אז, שכרתם חברת קידום אתרים ועדיין יש לכם המון שאלות כאשר הדחופה מביניהן היא כמה זמן ייקח עד שהאתר שלי יקודם?!. ובכן, אתם לא לבד וזו השאלה, שעולה בכל פעם ואצל כל לקוח, במיוחד אצל לקוחות שזו הפעם הראשונה שלהם בעולם קידום האתרים. הבעיה היחידה עם השאלה הזו היא שהתשובה עליה היא לא פשוטה…

עולם קידום האתרים התפתח משמעותית וכיום לא מדובר רק על המיקום בו האתר הצליח להתברג עבור מילת מפתח. SEO כיום נוגע בכל מה שקשור לאתר בעצם: איכות האתר, רלוונטיות אתר לשאילתות הגולשים ועוד. מצידו השני והפחות חיובי של קידום האתר, SEO גם מה שיקבע האם האתר מקבל ענישה בשל פעולות קידום אתרים מפוקפקות (כובע שחור), כגון מערך קישורים חיצוניים בעלי איכות נמוכה ועוד.

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

הופעת תוצאות – גורמים משפיעים על משך הזמן

כפי שציינו לעיל, פרויקט SEO הוא אינו פרויקט הד הוקי או כזה שיש להתייחס אליו בקלות ראש או כפתרון מהיר. SEO נועד לעבוד יחד עם האתר, לקחת אותו למקומות הגבוהים והטובים ביותר שיש וישנם לא מעט גורמים המשפיעים על משך הזמן בו יתחילו להופיע תוצאות פרי עמלכם והשקעתכם, בין אלו נמצא את:

  • מטרת הפרויקט עצמו – מה בעל האתר רוצה להשיג
  • גיל האתר וותק הדומיין
  • גודל פרויקט ה- SEO
  • כמה תוכן יש באתר ומה טיבו
  • קהל היעד – איזה קהל יעד יש לאתר ומהי רמת התחרות בו
  • האם קיימת מעורבות במאמצי SEO

הבה נבהיר משהו אחד אחת ולתמיד: SEO לא מניב תוצאות תוך יום או יומיים. נכון שלא מעט אנשים טוענים שכן, אין כל אמת בטענה זו (אלא אם מתכוונים לקידום שחור שבסופו של דבר יגרום לאתר לענישה חמורה מאוד). תוצאות SEO לוקחות זמן ויש להסתכל על ה- SEO כאסטרטגיה שיווקית לטווח הארוך אותה יש לתכנן בקפידה, להיות מכוון תוצאות ולדאוג לעבוד בשיתוף פעולה מפרה עם כל הגורמים.

כמו כן, אין ספק שניתן להבין ולהסיק מה אמור לקרות במשך הזמן ומה אפשר לצפות מעצם עבודת הקידום המבוצעת על אתר מסוים.

גורמים משפיעים על קידום האתר

צעדי SEO ראשונים – למה לצפות במהלך החודשיים הראשונים

תחילתו של פרויקט SEO הוא תכנון נכון ובניית האסטרטגיה בצורה נכונה. נאמר כבר מראש, אסור לצפות לתוצאות בחודשיים ראשונים אלו מכיוון שהן לא יגיעו, במיוחד לא באימפקט שמצפים לו כי בכל זאת, מדובר בחודשיים.. אז מה עושים במסגרת שלב ראשוני זה:

הטמעת אסטרטגיית SEO – שלושה חודשים ומעלה

כאשר שלבי תכנון ה SEO מושלמים, הגיע הזמן להתחיל ליישם אותם ולהטמיע את האסטרטגיה שנבנתה הלכה למעשה. הסיבה שלא נקבנו במועד סיום היא כי מדובר בשלב שאין לו באמת דד ליין וזאת מכיוון שאנחנו חיים בעולם בו ה SEO משתנה מרגע לרגע ויש לעקוב ולפקח באופן מתמיד אחר כל שנעשה ומשתנה. כמו כן, יש לבצע אופטימיזציה לתוכן באופן קבוע ולדאוג שיהיה איכותי ביותר.

ככל שהזמן חולף, הדרישות ומצב השוק משתנים ולכן תמיד צריך לעקוב אחר השינויים הנדרשים ולבצע אותם באופן מיידי ככל האפשר – כל זאת על מנת להצליח להתאים להזדמנויות חדשות המציגות את עצמן.

שלב ראשון: טיפול בתקלות טכניות ונושאי SEO בעייתיים –  כאשר לאתר יש תקלות טכניות, הן משפיעות על דירוג האתר ותוצאותיו. במהלך הזמן בו עובדים על תיקון תקלות אלו, ניתן לצפות לשיפור מבחינת תוצאות. אסור לשכוח או לפסוח על ה- UX של האתר ולדאוג לחוויית משתמש הטובה ביותר שאפשר להשיג.

שלב שני: מתחילים לעבוד ולהחיל את האסטרטגיה שנבנתה – זה השלב בו העבודה מתחילה לתת פירות. אסטרטגיית התוכן היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל הקשור לקידום האתר. בשלב זה, עובדים על שיפור ומקצועיות התוכן הקיים באתר עד לרמת האופטימיזציה הגבוהה ביותר.

חשוב לזכור: כאשר עובדים על התוכן ומשפרים אותו, התוצאות מתחילות להיות מורגשות בתוך מספר שבועות אבל אין זה אומר, שניתן להפסיק או שעבדתם מספיק על תוכן האתר. זכרו: SEO הוא גישה מתמשכת אותה אסור לגדוע באמצע.

הטמעת אסטרטגיית SEO

מהי מסגרת הזמן הריאלית לצפות לתוצאות?

