אם אתה איש שיווק, בטח שמעת על אוטומציית שיווק במיילים.

Marketing Automation במיילים היא חלק חשוב מבניית תמהיל השיווק המקוון של כל עסק שישי לו נוכחות באינטרנט. במאמר זה אנסה לעבור על כמה נקודות חשובות:

  1. כיצד אוטומציית מיילים פועלת?
  2. איזה סוג של אירועים יכולים לגרום לאוטומציה?
  3. המונחים העיקריים שצריך להכיר ללפני שמתחילים
  4. כלים לאוטומציית שיווק במיילים

כיצד אוטומציית מיילים פועלת?

בעזרת אוטומציית מיילים, כאשר מתרחש אירוע מסוים, הוא גורם לאימייל להישלח אוטומטית. האימייל נשלח ממערכת הדיוור שלך או מכלי אוטומציית השיווק שלך.

הרלוונטיות של המייל והתזמון שלו חשובים. בעזרת מעט אוטומציה חכמה, תוכל לשלוח את המייל הנכון בזמן הנכון ולבן אדם הנכון, עם המידע הרלוונטי עבורו, בהתבסס על הפעולות שהוא עושה באתר שלך. ככל שהמייל שלך יותר ממוקד במה שגולש צריך באותו רגע, כך גבוה יותר הסיכוי שישאיר פרטים ויהפוך ללקוח משלם.

חשוב לא לשכוח להתחיל מרשימת מיילים עדכנית ונקייה, כדי שנדע שבשלב 0 כל כתובות המייל שאותן נדוור הן אמיתיות ופעילות.

איזה סוג אירועים גורמים לאוטומציה?

כמה דוגמאות פשוטות כדי להבין על מה אני מדבר:

  • שליחת מייל "ברוך הבא" אחרי שמישהו נרשם לרשימת המיילים שלך.
  • שליחת אימייל כאשר אדם שגולש באתר שלך כבר רשום לרשימת הדיוור שלך – כאשר מישהו שכבר רשום ברשימת המיילים שלך מבקר באתר שלך, קיימים כלי שיווק במייל שיכולים לעקוב אחר העמודים בהם הוא ביקר באתר שלך ולגרום לאימייל להישלח על בסיס העמודים האלה (דוגמא מצויינת היא TripAdvisor, נסו לחפש מלון בעיר אקראית בעולם ותקבלו מייל אחרי כמה ימים עם רשימת המלצות לאותו מקום).
  • תגובה לסקר/שאלה – נניח והחלטתם לשלוח מייל לרשימת התפוצה שלכם כדי לבדוק האם הם מעוניינים ברכישת מוצר חדש שאתם מציעים. על בסיס תשובתם, מייל נוסף (או סדרה של מיילים) יישלח אוטומטית.
  • מייל נטישת עגלת קניות – אם אתה אוסף את כתובת המייל של המשתמש בזמן תהליך הקנייה – או שכבר יש לך את כתובת המייל מאחר והלקוח כבר רשום אצלך – אתה יכול לשלוח לו מייל כדי לעודד אותו לסיים רכישה שנטש באמצע.

האם ידעת ששיעור נטישת עגלת הקניות הממוצע עבור ספקי מסחר אלקטרוני הוא מעל 70%? רוב מהקונים נוטשים את הקנייה שלהם לאחר שהם הוסיפו מוצרים לעגלת הקניות.

  טרמינולוגיה שחשוב להכיר בעולם אוטומציית מיילים

לפני שמתחילים להתעסק באוטומציית מיילים, חשוב להכיר חלק מהמונחים הנפוצים ביותר בשיווק במיילים:

  • Opt-in/Subscribe – כאשר מישהו מסכים להיכלל ברשימת התפוצה שלך.
  • Double opt-in – כאשר מישהו מסכים להיכלל ברשימת התפוצה שלך, ונדרש לאשר בשנית את ההסכמה שלו.
  • ספאם – כאשר מישהו לא מסכים להיכלל ברשימת התפוצה שלך ונשלחים אליו מיילים בכל זאת, או כאשר מישהו כן מסכים אבל אתה שולח יותר מדי מיילים.
  • Unsubscribe – ביטול ההרשמה לרשימת תפוצה
  • טריגר – מתאר אירוע שגורם למשהו לקרות (במקרה שלנו, משלוח מייל)
  • Sequence – רצף המיילים שנשלחים אחרי שמתרחש אירוע מסויים
  • קמפיין אימייל/Autoresponder – רצף המיילים שנשלחים עבור אירוע ספציפי
  • CTR (Click-through-rate) – אחוז האנשים שפותחים את המייל, מתוך סך האנשים אליהם הוא נשלח.

