Marketing Automation ל-eCommerce: כך תעשו זאת נכון!

יש לכם אתר איקומורס? קבלו 5 פרקטיקות שיווק אוטומטיות עבור האתר שלכם.

המציאות של ימינו, מכתיבה את ההכרח להתעסק בשיווק באופן קבוע ובלתי פוסק וכל זאת במקביל לניהול האתר והתנהלות הגונה וטובה אל מול הלקוחות – וזה לא תמיד קל או אפשרי.

הצורך הזה, הביא לכך שפותחו לא מעט שיטות אוטומטיות להתנהלות וניהול מערך השיווק אך מה לגבי הלקוחות ושירות הלקוחות?

לעיתים נדמה כי הם נופלים בין הכיסאות ובעלי העסקים לא מבינים כיצד ומדוע יותר לקוחות נכנסים תודות לשיווק נכון אך במקביל ישנה נטישה גבוהה של לקוחות קיימים.

עלות גיוס לקוח היא אולי יקרה יותר מאשר תחזוק מערכת יחסים עם לקוח אך כאשר ישנו פתרון המנהל את השיווק נכון ובמקביל תורם למערכת היחסים עם הלקוחות, השווי עולה מעל לכל דמיון.

בכתבה הבאה, בחרנו להציג לכם שיטות שיווק עבור אתרי איקומורס שיטות, שהן אוטומטיות ותורמות לשיפור מערכת היחסים עם הלקוחות ולהפחתת בזבוז הזמן על משימות שיווק שחוזרות על עצמן.

נשמע מעניין לא? הצטרפו אלינו ותוכלו ללמוד כיצד לנהל את השיווק ביד רמה ולחסוך בזמן במקביל.

1. השקעה ברושם הראשוני – מייל ברוכים הבאים

כמו כל דייט, הרושם הראשוני הוא הרושם החשוב ביותר ויש רק הזדמנות אחת לעשות אותו. מייל ברוכים הבאים הוא ההזדמנות הראשונה לבנות את מערכת היחסים עם הלקוחות והכל בזכות מייל אוטומטי אחד.

הטמעת מערך זרימת עבודה של מיילים הוא כנראה תהליך זרימת העבודה הכי אפקטיבי, שתוכלו להטמיע.

כאשר המערכת שולחת באופן אוטומטי מייל ברוכים הבאים ללקוח, שזה עתה נרשם לדיוור האלקטרוני או למערכת שלכם, אקט זה יקבע את המשך האינטראקציה שלכם עם הלקוחות.

רוצים לדעת מדוע מייל ברוכים הבאים כל כך עוצמתי וחשוב? המשיכו לקרוא..

יצירת רמת מעורבות גבוהה אצל הלקוח

מייל ברוכים הבאים הוא דוגמא מצוינת ליכולת אוטומציה עבור אתרי איקומורס המאפשרים להגיע אל הלקוחות בדיוק ברגע הנכון.

כאשר גולש נרשם לדיוור של אתר מסוים, מובן כי הוא מעוניין לקרוא את התכנים, שאותו אתר יכול לספק. על כן, המסקנה המתבקשת היא שמייל הברוכים הבאים שמגיע אליו רגע אחרי ההרשמה, יזכה לשיעור אחוזי מעורבות גבוהים.

אם תרצו לדבר מספרים אז מחקר, שנערך הראה ששיעור פתיחת מייל ברוכים הבאים נפתח פי 4 יותר ומקבל פי 5 יותר קליקים מאשר מייל רגיל! ואלו לא נתונים שאתם רוצים להחמיץ!

יצירת רמת מעורבות גבוהה אצל הלקוח

חשיבות כתיבת מייל נכון היא גבוהה לאין שיעור, שכן זו ההזדמנות שלכם לבנות את מערכת היחסים עם הגולשים, בדיוק ברגע בו הם הכי פתוחים לרעיון וגם יקבעו את דעתם עליכם.

תשומת הלב ממנה נהנה מייל הברוכים הבאים, מאפשרת את המצע הנוח ביותר ליצירת מערכת היחסים עם הלקוח ולהתחיל אותה בקליק ימין.