מסגרת הזמן הנכונה ביותר על מנת להתחיל ליהנות מתוצאות עבודת ה- SEO היא בין 7 ל 12 חודשים. כשאנחנו כותבים 7 עד 12 חודשים אין אנחנו מתכוונים כי לא תראו תוצאות מבחינת מיקומים קודם לשבעה חודשים אלא לכך שממש תרגישו את ההשפעה של קידום האתר שעשיתם.

עולם קידום האתרים עבר כברת דרך אדירה וכמובן שמנועי החיפוש הפכו לקצת יותר חכמים (בלשון המעטה). אם פעם יכולתם לדחוס מילות מפתח בצפיפות גבוהה וכך להשיג תוצאות ולהתברג במיקומים גבוהים, כיום זה לא ממש אפשרי או רצוי. מנוע החיפוש הגדול מכולם (הצלחתם לנחש איזה?.. גוגל), מסתכל על המוניטין של האתר ולא רק על התוכן.

אם תצליחו לענות על השאלות הבאות בחיוב, כנראה שהדירוג שלכם יהיה טוב יותר:

  • האם התוכן שלכם איכותי ואתם יכולים לגבות זאת?
  • האם הקישורים שיש לאתר שלכם נחשבים לקישורים טובים?
  • האם מה שאתם כותבים באתר מכובד?
  • האם קוד האתר שלכם קריא מבחינת גוגל?

מדוע כדאי לעבוד עם חברת SEO ולא לבצע לבד?

השאלה האמיתית אותה יש לשאול היא האם יש בידכם את האמצעים והזמן להשקיע בקידום האתר שלכם כשם שחברה מקצועית בעלת נכסי קידום אתרים ורשת קישורים יכולה? התשובה לכך היא סביר להניח שלא ולכן אחת הסיבות המרכזיות לחבירה לחברת קידום היא חוסר היכולת לבצע את קידום האתר באופן כה מקצועי כמו שחברה יכולה.

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

נכון, תהליך קידום אתר הוא אינו מהיר ואינו בין ליל אך זה לא אומר שהוא אינו משתלם ומדובר בזמן ומשאבים מבוזבזים. חברת קידום, תוכל להעניק לכם יתרונות רבים אשר אתם או מקדם יחיד, סביר ולא יצליחו לספק, בין היתר: רמת מקצועיות גבוהה, משאבים רבים, רשתות החלפת קישורים, נגישות לאתרים באותו התחום, העובדה שקידום זה כל מה שהחברה עושה 100% מזמנה ועוד.

אגב, את חברת הקידום תוכלו לשאול מה היא מסגרת הזמן בה תוכלו להתחיל לראות תוצאות.

למה לבחור חברת קידום אתרים

SEO: טקטיקת שיווק ארוכת טווח בעלת פוטנציאל להחזר השקעה

לקוחות רבים מפתחים ציפיות לתוצאות בתוך מסגרת זמן, שאינה הגיונית או עולה על 3 חודשים. אם זה המקרה ואף הציפיות גרמו לבעל אתר להפסיק את מאמצי הקידום כי לא ניתן לראות תוצאות המצדיקות את ההוצאה הכספית או כי ציפה להיות במקום ראשון בתוך שבוע, אז כנראה שעולם ה SEO לא היה ברור ולא הובהר במעמד הגדרת מטרות ה SEO ומומלץ לפנות לחברת קידום מקצועית שתוכל לעשות קצת סדר בדברים.

קידום אתרים משול להשקעה לטווח ארוך והארוך הזה שאנחנו מזכירים, מתחיל בחצי שנה ומסתיים בשנה לכל היותר – משך הזמן תלוי בכל המשתנים אותם מנינו לעיל. צריך לדעת ולהבין, שמדובר באפיק השקעה מניב וכנראה אחד הטובים ביותר למען הגדלת העסק שלך אבל צריך לתת לו את הזמן שלו להשפיע ולעבוד.

עבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית ובעלת מוניטין, יעזור לכם להבין מה מסגרת הזמן הריאלית להרגשת התוצאות וגם להגדיל את הסיכוי להחזר השקעה גבוה בטווח הארוך.

 

כתבות אחרונות

מודעות גוגל שופינג - Google Shopping

ההצלחה שלך כעסק, נמדדת ביכולת שלך לגייס לקוחות חדשים בעלויות סבירות וריווחיות. מודעות הקנייה של גוגל, הידועות בשמן (PLA (Product Listing Ads, הן אחד ממקורות התנועה המובילים ביותר המסוגלים להעניק לעסק קטן, יתרון תחרותי גדול. הסיבה לכך היא העובדה שמ...

טרגוט קהלים בפייסבוק - מדריך

בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, הפרסום דרך מדיה המונית (טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות) הולך ומאבד נתח שוק לטובת פרסום דיגיטלי הפונה לקהלי יעד מדויקים, עם מסרים שהופכים להיות יותר ויותר אישיים ו"שיחתיים". מבין כל הפלטפורמות הפרסומיות הקיימות כ...

מה ההבדל בין רינדור צד לקוח (CSR) לרינדור צד שרת (SSR) ואיך זה משפיע על SEO?

כיום, ישנם יותר ויותר אתרים המבוססים על פריימוורקים וספריות של JS כגון React ,Angular   node.js וכו׳. מה יכולה להיות הבעיה עם זה? בשונה מאתרי HTML שעדיין נחשבים לדומיננטיים ברחבי האינטרנט ונסרקים בתדירות גבוהה, אתרים אשר מבוססים JS דורשים ממנועי הח...