החלטנו לכתוב מאמר על איך עזרנו לאחד הלקוחות שלנו לייצר ערוץ פעילות חדש באמצעות שיווק במיילים.

עד תחילת 2018 המיילים ששלחנו עבורו הובילו לגידול בהכנסות של כ-20% יחסית לתקופה המקבילה. סה"כ $200,000 נוספים דרך אימייל מרקטינג. לפני שנצלול פנימה, ככה זה נראה מצד הלקוח:

 

שיווק במייל

הכנסות של $200,000 משיווק במייל

אימייל מרקטינג – איך מתחילים?

אם לא השתמשתם בכלי שיווק במייל עד כה, ההמלצה הכי טובה שלנו היא קודם כל לחשוב על המטרות והתוצאות הרצויות.

הלקוח המדובר מוכר מוצרים שנשלחים ישירות לצרכן, כך שכל מה שמעניין אותו במקרה הזה הוא מכירות, מכירות ועוד מכירות.

ייצור מכירות דרך הדיגיטל מתחיל תמיד בראש המשפך השיווקי – יצירת אמון במותג.

מחקרים מראים כי אמון הוא הגורם מס' 1 לקבלת ההחלטה אצל הלקוח לבצע את הרכישה. תמיד גרמו לגולשים שלכם להרגיש בבית.

יצירת משפך שיווקי דרך email marketing

הסטטיסטיקה אומרת שחנות איקומרס ממוצעת ממירה כ-2% מהגולשים שלה ללקוחות, ועוד כ-5% נוטשים את עגלת הקניות הוירטואלית אחרי שהוסיפו לה כמה מוצרים.

ניתן בקלות להמשיך לשווק לאותם 7% באמצעים מסורתיים כמו רימרקטינג בגוגל ובפייסבוק, אבל מה לגבי 93% האחרים?

אם לא ביצענו שום פעילות על מנת ללכוד גם אותם, הם ייעלמו.

אסור לתת לגולשים להעלם לכם, פופאפים לקבלת מיילים מהגולשים הם בגדר חובה כיום.

כולנו ראינו מודעות ופופאפים באתרים הגדולים שמפרסמים "הרשמו עכשיו וקבלו הנחה בגובה 10%!", או האח הפחות מוצלח שלו – "הרשמו עכשיו כדי לקבל את העדכונים החמים שלנו!".

המסרים האלה הם פחות או יותר סבירים , אבל יש הרבה מקום לשיפור. הנחה בגובה עשרה אחוזים היא לא סופר מגרה.

הלקוחות העתידיים שלכם רוצים דברים מוחשיים יותר. אם האתר מציע למכירה מוצרים פיזיים אז כדאי לכתוב משהו בסגנון "הרשמו עכשיו וקבלו דוגמית של XYZ בהזמנה הראשונה!" או "הרשמו עכשיו והכנסה להגרלה של מוצרים בשווי 1,000 ש"ח!".

אנחנו בחרנו להשתמש בפופאפ ההגרלה במקום בזה של ההנחה.

אחוז ההמרה של הגולשים שהזינו את פרטי המייל שלהם זינק מ-3% ל-15%. זה גידול עצום.

יותר מזה, אם מחשבים את גובה ההנחה אל מול עלות המבצע שאנחנו מציעים, זה יוצא הרבה הרבה יותר זול (לפחות עבור הלקוח הספציפי הזה – עשו את הבדיקות שלכם כמובן).

איך לא בונים פופאם

דוגמא מצויינת לאיך *לא* מייצרים פופאפ

איך מייצרים פופאפים?

כתלות בפלטפורמת האתר שלכם, יש כמה דרכים טובות. אם החנות שלכם בנויה על WordPress/Woocommerce יש תוספים רבים שעושים את העבודה – Ninja Popups, Popup Maker ו Hustle כולם מומלצים.

זו גם ההזדמנות לפרגן לחברים מ Poptin שפתחו מערכת נפרדת ומצוינת אשר נותנת מענה מ-א' ועד ת' לכל נושא הפופאפים.

במידה והאתר שלכם בנוי על Shopify, אנחנו ממליצים על Privy או JustUno לטובת העניין.

איך בוחרים ספק מיילים שתומך בשיווק במייל?

אז הכל מוכן, יש לכם רשימת מיילים של גולשים-לקוחות-פוטנציאלים וכל מה שנשאר זה לשכנע אותם לבצע את הרכישה – אבל איך שולחים להם את המיילים?

יש המון המון ספקי מייל שם בחוץ.

אנחנו נמליץ בכתבה הזו על שניים – Mailchimp ו Klaviyo ונפרט על היתרונות והחסרונות של כל אחד.

Mailchimp – מצוינת למתחילים ולחסרי רקע טכני. הם מציעים משלוח לעד 2,000 רשומים חינם והם מאוד ידידותיים לשימוש.

המערכת מאפשרת אינטגרציה עם תוכנות רבות, וקסטומיזציה ברמה גבוהה לנראות של המיילים. בנוסף, יש להם עורך ויזואלי נוח מאוד.

