פרסום בפייסבוק 

פרסום בפייסבוקהפרסום בפייסבוק נחשב לאחד מערוצי השיווק המשתלמים ביותר לעסקים ולאנשי ציבור, ומאפשר להם חשיפה משמעותית מול קהל רחב. קמפיין בפייסבוק הוא מאתגר ומורכב ממגוון רחב של תחומים שיש ללמוד ולהבין לעומק, כמו את הרשת החברתית עצמה. על כן, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע שמבינים בפרסום בפייסבוק ובכך להגדיל את הפוטנציאל הכרוך בפרסום זה.

למעשה, הפרסום בפייסבוק הוא אלמנט שחובה לקיימו בכל בית עסק או חברה ויכול לא רק להגדיל את המכירות, אלא לחשוף את החברה לקהל בינלאומי, לאפשר לה לקבל פידבקים על מוצרים שונים ולקבל הבנה טובה יותר לגבי הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, של השירות או של המוצר. על כן, פרסום בפייסבוק הוא חשוב מאין כמוהו ויש לבצעו בצורה מקצועית ובהשקעה מרבית.

ממה מורכב הפרסום בפייסבוק?פרסום בפייסבוק

ההיבטים העיקריים שפרסום בפייסבוק כוללים, בנייה של תכנית שיווקית, התאמה והבנה של קהל היעד, ניהול תוכן, פתיחת דף עסקי, לבסוף ניהול של קמפיין ממומן.

  • שלב- א בניית תכנית שיווקית לפייסבוק .היא תהיה בנויה גם מפרסום ממומן וגם מניהול הדף ומהגברת הנוכחות ברשת. ניתן לעשות זאת על ידי אנשי מקצוע ועל ידי הצבת המטרות שלשמן נוסד הקמפיין. התכנית השיווקית תכלול הגדלה של קהל היעד והבאת יותר לקוחות להתעניין ולרכוש מוצרים. כמו כן, התכנית תכלול ניהול של תוכן בדף בצורה שתתאים למטרות הקמפיין.

 

  • שלב- ב הבנת קהל היעד.  אחת המטרות החשובות ביותר בפרסום בפייסבוק היא להבין מי קהל היעד של המוצר או של החברה שאתם מפרסמים ובאילו דרכים מגיעים לקהל זה. ברגע שמתמקדים בקבוצה מסוימת ניתן להגדיר שזו קבוצת היעד בקמפיין הממומן בפייסבוק וניתן גם להשתמש בדרכים אחרות כדי להביא כמה שיותר מתעניינים שיתאימו לקהל היעד הרצוי.

 

  • שלב- ג ניהול תוכן בדף.  ניהול התוכן בדף העסקי הוא חשוב מאין כמוהו להצלחה של קמפיין השיווק, מפני שפייסבוק מאפשר לכם חשיפה, אבל אתם תצטרכו להחליט לאיזה תוכן קהל הגולשים ייחשף. על כן, חשוב מאוד לנהל תוכן אמיתי ושימושי בדף שלכם, אשר יתאים להלך הרוח של הרשת החברתית ויביא את הגולשים לא רק להיחשף אליכם אלא גם להשתמש בשירות שאתם מציעים.

 

אם במקרה התוכן שהעסק שלכם מייצר מורכב בעיקר מתמונות שווה לכם לחקור לגבי פרסום באינסטגרם כאן.

 

  • שלב- ד פתיחת דף עסקי. על מנת שאפשר יהיה לשווק באמצעות הפייסבוק כדאי לפתוח דף עסקי מותאם לכך. מומלץ לעשות זאת ולא להישאר עם הפרופיל האישי שלכם, מכיוון שלדף העסקי יש אפשרויות טובות יותר להגדלה של קהל הלקוחות ולניהול של קמפיין עסקי בפייסבוק. הדף העסקי צריך להיות ממותג בצורה מסוימת שתתאים להלכי הקמפיין האמור, ולהכיל תוכן אמיתי, איכותי ושימושי עבור הגולשים.

