וכד'). מנוע החיפוש של גוגל אוהב כשאתם חברותיים. הוא אוהב לראות את תמונת הפרופיל שלכם צמודה לתוכן שעולה באופן תדיר, ואת העמוד העסקי בפייסבוק שלכם מחובר לאתר האינטרנט, ואת תמונות האינסטגרם שלכם… עושות מה שתמונות אינסטגרם עושות!

כשאתם מייצרים איזושהי אינטראקציה באמצעות האתר עם רשתות חברתיות זה ברור שאתם עושים מאמץ להיות נגישים לקהל הלקוחות שלכם, ושאכפת לכם. השימוש ברשתות חברתיות הוא חינם, וחבל לפספס את ההזדמנות.

סושיאל מדיה

טיפ חמישי  – וידאו

וידאו! אם לא ידעתם עד רגע זה, גוגל היא הבעלים גם של YouTube. אם יש לך ערוץ YouTube אתה יכול להטמיע אותו בצורה דינאמית הישר לתוך עמודי האתר שלך. וידאו איכותי יגרום לגולשים להשאר באתר שלכם זמן רב יותר (בין 30 שניות לשתי דקות בממוצע) בזמן שהם צופים בסרטון מעניין, ואנחנו יודעים כבר שככל

שהגולשים נשארים יותר זמן באתר שלכם, כך גוגל נותן לו יותר נקודות ומדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

ישנן מספר דרכים ליצור סרטוני וידאו איכותיים. ראשית, אנחנו יכולים לעשות זאת בשבילכם. לחילופין, אתם יכולים ליצור ערוץ יוטיוב ולהתחיל ליצור סרטוני חובבים תוך כדי לקיחת "השראה" מערוצים מצליחים קיימים. בונוס נוסף לסרטונים הוא שניתן לייצר קישור בין הסרטון לאתר שלכם, ואז הרווח הוא כפול!

קידום אתרים אורגני דרך וידאו

טיפ שישי  – תגיות ALT

גוגל יודע לעשות הרבה דברים, אבל (עדיין) לא לזהות בדיוק מה מופיע בתמונה מסויימת. כדי לעזור לו, קיימת תגית שנקראת ALT. את התגית הזו מצמידים ברמת הקוד לתמונה ומתארים טקסטואלית מה נמצא בה. כך מנוע החיפוש יודע במה עוסקת התמונה, יכול לאנדקס אותה עבור ביטויים מסויימים.

יתרון שני הוא שככל שנדאג שליותר תמונות באתר שלנו יהיו תגיות ALT כך דירוג איכות הקידוד של האתר שלנו תעלה בעיני גוגל. חשוב לציין דבר נוסף, תגית ALT קריטית גם ללקויי ראייה שמשתמשים בתוכנות מיוחדות שמקריאות להן מה מופיע על המסך. אחרי הפסקה הזו, איך אפשר לא לרוץ ולוודא שכל התמונות באתר שלנו מתוארות ומבוארות כמו שצריך?

טיפ שביעי – קובץ Robots.txt

טיפ אחרון חביב – הקפידו לכלול קובץ robots.txt בספרייה הראשית של האתר שלכם. הקובץ הזה למעשה אומר למנועי החיפוש אילו חלקים באתר שלנו אנחנו מעוניינים שיסרקו, ואילו לא. שימו לב שערכים לא נכונים בקובץ עלולים למנוע ממנועי החיפוש לסרוק לחלוטין את האתר שלכם, אז השתמשו במומחה כדי לבצע משימה זו.

למה קובץ robots חשוב לקידום אתרים אורגני

לסיכום

החלטתם לנסות? שמחים לשמוע, ונשמח עוד יותר לקבל עדכון אחרי שביצעתם את הרשימה למעלה! אם תרצו, אפילו נחווה דעה על היישום, ונציע הצעות נוספות לשיפור.

החלטתם שזה כאב ראש שעדיף להשאיר למומחים? הגעתם למקום הנכון. אימוג'ו היא סוכנות פרסום ודיגיטל שחיה ונושמת קידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג'ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.