מהן מפות חום, איך להשתמש ומה לבדוק כדי לשפר המרות

כאשר מעוניינים לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה, יש צורך בהסתייעות במספר כלים.

הכלים הללו אמורים לקבוע מה עובד טוב עבור האתר ועבור השגת המטרות שהוצבו בכל הקשור להמרות ומהעובד פחות.

מגוון הכלים הוא רב ונרחב אך על למפות חום, הידועות ככלי אפקטיבי, אל לוותר ובמיוחד כאשר רוצים לעבוד נכון.

בכתבה הבאה, נכיר את מפות החום ונסביר כיצד ניתן לעשות בהם שימוש נכון ומושכל עבור שיפור ההמרות לאתר.

אז מה זה מפת חום?

מפות חום הן מפות דו ממדיות המציגות מידע באמצעות צבעים. מפות חום עבור אתרים מעניקות מידע ויכולת לעקוב וללמוד את אופי האינטראקציה של הגולשים עם ובאתר.

מפת החום צובעת את האתר ומראה את פעילות הגולשים באתר.

 

להלן דוגמא לכיצד מפת החום נראית:

 

מפת החום עוזרת להבין אלו אזורים בעמודי האתר השונים, זקוקים לשיפור ושינוי ועל ידי כך תורמת למקסום ההמרות של האתר.

ניתן לומר שמפת החום מעניקה מידע ויזואלי בניגוד למידע כמותי.

אנו ממליצים בחום על מפות החום 🙂 של חברת CrazyEgg

צפו בסירטון הבא כדי להבין את הכלי הנפלא שלהם:

סוגי מפות חום

מפת החום מיוצרת בעזרת תוכנת מעקב אחר קליקים הממירה את תנועת הגולשים בעמוד מסוים והקליקים שהם מבצעים באותו עמוד.

קיימים שני סוגי מפות חום עיקריים: מפות חום עוקבות עכבר ומפות חום עוקבות עין. הסוג השכיח ביותר הוא עוקבות עכבר וזאת בשל העלויות הנמוכות יחסית.

להלן מספר דוגמאות למפות חום על פי סוג המעקב אותו הן יודעות לבצע;

מעקב אחר קליקים

נתחיל בסוג הנפוץ ביותר והוא מעקב אחר הקליקים אותם מבצעים הגולשים באתר.

בעזרת המפה, יוכל בעל או מנהל האתר, להבין ולראות היכן היוזרים שלו מקליקים ולכוון אותם אל עבר כפתורי ההנעה לפעולה.

בנוסף, מפות החום עוזרות להבין איזה לינקים הקיימים בעמוד, ראוי ויוסרו שכן הם מסיחים את דעתם של הגולשים.

תנועת עכבר

מפות תנועות עכבר מאפשרות לראות כיצד הגולשים בעצם קוראים וצופים באתר שלכם. בעזרת מפות אלו תוכלו לדעת היכן הגולשים מעבירים את העכבר הכי הרבה ולקבוע אלו חלקים מהאתר מצליחים לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים הכי הרבה.

מעקב אחר גלילה

מפות אלו מסגירות מידע חשוב מאוד והוא כיצד מוטב להציג ולהציב את התוכן באתר שלך.

בעזרת מפות אלו יוכל בעל או מנהל האתר לצפות בנקודה בה הגולשים יצאו את האתר כאשר הם גללו לאורך התוכן.

המפות יגלו לכם היכן כדאי להציב את כפתור ההנעה לפעולה על מנת למקסם ולהשיג כמה שיותר המרות בעמוד הנחיתה שלכם.

מחקרים רבים גורסים כי מעל 85% מהתוכן מתרכז מעל הגלילה וזה אומר שאם כפתור ההנעה לפעולה שלכם נמצא לאחר גלילה… כנראה כדאי להעלות אותו מעלה.

מעקב אחר העין

סוג זה של מפות עושה שימוש בכל האינטראקציה שהגולש מבצע עם ובאתר וכך המפה מצליחה לקבוע את תנועת עין הגולש באתר.

למקרה וזה פחות מובן, נדגיש שמדובר במפה המדגימה את חלקי האתר בהם הגולש צופה.

