עצרו רגע וחשבו, האם ראיתם אי פעם אתר שבו אין תמונות? ואם ראיתם כזה, כיצד האתר גרם לכם להרגיש? כיום, זה דיי בטוח לומר, שאין אתר אשר אינו משתמש בתמונות ולא מציב לפחות תמונה אחת בכל מאמר הקיים באתר. הצטרפו אלינו ויחד נלמד כיצד לעשות אופטימיזציה לתמונות שלכם ולגרום לתמונות למשוך עוד תנועה לאתר.

יש מספר דרכים לגרום לתוכן שלכם להראות ויזואלית נהדר ומושך עבור הגולשים שלכם – זאת בשונה מטקסט ארוך אשר עלול לייאש את הגולש. בין הדרכים הללו וכנראה הטובה ביותר היא על ידי הצבת תמונות באמצע הטקסט ושבירת הטקסט והוספת "עניין" למאמר. התמונות הן כלי נהדר לשבור את הטקסט וגם הן יכולות לייצר תנועה נוספת תודות למנוע חיפוש התמונות של גוגל – זאת בתנאי ואכן תשכילו לעשות את האופטימיזציה הנכונה.

החלטנו, שהגיע הזמן לייצר עבורכם מדריך אשר יסביר לכם כיצד נכון להעלות את התמונה וכיצד להגיע למצב בו התמונה תורמת לכם ומגדילה לכם את כמות הגולשים. תקראו, תשמרו, תפנימו ותעבדו על פי הכללים הבאים בכל פעם שאתם מעלים תמונה.

 

אופטימיזציה לתמונות

בוחרים תמונות

כאשר אתם ניגשים למלאכת בחירת התמונות, חשוב מאוד לבחור תמונות אשר אכן מפגינות קשר אל הטקסט ולא סתם נמצאות שם ללא קשר. התמונות חייבות להיות איכותיות, להתאים לכל גדלי המסכים וכמובן תמונות ברורות.

כמה מילים על אתרי תמונות – אנחנו ממליצים להיזהר משימוש בתמונות מאתרי מאגרי תמונות ולא רק בגלל שהן יקרות אלא כי הן הופכות את האתר שלכם לסוג של ברושור וכמובן חשוב לזכור שסביר ולא רק אתם משתמשים בהן…

יש לא מעט מאגרי תמונות מהם תוכלו לבחור תמונות אך חשוב מאוד להקפיד ולבחור תמונות שאכן מותר לכם להשתמש בהן אחרת אתם מסתכנים בתביעות. ישנם מספר סוגי רישיון לתמונות ומה שחשוב לכם הוא תמונות המותרות לשימוש חופשי (בין אם בתמורה לקרדיט לבין אם לא), דוגמאות למאגרים כאלו הם:

  • Google image search – usage rights – ודאו כי אתם אכן אתם מסננים את התמונות המאושרות לשימוש.
  • Flickr Creative Commons – אם תכנסו לחלק הזה של התמונות בפליקר, תוכלו להשתמש בכל תמונה בגדול אבל אנחנו ממליצים עדיין להריץ בדיקה ולוודא שהתמונה בעלת אישור שימוש.
  • Unsplash – המאגר האהוב עלינו ביותר תודות לתמונות האיכותיות הנמצאות בו והמגוון החרב. הקפידו לתת קרדיט ליוצר.

כלים נוספים להשגת תמונות ויצירתן:

  • Gif grabber – יצירת דיפים במספר דרכים ידידותיות למשתמש.
  • צלמי / תופסני מסך שונים, כגון: Awesome screenshot מבית כרום.

אופטימיזציה לתמונות

צילום תמונות – מתי?

אחת מהדרכים האידיאליות ביותר להעלאת והצגת תמונות באתר האינטרנט היא באמצעות שירותי צילום מקצועיים המוצעים לכם על ידי צלמי סטודיו מנוסים. שירות זה כולל בין היתר צילום אווירתי ואומנותי המיועד למטרות יצירת תמונות המספרות סיפור, וזאת לצד שירותי צילום מוצרים מקצועי המיועד בעיקר לאתרי מכירות. בשני המקרים, מומלץ לשקול היטב את אופציית הצילום המקצועי, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם תמונות ייחודיות משלכם היכולות להוות בסיס ליצירת עולם תוכן ויזואלי בכל הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשותכם.

צילום תמונות לאתרי אינטרנט ולצרכי פרסום ושיווק ברשת, הינו שירות המוצע לכם כיום על ידי מספר הולך וגדל של צלמים מקצועיים ואולפני צילום. במסגרתם פנייתכם לנותני השירות המנוסים, חשוב להגדיר מראש את מטרות הצילום ואת אופן השימוש העתידי שלכם בתמונות המצולמות ובהתאם לכך לתכנן את ימי הצילום הנחוצים לכם.