החסרון (שהוא גם היתרון במובן מסוים) היא הפשטות שלה, היא לא מאפשרת פעולות מונחות מידע ברמה גבוהה ועל אוטומציה אמיתית בכלל אין על מה לדבר.

למרות זאת, אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם השיווק במיילים, זו מערכת מצוינת שנותנת מענה מספיק בהחלט.

Klaviyo – עושה היטב את כל מה שחסר במייל צ'ימפ. מאפשרת סגמנטציה ברמה גבוהה מאוד של הגולשים, ויודעת לייצר מסעות לקוח נפרדים לכל קבוצה דרך מיילים.

כוללת יכולות A/B Testing, תנאי פילוח מתקדמים ושליטה מוחלטת על הנעשה מאוחרי הקלעים.

החסרון, כאמור, היא עקומת הלמידה הגבוהה שלה יחסית והעלות למשתמש.

סוגי ה Email Marketing הקיימים

אז יש לכם את רשימת המיילים, ובחרתם את ספק השליחה שלכם. השלב הבא הוא להתחיל לפרסם את המוצרים שלכם לאותה רשימה. ישנן שתי טקטיקות בסיסיות:

  1. קמפיינים מסוג Email Blast
  2. קמפיינים מסוג Drip

קמפיין מסוג Email Blast הוא דיי פשוט. הקמפיין הוא פשוט מייל בודד שיוצא בתפוצה רחבה לכל הרשימה.

זה כלי מצויין לספר לגולשים שלכם על מבצע או מוצרים חדשים. ניתן לשלוח מיילים מהסוג הזה פעם או פעמיים בשבוע.

קמפיין מסוג Drip הוא המורכב מבין השניים. הקמפיין מתחיל כשגולש מבצע פעולה מסוימת, אשר גורמת לו להתחיל את השרשרת.

לדוגמא, כשלקוח מזין את המייל שלו הוא מקבל מייל מייל "ברוכים הבאים" שמפרט כמו אנחנו שמחים שהוא החליט להצטרף לרשימת התפוצה שלנו.

יומיים לאחר מכן, הוא יקבל מייל שיספר על החנות שלנו ומדוע אנחנו מובילים בתחום ושונים מהמתחרים.

דוגמאות לקמפייני Drip מומלצים:

  • קמפיין נטישת עגלה – שלושה מיילים על פני עשרה ימים מהנטישה
  • קמפיין ברוכים הבאים – ארבעה מיילים על פני שבוע מההרשמה
  • קמפיין לאחר רכישה – מייל אחד ממנכ"ל החברה ששואל לגבי חוויית הרכישה ואיך ניתן להשתפר
  • קמפיין Upsell – בין 30 ל-90 יום ממועד הרכישה, הצעה למבצע מיוחד למי שרכש בתקופה האחרונה.

 

טיפים של אלופים לגבי שליחת מיילים

  1. אימוג'ים בשורת הכותרת עובדים היטב. שימו לב שלא מומלץ להחליף מילה מסויימת באימוג'י, אלא להוסיף אחד או שניים בסוף/תחילת המשפט.
  2. אל תנסו לדחוף למכירה כבר בשורת הכותרת "ראו את המבצע המדהים שלנו – רק היום!!!" לא יעבוד טוב ואחוזי הפתיחה של המיילים יהיו נוראיים.
  3. עדיף לשאול שאלה מסקרנת שתגרום לגולש לפתוח את המייל.
  4. פרסונליזציה של המייל היא המפתח לאמון שהזכרנו בחלק הראשון של המאמר. רוב הקמפיינים שלנו בנויים כך שהמיילים נשלחים בשם אדם פרטי שמנהל את החברה. אנחנו מציגים את האדם בתחילת המייל וגורמים לתוכן להשמע אישי. בסוף המייל אנחנו מציעים את האפשרות להגיב אליו כאמצעי ליצירת שיחה עם הגולש. אנחנו מקבלים מיילים מדי יום מגולשים שחושבים שזו גישה נהדרת ושמחים לקבל יחס אישי ממנכ"ל החברה.
  5. אל תוסיפו יותר מדי תמונות במיילים שלכם. נתקלנו באתרי איקומרס ששולחים תמונות שהוסיפו עליהן טקסט בפוטושופ, כך שכל המייל הוא למעשה רצף של תמונות לחיצות. מסתבר שהרבה גולשים משתמשים בדפדפנים/תוכנות שמבטלות אוטומאטית טעינות תמונות במיילים, כך שהם מקבלים פשוט מייל ריק. השתמשו בטקסט חי והוסיפו תמונות באופן שמרני, אחוזי הלחיצה שלכם יעלו פלאים.
  6. עשו נסיונות שוב ושוב עם הקמפיינים שלכם. כמעט כל קמפיין שלנו כרגע קיים במספר וריאציות, בין אם מדובר בשורת הנושא, התוכן או ההצעה. אנחנו מריצים כל וריאציה עבור 1,000 מיילים, ולאחר מכן מחליטים על הוריאציה המוצלחת ביותר ומכבים את השאר.

שאלות? רוצים שנבנה תשתית מיילים עבור הגולשים שלכם? צרו קשר ונשמח לעזור!