 

סוג זה של מפות חום יותר מורכב וכפועל יוצא יותר יקר. הטמעתו אף היא מורכבת יותר וזאת תודות לכל התוכנות והטכנולוגיות המעורבות על מנת לייצר את המפה.

חשיבותם של מפות החום

בעזרת המידע המתקבל מהמפות ניתן להסיק לא מעט מידע, לשפר את יחס ההמרות וכמובן לשפר ולייעל את האתר עצמו. אז מהו המידע שניתן לקבל מהמפות? להלן סקירה קצרה:

  • מיקום מידע חשוב
  • מה נרצה שיהיה קליקי באתר
  • האם כפתורי ההנעה לפעולה אכן עובדים?
  • מה באמת עובד באתר ומה לא
  • איזה אלמנטים בעמוד מיותרים ויש להסירם
  • האם "ההוראות" אכן מניעות לפעולה המסתיימת במכירה או המרה

בעזרת מפות החום, ניתן לערוך ולעצב את האתר בצורה כזו שהוא ימיר ככל האפשר ויהיה אפקטיבי עבור גולשיו.

המפות ילמדו את בעל או מנהל האתר, אלו אזורים באתר עובדים הכי טוב ובנוסף, האם עיצוב האתר הקיים הוא הטוב ביותר או שכדאי להחליפו או לשנותו.

מוכנים? חמשת הדרכים להגדיל את המרות האתר בעזרת מפות חום

1. שיפור תמונות האתר

2. הפחתת שיעור נטישת העגלה מבלי ביצוע רכישה

3. מקסופ מיקום כפתורי ההנעה לפעולה

4. שיפור עיצוב האתר

5. שיפור נראות התוכן והתוכן עצמו באתר

המפות עוזרות להבין וללמוד את התנהגות הגולשים ובעזרת כל המידע המופק מהן, לומדים כיצד לשפר את האתר ואת יחס ההמרה שלו.

המידע מהמפות הוא מידע חי וכזה שעוזר להבין איך הגולשים מגיבים להנעה לפעולה הקיימת באתר.

לנצל את מפות החום להגברת יחס המרות

מיקום ההנעה לפעולה – מפות החום מראות היכן היוזרים מקליקים וכידוע, אפקטיביות מיקום ההנעה לפעולה נמדדת על בסיס מספר הגולשים המקליקים עליה.

אגב, גולשים מקליקים גם על מה שאינו לחיץ ואם זה קורה באתר, זה הזמן לשנות זאת.

מפות חום עוקבות קליקים, יראו בדיוק היכן הגולשים מקליקים ויעזרו להבין כיצד והיכן נכון להציב את ההנעה לפעולה.

בנוסף, ניתן לבצע בדיקות A/B split testing לשיפור ה CTA באתר וגם נראות הכפתור עצמו.

תחום השיווק באופן כללי, מייצר לא מעט case study ואחד מהם אומר שגולשים נוטים להתרכז בצד השמאלי של האתר.

אתרים שונים שינו את מיקום מודעות גוגל שהציבו באתר לצד השמאלי והרגישו שינוי משמעותי בהכנסות תודות לכך (כמעט 50% יותר!).

שיפור התוכן ונראות

סוג מפות החום העוקב אחר תוכן, מגלה לבעל האתר האם התוכן שהציב אכן מעניין או בכלל זוכה לקריאה.

בעבר, כולם ידעו שכל התוכן צריך להיות מעל הגלילה אבל כיום "כלל" זה פחות חזק אך עדיין רלוונטי.

אם תרצו לדבר באחוזים, אז מחקרים שונים טוענים שכמעט 25% מבלים מתחת לגלילה והיתר לא גוללים כלל.

אם נשלב את כל המידע והמחקרים השונים שמתפרסמים, נבין שמוטב שמיקום ההנעה לפעולה יהיה בצידו השמאלי של האתר ומעל הגלילה.

מפות החום יעזרו לכם לגלות בדיוק איזה אזור בעמוד האתר תופס את מרבית תשומת הלב.

המטרה שלכם כבעלי או מנהלי אתר היא לגרום לכך שמבקרי האתר ילחצו על כפתור ההנעה לפעולה לפני שהם יוצאים מהאתר.

בעזרת מפות החום, תוכלו להבין את המיקום המנצח והטוב ביותר עבור עמוד הנחיתה שלכם.