מספר מילים על חשיבותה של התמונה הנכונה

המשפט הידוע: "תמונה אחת שווה אלף מילים", מקבל משנה תוקף ברשת האינטרנט ולמעשה מבסס את מעמדה של כל תמונה כחלק בלתי נפרד מעולמות התוכן אותם אתם מייצרים לעצמכם ברשת. בחירתן של התמונות אשר ילוו את הפעולות השיווקיות/קידומיות שלכם ברשת ובחירתן של התמונות אשר יופיעו בנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר אינטרנט, דפי נחיתה, אפליקציות וכו), הן פעולות החייבות להיעשות לאחר שהקדשתם מחשבה רבה לאופי התמונה ולמסר השיווק העומד מאחוריה. ברוב המקרים, מומלץ להיוועץ עם אנשי תוכן וקריאייטיב העוסקים ומתמחים ביצירת עולמות תוכן לאתרי אינטרנט וזאת על מנת להסתייע בידע המקצועי העומד לרשותם בכל הנוגע ליצירת עולם תוכן ויזואלי באמצעות התמונות הנכונות עבורכם.

כאשר אתם בוחרים תמונה כזו או אחרת לצרכי הפעילות השיווקית שלכם ברשת, התבוננו היטב בתמונה ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם התמונה מעבירה את המסר השוויקי הרצוי לכם והאם היא מושכת את העין ומייצרת סביבה עניין. לאחר מכן, התייחסו לפרטים הטכניים של התמונה כגון: גודל ובדקו  האם עומדת לרשותכם אפשרות לבצע פעולות עריכה כאלו ואחרות בתמונה בהתאם לצרכי הצגתה.

שלב הבא: אופטימיזציה לתמונות עבור החיפוש

גודל – דבר ראשון, התאימו והקטינו את התמונה לגודל המתאים. אין צורך להעלות קבצים גדולים אשר יפגעו במהירות טעינת האתר שלכם וסתם יגבו לכם מקום. יש לא מעט תוכנות וכלים להקטנת תמונות (Imagify למשל), החל מכלים חינמיים ועד תוכנות אותן תוכלו להוריד למחשב (פוטושופ למשל).

שם הקובץ – שם הקובץ שלכם צריך להיות תיאור מדויק של מה שיש בתמונה. שימו לב, עדיין לא מדובר במה שיעזור לכם במאמצי ה SEO אבל בהחלט מדובר במשהו שיעזור לכם בחיפוש ומיון התמונות. שימו לב שלא פעם ובמרבית מערכות ניהול האתר, שם הקובץ יהפוך להיות הכותרת באופן אוטומטי.

תג אלט (Alt-text)שימו לב, זה התג החשוב! הסיבה לכך היא שגוגל לא צופה בתמונות אלא קורא את התג הזה ספציפית ולכן חשוב מאוד להעניק את התג הנכון. השתדלו שהתג יהיה: ברור, תיאורי, תמציתי ולא מלא במילות מפתח. אגב, אותו תג, הוא מה שתוכנות הקראה נעזרות בו על מנת לתאר את התמונה עבור לקוי ראייה. בנוסף, תג האלט הוא מה שמופיע בחלונית כאשר עומדים על תמונה עם העכבר – בקיצור התג החשוב עליו חשוב להקפיד.

תיאור וכיתוב – כאשר מעלים תמונה במערכת הוורדפרס למשל, קיימים גם שדות של תיאור וכיתוב לכל תמונה. שדות אלו אינם תורמים ל SEO אך הם בהחלט שימושיים. תוכלו להוסיף בשדה התיאור פרטים נוספים ובכיתוב תוכלו להשתמש על מנת להציג טקסט מתחת לתמונה.

טיוב תמונות – מדי פעם, באם יצרתם תמונות בעצמכם, כדאי לבדוק האם מישהו אחר החליט להשתמש גם בתמונה מבלי לתת לכם את הקרדיט הראוי. יש מספר כלים באמצעותם תוכלו לבדוק האם מישהו משתמש לכם בתמונות, כגון: Image Raider. באמצעות הכלי הזה, תוכלו להעלות את התמונות שלכם ותקבלו התראה במידה ומישהו משתמש בהן. זכרו, התמונות שלכם, באם יעברו אופטימיזציה נכונה, יכולות להגדיל את כמות התנועה לאתר שלכם.

 לסיכום

תמונות הן כלי נהדר הן עבור חווית המשתמש והן עבור הגדלת התנועה לאתר. חשוב מאוד להקפיד לעשות להן אופטימיזציה נכונה ולא פשוט להעלות אותן וזהו. עקבו אחר כל הכללים ולהלן בתמצות מהיר: התמונה צריכה להיות איכותית, בגודל המתאים, קשורה לטקסט ובעלת המאפיינים הנכונים. במידה ותשכילו לבצע את האופטימיזציה הנכונה והטובה ביותר, תהנו מכל היתרונות אותן התמונות מציעות ומי יודע, אולי תהפכו להיות מקור תמונות ברחבי הרשת.