כלי אוטומציית שיווק במייל

ההבדלים העיקריים בין כלי אוטומציית מייל וכלי בסיסי לשיווק במייל הם הפונקציונליות והמחיר. כלי בסיסי לשיווק במייל משמש לשליחת אימיילים רגילים כגון ניוזלטר. בעזרת כלי אוטומציית שיווק ניתן לבנות תסריטי אוטומציה סביב אותם מיילים.

חלק מהמאפיינים של כלי אוטומציית שיווק הם:

  • בניית רצף מיילים
  • בניית עמוד דף נחיתה
  • כלי ניתוח סטטיסטיים
  • ניהול תוכניות – מנהל את קמפיין השיווק על פני ערוצים מרובים
  • מעקב אחר התנהגות הגולשים

למי שמחפש כלי אוטומציית שיווק יש מגוון רחב של אפשרויות כיום. מספר דוגמאות פופולאריות הן:

  • ConvertKit– מעוצב במיוחד עבור בלוגרים.
  • GetResponse – פונקציונליות רבה, אך עם תקרת זכוכית מבחינת מורכבות יחסית לבאים ברשימה.
  • InfusionSoft– מורכב לשימוש ודורש מומחיות מסויימת, אך עם פוטנציאל אדיר.
  • HubSpot– כלי מאוד שימושי ומקיף, אך בעל תג מחיר גבוה יחסית לשאר הכלים.

 מהם השלבים לבניית רצף אוטומציית מיילים?

עבור כל רצף שתדרשו לבנות, השלבים הנדרשים יהיו דומים.

אוטומציית מיילים למתחילים

 

1. ברר את מי אתה רוצה למשוך

התחל מניתוח הלקוחות שבצעו ממך רכישה בעבר ונסה להבין מהם המאפיינים ותחומי העניין של הלקוחות שלך, ברגע שתבין את קהל היעד תדע את מי לטרגט.

2.חקור מעט את הבעיות של הלקוחות/הקהל הקיים שלך

השלב הבא הוא לבצע מחקר כדי לגלות מהן הבעיות בהן הלקוחות/הקהל שלך נתקלים בזמן שהם משתמשים בשירותים/במוצרים שלך. זה יעזור לך להחליט על תמריץ שיגרום לאנשים לרכוש את השירותים/מוצרים שלך.

3.השתמש במידע שאספת וצור את התמריץ שלך

השתמש במידע שאספת בשלבים הקודמים כדי ליצור באז סביב הנושא הזה. תוכל גם ליצור מדריך חינמי או להשתמש במידע בהודעת ה-opt-in שלך. זה יגרום לאנשים להירשם ואז כל מה שתצטרך לעשות הוא להציע להם ניסיון חינם במוצר שלך.

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

 

4.כוון את האנשים לעשות את הפעולה שאתה רוצה שיעשו

חשוב ליצור מעין מיפוי ולייצר תכנית חכמה מראש בדרך כלל כדאי להתחיל עם מייל "ברוכים הבאים", ולאחר מכן כמה אימיילים למעקב עם קישורים למדריך שיצרת בשלב הקודם. השלב הבא תלוי בהתנהגות הגולשים שקיבלו את המייל.

  • אם יהפכו ללקוחות, יש להעביר אותם לרשימת לקוחות ולהמשיך בתסריט הרלוונטי.
  • אם הם לא הופכים ללקוחות, יש להעביר אותם לרשימת הניוזלטר ולהמשיך לשלוח להם מיילים שיווקיים.

דוגמא:

אימייל ברוכים הבאים –> (המתנה יומיים) –> מייל עם תוכן –> (המתנה יומיים) –> מייל עם תוכן –> הצעה

— כן –> הוא מצטרף למועדון

— לא –> ניוזלטר

 

אוטומציית מיילים למתחילים

5.כתוב את המיילים

כאשר מכינים את התוכן של המיילים, חשוב לקחת בחשבון את מערכת היחסים שבעל העסק רוצה לבנות עם הנמענים. יש לגרום לקוראי המייל לחוש רצויים, כחלק מקהילה. מומלץ לספר להם על עצמך כאדם וכבעל העסק. חוץ מזה כמובן שיש לקיים את ההבטחות שמוצעות (ניסיון חינם, מדריך וכו').