 

  • שלב- ה ניהול קמפיין ממומן – לבסוף ניתן לבצע קמפיין ממומן בפייסבוק. הוא גם אחת מאבני היסוד של שיווק באינטרנט בכלל ושיווק בפייסבוק בפרט. ניהול קמפיין שכזה מאפשר להגדיל את המכירות, לגרום לחשיפה משמעותית לקהל לקוחות מוגדר או מגוון וליצור עניין סביב המוצר שלכם. הכלים שבהם פייסבוק משתמשת כדי לאפשר לכם לפרסם הם מצוינים ומרובים, ועל ידי שימוש בהם ניתן יהיה לנהל קמפיין פייסבוק ממומן מוצלח.

מהן הסיבות העיקריות לפרסום ממומן בפייסבוק?

פרסום ממומן בפייסבוק נחשב לערוץ שיווק מצוין עבור כל חברה וכל בית עסק ונחשב לאחד מאמצעי השיווק הכי פופולאריים, יחד עם פרסום במנוע החיפוש Google. עם זאת, חשוב לבצע פרסום ממומן בצורה מקצועית שתוציא לפועל את היתרונות הגדולים של הפייסבוק ושל הפרסום הממומן בו, ולא תהפוך את השיווק ברשת זו לצעד בלתי יעיל.

הסיבות העיקריות לבחור בפרסום ממומן קשורות לעלות הנמוכה, להתאמה הממוקדת לקהל היעד ולהרחבה של קהל הלקוחות הפוטנציאלים.

  • מחיר – כאשר בוחנים מחירים של אמצעי שיווק, ניתן למצוא שהפרסום הממומן בפייסבוק נחשב לערוץ פרסום שעלותו נמוכה יחסית, בוודאי בהשוואה לתועלת שניתן להפיק ממנו. העלות הנמוכה היא בולטת במיוחד כאשר משווים זאת לערוצי שיווק אחרים, ולכן הפרסום בפייסבוק יכול להיות משתלם במיוחד לבתי עסק בעלי תקציבי פרסום נמוכים ולכל מי שמנסה לקדם את עצמו באינטרנט.

 

  • קהל יעד – הפרסום הממומן בפייסבוק מאפשר להגדיל את קהל היעד על ידי חשיפה משמעותית רחבה של הפוסטים הממומנים להמוני גולשים מדי יום. למעשה, פייסבוק מאפשרת למקד את מודעת הפרסום הממומנת לקהל יעד לפי מגדר, גיל, תחומי עניין, מצב משפחתי ועוד קריטריונים רבים שיכולים לסייע לכם להגיע בדיוק אל הלקוחות שיתעניינו במוצר שלכם. כמו כן, הפרסום הממומן בפייסבוק מתאים להגיע לאנשים שאינם מחפשים מידע ב-Google, אלא רק בפייסבוק, עקב שיקולים כאלה ואחרים.

 

  • שינויים באופן רציף – הקמפיין הממומן בפייסבוק מאפשר לכם לשנות אותו בכל רגע נתון, ולמעשה – להגיב בהתאם לנתונים שעולים מהקמפיין. אם הפרסום מצליח והחשיפה למה שאתם מפרסמים עולה – ניתן להמשיך בקמפיין. לעומת זאת, אם אינכם מרוצים או שאתם מקבלים תגובות כאלו ואחרות מהגולשים, תוכלו לשנות את הקמפיין בהתאם ולהתאים את עצמכם לתגובות העולות מהשטח בזמן אמת. דבר זה הנו חסר תקדים במונחים של קמפיין פרסום, ומתאפשר לכם בזכות פייסבוק והפרסום הממומן בה.

 

למי זה מתאים?

פרסום בפייסבוק

 

 

 

 

הפרסום בפייסבוק יכול להתאים לכל מי שיש ברשותו משהו להציע לקהל של לקוחות, וזה כולל אנשי ציבור, ידוענים , בתי עסק קטנים, בינונים או גדולים, חברות המשווקות מוצרים, שירותים ומותגים שונים, אתרי אינטרנט,  ואף תנועות חברתיות ופוליטיות.

  • איש ציבור – די להסתכל בדפי הפייסבוק של אנשי ציבור כדי להבין שפעילות זו חשובה מאין כמוה לניהול מוניטין של איש הציבור. למעשה, דף פייסבוק עסקי וייצוגי הוא כבר מרכיב חובה לכל איש ציבור, ואף יכול להועיל לו ולשפר את הייצוג שלו בחברה. אם הדף מנוהל כמו שצריך, הקמפיין בפייסבוק יתרום לאיש הציבור ואף יגדיל את העשייה החיובית שלו ואת הרושם הטוב שישאיר על הבוחרים.