אנחנו ממליצים לחבק את ההזדמנות בשתי ידיים וליצור רושם ראשוני טוב וחזק, להלן מה שמומלץ לכלול במייל:

  • בונוס הרשמה – כולנו אוהבים לקבל הנחות וקופונים ולכן הוספתו של בונוס כלשהו במייל הברוכים הבאים, המייל עם הכי הרבה סיכוי לצפייה בו, הוא רעיון נהדר. בנוסף, תחשבו כמה כיף זה לקבל הנחה כבר בפעם הראשונה שאתם שומעים מאתר שנרשמתם אליו.. זה מאוד משמח ואנחנו רוצים לשמח את הלקוחות שלנו תמיד כי לקוח שמח זה לקוח מפרגן וזה לקוח שרוכש.
  • תיאום ציפיות – אנחנו ממליצים לעשות סוג של יישור קו ולהכין את הגולש לכמה מיילים הוא עתיד לקבל ומה צפוי להיות בתוכם. כך, הלקוח ידע ויהיה ערוך לקבלה של המיילים האלו מחד ומאידך זה ימזער את אחוזי הנטישה ואת ההפתעות הלא רצויות אצל הגולשים.
  • תוכן איכותי, רלוונטי ובעל ערך ללקוחות – מייל תמיד צריך לכלול תוכן, שמניב ערך לקורא אותו אחרת מדובר בתוכן, שאינו רלוונטי או כזה שמעניין לקרוא. כל עוד תקפידו לספק תוכן איכותי ובעל ערך, תהפכו להיות מקור ידע עבור הגולש וכאשר תתעורר שאלה בנושא, תעלו את הסיכוי שיגיעו לאתר שלכם על מנת למצוא את התשובה.
  • אישיות המותג – הדבר החשוב ביותר הוא שתעבירו ללקוח את אישיות המותג שלכם ותבנו סוג של ביטחון במערכת היחסים שמתחילה להירקם. מותגים גדולים בוחרים ל “האניש” את המותג שלהם בעזרת דמות מסוימת (התוכי של בזק, היונים של ביטוח ישיר ועוד).

אישיות המותג

2. עקוב אחר לקוחות ה VIP שלך

אם אומרים ששיטת השיווק הכי טובה היא מפה לאוזן אז הדרך הטובה ביותר להשיג גדילה וצמיחה מתמדת היא לגרום ללקוחות שלכם להיות מרוצים ולהמליץ עליכם.

כדי להצליח לגרום ללקוחות שלכם להמליץ עליכם, אתם חייבים דבר ראשון להביא לכך, שתחושת אמון תתפתח אצל הלקוחות שלכם.

אוטומציה של השיווק שלכם, תצליח לפתח את תחושת האמון הזו ועל הדרך לחסוך לכם זמן.

פנקו את הלקוחות וגרמו להם להרגיש מיוחדים

בני האדם אוהבים ומעדיפים לחיות בלהקות וככל שתצליחו לגרום לאדם להרגיש שהוא חלק מקבוצה, אתם תהנו ממעורבות גבוהה יותר של הלקוח.

תאמינו או לא, אתם יכולים לייצר את תחושת המעורבות הזו אצל הלקוח עבור העסק שלכם, על ידי פעולה מאוד פשוטה והיא הזמנה לתוכנית נאמנות או מועדון חברים של העסק שלכם.

באופן מיידי, לקוח שיקבל הזמנה למועדון הזה, שאינו פתוח לכל, ירגיש מעורב יותר וחלק מקבוצה.

אוטומציה של השיווק, תוכל לעזור לכם להבין אלו לקוחות כדאי לכם להזמין לתוכנית הנאמנות של העסק שלכם.

כל שעליכם לעשות הוא להסתייע במערכת שיווק אוטומטית, שמתממשקת עם מערכת ה CMS שלכם או עם מערכת ניהול האתר.

ברגע בו ביססתם נוהל עבודה וזרימת עבודה כאלו, שתאפשר לכם לזהות את הלקוחות הנכונים, שיכולים להתאים לתוכנית הנאמנות, תוכלו לשלוח את ההזמנות באופן אוטומטי בעזרת מערכת הדיוור האלקטרוני שלכם.

אוטומציה שיווקית

לא עוצרים בהזמנות – גורמים ללקוחות לחזור עם הצעות מיוחדות ובונוסים אקסקלוסיביים

ברגע בו ביססתם לכם את תוכנית הנאמנות או בשם מושך יותר תוכנית VIP, תוכלו להתחיל להקים ולבסס תהליכי עבודה לתגמול הלקוחות.