עיצוב עמוד האתר

כאשר מעצבים את האתר, מנסים להגיע לרמת עיצוב הטובה ביותר ולעיתים ישנם אלמנטים אשר אינם תורמים כלל, לא להמרות ולא לחוויית המשתמש.

כאשר יש לכם כאלו, שקלו להיפטר מהם. בעזרת מפות החום תוכלו לגלות את האלמנטים הללו (כולל תוכן אגב).

מפות החום מראות ומדגימות את האזורים הזוכים להתייחסות והאינטגרציה הכי גבוהות – השתמשו במידע זה ושפרו את האתר שלכם!

מפות החום עוזרות לכם להבין אלו אלמנטים כדאי להסיר מכיוון שהם מפריעים להמרות.

זכרו:

  • דאגו שכפתורי ההנעה לפעולה יהיו נקיים וששום אלמנט אחר לא יעפיל עליהם
  • בצעו בדיקות לתפריטים ומיקומים – זה יכול לגרום לעלייה חדה בהמרות שלכם

מקסום אפקטיביות התמונות

המיקום בו אתם מציבים את התמונות שלכם מאוד משנה. מחד הוא יכול לעזור לכוון את הגולש אל עבר ההנעה לפעולה ומצד שני להפריע.

אתם לא רוצים שהתמונות יהיו מה שהגולש מסתכל או מתרכז בהן.

 

מפות החום יגלו לכם האם התמונה שברתם להציב אכן ממוקמת נכון ואינה מפריעה לכפתור ההנעה לפעולה.

בעזרת המידע מהמפה, תוכלו להבין האם המיקום נכון או שכדאי להזיז את התמונה למקום אחר.

לעיתים, שינוי מיקום התמונה, יחולל שיפור אדיר בהמרות וזה שינוי שכדאי לבחון.

אם תסתכלו בתמונה מטה, תראו ששינוי התמונה כאשר פני התינוק אינם קדימה יותר אלא פונים אל התוכן, יצר מצב בו מרבית הקליקים התבצעו על התוכן עצמו וזה רבותיי, שינוי נכון ואדיר.

 

נטישת העגלה

אתרים המוכרים מוצרים באתר, רוצים שהגולש יסיים את הליך הרכישה ולא ינטוש את העגלה.

מפות החום יודעות לתת את המידע הקשור למיקום כפתור סיום הרכישה. כפתור שאינו ממוקם נכון או קשה לאתר אותו, הוא כפתור שהוצב לא טוב ויש לשנות את המיקום במיידי.

כמובן, שמפות החום גם יסגירו את המידע החשוב ביותר בכל הקשור לאי לחיצה על כפתור סיום הרכישה והוא: היכן כן מקליקים הגולשים וכן יהיה ברור אלו אלמנטים צריכים להיות מוסרים על מנת שלא להפריע לגולש לסיים את הרכישה.

לעיתים שינוי קטן יכול לחולל מהפך אדיר בכל הקשור לעגלת הקניות.

להלן השאלות אותן ראוי לשאול כאשר תוהים אם לעשות שימוש במפות חום או לא בכל הקשור לכפתור סיום הרכישה בעגלת הקניות:

  1. האם הגולשים הצליחו לאתר את כפתור היציאה בקלות?
  2. על מה כן הקליקו הגולשים אם לא על לחצן היציאה?
  3. על מה כן הגולשים מקליקים במקום כפתור היציאה והאם ניתן להסיר זאת?

מסקנות

מפות החום הם כלי שיווקי נהדר אשר יכול לסייע לכם לשפר את ההמרות באתר ואת עיצוב האתר.

ימי הניחוש למה עובד ומה לא, חלפו עברו ובעזרת המפות ניתן לראות בדיוק היכן הגולשים מקליקים, מה מעניין אותם ומה לא, להבין מה הוא המיקום המנצח עבור כפתורי ההנעה לפעולה ואיזה אלמנטים מיותרים.

בעזרת סוגי המפות הקיימים ניתן לאסוף את המידע הדרוש על מנת להבין מה באתר שלכם, מסקרן ותופס את תשומת ליבם של הגולשים.

ניתן לשלב A/B split testing ולבצע את האופטימיזציה הטובה ביותר על מנת להגדיל את כמות ההמרות באתר.

Call Now Button