 

  • חברה – כל החברות הקיימות במשק יוכלו ליהנות מהיתרונות שיש לדף פייסבוק עסקי להציע, כולל קמפיינים ממומנים וניהול תכנים. גם אם החברה כבר מוכרת וידועה, ניתן יהיה באמצעות הפייסבוק לעדכן על מבצעים, על מוצרים חדשים, על מיתוג מחדש של החברה וכן הלאה, ולהשאיר את החוזק של החברה כל הזמן במודעות של הגולשים. דף הפייסבוק טוב גם לצורך קיום תקשורת עם הלקוחות, מה שיכול לתרום רבות במרבית הפעמים.

 

  • בית עסק – עסקים קטנים ובינוניים יוכלו למצוא בקמפיין פרסום בפייסבוק את קרש הקפיצה שלהם. למעשה, הפלטפורמה הזו מושלמת עבור עסקים אלה ומעניקה להם חשיפה שלא היו זוכים לה בדרכים אחרות וקיום קשר ישיר עם לקוחות חדשים. ניתן למצוא כיום המון עסקים קטנים ובינוניים שהתחילו בקטן בפייסבוק ובאמצעותו צמחו וגדלו בצורה משמעותית.

 

  • מוצר\מותג – ניתן לפתוח קמפיין בפייסבוק גם למוצרים ולא רק לחברות ולבתי עסק. כיום רשת פייסבוק מאפשרת לפתוח דף עסקי למוצר כלשהו ולקדם אותו בצורה ממומנת ו שייחשף למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים. קמפיין של מוצר בפייסבוק, בשונה מקמפיין של חברה או של עסק, יכול להיות משתלם ואפקטיבי מאוד בזכות היכולת להגיע לקהל יע ממוקד ומוגדר.

 

  • תנועה חברתית – גם לתנועות חברתיות חפות מאינטרס כלכלי יש צורך בהקמה של קמפיין בפייסבוק. למעשה, כאשר פייסבוק רק החלה להיות רשת חברתית בינלאומית, היא יצרה לא מעט גלי התעוררות חברתית ואף מספר מהפכות שניתן לייחס את ההיווצרות שלהן לרחשים שעלו בפייסבוק והתגבשו לכדי מחאה או פעולה ציבורית. על כן, קמפיין בפייסבוק יכול להביא חשיפה לתנועה החברתית המתהווה, לגייס תומכים, לפרסם מועדים של אירועים וכנסים וכן לעורר מודעות לרעיונות של התנועה.

שאלות נפוצות

פרסום בפייסבוקכיצד ניתן לבצע קמפיין ממומן בפייסבוק?

פייסבוק מציעה לכל גולש להקים קמפיין פייסבוק בעצמו, אך מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע כדי שהקמפיין יהיה אפקטיבי.

למה פייסבוק עדיף על פרסום ב-Google?

פייסבוק אינו עדיף בהכרח על פרסום ב-Google, ולמעשה מומלץ לבצע קמפיין פרסום בשניהם.

כמה זמן לוקח לקמפיין בפייסבוק להשפיע?

הקמפיין בפייסבוק מגיב בזמן אמת, ולכן מסגרת ההשפעה שלו תורגש באופן מיידי. עם זאת, מומלץ לסיים את המטרות שהוגדרו ואז לשנות את הקמפיין בהתאם לתגובות.

מהי מסגרת הזמן שבה ניתן לעלות עם קמפיין פייסבוק לאוויר?

על מנת לפרסם קמפיין יש לבנות תכנית שיווקית שגם תסייע להגדיל את קהל הלקוחות וגם תציג מידע אמיתי בצורה יצירתית. ברגע שהכול מוכן, ניתן יהיה לעלות לאוויר.

האם כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק?

כן, כל אחד שמעוניין למכור שירות, מוצר, רעיון, מוניטין וכיוצא בזה יכול לעשות זאת אם הוא מעוניין בהגדלה של קהל לקוחותיו או תומכיו.

איך פותחים חשבון עסקי בפייסבוק?

פתיחת חשבון עסקי בפייסבוק מתבצעת דרך הפרופיל האישי או הייעודי של בעל העסק. מדובר בפעולה פשוטה למדי. עם זאת, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי כדי לבנות את הדף העסקי בצורה טובה אשר תתאים לקמפיינים ממומנים.

 

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.