כעת זה השלב המגניב, עקבו אחר פעולות לקוחות ה VIP וברגע, שהם מבצעים פעולה שהיא המרה מבחינתכם (רכישה, כתיבת חוות דעת וכדומה), מיד דאגו שהמערכת תשלח להם הצעות נוספות וכאלו שמפרגנות להם בעוד הנחות או מתנות.

כך, יבינו הלקוחות, שפעולות חיוביות מתגמלות אותם והם יחזרו שוב ושוב אל העסק שלכם ומערכת היחסים שביניכם, תגדל ותצמח.

3. פילוח רשימות בהתבסס על התנהגות רכישה

פעולה נוספת, אותה תוכלו לבצע באופן אוטומטי היא פילוח רשימות בעזרת סגמנטים שונים וזה חברים, יהפוך את החיים שלכם לקלים הרבה יותר…

חסכו זמן יקר במהלך הדיוור האלקטרוני שלכם

יכולות הפילוח, שתנהיגו עלולות לגבות מכם לא מעט זמן מחשבה על אלו סגמנטים יש לפלח, מה כדאי ומה יעזור הכי הרבה.. למזלכם, יש דרך הרבה יותר מהירה לעשות זאת, כשנעזרים באוטומציה של השיווק.

יצירת סגמנטים לפילוח בוורקפלו שלכם תחסוך עבורכם לא מעט זמן וזה כידוע משאב יקר ביותר. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות שלכם וכך תוכלו לייצר סגמנטציה, בצורה הנוחה והקלה ביותר.

שלחו מיילים חזקים יותר

הדבר, שהכי יש להשקיע בו זמן הוא תוכן המיילים שלכם ולוודא, שאכן התוכן שנשלח הוא רלוונטי לנמען המקבל אותו.

יצירת רשימות דינמיות עבור לקוחות האיקומורס שלכם, תאפשר לכם לוודא, שאתם אכן שולחים תוכן רלוונטי ללקוחות. תכני המייל שתרצו לשלוח הם:

  • עדכוני מוצר
  • הנחות מותאמות לקוח
  • המלצות למוצרים דומים
  • תכנים דומים

שליחת תוכן, שאינו רלוונטי, תיצור אפקט מאוד שלילי, שעלול להסתיים בהסרה מרשימת התפוצה במקרה הקל ובמקרה הגרוע.. אנחנו לא רוצים להמשיך אפילו אז מקווים שהבנתם.

ככל שתשלחו תוכן רלוונטי, סיכוי המעורבות, שיפגינו הלקוחות גדל וגדל. מעבר לכך, תוכן רלוונטי תורם לביסוס מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות שלכם.

הטמעת אלמנט זה תלויה מאוד בשירות הדיוור האלקטרוני שלכם.

4. אסור לשכוח את הלקוחות הפחות מעורבים

אז נכון, שאוטומציה של השיווק מתאימה לשיפור מערכת היחסים עם הלקוחות הטובים שלכם אבל אל לכם לשכוח את הלקוחות ה “פחות טובים” כי סביר ומתחבאים שם לקוחות, שרק מחכים שתפנו אליהם או כאלו שההמרה שלהם תהייה מיידית.

פעלו על מנת להחזיר את הלקוחות ולזכות בהם בחזרה

חשוב מאוד להבין, שדיוור לא תמיד עובד והסיבות לכך רבות.. אולי מדובר בלקוח שכבר אינו מעוניין במוצרים שלכם או שזה לקוח שפשוט לא שם לב לדיוור עצמו, כך או אחרת, הסיכוי להחזיר אותו ולגרום לו להיות לקוח פעיל ומעורב קיים – ככלות הכל, אותו לקוח נרשם לרשימת התפוצה שלכם ויש או היה לו עניין בעסק שלכם.

כאן, נכנס תזרים העבודה האוטומטי לפעולה והוא יעזור לכם לזהות את הלקוחות שאינם מעורבים עדיין ותודות לתובנות שתתקבלנה, תוכלו לנסות לשלוח אליהם דיוור רלוונטי יותר ולהחזיר אותם לפעילות.