עם כל מייל שתשלח, וודא שאתה בונה מערכת יחסים ומספק תוכן איכותי בו זמנית.

6.צור את הרצף בכלי השיווק במיילים

תצטרך לבנות רצף, להוסיף מיילים לרצף הזה ואז לקבוע מתי המיילים יישלחו.

דוגמה:

  • מייל ברוכים הבאים – שלח מיד
  • מייל מס' 2 – אחרי יומיים
  • מייל מס' 3 – אחרי 4 ימים
  • ניסיון חינם/הצעת הנחה – אחרי 5 ימים
  • הוסף אותם לרשימת הלקוחות אם הם בצעו רכישה או לרשימת ניוזלטר אם הם לא בצעו רכישה

*הימים נספרים מרגע שמייל ברוכים הבאים נשלח ("מי סופר מהסקי?!")

הערה: סדרת המיילים שלך תשתנה לפי סוג השירות שאתה מספק ומי קהל היעד אליו אתה מכוון.

7.השתמש ב-opt-ins שלך ופלח את קהל היעד שלך

עכשיו אתה יכול לארגן את ה-opt-ins באתר שלך. תלוי מהו כלי השיווק בו אתה משתמש/

חלק מהדוגמאות הנפוצות:

  • Opt-ins המבוססים על קטגוריות הבלוג שלך; זה אומר שאתה יכול לחלק אנשים לפי המקום בו הם נרשמו
  • Opt-ins שונים על בסיס העמוד בו הם מבקרים
  • Opt-ins שונים על בסיס המיקום שלהם
  • Opt-ins שונים המבוססים על הפעולות שלהם (נטשו את עגלת הקניות או את קניית המוצר)
  • בדיקת A/B עבור Opt-ins שונים.

8. נתח ומטב את התוצאות שלך

מדוד מה עובד ועשה אופטימיזציה. כדי לשפר את שיעור ה-opt-in שלך אתה יכול לשנות את המילים, את סגנון ה-opt-in או את התמריץ.

אותו הדבר קיים גם עבור רצף המיילים שלך: אם אתה שם לב שאנשים לא פותחים את המיילים שלך, אתה יכול לבדוק כמה שורות נושא שונות. חשוב לזכור שהדרך שבה אתה מתקשר עם המנויים החדשים למייל שלכם צריכה להיות שונה לגמרי מהדרך שבה אתה מתקשר עם לקוחות קיימים. חובה לפצל את שניהם.

סיכום

פילוח נכון של רשימת המייל שלך מבטיחה שהודעות יתקבלו לדואר הנכנס של האנשים הנכונים בזמן הנכון.

אתה יכול לחנך. אתה יכול להתחבר. אתה יכול למכור.

זכור, החוק מספר אחד של אוטומציית שיווק מיילים הוא לשמור את חווית המשתמשים שלכם בעדיפות ראשונה, אז חשוב מחוץ לקופסא!

 

כתבות אחרונות

בניית אתרים בוורדפרס - מדוע מפתחי אתרים בוחרים דווקא ב-Wordpress?

לא משנה אם יש לך עסק קטן או חברה גדולה, בוודאי מצאת את עצמך מתלבט איך להקים את האתר שישדרג אותו ויהפוך את החיים שלך להרבה יותר קלים. אם אין לך אופי טכני, כנראה שתבחר בחברת בניית אתרים החשש הזה מובן, אבל בשנתיים האחרונות הוא הולך והופך לפחות דרמטי....

המדריך להקטנת שיעור הנטישה

אחד הדברים החשובים להבין הוא מה באמת אומר שיעור הנטישה ומה המסקנות שיש להפיק ממנו. למעשה, כל אחד שאינו מזוהה עם המונח ושומע זאת, מיד חושב על קונוטציה שלילית ונבהל אך אם אותו בהלן יעצור רגע ויבין את המשמעות האמיתית.. הוא כנראה ייווכח ששיעור נטישה, הוא...

איך קישורים חיצוניים השפיעו על דירוג מנועי החיפוש לאורך ההיסטוריה

שימוש בקישורים כדרך למדוד את חשיבות האתר אל מול אתרים אחרים היא אחד המדדים לפיהם גוגל מחליט איזה אתר צריך להופיע בראש תוצאות החיפוש. הקונספט הפך לפופולרי לראשונה ע"י גוגל, שיישמה את אלגוריתם ה- PageRank שלה (אחרים הספיקו לכתוב תאורטית לפני כן על ש...