הגנו על רשימת התפוצה שלכם

מעבר ליכולת החזרת לקוחות לפעילות, תוכלו לנצל את תהליך זה לייעול רשימת התפוצה שלכם. לקוחות שאינם מגיבים לדיוור שלך, ראוי ויוסרו מהרשימה עצמה אבל זאת רק במקרה וכלו כל הקיצין וברור שמדובר בלקוח אבוד.

מדוע זה חשוב לעשות זאת? ובכן, ככל שהרשימה שלכם תהייה מכוונת וממוקדת יותר, תגנו על אחוזי ההמרה והפתיחה של רשימת הדיוור שלכם.

שמירה על רשימת תפוצה

בנוסף, “ניקיון” רשימת הדיוור, תורם לשמירה על מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם והוא מאוד אקוטי לכך. על כן, מומלץ מאוד לדאוג לניקיון ושמירה על רשימת תפוצה ממוקדת ככל האפשר.

5. התמקדו בחוויית הלקוח ובניית מערכת יחסים עם הלקוח

כאשר אתם בונים את אסטרטגיית אוטומציית השיווק שלכם, אל תשכחו לחשוב על האופן בו הלקוחות שלכם אמורים להשתלב בה. למרות שזה מאוד מפתה, אל תחשבו רק על העסק שלכם שכן העסק שלכם בנוי ומושתת על הלקוחות.

שלא יתפסו אתכם חושבים רק על מכירות

אחת הטעויות, השכיחות ביותר אצל עסקי איקומורס היא מחשבה רק על המכירות ומה יגרום להגדלה שלהן.

עסקים, אשר תורגש ההתמקדות אך ורק במכירות ואי מחשבה על הלקוח, עלולים להיתפס כמזויפים ולעורר אנטגוניזם – וחשוב מכך, זה חוטא למטרת השימוש באוטומציית השיווק.

השתדלו, לשלב בין השניים ולחשוב היכן באמת אתם יכולים להוסיף ולהנחיל ערך עבור הלקוחות וכיצד הם יקבלו את תשומת הלב הראויה מכם;

  • שלחו תוכן רלוונטי – התוכן שתשלחו יספק לא מעט מידע, גם על האופן בו נכון להשתמש במוצר שנרכש ואגב, מיילים כאלו שנקראים פולואופ (Follow up) הם דרך נהדרת להגדיל מעורבות אצל הלקוחות.
  • בקשו שיכתבו ביקורת מוצר – לא פעם נאמר, שלקוחות קונים בהתבסס על ביקורות, שהם קוראים ברשת. בקשו מהלקוחות שיכתבו עבורכם ביקורות.
  • ספקו מידע על מלאי שעתיד להגיע – אם אתם עתידים לייצר/למכור מוצרים נוספים בעתיד (הקרוב והרחוק גם יחד), חלקו את המידע הזה עם הלקוחות הנאמנים שלכם – זה יכול לעזור בתכנון רכישות עתידיות.

אוטומציה עוזרת לקטלג אינטראקציות

כאשר נשלחים מיילים בהתאם לפעולות שבוצעו, בדיוק בתזמון הנכון, ערך המייל מתעצם. התזמון יוצר את ההזדמנות לכך שהעסק שלכם יהפוך להיות יותר אמיתי בעיני הלקוחות.

הסוד להגדלת המכירות בכל הקשור לאוטומציית מהלכי השיווק שלכם היא להסב ללקוחות אושר ולהיות רלוונטיים, בכך להביא אותם להפוך להיות לקוחות נאמנים יותר וכאלו שרוכשים עוד ועוד מוצרים.

ניתן לעשות זאת באם תתמקדו בנקודות, בהן תוכלו להסב ללקוחות אושר ולגרום להם להרגיש חשובים וברגעים הנכונים לשלוח אליהם מייל ספציפי.

אוטומציית שיווק, היא כלי נהדר להשגת שתי מטרות חשובות: בניית מערכת יחסים טובה עם הלקוחות ואופטימיזציית מכירות. אבל, אם אתם באמת רוצים להשתמש בזה ולהשיג את שתי המטרות האלו, אתם צריכים לעבוד על פי העקרונות הטובים ביותר ולוודא שאתם מוסיפים ומעניקים ערך ללקוחות שלכם.

זקוקים לייעוץ בשיווק האתר? מוזמנים לצור איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם. 

עומר מנשה

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.